Stránka 7 z 9

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 14:48
od zopper
pirko7 píše: 18 črc 2023, 12:36 https://www.auto-data.net/en/hyundai-i3 ... 10hp-40291 Možná že by to mohl vědět Maras, ale timhle motorem se nikde neohaní že má 4 ventyly na válec. Obvykle to je vždy vykouzlené 16v na zadcích těchto aut.

Number of cylinders 4
Engine configuration Inline
Number of valves per cylinder 4
Ale to, co cituješ, i ten odkaz o příspěvek dřív, oboje tvrdí , že DPI má 16 ventilů. Plus, s jistotou má minimálně tři ventily na válec, protože na vstřik paliva má dva (Dual Port Injection, DPI) a aspoň jeden musí být na odvod spalin. Netuším, jestli ale dává smysl to takhle kombinovat, nebo jestli se obykle páruje stejný počet palivových i výfukových ventilů.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 14:54
od Mr. HYUNDAI
Tak motory :hyu: 12V s rozvodem 2 sací a 1 výfukový byly hodně dobrý, ale to jsme na přelomu století :wink: .
Ale DPi je samozřejmě 16V - v popisu (Number of valves per cylinder 4) je i uvedeno, že má 4 ventily na válec :) .

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 21:57
od pirko7
Ano, pote jsem to hledal i ja a poslal odkaz, kde to taky je, jen jsem tomu moc nechtěl věřit, ale ono by to tech 81kw asi jinak na 1,5 obsahu nedalo. Me jen zarazi ze se 16v prezentuje jako motor do města, u stare astry mi mechanik říkal ze male ventily, vice karbonu z popojíždění ve městě. Mam dojem ze ix35 se 16v prezentovala, ale jisty si ted už nejsem.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 21:59
od clifftorr
Jako vážně se řeší zda 1.5 DPI má 16-ti ventilovou techniku ? Neuvěřitelné.
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.

PS. píše se ventil s měkkým i , kupodivu i v Horních Uhrách

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 22:10
od Mexican
tie horne uhry si si asi mohol odpustit...

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 18 črc 2023, 22:34
od idam.i
clifftorr píše: 18 črc 2023, 21:59 Jako vážně se řeší zda 1.5 DPI má 16-ti ventilovou techniku ? Neuvěřitelné.
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.

PS. píše se ventil s měkkým i , kupodivu i v Horních Uhrách
Aj keď sú ventily tvrdené? :-k

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 19 črc 2023, 07:39
od pirko7
clifftorr píše: 18 črc 2023, 21:59
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.
A kdo to tu tvrdí? A kde? I těch vytočených 81kw u DPI není zdaleka to samé jako 81kw u 1.0 TSI např. Š. Rapid. Porovnáme dvě nové auta se stejnými kW, tak tohle mužeš točit jak chceš, ale stejně to nebude mít 200nm jako to TSI... A to mi věř, DPI točim co to jde, až mi ho je občas líto ale do kopce to prostě nejede. A že to dřív byla "pila"? Jo byla, muj starý pc před 10 lety byl taky dělo. Mezi novými auty DPI patří k těm pomalejším a dokazují to i ty co ty auta testují a hodnotí.

Zbytek už není o tom kdo je blb, ale komu co stačí a co kdo využije. Neříkám že potřebuji 2.0 RS, ale to T-GDI 1,5 mi příjde jako výkonový idealní střed. [-X

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 19 črc 2023, 17:23
od Ksenik
Kto sa vyzna v motoroch vie ze nema zmysel porovnavat turbo vs atmo. Nema zmysel riesit kto ako jazdi na turbo alebo atmo motore. Ja som mal VW Golf VI 59kw a teraz mam i30 1.5DPI 81kw Kombi vybava Family a som velmi spokojny a vykon motora mi postacuje. Bol som uz 2krat na aute na dovolenke v HR Split 3 osoby a plny kufor. Nebolo to ziadne trapenie. Davam foto spotreba a cas z palubneho pc z jazdy HR Split - SK Presov. Myslite si ze by som mal ovela lepsi vysledok v spotrebe alebo rychlosti jazdy kedy som mal turbo ked idete po preplnenej dialnici mozete mat motor silny aky chcete. Kazdy nech si kupi taky motor aky mu vyhovuje alebo potrebuje.
20230708_203904.jpg
20230708_203904.jpg (103.37 KiB) Zobrazeno 573 x

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 19 črc 2023, 17:36
od slabostka
Tak na dialnici to rozbehnes a drzis. Skoda ze nemeria aj decibely v aute. Da sa sem tam.... Ale denne by si to asi nechcel ze. Chyba mi zmysel tohto vlakna - snad servisne naklady a spolahlivost po 100-200-300 000 km by ma xaujimali ale porovnavat charakter motorov? Ceresne vs hrusky.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 19 črc 2023, 21:29
od i30mpact
Smyslem je si nějak ujasnit, kterej motor je vhodnej na jakej druh provozu.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 17:35
od JackK78
Pjotr1 píše: 18 črc 2023, 10:08 Tak já to se svým turbem zrovna dělám. Poslední dobou jezdím jen krátké cukačky a když dojíždím domu (naše ulice má od poslední křižovatky asi 300m omezení na 30km/h) a mám ohřátý motor tak nastavím tempomat, zařídím 1° a na 4000 ot/min je právě 30km/h.
Ale upřímně nevím jestli to něčemu pomůže.
To zrovna neděláš dobře. Před dojezdem by jsi měl právě s turbem zvolnit, aby jsi ho zchladil. Takhle při dojezdu na plné kule zastavíš, turbo rozpálený a olej se ti tam uškvaří a pak klidně jednoho dne turbo zadře.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 18:32
od slabostka
Na 1 stupen 4000 otacok 👎 to by urobilo "dobre" kazdemu motoru....

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 19:30
od Brambo von Gratz
Pokud jsou motor a provozní kapaliny zahřáté, tak to krátkodobě nevadí. Na žádný rychlostní stupeň. I vyšší otáčky. Ale jak píše JackK78. Nejde o motor, ale o turbo. To by se mělo před vypnutím motoru dochlazovat a ne honit. Jízdou na nízké otáčky před zastavením, nebo nechat pár desítek sekund až minutku běžet motor na volnoběh. Pokud se vypne a je stále horké, tak se rapidně snižuje jeho životnost.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 21:43
od Mexican
preco sa proste "nezveziete"? ked dostanem Stonica s 1.0 tgdi tak ho bezne lreveziem na otackach 3500+ na nejakej peknej okreske bez premavky. naposledy Dukovany- Namest :-)

turovat to na jednotke je skoda potencialu :-)

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 22:06
od XMira
Ksenik píše: 19 črc 2023, 17:23 ... Myslite si ze by som mal ovela lepsi vysledok v spotrebe alebo rychlosti jazdy kedy som mal turbo ked idete po preplnenej dialnici mozete mat motor silny aky chcete...
Ano myslím, že bys sundal nejmíň půl litru na sto. Ale je otázka, jestli má smysl ušetřit těch pár korun vzhledem k ceně T-GDI.