TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Motor Tce 1,2 byl vyloženě problémový. Při cca 10000 -25000 km dle stylu jízdy začal motor při akceleraci cukat, přibyval olej a postupně docházelo k vydírání válců,ztratě komprese, pak začal ubyvat olej a motor byl KO. Řešilo se to přeprogramovaním ŘJ motoru, doporučoval se benzin 100 oct., vše bez výsledku, hodně aut skončilo s vyměněným motorem, nebo šlo předčasně od prvních majiteů pryč. Byla to vyloženě konstrukční chyba, motor byl vyraběn pouze cca 2roky a až pak přišel nový Tce 1,3, ten je už bez problému.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

09fredse: Máš relativně malý nájezd, takže můj osobní názor je:
a) když se ti líbí Puma, projeď si ji, vyzkoušej a když bude ok, zkus Tucsona na protihodnotu
nebo
b) vychutnávat si Tucsona, jezdit, pravidelně kontrolovat a měnit olej a prodat ve 4. roce záruky
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Lada_BV »

Tak vrátil bych se k mému Tucsonovi a DPF...
Data z Toque PRO:
DPFTemp: -39,4°C až -38,9°C (během jízdy)
DPFPres: před jízdou kolem 5,8 bar, po jízdě 0,00 bar (měřeno na volnoběh)
EGR: když sundám nohu z plynu, tak 80% až do cca 1600 otáček, pak sleze na 0% (měřeno během jízdy)
Teplota olej: kolem 87°C (během jízdy)
Teplota voda: kolem 86°C (během jízdy)
CATC: -41°C (během jízdy)
Accel(z): 0,9g (po jízdě, měřeno na volnoběh) (nevím co je to za čidlo, nebo údaj)
Během testovací jízdy cca 50 km + 3 přestávky (motor běžel na volnoběh) neproběhla aktivní regenerace.
Cca 10 min. jsem podržel otáčky nad 3000 (pouze na trojku, rychleji to nešlo). EGR byl 0,00% a teplota DPFTemp lezla nahoru z -39,4°C až na -38,9°C.
Tak co to vlastně vypovídá?
DPFPres 0,00 bar? Takže DPF se pasivně vypaloval?
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

Teoreticky áno.. ale vzhľadom na to, že okrem teploty oleja a vody sú ostatné čísla totálne hausnumerá, tak sa obávam, či si logoval správne čísla z EOBD...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

Najdi si čidlo teploty za katem, jak jsem to psal na minulé stránce, tam to uvidíš nejlíp. Mě jich Torque tuším nabízel 8 a jenom 2 ukazovala nějaká rozumná čísla. Jestli to má Tucson stejně jako i30, tak DPF temp -38,9 je normál, při vypalování tam bývá -37,2, -37,5 apod.
Na samotný EGR nekoukej, on funguje ve více režimech a různě si otevírá a zavírá, bez dalších dat o regeneraci neřekne nic.

Ta nula u DPF Press svítila dlouho (třeba 10 vteřin) nebo tam jen chviličku naskočila a pak to zase vylezlo nahoru? Pokud tam opravdu zůstala pár vteřin, tak si ten filtr za jízdy asi stihl odfouknout.

Uvidíš, co to bude dělat dál, časem to odpozuruješ. Párkrát zachytíš rege v přímém přenosu a zjistíš, jaké jsou hodnoty po dokončené operaci.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Axel.Foley píše: 25 říj 2020, 17:57 09fredse: Máš relativně malý nájezd, takže můj osobní názor je:
a) když se ti líbí Puma, projeď si ji, vyzkoušej a když bude ok, zkus Tucsona na protihodnotu
nebo
b) vychutnávat si Tucsona, jezdit, pravidelně kontrolovat a měnit olej a prodat ve 4. roce záruky

