Zapojeni Turba

1996 - 2002

Moderátoři: Tringi, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Blizzard
*
Příspěvky: 62
Registrován: 02 pro 2006, 21:15
Bydliště: Hradec Krááálovééé
Kontaktovat uživatele:

Zapojeni Turba

Příspěvek od Blizzard »

Zdar, chtel bych se optat jeslti existuje nejake schema aspon teoreticke "zapojeni turba" s podtlakama, olejem, IT a dalsima komponentama? Proste nejake vseobecne schema...
Reklama
 

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

všeobecné nebude, každé konkrétní turbo má určité napojovací rozměry. Rozměry si sežeň na konkrétní turbo, které obdržíš.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Blizzard
*
Příspěvky: 62
Registrován: 02 pro 2006, 21:15
Bydliště: Hradec Krááálovééé
Kontaktovat uživatele:

:S

Příspěvek od Blizzard »

To me nerikej, ze neni nejake teoreticke, prece jsou urcite nejaky pravidla pro to zapojeni
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

pravidla? Nevím, jaká pravidla máš na mysli... Když máš turbo chlazené zároveň mazacím olejem z jednoho okruhu, je dobré nainstalovat chladič oleje s obtokovým ventilem pro případné ucpaní chladiče. Pak dat mezichladič stlačeného vzduchu (mezi výstup turba a sání motoru, stlačený vzduch o teplotě přibližně 180°C mezichladič ochladí na asi 80°C a zvýší se ti tak plnící účinnost a tím i výkon. S tím mazáním olejem je potřeba dbát na to, aby byl zajištěn dostatečný tlak, tedyp okud nestačí stávající čerpadlo motoru, je potřeba mazat hřídel turbodmychadla separátním okruhem s vlastním čerpadlem a zásobníkem. Odvod oleje z turba pak bud volně odtokem gravitací, nebo přídavným odsávacím čerpadlem. U turbodmychadel chlazených kapalinou pak separátní vodní okruh s čerpadlem a chladičem. Hadice na vzduch by měly být dostatečně dimenzovaný na tlak, který povedou a měly by co nejléle izolovat od tepla. Řízení tlaku na sání motoru bud obtokovým ventilem turba nebo statorovými lopatky (pneumaitické řízení) je věc samotného turba, pak je nově elektroniké řízení, záleží, jak nové turbo budeš mít...
Dalo by se o tom takhle psát dlouho...

Prostě až budeš mít konkrétní turbo, pak můžeš jít dál. Já zrovna dávám jedno turbo na malý letecký motor a výkres turba mám tady před sebou na stole...Tak do toho čumim a přizpůsobuji hadice, olejové trubky atd na dané turbo, abych měl co nejmín mezipřírub a spojů...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Blizzard
*
Příspěvky: 62
Registrován: 02 pro 2006, 21:15
Bydliště: Hradec Krááálovééé
Kontaktovat uživatele:

:)

Příspěvek od Blizzard »

No a jeste to mit v obrazkach a byl bych stastnej :) neda se sehnat nejake toho´zapojeni nejak graficky zpracovane?
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od zdenek76 »

graficky zpracované nevím, ale stáhni si z internetu instalační manuál nějakého turbo kit kde jsou fota a schéma zapojení, pak ti to bude částečně jasný
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Blizzard
*
Příspěvky: 62
Registrován: 02 pro 2006, 21:15
Bydliště: Hradec Krááálovééé
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od Blizzard »

Prave ze sem asi blbej, ale na netu sem zadny takovy manual nenasel :(
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od zdenek76 »

Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od Dr Meduza »

To je dobrej napad dat na cidlo tlaku redukci a brat olej odtamtud
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
dragunov87
*
Příspěvky: 73
Registrován: 07 říj 2008, 06:24
Bydliště: Kobylí na Moravě / Skalica - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od dragunov87 »

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od black_sheep »

hmm tak tohle jsou borci pro ktery "nejde neznam" :-)

skoda jen, ze ty auta jsou tak dopraseny vzhledove.. :x
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
hosekh
Příspěvky: 1
Registrován: 23 led 2011, 14:29

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od hosekh »

DOTAZ: Pokud je turbodmychadlo napojené na (co se týče oleje) na čerpadlo motoru, udkud přípo si olej bere a kam ho zase vrací?
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od mirpie »

pod olejový filtr se dává mezipříruba, kam napojíš hadice (trubky), nebo jak píše Dr.meduza, brát olej z otvoru pro čidlo tlaku přes redukci
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Ještě je tu třeba dbát na další faktor a tím je tlak. Každé turbo potřebuje jiný mazací tlak (kluzné či kuličkové) a každý motor dává jiný tlak oleje, takže je třeba zvolit správný restriktor.
Jo a olej z turba jde rovnou do olejové vany.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojeni Turba

Příspěvek od Yurii »

U Scoupe si turbo bere olej pres redukci ktera je pod cidlem oleje a nasledne ho vraci primo do olejovy vany. Jinak s tou redukci respektive restriktorem tlaku oleje fakt pozor!!
Na tuningforu nejakej chlapik uravoval mazdu 323 BG GTX a daval do ni myslim GT28a moc velkej tlak oleje to turbo oddělal..
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Odpovědět

Zpět na „COUPE 1G“