Problemy s mojim coupe 97.
Napsal: 18 lis 2008, 09:59
Ahoj vsichni,
mna toto auticko strasne zlobi.
Mam coupe 97, 2.0 16v, G4GF. Kupili sme ho s priatelkou pred cosi menej ako rokom. Vyzeralo super, ziadne problemy prve 2 mesiace, az kym som ho nabural. Dost prsalo tak som dostal smyk. ABS-ko byvaly majitel nejak len prepojil aby kontrolka shasla po nastartovani, takze to nebrzdilo ako ma a este nam tam nechal asi 8 rokov stare pneu. Skoda asi 60tis. A to som siel mozno 30. Tak fajn zacali sme zhanat ND, vecsinu som kupil u Donata, urcite ho vsetci poznate.
) Tak ok dali sa dokopy diely za ktore sme dali asi 20tis, a slo sa skladat. Prevarili sme celo, vsetko sedelo. Pekne sme ho dopasovali, nastriekali a ani nevyzeralo ze by niekedy bolo burane. Ale... zacali sa pre istotu problemy s motorom. Mizla voda. Tak som bol v servise, tam som to snimi skumal ze kam to lezie. Normalne bolo vidno ze ta voda niekam odteka. Tak sme to zvihli pozerali pumpu nic, hadicky tiez nekvapkali. Tak nastartovali auto a zacali turovat. Voda zacala pomaly vyliezat z chladica. Z toho usudili ze bude asi zle tesnenie pod hlavou. Vraj ide tlak z valcov do vofy. Co si mymochodom myslim ze je hlupost, ked niekdo turuje tak pri 5 tis otackach, tak je jasne ze dostava vodna pumpa zabrat. Tak si vravim posudili to odbornici tak to tak urcite bude. Tak sme kupili tesnenie pod hlavu, rozvodovy remen(pre istotu, vraj by sa nemal 2x napinat). A islo sa montovat.. Prvy den som dal hlavu dolu, islo to pomerne tazko.. Rozoberal som to prvy krat. :O) Tak sme ju ocistili, dalo sa nove tesnenie(nipparts) zalozila sa hlava zatiahli sa sroby podla poradia, vymenili sme remen atd. atd. Celkom to zabralo asi pol dna to dat dokopy. A start. Krasne chytil na prvy krat. No problemo. Akurat bola voda v oleji zo zaciatku ale to bolo preto ako sme dali dole hlavu tak vo 2 valcoch ostala voda. A ta pretiekla do oleja. Z jedeneho za 3-4 hodiny a z druheho pocas noci. Viem asi netesnia dobre piestne kruzky, ale to este neni taka hruza na 202 000 km. Urcite to uz pred tym niekdo pripiekol. Ako kazde coupe. Kedze to mavaju povacsine mlady ludia. Tak sme vymenili olej, kupili sme nejaky menej kvalitny castrol na test, isli sme na cestu asi 200km v kuse vsetko OK. Tak sme kupili zase olejovy filter, zatku na olej(ta svina sa strasne strhava, ked budete olej menit radsej si kupte aj to.) olej Valvoline Max life 10W-40 aku sme tam mali aj pred tym. Tak sme doliali olej nastartovali a olejovy filter frkal. Tak sme ho dali von, vymenili gumicku z toho stareho a bolo vsetko ok. Isli sme vecer do mesta, pobehali asi 40km vsetko OK. Tak si vravim ze konecne skoncili starosti. Tak som tam vymenil vodu na nemrznucu(pomer 1:1). A vybrali sme sa do brna. (asi 300km) Po 120km zacalo nieco piskat v motore, zrazu vyskocila teplota pod cervenu tak som rychlo odbocil vypol motor aby sa nezaderel. Pozeral som a cely podvozok bol od oleja, niekde musel vyfrkat. Neviem ci to bol ten filter. Tak sme zavolali znamym dosli doniesli filter, aj olej. tak som ho tam vymenil nalial olej nastartoval a ok. Niekam ale myzla voda. tak som sa pozrel zo spodu, neviem presne odkial tiekla kedze bola tma, akurat co som dosvietil tiekla niekde od rozvodoveho remena. Typoval by som asi vodnu pumpu ale neviem. Nemal som cas este na to pozriet za svetla, to pojdem asi az na vikend. Neviete ci aj na hyundai byvaju take poistne stuple na bloku motora ktore vyrazi voda ked vyvrie aby neroztrhlo blok? Neviete co sa mohlo stat ked sme sli kusok bez oleja? asi 2-3km typujem podla pyskotu. Ten pyskot bol ako ked pisti klinovy remen. Ale to mohlo byt aj preto ze ten olej pofrkal aj to. Ju a olejova kontrolka veselo zhasina aj potom ked tam nebol olej. Zase nejaky tuning minuleho majitela. Nejake rady co to moze byt? Mozne je aj ze to tesnenie pretlacilo, alebo roztrhlo blok? Dakujem za rady...
mna toto auticko strasne zlobi.

Mam coupe 97, 2.0 16v, G4GF. Kupili sme ho s priatelkou pred cosi menej ako rokom. Vyzeralo super, ziadne problemy prve 2 mesiace, az kym som ho nabural. Dost prsalo tak som dostal smyk. ABS-ko byvaly majitel nejak len prepojil aby kontrolka shasla po nastartovani, takze to nebrzdilo ako ma a este nam tam nechal asi 8 rokov stare pneu. Skoda asi 60tis. A to som siel mozno 30. Tak fajn zacali sme zhanat ND, vecsinu som kupil u Donata, urcite ho vsetci poznate.