Je rozhodno, Tucson zůstává doma. Pumu jsem zkoušel, je moc pěkná ale dost malá a uvnitř jsem se citíl značně stísněně. A projev 3válcového 1,0 litrového motoru je značně odlišný od toho na co jsem zvyklý, je na rozdíl od Kamiqa takový hrubý, nervozní........Elektronickou výbavu má ovšem impozantní: asi 6 kusů USB, WIFI hotspot pro 10 přístrojů a jiné další nepotřebné fičury.
Zkoušel jsem i Kamiqa, ten je prostorově větší, pohodlnější, chová se jako větší auto, ale ve specifikaci s motorem 1.5,automatickou převodovkou a slušnou výbavou asistenčních prvků se cena dostává do oblasti 650000Kč a to se mi zda na v podstatě malé auto dost.
Odprosil jsem proto Tucsona za mé úvahy prodeji a doufám, že budeme ještě chvíli koexistovat v míru.
Apropo, poslední výpalování, které proběhlo včera bylo po 390 km. Nevím zda pomohla nížší venkovní teplota nebo se projevuje vyčistění lambda sondy v servisu.
:hyu: technické oddělení se ještě k problému regenerace DPF nevyjadřilo.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

V zimě se rozhodně intervaly prodlužují, odhadem tak o třetinu, možná až polovinu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
medabeda
*
Příspěvky: 38
Registrován: 17 říj 2010, 11:58

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od medabeda »

Sakra, jak to děláte? Já mám výpalko tak 125-165km ](*,) jedu Prahu cca 250km a za cestu 2x.Motor 1.7crdi manuál.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

Nevím, jestli to pomáhalo, ale používal jsem aditiva do nafty, nejdříve VIF, později MIllers Oils
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od petzl62 »

medabeda píše: 03 lis 2020, 18:55 Sakra, jak to děláte? Já mám výpalko tak 125-165km ](*,) jedu Prahu cca 250km a za cestu 2x.Motor 1.7crdi manuál.
Ach jo. To se ten diesel fakt vyplácí ](*,) :cry:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Dnes jsem obdržel už druhou odpověď od :hyu: na můj dotaz ohledně časté regenerace DPF. Opět pouze naučená formulace bez vysvětlení proč se regenerace spouští 2,5x častěji než dříve za stejných podmínek ](*,)

Znovu musíme opakovat naše předchozí tvrzení. Jedná se normální projev motoru, protože řízení motor a jeho emisního systému už je takto nastavené výrobcem.
Na motory je v dnešní době kladen velký požadavek pro splnění všech emisních podmínek. U moderních dieselových motorů už dávno neplatí, že interval regenerace filtru pevných částic je například po 500km.
Regenerace filtru pevných částic se nespouští po ujetí počtu kilometrů, ale na základě aktuálního zanesení filtru pevných částic.
Pokud u Vaše vozidla nesvítí kontrolka motoru, nedochází k výpadkům výkonu nebo ke zvýšení hladiny motorového oleje, je motor a jeho řízení emisního systému naprosto v pořádku.
Doufáme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením a budete nadále spokojen s Vaším vozidlem.
Přejeme mnoho šťastných kilometrů a hezký zbytek dne.[/u

Lucie Menčíková
Call center administrator
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

Iné sa ani nedalo čakať.. nemôžu úplne priznať farbu, že auto, ktoré Ti predali v danom čase nespĺňalo emisnú legislatívu a tento problém následne riešili úpravou SW RJ. Pričom celá úprava išla na úkor životnosti DPF, spotreby paliva.... ("medzi riadkami" to tam máš ale napísané 3-4 riadok vyjadrenia to nazanačuje)
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

09fredse: Jak je na tom hladina oleje? Stabilní od servisní prohlídky nebo zvýšená, t. j. nad značkou max?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Hladina oleje se od doby pobytu auta v servisu v červenci 2020 a ujetí cca 4000 km (oprava- výměna spojky a startéru ,https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=201&t=39579)
drží na úrovni horní rysky.
Tehdy po převzetí auta ze servisu jsem zjistil, že hladina je asi 6 mm nad rýskou. Po dotazu v servise zda něco dělali s olejem a jejich negativní odpovědí jsem tehdy odčerpal asi 350 ml oleje z motoru a od té doby se hladina drží.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

Doporučuji sledovat olej a jakmile se hladina začne zvedat, hajde do servisu na reklamaci (viz větu "Pokud u Vašeho vozidla...).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“