1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Dulux píše:nazdar chlapi, tak uz mam najazdene 25000km a reakcia na plyn je stale rovnaka, budem to musiet reklamovat. Podla mna to nie je normalne, ze ked chcem akcelerovat, tak sa auto akokeby na moment zakusne po preradeni z 1 na 2 a z 2 na 3. Tiez netusim kde je tych 136 koni. Spotreba je vysoka , po meste 10L, mimo mesta 7,5, Dialnica 8,5. Inak je auto v pohode, ale ten motor je velka bieda.
Buď jazdíš ako "drak" :shock: ,alebo máš nejaký problém.Tie hodnoty sa mi zdajú vysoké.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
padam
*
Příspěvky: 43
Registrován: 11 črc 2012, 23:34

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od padam »

Ty hodnoty jsou v pohode, mame tento motor ve Velosteru a ja mam velice podobna cisla, mesto moc nejezdim ale okresky tak za 8 a dalnice 9-9,5 pri 150-160km/h. Manzelka ale umi okresky za 6,5L a dalnici za 7,5. ;-)
Honda Civic Type-R (2008) + kompresor Rotrex (222kW/302hp)
Honda CR-Z Sport (2011)
Hyundai Veloster 1.6 GDI Style (2012)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Tak v tom prípade je problém medzi volantom a sedačkou. :roll: :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

padam píše:Ty hodnoty jsou v pohode, mame tento motor ve Velosteru a ja mam velice podobna cisla, mesto moc nejezdim ale okresky tak za 8 a dalnice 9-9,5 pri 150-160km/h. ;-)
Tato spotřeba odpovídá agresivnímu stylu jízdy.Pokud budeš dodržovat rychlostní limity a trochu předvídat bude spotřeba o 3l. nižší!Ale to už nebude zábava.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

oltcitak píše:
achiles píše:dneska jsem se zacetl do diskuze http://www.veloster.org/forum/37-hyunda ... fting.html, kde majitele Velostru s 1.6GDI hlasi stejny problem (ten problem je na vsech autech s timto motorem).

padlo tam nekolik teorii jak to vyresit jako vypnuti kontroly trakce, vyhozeni katalizatoru, uprava sani a take zmena stylu jizdy atd...

nejpravdepodobnejsi se mi ale zda moznost, ze za to muze ECM, kde je proste naprogramovano, aby auto nejakou dobu pri razeni neakcelerovalo a to zrejme z duvodu uspory paliva nebo jine ochrany...

zvlastni vsak je, ze to nektere modely delaji a nektere ne (je tam napr. clovek, ktery to na rv 2013 nepozoruje, ale pri testovani rv 2012 ano)

nicmene tam dost lidi popisuje, ze pri odpojeni snimace spojkoveho pedalu prodleva pri razeni z 1. na 2. stupen zmizi a celkove se akcelerace zda lepsi. Po odpojeni vsak prestane fungovat tempomat, takze je treba do auta namontovat prepinac, kterym snimac zase zapne.
tomuto by som celkom veril,ked som si cital obsiahly technicky manual o mojom motore(D4CB) taksa tam tiez pouziva spokovy snimac a jeho uloha je jedina,dat info riadiacej jednotke,ze sa preraduje(manualna prevodovka) nasledne riadiaca jednotka plynule uberie plyn(s urcitym casovym oneskorenim) a zamyslanym cielom je,ze sa zlepsia emisie(pri nahlom odstaveni privodu paliva dochadza k vyssim exhalatom) V praxi sa to prejavuje nemoznostou rychlo menit prevodove stupne,pomala reakcia na plyn. Prisiel som na to uplnou nahodou(ked som zabudovaval externy tempomat) a naslednou studiou technickych nformacii o tomto motore. Takze som presvedceny ,ze u vasho motora bude situacia podobna.Riesenim je len pretunit spalovacie mapy a eliminovat obmedzenia vyplyvajuce z ich riesenia.Odstranenie funkcie spojkoveho spinaca problem riesi len ciastocne.
Spínač spojky má i další funkce nap. zvýší otáčky motoru při stání a zmáčknutí spojky před rozjezdem.
Fabka měla spínač ale tempomat né. K čemu tady byl opravdu nevím.
Prodleva výkonu motoru je největší mezi 1 a 2 stupněm proto že je mezi nimi největší rozdíl otáček.Souvisí to s proměnlivou délkou sání.Jestli se při přeřazení trefíš do pásma kde se zrovna klapky natáčejí dochází k prodlevě.Neznatelná prodleva je při řazení okolo max. otáček.Největší okolo 4500tis.Problém je ten že to je nejčastěji používané pásmo.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
padam
*
Příspěvky: 43
Registrován: 11 črc 2012, 23:34

