Stránka 1 z 3

Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 19 srp 2009, 23:43
od Yurii
Tak dlouho tu nepřibyl žádný článek který by byl k něčemu dobrý tak jsem se rozhodl udělat takový seriálek návodů a tohle je jeho úvodní část:
Tenhle návod je určený pro všechny kteří už mají osazenou ve Scoupe MKII kouzelnou kontrolku "CHECK ENGINE" a zdá se vám že něco (většinou motor) neklape jak má :D

Potřebujete:
- metalický vodič (rozumějte drát) o délce tak 20cm Oprava: stačí malej kovovej šroubováček nebo nůž viz níž
- vědět kde se nachází diagnostický konektor (nahoře v pojistkové skříňce nalevo od řidičova kolene)
- umět počítat ;)

Se zapnutým zapalováním propojte pin 10. (spodní řada třetí pin zleva) na diagnostickém konektoru asi na tři sekundy s kostrou (- pól baterky, nebo pin 12 na diagnostickém konektoru) a CHECK ENGINE začne problikávat.
Tady je PINOUT diagnostickýho konektoru z Accenta... měl by bejt uplně stejnej jako na Scoupe akorát ABS, AirBag a vehicle speed senzor Scoupe prostě nemá ;)
Tady je PINOUT diagnostickýho konektoru z Accenta... měl by bejt uplně stejnej jako na Scoupe akorát ABS, AirBag a vehicle speed senzor Scoupe prostě nemá ;)
fl5a0080.jpg (14.97 KiB) Zobrazeno 14160 x
Vyblikávání chybového kódu probíhá ve čtyřech číslicích, číslice jsou navzájem oddělené dvousekundovou pauzou, jendotlivé číselné sekvence jsou oddělené další dvousekundovou pauzou, při které kontrolka svítí.
Například: 2s svícení, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik, blik indikuje kód 1223
Řídící jednotka bude kód opakovat dokud na další tři sekundy nespojíme pin 10 s kostrou (pin 12) čímž vyvoláme další kód.
V případě, že jednotka už nemá žádnou chybu následuje kód 3333
A tady navíc diagram vyblikávání v čase což možná pomůže víc než můj popis akorát s tím rozdílem, že na začátku, když spojíte pin 10 se zemí tak MIL kontrolka (Check Engine) nesvítí :)
A tady navíc diagram vyblikávání v čase což možná pomůže víc než můj popis akorát s tím rozdílem, že na začátku, když spojíte pin 10 se zemí tak MIL kontrolka (Check Engine) nesvítí :)
fl5a0082.jpg (22.28 KiB) Zobrazeno 14160 x
pokud chcete vymazat chybové kódy které si řídící jednotka pamatuje, odpojte na baterce záporný pól na 15 sekund (radši ale na delší dobu)
Seznam kódů zatím v angličtině, je těžké pro některé body najít český překlad ale časem se pokusím dodat i názorné fotky.

Tipy:
- Sežeňte si kablík který má na jendom konci malý faston konektor (samičku) pokdu fastona nasadíte na pin 10 v konektrou, nemusíte ho při každém spojení složitě hledat.
- nejbližsí snadno dostupná kostra je otvírací mechanismus dveří řidiče (nemusíte složitě hledat a sundavat plasty.
- zvažuju vyrobení diagnostického tlačítka kterým bych si diagnostiiku trochu ulehčil, ale zatím nevím kam bych ho dal

Seznam kódů pro Hyundai Scoupe 93-95:
1122 ECM failure (ROM/RAM)
1169 ECM failure
1233 ECM failure (ROM)
1234 ECM failure (RAM)
2121 Turbo boost sensor control valve
3112 NO. 1 fuel injector
3114 Idle air control (opening failure)
3116 NO. 3 fuel injector
3117 Mass airflow sensor
3121 Turbo boost sensor failure
3122 Idle air control (closing failure)
3128 Heated oxygen sensor
3135 EVAP purge control solenoid valve
3137 Alternator output low
3145 Engine coolant temperature (ECT) sensor
3149 Air conditioning compressor
3152 Turbocharger overboost
3153 Throttle position switch (TPS)
3159 Vehicle speed sensor (VSS)
3211 Knock sensor
3222 Phase sensor
3224 ECM failure (knock evaluation circuit)
3232 Crank position sensor
3233 Same as 3224
3234 NO. 2 fuel injector
3235 NO. 4 fuel injector
3241 ECM failure (injector or purge solenoid)
3242 ECM failure (IAC or air conditioning relay)
3243 ECM failure
4133 ECM failure
4151 Air/fuel control
4152 Air/fuel adaptive failure
4153 Air/fuel multiple adaptive failure
4154 Air/fuel additive adaptive failure
4155 ECM failure (A/C relay, IAC, PCV or injector)
4156 Same as code 3121
4444 Normal
3333 End of trouble codes

