motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Nazdar
to je zaujimave ze po 13 rocnom jazdeni na accentovi dozviem a tom zaobchadzani zo spojou a plynom. To by som bez vas ani nevedel! A spojku mam stale povodnu!
Ak niekto vie odpovedat na moje otazky ohladne turbomotora a style jazdy budem rad.
Ak sa chce niekto zabavat na moj ucet nech sa radsej prosim zdrzi komentara.

Dakujem
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Co je tak složitého na tom držet motor v pásmu otáček tlaku turba?! V době internetu trvá najít křivky průběhu výkonu a kroutáku asi 10 vteřin. A otáčkoměr už je dnes standardní výbavou...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5100
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od petzl62 »

Obzvlášť složité může být podívat se do 7.příspěvku vlákna,že brano ](*,)
Takže speciálně pro tebe:
http://www.automobile-catalog.com/curve ... i_140.html

I když věřím tomu,že ani tohle pro tebe nemá tu správnou vypovídající hodnotu #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Pozerat na otackomer za jazdy je trochu risk, skor podla zvuku by som radil. Aha zabudol som ze nic nepocut. Jedine co pocut je to buracanie pri zoslapnuti plynu.
Ked do auta sadol predajca tak isiel ako zavodnik. Skoro sme sa vykotili v zakrute. Chcel predviest coho je to auto schopne.
Moja otazka je ci jazda bez toho buracania je ok?
Co hovori teoria na to buracanie, to je vysledok coho?
Naposledy upravil(a) brano_drotikar1 dne 10 zář 2017, 23:15, celkem upraveno 1 x.
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Tie krivky poznam teda uz som to potovnaval aj s crdi motorom. Diesel prestane mat vykon pri vyssich otackach, naproti tomu u tgdi este rastie vykon. To je pekna teoria.
Predajca nieco hovoril o bode v ktorom sa pretnu krivky vykonu a momentu ale uz neviem co to znamena. Potom uz prestava rast vykon do kolies so zvysujucii otackami?
Mohla by tam byt este jedna krivka -vykon do kolies. Pre 1.0 tgdi to je potom vyuzitele pasmo otacok od nastupu turba pri 2000 ot. Az po maximum vykonu do,kolies pri 4000 ot. Vid svet motoru c.29 test kia rio.
Pre 1.4 tgdi to odhadujem medzi 1500 do 4000 ot. Mylim sa? =D>
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Křivky znáš, ale zjevně se v nich neorientuješ a nedokážeš je použít v praxi :( . Chápu, každý umíme něco jiného a většina těch, kteří sem přispívají pravidelně mají v krevním řečišti značné procento benzínu, a tudíž jim "autíčka" jsou bližší než jiným.
Po 13 letech v jednom autě je schopnost přizpůsobit se jinému auto dost omezená, to je jasné. Stejně tak odhlučnění urazilo na těch cca 15 let (berme v potaz vývojové cykly) hodně velkou cestu. Na řazení ušima tak prostě zapomeň, budeš řadit blbě. Pokud vycházíme z toho, že stávajícím autem je Accent s atmo benzínem, pak svým projevem je mu nejbližší 1,4 MPi. Jen má kvůli emisím delší převody, takže při stejných otáčkách a stejném převodovém stupni jede rychleji/při stejné rychlosti na stejném převodu má nižší otáčky. Krom toho je výrazně lépe odhlučněn, takže Ty sice jedeš rychleji, ale přijde Ti, že jedeš pomaleji. Kdysi mi jeden známý za volantem první generace i30 tvrdil, že jeho Felda jede líp. Prostě v tom autě bylo moc ticho, až přímá konfrontace těch dvou aut mu ukázala jak smysly, zejména sluch, umí klamat.
Motory T-GDi nemá smysl trápit pod nějakých 1.800 otáček, turbo tlačí málo a pokud nejedeš ustálenou rychlostí po rovině, tak ten motor trápíš - zvládne to, ale je to zbytečné. Přeplňované benzíny mají nejvíce síly v pásmu zhruba 2.000 - 4.000 otáček. Tam je jim nejlépe, pokud chceš mít pod plynem dost síly a přitom jet úsporně má smysl motor držet v tomto pásmu (logicky při 90 km/hod. auto nejmíň baští na šestku, ale do tohoto pásma se vejdeš i se čtyřkou - ale proč). Diesel se krásně sebere a umí se převalovat kolem 1.600-1.700 otáček, ale nad 3.500 už nemá smysl to točit.
Vše výše uvedené ví samozřejmě konstruktéři a rozdílným charakteristikám je přizpůsobeno zpřevodování. U každého motoru se tak musíš naučit kdy řadit a v jakých otáčkách jezdit. A u každého je to jiné. Ze začátku musíš čučet na otáčkoměr, rychloměr Ti s ohledem na různé zpřevodování s volbou kvaltu nepomůže. Až zhruba po 2-3 měsících si uši zvyknou na jiný zvuk a jeho hladinu a budeš zase moct řadit "ušima".
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Nazdar

