Stránka 7 z 9

Re: Opravy koroze...

Napsal: 20 črc 2011, 21:15
od Tomson-tr
...

Re: Opravy koroze...

Napsal: 20 črc 2011, 21:16
od Tomson-tr
....

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 09:02
od Espero
Hledám tak trošku pomoc.
O tomto víkendu, co se ti rozumnější než já bavili na srazíku, jsem se poustil do protikorozní údržby obou svých aut. U Logana jsem zjistil, že po bouračce zadku, kdy mi měnili zadní příčný nosník, tak ten nechali v původní černé montážní barvě z fabriky bez další protikorozní ochrany, dokonce ani bodové sváry nepotřeli základovkou a plastizol, který se vařením odfoukl kolem svařovaných míst od plechu neodřízli, takže tam pod něj zatékalo a rezavělo to, z toho už cca 8 cm2 i hloubkově. Odfouknutý plastizol jsem odřízl až na zdravý elektroforézní základ, rez oškrábal, 2x natřel bezoplachovým odrezovačem, 2x základovkou, na to jsem nanesl emailový nátěr téměř v barvě vozu a na to všechno nakonec ještě vrstvu tlumexu, který jsem napojil až na zdravý plastizol. Řekl bych, že degradaci materiálu jsem asi dost omezil, určitě ale úplně nezastavil. U dacie jsem neměl problém se pod ní dostat, protože hever tam umožní zvednout auto natolik, že jej lze podložit 20 centimetrovými trámy a dostat se celkem dobře pod něj.
U Hyundaie H1 to nešlo, je tam hydraulický hever, který zvedne kola tak tak 6 cm nad zem a vůz se nedá podložit, podařilo se mi dostat pouze pod zadní část, kde jsem ošetříl nosník zadního nárazníku, kde trošku místy opadávala barva (ošetření podobným způsobem jako u dacie), ošetřil jsem držák rezervy a mechanismus spouštění a pak ještě obnovil dodatečný ochranný nástřik v podběhách zadních kol, který byl obroušen odletujícím pískem a kamínky na podklad (původní ochranu z výroby). Auto bylo jako takové netknuté rezem až na 2 věci. Jednak potřebuju sundat spodní krycí plech, který částečně rezaví a ošetřit ho, jednak potřebuju ošetřit nápravy a spodní příčnou trubku. Jenže se pod ten vehikl nedokážu dostat s dostatečným prostorem pro práci. Včera jsem pak ještě nechal udělat vytažení drobných poškození karoserie (parkovištní lišej) metodou oprav po kroupách. H1 měla celkem 14 vandalských důlků, dacie pak 8. Takže na první pohled auta vypadají jako nová. Dělali mi to u Renaulta na Zličíně i na H1 protože hlavní Renault servis, co patří přímo Francouzům tuto technologii oprav běžně nabízí a neštítí se přijmout peníze i za opravy konkurenčních značek. Taky mi tam zdarma stříkli vosk dovnitř do toho vyměněného zadního příčného nosníku u Logana a prý toho prodejce, co mi to opravoval budou popotahovat za nedodržení technologických postupů při opravě.
Neměl byste někdo nájezdovou rampu, montážní jámu nebo strojní hever a neumožnil mi tam někdy o víkendu s H1 zajet a dokončit si údržbu spodku? Totiž tohle je přesně ten typ problémů, které žádná opravna neodstraní pořádně a já bych si to rád udělal opravdu bytelně.
Pokud byste mi mohli pomoci, ozvěte se.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 09:17
od Vladislav Bureš
A pojízdné hydraulické hevery by ti nepomohli? Mohl bych ti půjčit toto
http://www.autoboxy.com/hever-hydraulic ... /d-125604/

http://www.lpg-autocentrum.cz/realmodel ... -hever-2-t

a dvě sady tedy 4 podpěry
http://www.autio.cz/cz/produkt/podpera- ... -skladaci/

hevery jsou v plastových boxech a podpěry v krabici po dvou.

Nejsem si jistý jestli bude na hale volno jestli by to šlo udělat u mě o víkendu a je tu i jistá možnost zvednout to na ještěrce, ale není jisté že najdu pořádné trámky pod prahy.
Hevery ti můžu půjčit ale to zvednutí na hale můžu zaručit. pokud by jsi tedy chtěl dej vědět na SZ nebo telefon 774 953 903
jinak abych nezapomněl je to v praze horních počernicích tedy u hradecké dálnice.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 09:39
od Espero
Dík za nabídku, záleželo by na tom, jak jdou ty hevery do výšky. Problém je v tom, že při zvednutí vozu jdou kola poměrně hodně zpátky dolů, více než u osobáků. U podpěr je problém v tom, že hever se umísťuje vzadu na nosník kde je současně přišroubováno listové péro, takže buď je tam hever nebo podpěra ale vzájemně prohazovat se to nedá. Kroserie má tzv "sloní uši" neboli falešné prahy, které jsou ve skutečnosti jen plechem z venkovní strany kryjící podélný nosník a narozdíl od osobáku tam není logicky zádné zesílení pro hever. Nelze proto heverovat za podložení např. pomocí trámu obě strany současně. Vepředu je to podobné a je tam udělaný samostatný nosník až za těma sloníma ušima jen pro heverování. I kdybychom nějak vymysleli jak prohodit hever se stoličkou, potom by stolička musela být 2 tunová, protože vůz celý váží přes 2 tuny a navíc tam mám vzadu cca metrákovou postel. Takže by to muselo zůstat asi jen na těch 2 heverech, pokud bych to měl dělat v garáži doma.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 11:00
od Vladislav Bureš
A zvednout to za rameno? tím by se ti kolo nevyvěsilo a byl by klid, zdvih je jak je v odkazech.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 11:06
od Espero
Pouze vepředu, ale musel bych se podívat, jak to vypadá. Vzadu je hnací náprava.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 12:00
od Vladislav Bureš
Tak se číhni kontakt tam máš. Případně se ozvy.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 12:19
od Espero
Už jsem volal, ale nebral jsi to, asi jsi bylo od mobilu dál, neboj, budu volat znova.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 12:29
od Vladislav Bureš
jo ta pevná? byl jsem na poradě

