Stránka 1 z 2

Ake fecko ?

Napsal: 22 bře 2009, 23:04
od martin303
Zdravim vsetkych priaznivcov Santa fe :) Je tu niekolko prispevkov s ktorych sa da vselico vycitat ale mam este otazky :

Postudoval som si zo 2 hodky tu na fore a k tomuto som prisiel.

2.7 V6
+ dobra nakupna cena
+ kultivovany chod
+ dostatocny vykon

- len automat
- spotreba
- spotreba
- spotreba
... :)

2.0 Crdi
+ dobra spotreba
+ da sa nachipovat asi na 105 kw

- pomerne vysoka cena k benzinom ( pre rocnik 2004 aj 1500 eur )
- predavaju sa auta tesne pod zivotnostou trysiek a turba ( okolo 125000 )
- odchadza spojka na autach s tahacim ( vyuzivanym :) )
- pomerne slaby vykon

2.0 Crdi VGT

ako bez VGT len lepsi vykon

2.4 i

+ velmi dobra nakupna cena
+ v kombinacii s plynom lacne vozenie

- zatial o nicom specifickom neviem


Zabudol som na nieco co je dolezite pri rozhodovani ?
Co by ste pridali vy do plusov a minusov jednotlivych modelov ?
Mozno nieco o zivotnosti ak by ste vedeli ? ( je tu prispevok len o 2.0 crdi ze sa to rozsypalo pri 365t km )
Nejake bezne poruchy ktore cloveka cakaju ci chce alebo nechce ?

Dakujem vopred za kazdy nazor lebo santu budem kupovat zrejme prave podla nazorov tu na fore. ( nazory pouzivatelov su podla mna najlepsim ukazovatelom )

Re: Ake fecko ?

Napsal: 22 bře 2009, 23:06
od Hardcam
K CRDi bych dodal, ze turbo se ve 125tkm rozhodne nevysira, kdesi psali, ze je velmi podarene a prakticky nesmrtelne. Mam 180tkm a menil jsem jeden vstrik, nic vic...motor mam stejny, jen jine auto a bez VGT.

Z poradny Tipcar
Hlavně však všechny motory jsou příkladně spolehlivé, což je překvapivé zejména u dieselu. Ten však skutečně netrpí závadami turbodmychadel, nezná vadné „váhy vzduchu“, dvouhmotové setrvačníky či jiné problémy neodmyslitelně spjaté se současnými diesely. Dokonce i vstřikovače common-railu Bosch se zde zatím projevují v celkem dobrém světle, takže kontrola při koupi nechť se omezí na stav vysokotlakého čerpadla, ze kterého občas uniká nafta (značkový servis by to řešil velmi drahou výměnou, proto vyhledejte specializovaný Bosch Diesel Servis, který si s tím poradí za 5000 Kč).

Re: Ake fecko ?

Napsal: 22 bře 2009, 23:35
od martin303
Hardcam píše:K CRDi bych dodal, ze turbo se ve 125tkm rozhodne nevysira, kdesi psali, ze je velmi podarene a prakticky nesmrtelne. Mam 180tkm a menil jsem jeden vstrik, nic vic...motor mam stejny, jen jine auto a bez VGT.

Z poradny Tipcar
Hlavně však všechny motory jsou příkladně spolehlivé, což je překvapivé zejména u dieselu. Ten však skutečně netrpí závadami turbodmychadel, nezná vadné „váhy vzduchu“, dvouhmotové setrvačníky či jiné problémy neodmyslitelně spjaté se současnými diesely. Dokonce i vstřikovače common-railu Bosch se zde zatím projevují v celkem dobrém světle, takže kontrola při koupi nechť se omezí na stav vysokotlakého čerpadla, ze kterého občas uniká nafta (značkový servis by to řešil velmi drahou výměnou, proto vyhledejte specializovaný Bosch Diesel Servis, který si s tím poradí za 5000 Kč).
No vycital som to tu na fore :

zdenek76
Předmět příspěvku: Re: Turbo 2.0 CRDiNapsal: sob led 03, 2009 11:56 pm

jako black_sheep, u CRDi počítej 100-130t km většinou odchází vstřiky a po 130-160t km turbo. Je to sice závislé na způsobu jízdy, ale té výměně se zřejmě nikdo nevyhne.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 22 bře 2009, 23:39
od Hardcam
Neslysel jsem zatim o jedinem pripadu, ze by turbo odeslo. Nasel jsem jen jedno auto v inzerci (3 valec), kteremu se to prihodilo. Nejezdim zrovna pomalu a zadny podobny problemy nemam.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 22 bře 2009, 23:44
od Hardcam
Btw, u 2.4 rozhodne chybi kroutak, to ji diesel v kopci a terenu nenahradi a disponuje mensim litrovym vykonem (o necele 3kW), nicmene je lehci...

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 12:28
od martin303
Tak ked s tym dieslom nie je az taky problem tak mozno diesel. Nasiel som taketo nieco ako prvy zasah :

http://www.auto-impex.sk/jazdene-vozidla/chcem-kupit/

Na konci prvej strany je Santa Fe.


