Stránka 6 z 6

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 16:07
od Hugo11
Ja teda nikde nenasel zadne technicke/tribotechnicke zduvodneni, ze by motoru, ktery byl zkonstruovany s ohledem na pouziti oleje se snizenou HTHS viskozitou skodil olej s normalni HTHS viskozitou. Automobilka dnes samozrejme z duvodu snizeni spotreby/co2 emisi a homologaci musi vyzadovat oleje se snizenou HTHS viskozitou, ale rozhodne v prechodovem obdobi (a to u vyrobcu napric trhem) bylo mozne pouziti oleju ruznych specifikaci a fungovalo to, resp. funguje dodnes.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 17:30
od vortata
Měl jsem před tím FORDy - Mondeo, MARK I, MARK III a S-Max a olej jsem si měnil sám na chalupě. Chci si ho po záruce také měnit sám, i když slyším, že jsou problémy sehnat levnější filtry a ještě nevím, zda je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí. V servisech jsou podnikatelé, kterým jde jenom o zisk za každou cenu a to mi není sympatické.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 17:38
od vortata
Omlouvám se, v manuálu je předepsán olej 0W-20 a nikoliv 0W-30.
Jinak pro Axel Foleyho : Mám najeto 4060 km, kontroloval jsem olej v motoru a stále je hladina mezi kontrolními ryskami. Nedoléval jsem.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:08
od Mexican
hodte uz konecne na toho chlapika deku! :twisted:

tema olej je tu rozoberana myslim uz dostatocne. Je samozrejme rovnaky napriec vsetkymi benzinovymi motorizaciami u NX4 (ICE, MHEV, HEV a PHEV)

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:20
od vortata
Ten chlapík s nickem mexičan je nějak moc popudlivý. Toho bych na silnici nechtěl potkat. :oops:

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:53
od Mexican
bez obav. Na akcne stvrtky do Kauflandu nejazdim, mojim revirom su vacsinou dialky :-)

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 23 zář 2024, 11:28
od Axel.Foley
vortata píše: 18 zář 2024, 17:30 Měl jsem před tím FORDy - Mondeo, MARK I, MARK III a S-Max a olej jsem si měnil sám na chalupě. Chci si ho po záruce také měnit sám, i když slyším, že jsou problémy sehnat levnější filtry a ještě nevím, zda je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí. V servisech jsou podnikatelé, kterým jde jenom o zisk za každou cenu a to mi není sympatické.
Pegas, Granex, Motora a určitě i jiné e-shopy. Pohledej a filtry za rozumnou cenu (taktéž kabinový a vzduchový) určitě najdeš.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 27 led 2025, 23:59
od Ledvas
Zdravím. Chci se zeptat. Mám 1.6 tgdi 130kw a myslím že je to stejný motor co se dával do Kia Xceed, ale tam měl 150kw. Stačilo by jen přehrát software motoru, abych měl těch 150kw?

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 28 led 2025, 10:14
od Mexican
v zasade ano, realne nie. 129kw je ztiahnuty preto aby plnil emisne normy. V ramci zaruky by som sa v tom rozhodne nevrtal (len moje eoporucenie). Realne to auto pojde rovnako, osekane je to v spicke

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 28 led 2025, 19:26
od dibarbora
Ledvas píše: 27 led 2025, 23:59 Zdravím. Chci se zeptat. Mám 1.6 tgdi 130kw a myslím že je to stejný motor co se dával do Kia Xceed, ale tam měl 150kw. Stačilo by jen přehrát software motoru, abych měl těch 150kw?
Nie je to reálne pretože to nie sú rovnaké motory... teda neviem či sa na našom trhu dodával do Xceed motor 1,6TGDi ale určite sa dodával do verzie ProCEED. Tam bol použitý ešte starý motor 1,6TGDi gamma, ktorý sa montoval tiež do Tucson TLE (2gen).
Predpokladám, že sa pýtaš na motor 1,6TGDi v Tucson NX4 (3gen), tam je použitý iný motor generácie SmartStream.. takže myšlienka o "preliatí SW" je úplne mimo...

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 28 led 2025, 22:12
od kaap
vortata píše: 17 zář 2024, 17:30 Koupil jsem Tucsona rok výroby 2023 s motorem 1,6 GDI - kód motoru G4FP. Nikde jsem se nedopátral, zdali má motor turbo. Je tam nebo ne ?
tady to máš od až moc přísných němců, zbytek překládá třeba gůgl,
dál klikni na "technische daten a Motor und antrieb"

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... nd-antrieb