Stránka 1 z 2

klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 08:02
od petros74
Ahoj všetci, mám jeden problém a potreboval by som poradiť. Mám Hyundai Accent 1,4 z roku 2007 a po naštartovaní pri studenom motore je počuť klepotanie. Po zahriatí motora ten klepot nie je počuť, resp. zmizne.
Viete mi poradiť o čo ide?

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 08:11
od cert
petros74 píše:Ahoj všetci, mám jeden problém a potreboval by som poradiť. Mám Hyundai Accent 1,4 z roku 2007 a po naštartovaní pri studenom motore je počuť klepotanie. Po zahriatí motora ten klepot nie je počuť, resp. zmizne.
Viete mi poradiť o čo ide?
Kolik máš najeto? Mohly by klepat hydroštely (opravte mně někdo jestli je :hyu: nemá), ale to by musel mít motor už za sebou pěknou porci kilometrů, nebo bys musel používat nevhodný olej. Co tam máš za olej (nemyslím jen značku, ale hlavně viskozitu a výkon. třídu)? V jakým režimu auto používáš?

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 08:43
od adam221
Mas tam dost oleja? Nestalo sa ti, ze si mal malo oleja? Vtedy sa stava, ze sa hydrostely pridru :(

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 10:51
od Vilda
Taky bych to viděl na hydroštely,( ventilové samostavy ) je pořád zima a olej ztuhne ... po ohřátí to přestane. Teda, jestli si do oleje nepřidal nějaký teflonový přípravek, na vylepšení stavu motoru :?

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 11:15
od petros74
Olej kontrolujem pravidelne, ryska je v poriadku. Olej je plná syntetika a nič sa do toho nepridával.

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 12:05
od cert
petros74 píše:Olej kontrolujem pravidelne, ryska je v poriadku. Olej je plná syntetika a nič sa do toho nepridával.
Koukám, že jsi odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal :roll: . Ono totiž to, že je olej plná syntetika nic neznamená (oleje typu A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou asi nebudou pro Accenta to pravé). Jak auto používáš (jestli jen po městě nebo dálkový jízdy pod plynem) a ujetý kiláky tak nevíme - to se pak těžko radí....

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 12:15
od petros74
Takže mám najazdených takmer 30 000 km a prevažne jazdím po dialnici na trase Trnava- Bratislava a späť. Presnejšiu špecifikáciu oleja ti momentálne neviem dať, teda ak ti nestačí že je to Castrol 5W40.

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 12:37
od Donald
Chlapče, nevím jaký lepší a dražší olej bys do toho mohl dát. Olejem to jistojistě nebude.

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 13:30
od cert
petros74 píše:Takže mám najazdených takmer 30 000 km a prevažne jazdím po dialnici na trase Trnava- Bratislava a späť. Presnejšiu špecifikáciu oleja ti momentálne neviem dať, teda ak ti nestačí že je to Castrol 5W40.
Režimem užívání to pravděpodobně nebude - teda pokud auto nedřeš studené ve vysokých otáčkách nebo jsi to někde neuvařil. Nevhodný olej by šlo také víceméně vyloučit - Castrol ve třídě 5W-40 dělá oleje s normální viskozitou (A3/B3/B4, C3). Poškozené sníženou viskozitou by to tedy být nemělo (pokud jde věřit tomu, že tam je opravdu ten Castrol 5W-40). Jestliže máš skoro 30.000 km, tak Tě čeká 2.nebo 3. garančka s výměnou oleje (doufám, že výměnné lhůty dodržuješ, ono je toho na olej dost po roce nebo 15.000 km a moc rezerv už nemá) - zkusil bych olej od jiného výrobce (Projdi si forum na www.oleje.cz a tam najdš dobrou značku - třeba zrovna nad Castrolem tam fachmani a znalci docela ohrnujou nos. Většina jich doporučuje TOTAL, ELF, Q8, SHELL atd.). Pokud to nepomůže, tak bych to tipoval na ty hydroštely a hurá do servisu - je to ještě v záruce, ne?
Donald píše:Chlapče, nevím jaký lepší a dražší olej bys do toho mohl dát. Olejem to jistojistě nebude.
Tak podle toho, co říkají borci, co se v tribotechnice vyznají a mají možnost provedení laboratorních testů oleje není Catrol až taková špička (tedy kromě olejů EDGE). Podle nich to je průměrný olej za velice vysokou cenu. Já si do svého Accenta dám při garančce SHELL nebo Q8.

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 13:42
od DEXTER
ja sa budem drzat cisla 5w30 taky je predpisany , ked sa nieco stane pocas garancky s motorom urcite sa budu vyhovarat na to ze si tam mal iny druh oleja a bla bla bla ved to poznate

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 13:51
od Mexican
cert suhlas.. najma ta Donaldova poznamka ma skoro prinutila trochu zaflameovat... je sice ten najdrahsi, a urcite je to solidny olej - ale cena/vlastnosti su myslim nic moc..

cert ma pravdu ze u oleja treba vzdy treba dodrziavat intervaly, vzdy novy filter... do Accentu je skoda liat olej za 500kc litre (napr Edge), na trhu je kopa dobrych olejov s dobrymi kvalitativnymi a vykonostnymi parametrami.. o tom sa vsak uz popisalo stran a stran

Re: klepanie v motore

Napsal: 24 bře 2009, 15:55
od jaara
cert píše:Koukám, že jsi odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal :roll: . Ono totiž to, že je olej plná syntetika nic neznamená (oleje typu A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou asi nebudou pro Accenta to pravé)
Naopak oleje A1/B1 se sníženou viskozitou jsou pro Accenta 1.4 doporučené, používám už víc jak rok a žádný problém s tím není. Evropská norma A1/B1 totiž odpovídá americké ILSAC-GF3 (všechny oleje splňující ILSAC-GF3 jsou A1/B1) a přesně takový olej by měl podle manuálu přijít do Accenta 1.4.

