Stránka 7 z 8

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 06:26
od Axel.Foley
Jak jsem psal výše, s 1,4 CVVT jsem strávil pět let. Projeli jsme pěkný kus Evropy a až na chybějící šestku nemůžu tomu motoru nic vytknout. Ono totiž, slabostka, záleží i na tom, co motoru dopřeješ a jak se o něj staráš a ne jen paušalizovat, jak to rád děláš s již tradičně negativním postojem :!:

Jinak nevím, co v těch autech vozíte, pánové, když jsou vám zavazadelníky malé #-o I ve čtyřech lidech se dá sbalit tak, aby vše vešlo do hatche :idea: jen to chce přemýšlet.

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 07:21
od slabostka
no starám sa nadštandardne - autá sa zabehnú, po 1500-2000km prvá výmena oleja, ďalej po 8-10 000km, náš getz má teraz cez 300 000km čo si myslím veľmi slušný nájazd a predpokladám je tu minimum užívateľov ktorý si auto nechávajú na do smrti....v popiske vidíš aké staré autá máme a o tie sa treba "starať".... negatívny? a čo už, niekedy treba nadšenie trošku tlmiť aby neprišlo sklamanie.... tu k téme je môj názor najslabší motor nebrať. To je všetko.

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 07:38
od Stringo
U těch atmosférických motorů ani tak nepůjde o to, jestli je to 1,4 nebo 1,6 (stejně to kdovíjak nepojede v i30 plně obsazené rodinou), spíš jde o to, jaký typ vstřiku, protože jestli bude jezdit převážně město a krátké cesty, tak přímovstřik je špatná volba, tedy bych se rozhodoval podle typu motoru a ne podle obsahu a výkonu...

Pokud někdo s GDi jezdil couračky a ještě nedej bože na spotřebu, bude ten motor po 100000-150000km zakarbonovaný jak prase a tomu je třeba se vyhnout obloukem. Akorát já myslel, že i30 CVVT neměla, že to byly všechno GDi. No každopádně platí to co jsem psal už, 80% bude záležet na štěstí kusu, jak se k němu chavl a jak jezdil předchozí majitel, vyhni se prodejům aut po dědečkovi :wink:

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 09:16
od Foxy
Páni, je ten karbón naozaj až taký problém? Jasne, chápem, znižuje to výkon a zvyšuje šancu že to odpáli v nesprávny moment (pre-ignition) čo môže motor aj rozstreliť, narúša to optimálny cyklus motoru, tlak sa môže dostávať kde nemá (za ventil čo neprilieha), zvyšuje opotrebenie motoru a zanáša to olej, pri motore s turbom ešte trpí potom tým zaneseným olejom viac aj turbo a samozrejme to môže poškodiť aj veľmi drahý filter častíc. Vynechal som niečo?

Lenže to zakarbónovanie sa dá skontrolovať celkom dobre kamerou aj bez rozmontovania motora a ak sa ukáže že je vysoké, tak sa dá odstrániť buď chemickým výplachom alebo tými orechovými škrupinkami nie? Samozrejme, zadarmo to nebude a ten motor ak jazdil dlho zakarbónovaný už bude trošku unavenejší, ale ako často to treba robiť? Raz za 60 000-150 000 km podľa štýlu jazdy a typu paliva čo používate? Auto s nájazdom povedzme 40 000 - 60 000 km by ten motor zatiaľ nemal mať čas na to aby sa poriadna vrstva karbónu usadila a aby bol usadený dosť dlho na to aby ten motor poškodil ak sa riadne menil olej, to ani keby na tom jazdil dôchodca 2 km do tesca a späť a to auto nepoznalo 3000 otáčok.

Karbón môže byť obrovský problém, a áno všetky GDI motory na to budú trpieť. Ale dá sa to skontrolovať a hlavne odstrániť. Myslím, že ak sa to odstráni včas - skôr ako to narobí neplechu - motor bude prakticky ako nový. Nevidím dôvod prečo by nemali GDI motory najazdiť 400k km a viac, teda s adekvátnou údržbou. Myslím že zájsť si po 80 000 km skontrolovať karbónové usadeniny nie je taký problém a potom tak pri každej druhej či tretej výmene oleja až kým nepovedia že to treba odstrániť, potom sa to odstráni a je zase dlho kľud.

