Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Slabostka.
Škoda 1,0TSI trojvalec turbo , dsg. 1,5TSI vypínanie valcov.Ešte tak 2,0 TSI ,no mimo bežných nákupov.
Naftu nepoznám.Tam 2,0TDI evo chvália,ale žeby :hyu: nemal čo ponúknuť? Nezdá sa mi. [-(
Čo je vlastne konkurencia Škodovke? :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

slabostka píše: 17 dub 2021, 19:53 - tak preco asi....
inak tie ceny za servis su hodne vysoke na urovni japoncov. Mna zo sucasnej ponuky nic technicky neoslovuje. Turbo...dct...vsetko kroky mimo....
Technické riešenia nedefinuje potreba a záujem zákazníka ale politické predstavy z Bruselu. Ty ako zákazník máš dve možnosti buď sa prispôsobíš alebo budeš chodiť pešo/sockou. Udržovanie starých črepov pri živote skôr či neskôr utnú kombináciou daňového zaťaženia a patričnou buzeráciou na STK/EK.
Na druhú stranu zase ľudí, čo riešia vlastnosti pohonu ubúda... automobilky to aj takticky živia marketingom zameraným na smart funkcie, konektivitu... je snaha zakryť, že napr. taký Stellantis montuje jeden klasický trojvalcový turbobenzín v X modeloch naprieč koncernom a fakticky nič iné na výber ani nie je. V tomto smere je :hyu: /kia na tom aspoň zatiaľ podstatne lepšie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

idam.i píše: 17 dub 2021, 20:20 Čo je vlastne konkurencia Škodovke? :-k
Konkurence Škody je sama Škoda :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

dibarbora píše: 17 dub 2021, 19:13 Keďže predpísaná výmena sviečok je až pri 150tkm, tak počítaj, že sa Ti budú striedať dva typy prehliadok

15,45,75,105tkm... kde je predpísaná výmena oleja a jeho filtra + základná prehliadka
30,60,90tkm... rozšírená prehliadka... olej, brzdová kvapalina, peľový filter, vzduchový filter, olejový filter

Cenovo... skús si zavolať do viacerých servisov a nechaj si naceniť prehliadku 15tkm a 60tkm... bude mať cca predstavu lacnejšej a drahšej prehliadky

Môj odhad na základe skúseností s cenami pre motor 1,4TGDi
Lacnejšie servisy: 140-150€ základná prehliadka..... 230-240€ rozšírená prehliadka.... u mňa boli ceny cca. 110€ a cca.200€... zvýšenie ceny pre 1,5DPi predpokladám hlavne z dôvodu normy predpísaného oleja, ktorý je aktuálne predsa len drahší a v servissoch menej používaný..... A5/B5 vs API SP/SN+
150k výmená sviečok? to snáď nemyslia vážne. Ja by som ich menil po 50k. Predkladám že ceny v ČR sú zhruba podobné. Som síce Slovák ale žijem v ČR. Ja síce ešte nemám i30 ale zavažujem a zisťujem info :wink:
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sanchez »

idam.i píše: 17 dub 2021, 20:20
Čo je vlastne konkurencia Škodovke? :-k
Podla toho v akej triede.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

dibarbora píše: 17 dub 2021, 19:13 Keďže predpísaná výmena sviečok je až pri 150tkm, tak počítaj, že sa Ti budú striedať dva typy prehliadok

15,45,75,105tkm... kde je predpísaná výmena oleja a jeho filtra + základná prehliadka
30,60,90tkm... rozšírená prehliadka... olej, brzdová kvapalina, peľový filter, vzduchový filter, olejový filter

Cenovo... skús si zavolať do viacerých servisov a nechaj si naceniť prehliadku 15tkm a 60tkm... bude mať cca predstavu lacnejšej a drahšej prehliadky

