Palubní počítač

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

To Morpheus:

Ještě jsem ty záslepky nezkoušel a s tou možností nezávislého napájení zkusím poprosit Blendiho, jestli by to nešlo přípravit /možná se to bude muset oddělovat nějakou diodou a v tom jsem mimo/ Zaleží na Blendim, snad to půjde udělat, uvidíme jestli to půjde. Pokud to vyjde bylo by to super !!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Reklama
 

Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

To napájení si každý může dát jak chce, pokud tedy nechcete ztrácet údaje pak si to dejte přes vypínač přímo na baterku, u spínací skřínky, nebo na napájení co je k rádiu..jestě lepší pač je přes pojistku... Takže si tam dejte nějakej vypínač, duvod proč to tak nedělám je ten že každej chce jinačí tlačítka, vypínače podsvětlení atd.. a tím pádem toto nechávám volné a na každém..nevýhoda je že si budete muset vždy zapnout a vypnout počítač..Není třeba řešit s diodou , efekt je stejný, v případě zdvojeného napájení jak říká Bruno, pak přívod ze zapalování nemá smysl- pokáždé totiž bude muset tak jak tak vypnout vypínač aby šetřil baterku..tak si ho tam dejte napřímo..
Toto je standartní zapojení :
Obrázek
Lantra 99 J2 sedan.
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Blendi díky,

já jsem to myslel tak, že prvotní a běžně užívané napájení by šlo ze zapalování. A k tomu pouze podpůrně, tedy pouze pokud bych chtěl měřit přerušovanou trasu, bych použil to druhé připojení přes vypinač. Potom by se asi muselo to napájení ze zapalovaní oddělit, asi tou diodou tak, aby nepropojovalo plus na zapalování při vypnutém klíčku. Ber to jako představu, třeba na tom něco je.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

Jo pak by to šlo ale ty diody bych dal na obě napájecí větve jak na zapalovaní tak na baterku s vypínačem.. Ale to je hračka, to už se muže kdokoliv dodělat , kdybych to tam dal já , musely by trčet další kabely navíc.. :-) a né každy to chce.. Jinak já to řeším tak že než vypnu motor na benzince tak se mrknu kolik to spotřebovalo a jeto..Tento udaj stejně nepoužíváš vždy , většinou jen aby si někdo změřil třeba trasu do práce atd..a tam pořád přeci netankuješ :-) O dovolené jsem to taky tak řešil..porát jsem si zapisoval do deníčku koli jsem najel a kolik to vzalo :-) ale jde udělat verze která si to pamatuje sama..tak ale by stála o 1000 víc, pač se musí použít lepší procák a více paměti..
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
adys
*
Příspěvky: 99
Registrován: 24 bře 2006, 03:44
Bydliště: KOREA

Příspěvek od adys »

Zdar musí bejt digi tachák????nebo jak dostaneš impulsy z tacha???
Lantra 1994 ...1,5MPI...G4DJ
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

Nemusí ty impulsy generuje přímo tachometr pro motorovou jednotku , má to každej hyundai..
Lantra 99 J2 sedan.
Morpheus11
*
Příspěvky: 60
Registrován: 30 led 2006, 13:17
Bydliště: Jirkov u Chomutova

Příspěvek od Morpheus11 »

Mě se zdá nejlepší to dát rovnou přes vypínač na to napájení rádia. Než to dvojit ze zapalování a pak kdyby náhodou, tak to zapínat zvlášť. Když jedeš, tak je jedno jestli to je na přímo napájený nebo přes zapalování. A když stojíš, tak si sám zvolíš jestli to vypneš nebo ne, co?
Asi nej by byla verze, kde si to pamatuje sama, ale jak říká Blendi, bylo by to zase dražší.
Uděláš pak ještě nějaký návod zapojení pro blbce, jako rozděleje toto, vypoj toto a pak tam zapoj toto... :-) Nebo případně na net nahodit foto postupu při zapojování.

To Blendi: Pak napiš kolik bude finální cena s těma displejema z těch A55/A52, možná budu mít ten A55, takže bych ho mohl zaslat.

M
Lantra 1.6, r.v. 1999
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

No nějakej návod budete mít vytištěnej v zásilce, jinak to zapojení je na obrázku co jsem tu už dával.. U bruna to bude trošku jiné..

Takhle to vypadá: zatím bez podsvícení :
Cena této varianty s displayem A55 je za 2300,-Kč + poštovné ,bez instalace (na to nemám čas :-) )
Obrázek Obrázek
Lantra 99 J2 sedan.
Morpheus11
*
Příspěvky: 60
Registrován: 30 led 2006, 13:17
Bydliště: Jirkov u Chomutova

Příspěvek od Morpheus11 »

Jak je velkej ten displej z A55? Nemyslím jen zobrazovací část, ale úplně celý(od okraje k okraji).
Na kolik by to vyšlo, kdybych ti poslal ten displej svůj?
M
Lantra 1.6, r.v. 1999
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

Celý display má 3.5 x 4 cm..
No když dodáš display s A55 s tím okolním plastem který to drží tak odečtu -200,- nový se totiž dá sehnat už od 185,-..
Tento konkrétní vzorek má jantarově žluté podsvícení...ze zkušenosti víme že je nejlepší a nejviditelnější.

Zítra můžu tento kousek expedovat - tak kdo má zájem jako první..?
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
kokroff
**
Příspěvky: 319
Registrován: 11 pro 2005, 18:14
Bydliště: PCE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokroff »

Ahoj, a muzu se zeptat, kde kupujes uCPU? Ja jen ze jsem nenasel u GME ani u GES tento typ, CW mam uz nainstalovane, tak jsem chtel zkusit neco ubastlit... dik
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98

*** Ivan je nejlepsi!!! ***
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

No to jo , to jen tak neseženeš pač se to prodává tak po 1000kusech.. jsou to automotive kontroléry.. mrkni na www.freescale.com . navíc používám jen SMD verze a součástky miniaturních rozměrů, proto je to tak malé..Musíš si to udělat s jinou motorolou (05)nebo s jinýma procákama od jiných výrobců..
Muj zdroj nemůžu moc specifikovat ale dělám v oboru tak mám přístup..chápeš? :shock:
Lantra 99 J2 sedan.
Uživatelský avatar
adys
*
Příspěvky: 99
Registrován: 24 bře 2006, 03:44
Bydliště: KOREA

Příspěvek od adys »

Zdar,
líbí se mi to čím dál tim víc..........
jký potřebuješ vědět data,ABY SI TO mohl přizpůsobit na mojí lantru....dík:-)
Lantra 1994 ...1,5MPI...G4DJ
Uživatelský avatar
adys
*
Příspěvky: 99
Registrován: 24 bře 2006, 03:44
Bydliště: KOREA

Příspěvek od adys »

jo ještě by mě zajímalo,jakej to má proudověj odběr????při malém by problém s výmazem paměti řešily baterky........dík
Lantra 1994 ...1,5MPI...G4DJ
Uživatelský avatar
KMBlendi
**
Příspěvky: 122
Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KMBlendi »

No spotřebu to má malou bez podsvícení nejakých 20mA no a s podsvitem dalších 16mA... Asi by se to dalo řešit baterii-nabíjeci :-)
Co se udaju týká ..potřebuju opsat všechno co máš na vstřikovacím ventylu..čísla atd.. at vím co je to za typ..
Lantra 99 J2 sedan.
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“