Nie som mechanik a moja znalosť je dosť limitovaná, ale myslím že karbónom strašíte ako EU emisiami. Budem rád ak ma vyvediete z omylu / upresníte čo som nepochpil (pretože sám teraz kupujem GDI motor tak ma to veľmi zaujíma), ale karbónovanie nie je koniec sveta ani koniec motoru a GDI jazdenky nie sú mor ktorému sa treba vyhnúť. Len treba karbonizovanie zvážiť pri prevádzke, to je všetko, nie?

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 09:37
od Stringo
Samozřejmě že to jde odstranit a samozřejmě, že to jde se správnou údržbou a přístupem omezit nebo úplně tomu zamezit. ALE upřímně, drtivá většina lidí vůbec neví a ani se nezajímá, jak který motor a potažmo všechno kolem auta funguje a prostě koupí auto (ideálně 10letá ojetina s 200000km) a nadává že je motor v háji a že takhle to a přitom to nikdo celou dobu neřešil... Takže když sem někdo napíše co by si měl vybrat ideálně za auto a za motor, tak nejspíš neměl potřebu nebo netuší co o tom zjišťovat za informace a proto je lepší i tyhle informace napsat. Já když dám manželce 150000kč aby si koupila auto, vezme první které se jí bude líbit a bude jí úplně fuk co ostatní věci kolem toho auta jsou a budou a takhle to má podle mě 70% lidí... Někdo chce jen sednou a jezdit a řešit max. výměnu oleje, brzd a pneumatik a nic víc a pokud takový člověk koupí ojetinu od stejného člověka a auto se mu za 4 roky vysere kvůli neznalosti, tak je to problém a potom v hospodě slyšíš, jak je tohle auto na govno, jak je tenhle motor na hovno (měl jsem "průserový" BMM motor 2.0tdi v Octavii 2, který se běžně nedožíval 150000km, protože ho lidi dusili na spotřebu a měli ho zejména dealeři ve firmách a já najezdil 260000 a jezdil jako víno).

Toť tak... Je na každém co si koupí, ale i tahle informace bude určitě tazateli užitečná :wink:

Já osobně bych šel třeba i pro tu Astru kombíkovou
Např.zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149040223

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 09:38
od motorol
Tak ono jednak se karbon špatně kontroluje, druhak když je, tak škodí. Takze nejsnazší je vybrat jinej motor :wink: samo u modelu kde byl jiný motor.

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 09:53
od Foxy
Jo jako to máte samozrejme pravdu páni. Ja len že tie GDIčka (a karbón) by nemal byť pri výbere auta absolútny deal-breaker. Ak by mal na výber dve autá, rovnaká výbava, vek, nájazd, stav aj cena a jedno by malo turbo gdi a jedno atomsféru s nepriamym vstrekovaním, určite by som tiež doporučil radšej zvoliť druhú variantu. :wink:

Ide mi o to že ho možno až moc strašíte tým karbonizovaním a potom preskočí nejakú veľmi dobrú ponuku kvôli paranoi z karbónu na GDI... Ten karbón tam bude, ale nemusí nutne robiť problémy, a ak by to aj bolo časom dosť zlé, dá sa to riešiť a bude zase kľud.

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 10:07
od motorol
Zase znáš to, cim více se bude strašit, tim levněji koupi ;-)

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 10:30
od idam.i
Stringo píše: 27 črc 2021, 09:37 Samozřejmě že to jde odstranit a samozřejmě, že to jde se správnou údržbou a přístupem omezit nebo úplně tomu zamezit. ALE upřímně, drtivá většina lidí vůbec neví a ani se nezajímá, jak který motor a potažmo všechno kolem auta funguje a prostě koupí auto (ideálně 10letá ojetina s 200000km) a nadává že je motor v háji a že takhle to a přitom to nikdo celou dobu neřešil... Takže když sem někdo napíše co by si měl vybrat ideálně za auto a za motor, tak nejspíš neměl potřebu nebo netuší co o tom zjišťovat za informace a proto je lepší i tyhle informace napsat. Já když dám manželce 150000kč aby si koupila auto, vezme první které se jí bude líbit a bude jí úplně fuk co ostatní věci kolem toho auta jsou a budou a takhle to má podle mě 70% lidí... Někdo chce jen sednou a jezdit a řešit max. výměnu oleje, brzd a pneumatik a nic víc a pokud takový člověk koupí ojetinu od stejného člověka a auto se mu za 4 roky vysere kvůli neznalosti, tak je to problém a potom v hospodě slyšíš, jak je tohle auto na govno, jak je tenhle motor na hovno (měl jsem "průserový" BMM motor 2.0tdi v Octavii 2, který se běžně nedožíval 150000km, protože ho lidi dusili na spotřebu a měli ho zejména dealeři ve firmách a já najezdil 260000 a jezdil jako víno).

