elantra 2011 a zkušenosti s ní

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
rady
*
Příspěvky: 30
Registrován: 17 říj 2012, 00:04
Bydliště: Holice v Cechach

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od rady »

Sarin007: to jsi si spis vsiml az ted, mne to zajimalo hned od koupe, jestli kdyz to umi nahoru, to umi rici i dolu a umelo, pravda pocitove jsem si rikal, takto bych ja motor nepodtacel..
Elantra Style 1.6 97kw my 2012 bronze P7N
Reklama
 

Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Už jsem to několkrát zkoušel a chvílema byl motor skoro na zdechnutí a nic. Je pravda, že směrem dolů to ukazuje minimálně, myslim si, že by to mohlo ukazovat dřív.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
PPP
**
Příspěvky: 149
Registrován: 20 črc 2012, 19:13

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od PPP »

Mě to ukazuje nahoru i dolů od počátku, ale neřídím se tím ani nahoru ani dolů :)
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

Mne sa odporucanie na podradenie ukazalo az vcera, ked som si chcel skusit, ci nieco take sa naozaj ukaze. Schvalne som siel na 4-ty kvalt na otackach okolo 1000. Potom som stlacil plyn skoro na podlahu a PP napisal, ze podradit.
Tiez tu niekto pisal, ze odporucanie preradit na vyssi kvalt PP dava iba v zavislosti od otacok. Podla mojich skusenostu to nie je tak. Bezne sa poziadavka na vyssi stupen objavi pri zhruba 2100 ot/min. V pripade, ak je silno zmacknuty plynovy pedal, tak PP si ziada vyssi kvalt az niekde cez 4000 ot/min (asi respektuje, ze chcem prudsi rozbeh).
V kazdom pripade ma PP ECO rezim naucil pri beznej, kludnej, neupohlananej jazde nevytacat motor do vyssich otacok, odmenou za to je nizsia spotreba. V pripade, ze potrebujem "prasknut do koni", tak motor tocim aj cez 6000 a pod 4000 ho nepustim. Ma to len jeden malinky problem. Ak presadnem do svojho stareho auta, tak mi motor klepe a skapina, dokial si neuvedomim, ze pod 2300 ten stary motor nechce tahat :mrgreen: .
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
PPP
**
Příspěvky: 149
Registrován: 20 črc 2012, 19:13

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od PPP »

-Tak,tak. Jak mám pedál na plynu tak zlehka a přidávám, tak mi po dosažení určitých otáček radí řadit výše, když v ten okamžik náhle sešlápnu pedál plynu tak rada řazení zmizí.

-dneska ráno se docela ochladilo pod bod mrazu, při pokusu otevřít zadní dveře jsem se docela lekl. Šly docela ztuha. Nebylo přimrzlé těsnění, ale pružiny v aretaci dost ztuhly.

-spotřeba se mi teď ustálila na nějakých 6,3-6,4l podle PP, podle posledního tankování cca 6,6l
1990...všelicos....2012...Hyundai Elantra Style 97kW
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Přesně tak, když jedu do kopce a pomalu přidávam plyn, skočí mi info, abych řadil nahoru (auto si asi myslí, že jedu po rovince). Když ale přidam plyn a auto moc nezrychluje, počítač asi pochopí, že jedu do kopce a že řadit nahoru je blbost a tak info zmizí. Jinak mě zatím mile překvapilo, jak hezky v zimě topí. I když stojim na místě před domem a motor jede na volnoběh, celkem rychle je teplíčko. Kufr mi zatím šel otevřít hezky (ještě u nás nebyly takový mrazy), ale štve mě, že když zapomenu odhrnout sníh z víka a otevřu ho, dost sněhu napadá do kufru :( Ale asi to tak mají všichni sedani s timto typem otevírání kufru, musim si holt dávat bacha. A jak teď člověk jezdí víc ve tmě mě vytáčí, že nejsou osvícený ty tlačítka na odemykání a zrcátka :evil: Když jedu pro manželku do práce a zastavim jí, bych vzteky vyskočil, když nemůžu najít tlačítko na odemknutí a ona stojí vedle auta a nemůže se dostat dovnitř. Trapný ...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

