Stránka 7 z 7

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 08 pro 2022, 08:58
od Mexican
tema je o benzinovej dpi..Osobne si myslim, ze auto ktore jazdi nielen poskokmi v meste a vyjazdi nadrz do mesiaca benzin aditivovat nepotrebuje. Ani ten z Tesco alebo Tank Ono alebo Avia. Co su benziny vzdy minimalne o 10% lacnejsie nez na Benzine.

My VIF do benzinoveho (TGDI) lejeme pac tankujeme prave na tych lacnych pumpach a auto dost poskakuje po meste a okoli. Zatial je skoro na nejake pocity, ma najazdenych asi 16000km

VIF u dieslu lejem poctivo asi 280-300000 km a tiez nikde moc netankujem premiu, prave naopak. Motor ma 399 500km a vsetko v nom je povodne (tz aj vstrekovace). Auto vsak jazdi, vyhybam sa kratsim trasam najma v zime.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 08 pro 2022, 09:08
od lumix
Prémii už dlooouho netankuji, beru radeji “obycejny” benzin bez bioslozky.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 08 pro 2022, 09:14
od Sprite
Za prémiové palivo považuješ i klasickou Effectu 95, nebo jen Vervu?

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 08 pro 2022, 12:09
od Axel.Foley
VIF nebo Millers (podle toho, co je doma) vždy a všude, protože jen u toho, co si sám naleješ do nádrže máš jistotu, že to tam opravdu je. To za prvé. A za druhé - koncentrace aditiv má taky své tolerance dané výrobcem, jednou to může být na minimu, podruhé na maximu a pak zase někde mezi.

Můj názor, nikomu ho nevnucuji.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 11 pro 2022, 23:26
od i30mpact
To je obtížný to zhodnotit, je to běh na dlouhou trať. Asi to neuškodí.

Pokud mohu odbočit, tak co se týče tgdi s přímovstřikem, tam aditiva zas tak moc nepomůžou, už z definice přímovstřiku benzín ventily neoplachuje. Tam je imho lepší vyhýbat se častým studeným startům, krátkým trasám a často měnit olej. Prostě snažit se udržovat olej v kondici.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 12:37
od Sprite
Jak budete řešit přechod E5 na E10?

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40451178

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Je mi jasné, že konkrétně pro 1.5DPi to problém není, ale zajímalo by mě to spíše pro info, jestli budete dál tankovat to co doposud i přesto, že to bude E10, nebo přejdete na prémiové benzíny? :wink:

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 12:44
od Pjotr1
Za mně : když je předpoklad že vyjedu nádrž do 1 měsíce tak natankuju jako dosud + VIF.
Pokud by benzin měl být v nádrži déle tak se budu snažit natankovat N98 (např ONO není drahé a nemá hydrofilní biolíh ale jen ETBE) + VIF.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 12:48
od Sprite
Přidáváš VIF i do 98? I do vervy, která má taky ETBE a "údajně" by VIFem měla být už výroby aditivována až až?

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 13:45
od drobcek73
Ako tu už odznelo, pokiaľ si sám dáš VIF, tak vieš, čo si si dal do nádre - to čo ti tam natečie z pištole, tak to môžeš len tušiť -aké aditíva a aké "prekvapenia"... ](*,) :roll:
Nech ma opravia tunajší znalci, ale myslím si, že VIFom, ktoré si sám doleješ do nádrže aj k super-extra-špica prémiovému palivu, nič nepokazíš :lol:

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 14:12
od Maras
VIF liju pořád, ať už beru jakýkoliv benzín.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 23 lis 2023, 15:07
od mozecek
taky leju VIF porad ... ETBE na to nema vliv, aneb ETBE neni zaruka nizsi karbonizace, o tom je spis zpusob jizdy resp. provozu - ne kazdej ma auto co na jeden start najede 100km, spis to trapime poskakovanim po meste se studenym motorem a to je asi urodna puda pro usazeniny

premiove palivo sem do DPI zatim nelil, na stare koncernove atmosfere 1.6MPI sem to parkrat zkusil a nejvic sem to poznal na uctence :D :( jinak mnohem vetsi rozdil vnimam po 2 tydnech poskakovani po meste po 3-5km, pak vyjedu za mesto a MPI bylo takove chciplejsi, stacilo ale 80km vylet treba po dalnici a hned to bylo pocitove lepsi, u DPI zatim tak vyznamny rozdil nepocituju, ale hadal bych ze to bude podobne po par letech a ze to opravdu souvisi s typem provozu