Suhlasim ze nove auta su sprevodovane ekonomicky. Potom je aj zrychlenie horsie a hlavne na 5 a 6. stupni.
Stary accent vytacam mierne cez 2000 otacok pre stupne 1-2-3. Vyskusam si zacpat usi a rozbehnut sa na accentovi.
Motor 1.4 tgdi: radis mi ist radsej na nizsie stupne (rovina:3-mesto, 4-rozbeh von z mesta, 5 okreska, 6-dialnica) a potom tam budu otacky v optimalnom pasme.

Diky za vycerpavajuce odpovede.
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Vůbec Ti neradím jaký kvalt máš kde mít. Musíš se řídit otáčkoměrem a reakcemi motoru. Nezáleží jen na rychlosti samotné, taky musíš brát v potaz profil trasy (do kopce/z kopce/po rovině), zatížení auta atd. Kromě toho, já mám celkem "zmáknuté" chování motoru 1,0 T-GDi, čtyřválec s manuálem má např. uživatel Tudy, ten by v tomto směru poskytl přesnější informace.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
kongresman
**
Příspěvky: 261
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od kongresman »

Zatím díky za postřehy =D> :D
Hyundai Tucson 1,6 GDI, Fiery Red, edice Best of Czech (v provozu od 28.11. 2017)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jen ještě jedna poznámka k tomu, jak moc se auta liší. Je to sice srovnání mezigenerační, ale dá se použít. Při 70 km/hod. bez problémů pobere motor 1,6 GDi v kombi druhé generace přeřazení z pětky na šestku. Motor 1,0 T-GDi při 70 km/hod. pobere přeřazení ze čtyřku na pětku (jakmile je tam pětka, tak otáčky jsou přesně 2.000). Tedy rozdíl jednoho kvaltu. A velice podobné to bude mezi 1,4 MPi a motory T-GDi. Než si zvykneš na projev auta jako celku, tak k řazení otáčkoměr potřebovat prostě budeš. Ale je to jen o zvyk.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Jen doplním Mr. HYUNDAI. Po městě na rovině při ustálené rychlosti dle tacho 55 km/h mám zařazenou 4, otáčky 1 800/min. Už při malém stoupání řadím 3 (otáčky 2 100/min), stejně tak dolů z kopce 3 a brzdím motorem. Při výjezdu z města držím 3 až do 90 km/h (do 4 200 ot/min) pokud si chci užít zrychlení a pak odřadím rovnou na 6, nebo držím 4 (do cca 3 200 ot/min) do 90 km/h a také odřazuji na 6. Při rychlostech 65-80 km/h mám zařazenou 5 (1 800 - 2 200 ot/min) a nad 80 km/h řadím 6. Při nájezdu na dálnici 3jku nebo 4ku držím až do 130 km/hod (klidně do 5 500- 6000 ot/min) a pak odřazuji na 6 - ale jen při zahřátém motoru ! (min. 15 km souvislé jízdy). Tímto stylem jízdy jsem schopen držet spotřebu pod 6 l/100 km, motor přitom netrpí a ještě si občas užiju legrace. Podotýkám že většina mých jízd probíhá za slabého provozu.

Tohle je snad už vyčerpávající :-#
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od idam.i »

Mr.H,nechýba ti ten predaj áut.Kontakt s ľudmi ?
Si na to priam predurčený.V mojich očiach máš božiu trpezlivosť. [-o< =D>
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Nazdar Tudy,

Takze ustalene otacky na roznych stupnoch su v okoli 2000ot?
Vyhybas sa zrychlovaniu na 5-ku?
Plyn iba hladkas(po meste) alebo pri zrychlovani napr na dialnicu(na 3-ke resp 4-ke) na to dupnes?

Dik
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Na všechny otázky odpovídám ano...a Brano, můj pohár trpělivosti právě přetekl .. #-o
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Tak pardon ak Vas tu vsetkych otravujem
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“