Zpět k původnímu dotazu, klepat může kde co, můžou to být hydroštely, nebo to může být třeba řetízek u vačkových hřídelí (ale ten spíš rezonuje v určitých otáčkách) nebo taky něco úplně jinýho... Takhle na dálku se to nedám diagnostikovat, zajeď do servisu.

Re: klepanie v motore

Napsal: 25 bře 2009, 06:43
od cert
jaara píše:Naopak oleje A1/B1 se sníženou viskozitou jsou pro Accenta 1.4 doporučené, používám už víc jak rok a žádný problém s tím není. Evropská norma A1/B1 totiž odpovídá americké ILSAC-GF3 (všechny oleje splňující ILSAC-GF3 jsou A1/B1) a přesně takový olej by měl podle manuálu přijít do Accenta 1.4.

Zpět k původnímu dotazu, klepat může kde co, můžou to být hydroštely, nebo to může být třeba řetízek u vačkových hřídelí (ale ten spíš rezonuje v určitých otáčkách) nebo taky něco úplně jinýho... Takhle na dálku se to nedám diagnostikovat, zajeď do servisu.
No, sice by to podle normy ILSAC-GF3 (US norma) odpovídalo A1/B1, ale tím, že co motoru dáš A3/B3 nic nezkazíš a neriskuješ to, že se při pípadným extrémním zatížení začne trhat olejový film ve válcích díky snížené HTHS viskozitě. Možné nepatrné nagativum oleje A3/B3 je zanedbatelně vyšší spotřeba proti A1/B1. U A1/B1 je naopak zase riziko vyšší spotřeby oleje. Kolem oleje je toho dost na diskusním foru www.oleje.cz Když jsem koupil Accenta, tak jsem se po pročtení manuálu taky zajímal o olej, který je pro motor ideální - ze zvědavosti jsem obeslal mailem značkové servisy a všichni bez vyjímky mi odepsali oleje A3/B3. Jinak samozřejmě nikomu A3/B3 nenutím, ale já bych A1/B1 nepoužíval a po ročním používání toho asi ještě moc nepoznáš - chtělo by to porovna motory s obouma třídama po 100.000 km... Žádný FLAME, je to jen názor :)

Jinak zpátky k dotazu: spíš bych viděl ty hydroštely, benzínové Accenty mají rozvody řemenem. Řetěz je jen na CRDi. Každopádně hurá do servisu...

Re: klepanie v motore

Napsal: 25 bře 2009, 11:26
od jaara
cert píše:No, sice by to podle normy ILSAC-GF3 (US norma) odpovídalo A1/B1, ale tím, že co motoru dáš A3/B3 nic nezkazíš a neriskuješ to, že se při pípadným extrémním zatížení začne trhat olejový film ve válcích díky snížené HTHS viskozitě. Možné nepatrné nagativum oleje A3/B3 je zanedbatelně vyšší spotřeba proti A1/B1. U A1/B1 je naopak zase riziko vyšší spotřeby oleje. Kolem oleje je toho dost na diskusním foru http://www.oleje.cz Když jsem koupil Accenta, tak jsem se po pročtení manuálu taky zajímal o olej, který je pro motor ideální - ze zvědavosti jsem obeslal mailem značkové servisy a všichni bez vyjímky mi odepsali oleje A3/B3. Jinak samozřejmě nikomu A3/B3 nenutím, ale já bych A1/B1 nepoužíval a po ročním používání toho asi ještě moc nepoznáš - chtělo by to porovna motory s obouma třídama po 100.000 km... Žádný FLAME, je to jen názor :)
Jinak zpátky k dotazu: spíš bych viděl ty hydroštely, benzínové Accenty mají rozvody řemenem. Řetěz je jen na CRDi. Každopádně hurá do servisu...
Tak já se nebojím a klidně tam A1/B1 dám, protože je to přesně to, co doporučuje výrobce. Že v servisech doporučí nějaký jiný olej nic neznamená, protože co mám zkušenost, tak v servisech o olejích bohužel vědí kulový :(. Jinak úspora paliva by měla s A1/B1 být asi 5%, což na 15000 km dělá úsporu asi 1300 Kč na benzínu, takže se olej vlastně sám zaplatí :wink:.

Accent má rozvod řemenem, ale vačkové hřídele jsou pod víkem ventilů spojený řetězem a ten může taky dělat kravál.

Re: klepanie v motore

Napsal: 25 bře 2009, 11:56
od cert
jaara píše:Tak já se nebojím a klidně tam A1/B1 dám, protože je to přesně to, co doporučuje výrobce. Že v servisech doporučí nějaký jiný olej nic neznamená, protože co mám zkušenost, tak v servisech o olejích bohužel vědí kulový :(. Jinak úspora paliva by měla s A1/B1 být asi 5%, což na 15000 km dělá úsporu asi 1300 Kč na benzínu, takže se olej vlastně sám zaplatí :wink:.

Accent má rozvod řemenem, ale vačkové hřídele jsou pod víkem ventilů spojený řetězem a ten může taky dělat kravál.
JJ, každýho věc, co si tam dá. Těm 5% úspory bych ani moc nevěřil, budou to marketingové řeči. Pokud se motor s A1/B1 nadměrně neopotřebuje, tak tím líp - ale na svém autě to testovat nebudu :) . Jinak jsou doporučené i jiné viskozity a tam je pak jedině A3/B3. O znalostech servisů si taky myslím svoje, ale tohle jsou ohledně záruk povolené oleje od importéra (údajně).
Spojení vaček - jo, to je možný, v motoru Accentu jsem se nikdy nerejpal...