Stránka 1 z 1
Diagnostika + ABS Coupe
Napsal: 15 črc 2009, 08:21
od Johny-noname
Zdravim všechny.
Nevíte někdo jaký kabel (OBD2?) a jaký program si mam sehnat, abych si mohl udělat vlastní diagnostiku na Hyundai Coupe 2G?
Včera se mi u Coupe rozsvítila kontrolka ABS .... a vůbec netuším čím by to mohlo být, tak sem si říkal, že bych si udělal vlastní diagnostiku ... přeci jen se třeba do budoucna bude hodit, tak sem se rozhodl si pro to nakoupit věci / stáhnout programy.
Nevíte někdo jaká je nejčastější chyba ABS u Coupe?
ABS přestalo úplně pracovat a rozsvítila se kontrolka.
Re: Diagnostika + ABS Coupe
Napsal: 15 črc 2009, 08:29
od mirpie
- pokud kontrolka po chvíli jízdy shasne, nejčastěji jde jen o pokles napětí v palubní síti, které, když se dostane dobíjením na obvyklou hodnotu, ABS opět zprovozní
- pokud kontrolka neshasne a svítí i po opětovném nastartování, tak nejčastější chyba je snímač otáček kola, jsou 4. Bud je přímo vadný, nebo porušený, nebo porušený vodič, kontakt...cokoli. Jak jednotka ABS nemá správné údaje od jediného čidla, vyhodí celé ABS a rozsvítí kontrolku
- pak může být špatný ozubený kroužek na některém kole, prasklý, nebo jen špinavý, orezlý, kde čidlo otáček nevyhodnotí zubovou mezeru jako mezeru a ABS opět vyhodí celý okruh
- nebo odešla řídící jednotka ABS, mozek ABS, ale s tím jsem se ještě nesetkal, ani jsem o tom neslyšel...
- vadný může být i regulátor ABS, ta hliníková krabice do který vedou trubky s brzdovou kapalinou, srdce ABS, může blbnout
Zajed na diagnostiku
Re: Diagnostika + ABS Coupe
Napsal: 15 črc 2009, 09:14
od Johny-noname
Moc ti děkuju za rady.
Vidím to na bod 2 nebo 3. A už lehce vim kde to bude ... měl jsem auto bourané na levé přední kolo a čidlo ani ozubený kroužek měněnej ani kontrolovanej nebyl, protože to chybu nehlásilo. Chybu to začalo hlásit až teď (2 týdny po opravě auta).
Re: Diagnostika + ABS Coupe
Napsal: 15 črc 2009, 09:21
od mirpie
pujč si nebo kup multimetr, co měří odpor (ty dostačující koupíš i za 4stovky) a proměř to čidlo levého předního kola. Tedy sundáš kolo a nad podběhem je konektor, co propojuje kabel od řídící jednotky ABS a kabel od čidla ABS (tedy aspon u RD to tak je, jak to má GK nevim, ale čekal bych to stejný) Tam to rozpojíš a napíchneš na to ten multimetr, nastavíš si měření odporu. Nevim, kolik má mít odpor čidlo u GK, u RD (1.generace Coupe) má asi 1040ohm +/- 200ohm. Pokud naměříš nulu, nebo hodně malý odpor, je vadné čidlo a budeš muset sehnat jiné. Zjisti si tu hodnotu odporu pro čidlo ABS na GK.
Jinak zkontrloluj ten ozubený kroužek, obvykle bývá nasazen zatepla na homokinetický kloub (přední náprava). Zkontroluj zuby, jestli není někde ulomenej zub, nebo není ten kroužek prasklý a případně očisti od rzi a nečistot...