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:20
od Romcis
Vyborny navod chlape!!! 8)

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:42
od Yurii
Díky ;) Věděl jsem že to někdo ocení 8) Přeju samý 4444 :wink:

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:46
od Hardcam
Yurii: na novejsi vozidla to asi nejde, vid? Ale treba na J1 by to melo jit, vid?

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:53
od Romcis
Yurii píše:Díky ;) Věděl jsem že to někdo ocení 8) Přeju samý 4444 :wink:
Hehe...to nevim,ale budu to vedet jeste dneska, jdem s black_sheepem zavzpominat na stary casy 8)

Jj,to si pis ze to oceni vic lidi, na J1 tro urco pujde taky, ne-li ze by to zkousla i J2?

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:53
od Romcis
Yurii píše:Díky ;) Věděl jsem že to někdo ocení 8) Přeju samý 4444 :wink:
btw. co ti to vyhodilo tobe za chyby? :D

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 18:57
od Hardcam
Kdyby to zkousla J2, tak uz by to teoreticky mela zkousnout vetsina Hacek v tu dobu vyrobenych - Lantra, Coupe, Sonata...to by bylo supr.

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 21 srp 2009, 19:32
od Yurii
Ani se neptej, jeste predevcirem byly ty chyby tri :-) 3145-3232-3222 :) NAstesti to uz vypada ze dobry :) :lol: Vymenil sem teplotni cidlo motoru, vymenil rozdelovac, prostrikal kontakty a vyresetoval.
Melo by to fungovat na ACCENTY se stejnejma kodama ale jak na Lantry, sonaty a spol, to nevim, spis ne... scoupe a accenty s G4EK sou takovy zvlastni klony mezi MUTI a OBDI nebo II

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 09:18
od Accentdevil
Co accent 97? na ten by to slo motor je G4EH a ja tomu moc nerozumim k cemu vlastne je ta disgnostika poradne :oops: tak na me pomalu jestli mi nekdo povi k cemu je to dobre atd :) dneska jdu hrabat do auta tak bych to zkusil mozna kdyz zbude cas...

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 09:21
od black_sheep
no funguje to uplne paradne. kdybyste to mel nekdo i na coupe/lantry tak sup sem s tim! akorat, podminka je mit zapojeny check engine coz stejne vetsine evropskejch aut nema :-(

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 13:56
od Yurii
Našel jsem tohle pro ACCENTY a Getzíky: http://www.hyundai-forums.com/t1141-dat ... -codes.htm

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 14:12
od Hardcam
Yurii: Buh Te provazej, dekujeme za odkaz:)

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 14:34
od Accentdevil
Take moc dekuju,ale neumim anglicky :?

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 17:14
od Yurii
Akorát musíš spojit pin 4 a pin 15 na konektoru, princip je uplně stejnej jako u Scoupe
Obrázek

Re: Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe

Napsal: 22 srp 2009, 18:31
od Romcis
Caute, presne tak, funguje to naprosto perfektne :-) Vcera jsem to s black_sheepem ozkouseli a zavzpominaly na stary zlaty casy 8) Bohuzel, tesil jsem se na nejakou chybu a nic...jen 4444 a pak 3333,takze vsechno normal a konec chyboveho hlaseni.
A jak je videt tak to pujde na vsechny :hyu: , jen je dulezite vedet jaky pin spojit s cim, a pak jeste to ze cisla kodu budou jina pro kazdy model.
A jeste bych doplnil (nevim jestli to Yurii psal) ze je potreba mit otoceny klicek do polohy kdy sviti kontrolky pred startem, a zaroven v tu chvili sviti i Check Engine, a ne v poloze pred,i kdyz v ni uz jde napeti do palubni site.