@sarin007
Kurenie je naozaj dobre. Moja skusenost je, ze pokial mam nastavenu automatiku, tak to zacne skuor topit, ako ked len rucne nastavim teplotu. Dovod nepoznam.
Pri automatike mi pri studenom aute vzdy zacne ofukovat predne sklo. Potom zacne ist teply vzduch z vyduchov po stranach palubovky a potom sa prepne prud vzduchu na nohy a ventilator ide do otacok. Hreje to celkom rychlo.
Este jedna zaujimavost: ak si nastavim "rozmrazovanie" predneho skla, tak po velmi kratkom case to zacne fukat relativne teply vzduch. Nie su tam niekde nejake elektricke topne spiraly ?
A co si neviem vynachvalit, je vyhrievanie sedadiel. Pokial oskrabem namrazu zo skiel, tak je to prijemne teple. Navyse to hreje aj v oblasti krizov, co je pre mna pri mojich problemoch s platnickami naozaj velmi dobra vec.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

vado máš pravdu, taky jsem si všiml, že když pustím ruční ofuk okna, auto hřeje výrazně dřív. Někdy si říkam, že motor ještě nemůže být tak zahřátý. Co se týká postupného zapínání ofuků, v minulým autě to bylo nastaveno třeba tak, že nejdřív se teplota používal na zahřátí motoru do pracovnější teploty a až pak se začalo topit do kabiny. Nějaká podobná logika je nastavena asi i tady. Nejdřív sklo, abych viděl, zárověň s tim nebrat teplo motoru, aby nebyl zbytečně studenej a pak konečně ohřát lidičky uvnitř :D
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

V BA je na ceste snehova kasa. Preto som si dnes naplno uzil vsetky vlastnosti Ely, ktore suvisia s elektronikou okolo brzd. ABS, ESP, ... vsetky tie skratky ani neovladam.
Ela je moje prve vlastne auto s ABS, ktore si mozem naplno vychutnat. Zda sa mi, ze na smyklavej ceste pri nizkych rychlostiach je ucinok ABS dost prehnany. Konkretne pri rychlosti asi 20 km/h po stlaceni brzdy okamzite zacalo kopat ABS a auto vobec nebrzdilo. Stacilo povolit pedal, kolesa sa chytili a po miernom tlaku na brzdu auto zacalo brzdit bez cvakotania. Vyskusal som to niekolkokrat, stale to bolo rovnake. Tak neviem, ci odporucanie "s ABS tlacte na pedal maximalnou silou" ma pri nizkych rychlostiach na smyklavom podklade realny zaklad.
Ako dalsie som musel pri rozbehu vypinat ESP. Ak bolo zapnute, stale sa snazilo pribrzdovat kolesa a rozbeh (hlavne do svahu) sa nekonal.
Tiez som mal dojem, ze tento system zasahoval aj pri jazde po rovnej ceste, ked auto slo do mierneho podsmyku. Mozno by to chcelo trochu znizit citlivost pri malych rychlostiach.

Ale asi najviac sa na tom podpisalo to, ze mam povodne, Korejske "univerzaly" a nie riadne zimne pneu :roll:

Mate niekto podobne skusenosti ?
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Mě se zdají systémy podobně funkční jako jsem měl v minulém autě a musím říct, že pracují v pohodě. Na rovince ti zasahuje do řízení ESP. Má na palubce stejnou kontrolku jako ASR (protikluz), ale s tím rozfílem, že když auto vycítí, že jde do smyku, začne přibržďovat každý kolo zvlášť, aby to srovnalo. Při tom signalizuje kontrolkou stejnou pro ASR. Já si na všechny tyto funkce celkem zvyk a je fakt, že např. ESP už mi několikrát v zimě pomáhalo. A nejen ve smyku, ale i když v zatáčce jedu moc rychle a začnu "vyjíždět", tak zabrzdí přední kolo tak, že tomu krásně zabrání. Ale samo je to jen elektronika a když to přeženeš, tak s tim nic nezmůže. Ale na takový ježdění na tom, co leží teď na silnici, je ta elektronika dobrá pomoc. Ale spoléhat se na ní je blbost. Je třeba stejně jezdit tak, jako bych jí neměl.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Stefano
Příspěvky: 2
Registrován: 03 úno 2013, 21:58
Bydliště: SVK

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Stefano »