Na co si treba davat pozor ?
Spoznam laicky ci to naozaj ma tie kilometre ?

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 14:28
od Rexcor
Já zase trošku lobnu - co zkusit 2,7 v plynu? Levné povození, pružné, tiché. Pokud ti tedy vyloženě nevadí ten automat.
Bohužel jsem neměl možnost zkusit diesela v kopci v Santovi, ale i ta 2,4 nejede tak zle. (do kopce, jinak jezdí skvěle).
Teď záleží na tom co Ti je bližší.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 14:48
od martin303
Priznam sa, ze kedze som jazdil na mazda 323gtx 1.6 turbo ( 186ps na 870 kg ) a potom v TDI ( 140 koni na 995 kg ) o dost blizsie by mi bol ten 2.7 automat. O to viac, ze som take auto vyskusal v bazare ( stredu minuly tyzden ) rocnik 2004 nabehanych origos 42t km 2.7 v6 automat v kavovej kozi a bol na to este aj odpocet dph, a hned som si uvolnil prachy a prisiel prenho. Ale ako som prichadzal s peniazmi vo vacku k bazaru videl som ho odchadzat a bol predany. Ja blbec som si ho neodzalohoval lebo som ani netusil aka kuzelna cena to je. ( stalo 8560 eur s DPH co je 217t Sk bez DPH ). Len nijaky taky neviem znova najst :). Je nejaky ale je to dovoz z Ameriky a nieco som tu cital na fore ( nebolo tam nic blizsie ) ze len aby to nebol dovoz zo statov. Ale neviem o co ide. a myslim toto :

http://hyundai-santa-fe.autobazar.eu/27 ... 76960.html

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 15:09
od Rexcor
No prý se pak liší některé náhradní díly myslím. Ale nejsem si jist a ani nevím v jakém rozsahu. Jestli se liší nějak zásadně.
To že Ti utekl, to je škoda. Budeš muset asi ještě hledat.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 15:14
od pepan
za ty prachy je to škoda čéče.ale myslím že narazíš na jiný taky:)

Re: Ake fecko ?

Napsal: 23 bře 2009, 20:12
od Ligimaster
Ja mam santa 2,0 CRDi r.v.2004 a myslim ze ten motor v pohode staci ak nechces teda jazdit 160 km rychlostou do 130 je to v pohode. samozrejme VGT je lepsie

Re: Ake fecko ?

Napsal: 24 bře 2009, 14:53
od martin303
Chlapi este dve otazky zostavaju nezodpovedane :

Viete niekto ako laicky rozoznat stav vstrekovacov ?

Lisi sa velmi americka verzia V6 od europskej ? Niekde som to tu cital ze "len nech to nie americka verzia ale neviem preco".

Re: Ake fecko ?

Napsal: 24 bře 2009, 18:18
od Hardcam
No, musis nastartovat hlavne za studena a musi jit vsechny 4 valce...za tepla se to da jeste poznat drzeni plynu na cca 1500 otacek, jestli auto nebude vyrazne vibrovat.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 24 bře 2009, 20:22
od martin303
Dakujem hardcam. Presne tak som to spoznal. Inac dost som sa pobavil.

Na internete som nasiel santika v diesli vraj vo velmi dobrom stave v kozi. Pri telefonate auto chvalili a tvrdili ze kilometre ma poctive ( rocnik 2003 a 63t km ). Ked som ho zbadal tak som isiel do kolien. Cela lava strana ( na fotkach neni vidiet ) bola odreta ako keby auto islo popri nejakych krikoch a skrelo o ne. Najlepsie ale len prislo. Natocit sa to nepodarilo ani s boosterom pomohol az vozik s velkou baterkou a startovanie v dlzke asi 30 sekund. Ked to chytilo, evidentne to islo max na tri valce. Po usadeni sa za volant som presiel asi 30 metrov k brane , tu mi otvorili a po prejdeni dalsich 20 metrov strasny smrad spaleneho plastu v kabine a biely dym spod kapoty. Predavac na mna zareval nech to vypnem a po nejakej minute sa odvazil otvorit stale dymiaci motor. Zhorel alternator.

Takze cool kusok auta nemyslite ?

P.S. Jeho poslednej vete som vobec nerozumel : Chlapci to daju do poriadku a my sa vam ozveme. :) Fakt neviem naco.

Viem vsetko sa da vysvetlit ale po takomto predstaveni je to dost bieda.

Re: Ake fecko ?

Napsal: 24 bře 2009, 20:31
od Hardcam
To muze byt zpusobeno tim, ze auto nejakou dobu stalo. Moje Elantra stala rok a pul, byla za hodne vysokou cenu oproti ostatnim v inzerci (byl na ni proveden pred prodejem servis za 1700EUR). Sla natocit pekne, ale chvililinku sla na 3 valce, pak se valec chytnul a od ty doby (skoro 2 roky) neni problem. Odrenej bok je ale na pytel, to je fakt....