Môj odhad na základe skúseností s cenami pre motor 1,4TGDi
Lacnejšie servisy: 140-150€ základná prehliadka..... 230-240€ rozšírená prehliadka.... u mňa boli ceny cca. 110€ a cca.200€... zvýšenie ceny pre 1,5DPi predpokladám hlavne z dôvodu normy predpísaného oleja, ktorý je aktuálne predsa len drahší a v servissoch menej používaný..... A5/B5 vs API SP/SN+
Nevím, jak na SVK trhu, tak zde má motor DPi předepsaný interval prohlídek 30 tkm (na rozdíl od přeplňovaných motorů). Takže do 100 tkm budou 3 garančky, dle servisu odhadem mezi 5 - 8 tisíci. Celkově tedy okolo 20 tisíc. Pokud k vozu dostaneš při koupi jako bonus zimní pneu, tak je možnost (dle řidičského stylu a typu nejčastějších tras), že do těch sto tisíc vydržíš bez potřeby koupě dalších pneu. Brzdy mají taky šanci vydržet, opět záleží, kde a jak jezdíš. Spodek auta (výfuk, tlumiče, klouby, čepy, ramena), to nebudeš v tomto období řešit. Na svých autech z koncernu Hyundai / KIA jsem do 100 tkm řešil akorát garančky, mezigaranční vlastní výměny oleje, zimní pneu a pár žárovek, nic víc. Brzdy se nikdy nedělaly před 100 tkm, u posledního CRDi byl dokonce předpoklad životnosti 150 tkm (prodáno při 139 tkm a furt tam ještě byla rezerva...). A co se týče žárovek, tak na posledních dvou autech jsem kupoval všehovšudy 4 ks H7, ne ceedu obě přední v 70 tkm, na CRDi také obě přední v rozmezí 90 - 92 tkm.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

O tom rozdiele viem... na SK všetky benzíny 15tkm/rok.. bez výnimky

https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 2020-5.pdf
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

ja by som aj tak olej menil po 15k a to myslím robí asi každý kto si chce auto nechať dlhšie.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Maras: Myslím, že chybějícími odkazy zarmoutíš hlavně Sanchez-e, my ostatní to chápeme.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Sancheze dávno neřeším, jelikož je to sebestředný a povýšený člověk. Nedávám mu pozornost a tím to pro mne hasne.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sanchez »

Axel.Foley píše: 17 dub 2021, 21:59 Maras: Myslím, že chybějícími odkazy zarmoutíš hlavně Sanchez-e, my ostatní to chápeme.
Nie je to moj odbor, auta riesim okrajovo a necham si odbornejsie poradit aj bez zdrojov od ludi, ktori tomu rozumeju, napr. Maras, Dibarbora
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
dibarbora
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Maras píše: 17 dub 2021, 21:57 Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Uvidíme, či sa SK import pochlapí a bude stáť za touto stratégiou na najbližšej prehliadke. Po tretej zime som našiel “plandajúci” kryt zámky na vodičovych dverách... č. 82652G4010. Bližšie preskúmanie ukázalo, že na jednej strane krytky to vzdalo uško, pomocou ktorého to drží v karosérii. Okolitý plech je absolútne čistý, bez známok prípadného pokusu o násilie, predpokladám skrehnutý materiál, zatečenú vodu v zime. Tak som zvedavý na reakciu servisu, keďže auto má už 3roky a nejaký mesiac. Cena toho kúsku plastu ľudová asi nebude... skromný odhad 50+€...keďže je to vo farbe..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
sud
**
Příspěvky: 215
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od sud »

Maras píše: 17 dub 2021, 21:57 Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
H/K mozno take oddelenie nemaju, ale dodavatelia ano. Pred 13r som pracoval pre jedneho dodavatela ktory dodaval do K a uz vtedy sa planovala zivotnost komponentov a naklady sa sekali ako len dali..

Takze prosim nerobme si iluzie, ze H/K je nieco viac ako VAG, mozno tak akurat ako Stellantis ci R/N
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
dyidude
*
Příspěvky: 29
Registrován: 15 bře 2021, 06:36

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dyidude »

Urcite se zde resilo zajeti 1,5DPi motoru...

takze caste razeni, nepodtacet pod 2000, neprotacet nad 4000, cca 1000km?
Pri jakych otackach je idealne radit nahoru pri zabehu a jakych podrazovat, kdyz jdu "normalne" po rovince?
diky
Naposledy upravil(a) dyidude dne 18 dub 2021, 11:39, celkem upraveno 1 x.
i30 HB 1.5DPi Smart
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“