Zdravim vsetkych majitelov Elantri . Mam novu od maja 2012 a najazdených cca 10.000 km. Podla papierov mam trosku vyssiu spotrebu Mozte mi poradit cim to je ? cca 8,5 -9,5l/100km podla PP.Je pravda ze robim kratke trate a casto auto vypinam. Nemam tazku nohu a doteraz som jazdil na Toyote Avensis tiez 1,6l motor a spotrebu v zime som mal od 7-8l. Inac s autom som velmi spokojní ale ako u kazdeho auta aj tu sa najde nieco co sa da vytknut :). Mam problem so zahlmievanim vo vozidle , to som este nazazil v ziadnom aute doteraz. Mam pocit ako by to auto obcas plavalo pri rychlejsej jazde a chvilu trva kym sa rozbehne :).
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od vado »

Vitaj v klube :hyu: :D
Stefano píše:Zdravim vsetkych majitelov Elantri . Mam novu od maja 2012 a najazdených cca 10.000 km. Podla papierov mam trosku vyssiu spotrebu Mozte mi poradit cim to je ? cca 8,5 -9,5l/100km podla PP.Je pravda ze robim kratke trate a casto auto vypinam. Nemam tazku nohu a doteraz som jazdil na Toyote Avensis tiez 1,6l motor a spotrebu v zime som mal od 7-8l.
Vysoka spotreba je asi len problemom stylu jazdy, i ked kratke jazdy a caste startovanie na to mozu mat doost vyrazny vplyv. Radis na vyssie stupne podla toho, co ti radi PP ? Skus co najviac pouzivat tempomat, mozno to pomoze. Ja ho pouzivam aj na 50-tke v dedine. Mam teraz v zime, co jazdim denne dva krat asi 12 km po BA (semafory, zapchy, ...) spotrebu podla PP 7.2 Velmi pomaha neagresivny styl jazdenia. Skus si prepnut PP tak, aby ukazoval okamzitu spotrebu a pracuj s plynom a radiacou pakou podla toho, co ukazuje. Da sa tak dost podstatne znizit spotreba (vlastna skusenost).
Stefano píše:Inac s autom som velmi spokojní ale ako u kazdeho auta aj tu sa najde nieco co sa da vytknut :). Mam problem so zahlmievanim vo vozidle , to som este nazazil v ziadnom aute doteraz.
Skus nastavit klimu na automatiku a nastav na 23 stupnov. Po nastupeni do studeneho auta zapni vyhrievanie zadneho a aj predneho skla. To by mohlo pomoct. Niekedy sa stava, ze ak nastupi v zime do studeneho auta viac ludi v kozuchoch, skla sa zahmlievaju. Ventilator proste nestaci odsavat vlhkost z vydychovaneho vzduchu, zo snehu na obleceni a z potu. Pomoze na chvilu pri jazde trochu pootvorit okna.
Stefano píše:Mam pocit ako by to auto obcas plavalo pri rychlejsej jazde a chvilu trva kym sa rozbehne :).
To plavanie je z dovodu typu zadnej napravy ("H"), s tym nic neurobis, treba si zvyknut. Co sa tyka rozbehu: motor je ladeny do vykonu az v otackach 4500+. Ma sice snahu sa rozbehnut aj v nizsich otackach, ale pokial potrebujes razantnejsiu akceleraciu, tak musis tocit od 4000 vyssie. Prave kuoli tomu je jednotka "kratka", aby motor mohol tahat. Pokial tlacis na plyn, ked ma motor pod 3000 otacok, rozbieha sa lenivo a spotreba je dost vysoka.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Uživatelský avatar
Stefano
Příspěvky: 2
Registrován: 03 úno 2013, 21:58
Bydliště: SVK

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od Stefano »