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od padam »

Tak o 3L urcite ne, pri maximalne usporne a plynule jezde po okreskach jsem na 6.1 pri 80-90km/h. Na dalnici pri 120 je to cca 7 a kousek.
Honda Civic Type-R (2008) + kompresor Rotrex (222kW/302hp)
Honda CR-Z Sport (2011)
Hyundai Veloster 1.6 GDI Style (2012)
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

Za běžných podmínek na okreskách se blížím k 5l. podle PP.Chce to předvídat a jde to.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
padam
*
Příspěvky: 43
Registrován: 11 črc 2012, 23:34

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od padam »

Veloster nemá tak aerodynamické čelo, to by mohl být ten rozdíl.
Honda Civic Type-R (2008) + kompresor Rotrex (222kW/302hp)
Honda CR-Z Sport (2011)
Hyundai Veloster 1.6 GDI Style (2012)
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

Primárně jsou naše auta určené k něčemu jinému.Zajímalo by mně co tě vedlo k tomu přejít z tak výkonného auta(Honda CR-Z Sport) na veloster?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
padam
*
Příspěvky: 43
Registrován: 11 črc 2012, 23:34

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od padam »

Nic, Hondu Civic Type-R i Hondu CR-Z stále mám. Veloster je manželky a jako rodinné auto. ;-)
Honda Civic Type-R (2008) + kompresor Rotrex (222kW/302hp)
Honda CR-Z Sport (2011)
Hyundai Veloster 1.6 GDI Style (2012)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Som si istý,že pokial budeš Velosterom jazdiť v rámci pravidiel,musíš sa dostať v priemere na 7 litrov.Je jasné,že čisté mesto a dynamické rozjazdy zoberú viac.Mám ten motor vo väčšom aute a PP ukazuje 7 až 7,2L.Jazdím vcelku podla predpisov a v poho.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=105
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
padam
*
Příspěvky: 43
Registrován: 11 črc 2012, 23:34

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od padam »

Jak pisu, manželka to umí i za méně, ale mě to neláká. Každopádně co se týká spotřeby tak na tom ten motor není špatně. U konkurence se najdou kousky co s podobným výkonem jezdí za víc. Je ale fakt, ze ta dynamika tam není. Podle mě to ale není motorem, ten na 1 a 2 jede docela fajn, ale zabíjí ho převodovka. Minimálně u Velosteru je 1-2 dobrý, 3 ujde, ale 4,5,6 jsou strašně dlouhý a jak se přeřadí ze 3 výše, tak je to mrtvý. Teda aspoň v porovnání s jinými značkami.
Jak je na tom s délkou převodů i30 a i40?
Honda Civic Type-R (2008) + kompresor Rotrex (222kW/302hp)
Honda CR-Z Sport (2011)
Hyundai Veloster 1.6 GDI Style (2012)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od idam.i »

Celkom podobne.Na trojku to je ešte celkom živé a ďalej v tichu kĺžeš krajinou.Pohodové jazdenie. :)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od robil »

Ta moje to má úplně stejně.Trojka je ještě dost dobrá dá se vytočit do 120km.h. Čtverka do 170km.h. Pětku zastaví v 200km.h. omezovač aniž by dosáhla maxima otáček.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Příspěvek od Mirus30 »

Mas tam chybku, trojka se da vytocit do 140ti, ctyrka 180km/h ☺
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“