Stránka 51 z 53

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 05 srp 2016, 12:14
od vorlajz
Nebo tak... :)

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 05 srp 2016, 15:58
od Axel.Foley
Včera 18:30 jsem potkal i30 v kombajnu v hnědé metalíze a s maskou Style, na značce U. Nejel si, vorlajz, do Přerova? :mrgreen:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 05 srp 2016, 21:36
od vorlajz
nn... :) a auto mám stále na zahradě... :D :D :D

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 06 srp 2016, 16:19
od Axel.Foley
Nehrozí tedy, že by si auto samo vyjelo na výlet ála KITT? :mrgreen:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 srp 2016, 11:55
od Axel.Foley
Na víkend jsem měl doma vozítko od konkurence.

Takže Qashqai. Auto japonské značky vyráběné v britském Sunderlandu. Měl jsem verzi 4x2 s oficiálním názvem 115 DIG-T, výbava Acenta (druhá ze čtyř), zahrnující:
- 17" litá kola v rozměru 215/60
- elektricky sklopná a vyhřívaná boční zrcátka s blinkry
- led denní svícení
- led koncová a brzdová světla
- automatická dvouzónová klimatizace
- výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, obě s bederní opěrkou
- loketní opěrka vpředu i vzadu (vpředu ukrývá 12V zásuvku a konektor USB, úložný prostor je rozdělen na dvě části - velký objemný a malou přihrádku třeba na mobil)
- elektromechanická ruční brzda
- světelný a dešťový senzor
- mlhovky vpředu a vzadu
- ambient osvětlení kolem šaltpáky v oranžové barvě (stejnou barvou jsou podsvíceny i ovladače rádia a klimatizace)
- tempomat + omezovač rychlosti
- dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru
- start-stop

Takže oč vlastně šlo... 115 DIG-T znamená 115 koňských sil (85 kW), které produkuje benzínový motor o objemu 1198 cm3 dopovaný turbem. Je nádherně odhlučněný a téměř o něm nevíte. Alespoň na volnoběh :wink: Za jízdy je také téměř neslyšný, ozve se až když ho budete točit. Ač papírových 190 Nm zní slibně, v praxi to už taková sláva není. Na dálnici při tempomatových 130 km/hod. na 6tku jede (trasy Olomouc - exit 330, Olomouc - Mohelnice) hezky jede, bohužel cestou z Opavy v kopcích kolem Moravského Berouna ale motoru už začínal docházet dech a bylo nutné držet ho v otáčkách a řadit na nižší převodové stupně. I tady platí, že motor s malým objemem a turbem si při vyšší zátěži hezky cucne, spotřeba se hýbala kolem 10 l N95. Až cestou ze Šternberka do Olmiku spadla k 6.5 l. To, čeho jsem se bál, mě ale stejně neminulo: zastavil jsem v kopci v křižovatce a než se roztočilo turbo, rozpohybovat 1400 kg hmoty dalo atmosférickému motůrku dost práce. Na ježdění v prostředí, jako je kolem Olomouce, t. j. po rovinách a do města, motor stačí. Jestliže ale potřebujete rychlejší přesuny nebo se pohybujete v kopcovitém terénu, tenhle motor rozhodně ne. Celkově je totiž hmotnost vozu a malý motor znát. Málem jsem zapomněl, motor a převodovka jsou od Renaultu. Trochu odbočím - brzy pochopíte proč - mám zkušenost s Renaulty Kangoo 1.5 dCi. Když jste zařadily, šaltpáka po přidání plynu cukla. Tady se chová úplně stejně. Není to nic hrozného, je to spíš o zvyku. Jinak, šaltpáka je dosti dlouhá.

Podvozek je naladěn jako u osobního auta. Rozměrově to vlastně je osobní auto, akorát trošku zvednuté. V porovnání s Tucsonem se trochu míň naklání, i když může to být způsobeno pneumatikami a nižší hmotností vozu. Vzadu je jen vlečená náprava. V zákrutě, kterou normálně jezdím se svojí i30 asi 80 jsem s QQ zjistil, že jsou tam nerovnosti a zadek má tendenci uskočit. Nepříjemné zjištění, naštěstí to QQ ustál. Občas jsem měl pocit, že QQ najde nerovnosti i tam, kde nejsou. Zvlášť při přejezdu některých spár na asfaltu a dilatačních spár se od zadních kol ozvalo tupé bouchnutí a následovalo malé zhoupnutí. Nic hrozného, jen něco, na co nejsem zvyklý. Jinak u podvozku moc zábavy nehledejte. A řízení je prostě - řízení. Zatočíte volantem a jedete tam. Zatočíte na druhou stranu a taky jedete. Zpětná vazba od předních kol veškerá žádná, podvozek tlumí. Neurazí, ale ani nepotěší. Výhodou je o něco vyšší posez v porovnání s osobním autem. Autu chybí parkovací senzory vpředu i vzadu, vzhledem k "nepřehlednosti" auta opravdu chybí, protože člověk neví, co je za ním nebo před ním.