vado píše:Vitaj v klube :hyu: :D
Stefano píše:Zdravim vsetkych majitelov Elantri . Mam novu od maja 2012 a najazdených cca 10.000 km. Podla papierov mam trosku vyssiu spotrebu Mozte mi poradit cim to je ? cca 8,5 -9,5l/100km podla PP.Je pravda ze robim kratke trate a casto auto vypinam. Nemam tazku nohu a doteraz som jazdil na Toyote Avensis tiez 1,6l motor a spotrebu v zime som mal od 7-8l.
Vysoka spotreba je asi len problemom stylu jazdy, i ked kratke jazdy a caste startovanie na to mozu mat doost vyrazny vplyv. Radis na vyssie stupne podla toho, co ti radi PP ? Skus co najviac pouzivat tempomat, mozno to pomoze. Ja ho pouzivam aj na 50-tke v dedine. Mam teraz v zime, co jazdim denne dva krat asi 12 km po BA (semafory, zapchy, ...) spotrebu podla PP 7.2 Velmi pomaha neagresivny styl jazdenia. Skus si prepnut PP tak, aby ukazoval okamzitu spotrebu a pracuj s plynom a radiacou pakou podla toho, co ukazuje. Da sa tak dost podstatne znizit spotreba (vlastna skusenost).
Stefano píše:Inac s autom som velmi spokojní ale ako u kazdeho auta aj tu sa najde nieco co sa da vytknut :). Mam problem so zahlmievanim vo vozidle , to som este nazazil v ziadnom aute doteraz.
Skus nastavit klimu na automatiku a nastav na 23 stupnov. Po nastupeni do studeneho auta zapni vyhrievanie zadneho a aj predneho skla. To by mohlo pomoct. Niekedy sa stava, ze ak nastupi v zime do studeneho auta viac ludi v kozuchoch, skla sa zahmlievaju. Ventilator proste nestaci odsavat vlhkost z vydychovaneho vzduchu, zo snehu na obleceni a z potu. Pomoze na chvilu pri jazde trochu pootvorit okna.
Stefano píše:Mam pocit ako by to auto obcas plavalo pri rychlejsej jazde a chvilu trva kym sa rozbehne :).
To plavanie je z dovodu typu zadnej napravy ("H"), s tym nic neurobis, treba si zvyknut. Co sa tyka rozbehu: motor je ladeny do vykonu az v otackach 4500+. Ma sice snahu sa rozbehnut aj v nizsich otackach, ale pokial potrebujes razantnejsiu akceleraciu, tak musis tocit od 4000 vyssie. Prave kuoli tomu je jednotka "kratka", aby motor mohol tahat. Pokial tlacis na plyn, ked ma motor pod 3000 otacok, rozbieha sa lenivo a spotreba je dost vysoka.

Dik za odpoved. Jazdim na tempomat a velmi rad ho vyuzivam ak premavka dovoli aj na 50-tke. V lete som so spotrebou nemal problem bola stale pod 7l/100km ( velmi spokojny) podla PP ale az po prekroceni 8000km to troska vyskocilo Uvidime aka bude na buducu zimu :).
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od sarin007 »

Já se držím se spotřebou podle PP na 6,4 a to jezdím většinou po městě nebo kratší jízdy. Ale je fakt, že jsem měl předtim nafťáka, takže jsem zvyklej motor netočit (když nepotřebuju teda zrovna předjíždět) a tak jezdím s motorem mezi 1500 - 2000 otáček. I na delších trasách se dá takto krásně plynule jezdit. Samo, že když chvátam, tak to na otáčkoměru lítá, ale i tak nejdu přes 6,5l. Jsem zvědavej, jak se to bude pohybovat v létě. Zadní náprava u Elantry to je boj. Při plunulý jídě se nic nepozná a jízda je paráda. Ale když chci frčet trochu "sport" tak mam někdy pocit, jako když mam vzadu píchlou gumu. A když v zatáčce člověk najede na výmol, tak to pěkně ustřelí. Někdy je to hodně nepříjemný a popravdě bych byl radši, kdyby auto stálo o nějakých pár tisícovek víc a náprava byla jiná. Autu to dost zbytečně škodí. Naštěstí se snažim jezdit klidně a zadní nápravu moc netestovat, akorát by mě to štvalo :evil:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Příspěvek od zulyk »

nechcem si ani predstavit, co bude z toho motora, ked to stale drzis v rozmedzi 1500-2000 otacok, to je pomaly utrpenie pre benzin... o naprave elantry sa to vedelo uz davnejsie...vysli rozne testy, ktore sa zhodovali na odflaknutom naladeni auta...netreba sa cudovat, auto je primarne urcene pre iny trh (zamorsky) a tam si s tym az taku tazku hlavu nerobia... hoci je pravda, ze konkurencia je naladena lepsie, napr. taky cruze schova elantru do vrecka :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Odpovědět

Zpět na „ELANTRA“