Startování se spojkou, ANO či NE?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Vladak »

enjoy:
Jojo. Navíc u těch horších aut, co mají dvouhmoťák, se vytahávají při parkování v kopci pružiny. Co taková výměna u Okty, to je balík proti ňákým lankám.
To my, co máme v autě pokročilou korejskou techniku, taháme za ručku i v zatáčkách, obvzvlášt v tomto období. Bez ručky ani ránu :D :twisted:
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

Pravda, taky u nových aut koukám, jestli je tam ještě položený klacek mezi sedačkama. Zrovna na Silvestra jsem byl na horské chatce a v pár zatáčkách jsem si ručkou pěkně pomohl, abych zbytečně neztrácel rychlost v zasněženém stoupání.

Jinak dvouhmoťák na octu je na tom relativně ještě dobře. Když jsme to poptávali na Accorda, tak v Elitu, Kelly i Intercars byla cena na korunu stejná, bylo to něco přes 31000!!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od vorlajz »

vzdy startuju se spojkou...kdyz jsem delal autoskolu,tak me to tam tak naucili... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od willy50 »

Donald píše: Pokud jde o výdrž akumulátoru, pořídil jsem si inteligentní švédskou nabíječku CTEK (vítěz testu Autobild) a jsem spokojen. Ta baterii zregeneruje - zbaví sulfátů, proměří, inteligentně nabije až do 100 proc., vyzkouší a umožňuje i permanentní udržování napětí (dobíjení). Za ty peníze něco přes 1500,- to fakt stojí.
*
*
Jak říkají doktoři:
Věř a víra tvá Tě uzdraví
:lol:
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od matysekul »

Asi tak.Moje poslední baterka dopadla tak,že jsem si po deseti letech uvědomil,že by mohla proběhnout nějaká kontrola a zjistil jsem že je skoro suchá.Dolil jsem destilku a jelo se další dva roky a šla pryč i s autem.Nabíječku v životě neviděla a to jezdím klidně jednou za 14 dní.
Současná baterka zatím 4 roky.Údržba stejná(žádná),jednou oživená přes kabely díky vlastní blbosti,od té doby neviděla žádný cizí zdroj napájení.Běžně auto stojí 14 dní...
A teď bych se nedivil,kdyby šla do kytek.Kolegyně taky začala mluvit o baterce a druhý den jí udělala pá....
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od willy50 »

Přesně tohle jsem měl Matýsku na mysli
Všechny mé baterky se dožily minimálně 6ti let, jen s minimální údržbou(nebo žádnou)
Tady platí to co se má aplikovat na kytičky - mírná nevšímavost!
Uživatelský avatar
PPP
**
Příspěvky: 149
Registrován: 20 črc 2012, 19:13

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od PPP »

Jen tak mimochodem, Elantru bez spojky nastartovat nelze. Nezáleží na tom zda je zařazená, vyřazená rychlost, zmáčknutá brzda nebo cokoliv...bez zmáčknuté spojky neudělá starter ani ťuk.
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

ix20 to samé...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
turandos
Příspěvky: 7
Registrován: 10 pro 2012, 20:56

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od turandos »

ahoj já musim startovat se sešlápnutou spojkou jinak by to nenastartovalo je to taková pojistka dokonce se v manuálu píše že by měl být sešláplý i brzdový pedál
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

no brzdu mám sešláplou vždycky
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od ajrton »

vzdy parkujem so zatiahnutou ručkou a zaradenou 1.
keby som mal startovat bez spojky, musel by som najskor vyradit, co znamena zosliapnut spojku ... no a ked uz je zosliapnuta, tak miesto vyradenia hned nastartujem ... a je to :mrgreen:
ale skusil som startovat aj bez spojky a ide to bez problemov ... ale 20 rokov startovania s vysliapnutou spojkou robi svoje, je to uz reflex 8)
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“