Toť tak... Je na každém co si koupí, ale i tahle informace bude určitě tazateli užitečná :wink:

Já osobně bych šel třeba i pro tu Astru kombíkovou
Např.zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149040223
Tak pekne to popíšeš a potom dáš link na motor s priamym vstrekom a turbom. :-k
Opel Astra J v poho ,ale pre začiatočníka skôr s týmto motorom. 8-[
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149389744

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 11:00
od Stringo
Já bych kvůli krouťáku bral přeplňovaný motor, už jen kvůli bezpečnému předjíždění když poveze plné auto rodinky...

Však dneska už je drtivá většina motorů s přímým vstřikem a dieselové v podstatě všechny. Ale u přeplňovaných motorů se karbonizace neprojevuje v takovém měřítku (ano zase záleží na tom, jak kdo jezdí a ruku na srdce, pokud budeš jezdit s autem denně do práce 5km a pořád se studeným motorem, který neprotáhneš jak je měsíc nebo rok dlouhý, tak odsereš jakýkoli motor, i tu rotačku HTP ve Fóbii), každopádně bych radši vzal turbobenzín, než atmosféru, protože v dnešním provozu s autem plným lidí je to i nebezpečné na nějaké to ježdění mimo město... k čemu je mi nový Sandero za 250000kč, když těch jeho 42kw (nebo kolik to má) se nerozjede pomalu ani na 130km/h :roll:

Ale to je jedno co si koupí, už jen to, že se zeptal na fóru co si on sám má koupit je špatný krok, tady najde tak akorát diskusi o ničem, protože každý preferuje něco jiného, to je jak dohadování o benzínu a naftě, o sedanu a kombi, nebo o černé a bílé barvě :lol:

Musí jít, projet se s tím, myslet na to, kde bude jezdit většinu času, kolik najezdí, jakou chce výbavu, kolik toho bude vozit, kde to bude parkovat a milion dalších věcí a v tom všem se úplně ztratí jestli 1,4 CVVT nebo 1,6 GDi, nebo 1,4T :mrgreen:

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 11:12
od stefanpilat
Zrovna nové Sandero s TCe 90 by pro nenáročného řidiče mohlo být i vcelku použitelné. Je to přeplňovaný tříválec s nepřímým vstřikováním, takže to jakžtakž dynamiku má (v rámci svých možností), přitom by to díky nepřímému vstřiku nemělo trpět na karbon. Nejel jsem v něm, ale recenzenti ho hodnotili vcelku pozitivně.

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 11:15
od Mexican
to nove Sandero zvazujeme domov (verzia Stepway) - cenovo mierne nizsie ako podobne vybaveny Stonic od KIA (tam je ale 1,2DPI)
Tie almary od Hyundaiu, ktore PR oddelenie tituluje SUV (Kona, Boayon) ma nezaujali

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 27 črc 2021, 11:25
od Stringo
Já se v tom základním Sanderu svezl a to fakt drtivá většina řidičů nebude chtít mít doma :lol: jak pojede 90 TCe nevím, ale vzhledem k tomu, že před 2 roky jsem v tom jel v Renault Megane, tak to by tak nějok stačit mělo...

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 05 lis 2021, 19:58
od slyda
Zdravím, díky moc za rady. Přímovstřik obecně nezavrhuji, na krátké cesty do 10 km auto tahat nebudu, určitě ne pravidelně. Spíše počítám s delšími výlety přes víkend (80-100 km typicky).

Ještě bych měl dotaz - u HKM se často poukazuje na předražené originální díly a nedostupnost duhovýroby. Je to pravda?

Re: Auto pro začátečníka

Napsal: 05 lis 2021, 20:01
od Stringo
Druhovýroby a různé doplňky jsou u Hyundai utopie, ale jinak jsou ceny dílů celkem na rozumné úrovni a dostupnost je podle mě už teď jako všude jinde. Ani není moc dílů použitých na internetu jako třeba na Octavie. Spíš je problém s objednáním servisů, vždycky jsem čekal zhruba 14.dní, ale to je údajně všude ...