Interiér je hezky zpracovaný, použité materiály jsou kvalitní a příjemné na dotek. Sedačka řidiče na první usednutí úžasně pohodlná, při delší trase se mi zdála až příliš měkká a uvítal bych, kdyby byla o něco tvrdší. Velké plus je bederní opěrka, i když její ovládání je na ne právě nejlepším místě (zhruba uprostřed opěradla na pravé straně, takže při nastavování ohýbáte pravou ruku do nepříjemného úhlu). Vpředu je místa dost. Bohužel, vzadu v podélném směru není místa na rozdávání a třeba holka, která měří 165 čísel, měla problém kam si dát nohy. Navíc pod přední sedačku nestrčí nárty, takže se jí tam, dle jejích vlastních slov, nesedělo dvakrát příjemně. Co mě rovněž nepříjemně překvapilo je chybějící schránka na brýle, jak je tomu u :hyu: , koncernu i jinde. Po otevření schránky před spolujezdcem se sice objeví cosi, co se jako schránka na brýle tváří, ale jestli jste za volantem a potřebujete vyměnit brýle za sluneční, 2x praktické to není. Vlastně není to vůbec praktické, protože musíte zastavit :? Navíc bych měl obavu, že brýle vypadnou a poškrábou se, páč to "cosi" je velké a odložili by jste si do toho i brýle na plavání.

Palubní počítač je barevný, prý 5". Tady by se mohli soudruzi od :hyu: učit, je krásně čitelný a celkově dobře zpracovaný. Jak podotkl jeden známý, "je čtivý" =D> Bohužel, okamžitou spotřebu taky ukazuje čárka běhající jako splašený kůň zleva doprava a zpět :(

Rádio hraje nádherně čistě, přehrávané mp3 z fleshky také. Nepříjemně mě překvapilo, že rádio nepracuje se složkami, takže když chcete píseň třeba od interpreta, jehož jméno začíná na T, je v páté složce a před ním spousta dalších interpretů, nemáte jinou volbu, než točením knoflíku se k ní dopracovat od skladby č. 1 ve složce č. 1 ](*,) Celkem nepochopitelné řešení, se složkami pracuje i rádio v mé i30 :!: Rovněž citlivost tuneru rádia nebyla právě nejlepší, ozýval se celkem často šum.

Co je příjemně vyřešeno je opožděné zhasínání světel. Funguje totiž tak, že jestli jste na cestě, světla zhasnou a potřebujete ještě posvítit na cestu, stačí zmáčknout tlačítko zamykání na klíči a světla se znovu rozsvítí. Světelný senzor je nádherně citlivý a rychlé, dešťový senzor také. Ad klíč - má jen dvě tlačítka (zamknutí, odemčení), samostatně otevřít kufr nelze.

Celkově jsem s autem najel 538 km po okreskách, městě i dálnici s průměrnou spotřebou 6.63 l / 100 km. Nejlepší spotřebu jsem měl 5.5, to jsem se ale vysloveně coural. Auto je líbivé, ale... nedokážu si v něm představit cestu na dovolenou a to je největší problém. Je to prostě AUTO. Nic víc, nic míň. Odveze vás z bodu A do bodu B, ale tím to začíná i končí. Když jsem QQ vrátil a sedel si zpět do svého Čibrného sršně, zjistil jsem, jak je nádherně svižný a zábavný. Usmíval jsem se za volantem celou cestou do práce :mrgreen: QQ jako zkušenost supr, jinak za mě ne. Chybí tomu tzv. "wow-efekt". Není to špatné auto, kupce si najde, ale... Tucson to umí líp.

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 srp 2016, 12:09
od Alf6
mel by si psat recenze do casopisu 8) :D

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 srp 2016, 12:22
od Alfréd
Tak to mě těší, že by jsi dal přednost Tucsonu - o Qashqaii jsem také uvažoval.
A jak píše Alf - recenze by jsi mohl psát profesionálně =D>

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 19 srp 2016, 11:38
od Axel.Foley
Díky za hodnocení. Jsem rád, že se vám recenze líbila :wink:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 21 srp 2016, 14:19
od Axel.Foley
Kolegyně s manželem si koupili nového bílého mazlíka :wink:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 21 srp 2016, 14:34
od milda h
Pěkný, pěkný. Akorát mi tam nesedí ty rukofaso sklopený zrcátka. :lol: :wink: :wink: :wink:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 21 srp 2016, 22:54
od Alf6
Sved kolegyni a mužes se v nem vozit taky :twisted: :mrgreen:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 22 srp 2016, 11:07
od vorlajz
...nebo jejího manžela... :-k :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 22 srp 2016, 11:09
od Alf6
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 22 srp 2016, 11:49
od Axel.Foley
milda h píše:Pěkný, pěkný. Akorát mi tam nesedí ty rukofaso sklopený zrcátka. :lol: :wink: :wink: :wink:
Zrcátka jsou u Tucsona sklápěny automaticky při zamčení (otázka nastavení). Na parkovištích také využívám, že u sršně jsou elektricky sklopná :wink:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 22 srp 2016, 12:29
od milda h
:-# Tak to se omlouvám.