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 zář 2011, 13:00
od Spajky007
v zadu to zvedni za diferák a vepředu za nápravnici podložíš hever a zvedneš jak potřebuješ. hlavně to podlož kozičkama ať nemáme o člena méně. :hyu:

Re: Opravy koroze...

Napsal: 12 zář 2011, 16:27
od Espero
No už jsem se předběžně domluvil s kolegou na zapůjčení vercajku pro tento víkend.
O uplynulém víkendu jsem vymyslel jak na to do budoucna, nechám si svařit 45 cm vysoké rampy (možná i 50 cm, ale to už budu muset pro jistotu změřit stropní trámy nad střechou auta, které je vysoké více než 2 metry) , ale budou pod celým autem, na které najedu. Střední části obou stran rampy (mezi koly) budou oddělávací stejně jako nájezdové lyžiny, takže auto bude stát v garáži jakoby na 4 podstavcích a nebudu se muset vůbec zabývat heverováním a dokonce mi to nebude zabírat ani místo, takže tam za sebou v garáži budou dál obě auta jako normálně, i když jedno bude zrovna zdvižené. Garáž mám 12 metrů dlouhou. Ty podstavce budou vymezené i příčnými tyčemi, aby nemohlo dojít k spadnutí vozu do strany a kola zepředu i zezadu budou mít zábranu proti sjetí auta. Už mám, kdo mi to svaří, akorát ještě musím spočítat nájezdový úhel podle světlé výšky vozu (toho menšího) a podle toho pak délku nájezdové části rampy (té šikmé). Co to bude stát zatím také ještě nevím. Celá ta opičárna bude po kouskách viset na zdi v garáži, místo tam na to mám.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 19 zář 2011, 09:57
od Espero
Tak H1 hotovou nemám, ukázalo se, že mezi krycími plechy a podélnými nosníky skeletového rámu, ke kterým jsou plechy přišroubované se drží voda, která působí korozi jak těchto nosníků, tak ochranného plechu samého. Co se týká nosníků, tam problém nebyl, po odstranění starého nátěru, obroušení a očištění se ukázalo, že to jenom povrchová rez cca 30 cm2, která z 95 % šla odstranit odřením až na úplně zdravý plech a o zbytek se postaral odrezovač. Chytil jsem to akorát včas, kdybych počkal do jara, bylo by to horší. Blbější to bylo s krycím plechem, když jsem se do něj zakousl vrtačkou s drátěným kartáčem, tak část vyrezlého plechu prostě odpadla. Jsem jel do Butovic do Autopalace a tam mi řekli, že nový plech vč. DPH je za 4 300,-Kč a když ho objednám bude ve středu 21.9. Nakonec jsem plech odnesl k vystříhnutí rezavých částí a vyvaření, to zvládnu za nějakých 600,- a fungovat to bude nejméně dalších 5 let, jenže to bude hotové až ve čtvrtek 22. září. Poučení z toho je i pro ostatní majitele H1: každé 2 roky plech oddělat a ošetřit jak ho, tak nosníky pod ním. Jinak jsem natřel základovkou a emailem vše, co bylo rezavé a pak přední nápravu (bez horních ramen - tam jsem se nedostal, ale tam rez nebyl), pak příčný stabilizátor, příčné trubkové držáky motoru a převodovky a přední příčný nosník a držák předního nárazníku, držáky nádrže, dále pak celou zadní nápravu vč. diferenciálu, no a pak pár míst na spodku, ale jenom lokálně, kde bylo třeba a šlo jen o doplnění opadávající barvy a ne o rez. Zespodu to vypadá, jako nové, jenže to neschlo jako před 2 týdny, (změnilo se počasí) a proto jsem nestihl udělat tlumex, hlavně na ty nosníky. Takže na špalkách to bude stát do příští neděle, protože než natřu spodní vyvařený plech 3 vrstvami barvy, nějaký čas to taky kvůli době schnutí sebere.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 19 zář 2011, 10:47
od Vladislav Bureš
Jelikož se mi drobet pozměnili plány tak ani další víkend nebudu náčiní potřebovat, takže si to v klidu udělej a přivezeš to až nějak potom.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 19 zář 2011, 11:03
od Espero
Dík,
já jsem nakonec použil jenom ten velký hever, stojiny ani ten menší hever ne. Ten velký hever je tak perfektní, že mi zdvihl kola u vozu více než 30 cm nad zem při podložení ne v určených bodech, ale pod zadními listovými pery a pod spodním ramenem přední nápravy. Takže jsem pod všechna 4 kola dal 30 cm trámy co mi zbyly, když jsem dělal střechu na garáži a auto na ně postavil. Je to bezpečnější, jednodušší a také asi o 5 cm vyšší než ty stojiny,takže to ostatní bych Ti odvézt mohl, kdybys to nutně potřeboval, ale zítra a ve středu jsem služebně v moravských krajích..