Stránka 1 z 14

Nova Santa Fe - zkusenosti cerstveho majitele

Napsal: 01 dub 2006, 00:23
od SantaNew
Prvni dojmy ze Santy: Naprosto uzasne auto,za velice rozumnou cenu.

Po prvnich 300km 1/3 dalnice 1/3 okresky 1/3 Praha, kombinovana spotreba 6,9l nafty/100km. Pro me zvykleho na 12litru od BMW, neco neskutecneho. Nadrz na 75litru dostatecna.
Motor, na diesel, velice tichy, casto musim koukat na otackomer, abych se ujistil kolik to toci. Motor do kabiny pri 2500ot.skoro nepronika. Kufr neskutecne obrovsky,a bajecne vyuzitelny. Chytre dvojite dno, sikovna roleta ve standartu. Audio na urovni BMW Bussines Radia, vyskove reproduktory ve dverich, silny basovy zvuk i bez subwooferu, MP3 - dokonaly. Nic nikde nedrnci,nerezonuje,nechrasti. Sedacky vyborny, skoda, ze u spolujezdce nejsou vyskove seriditelne. Jinak potahova latka, sitovina v nekolika vrstvach,originalni a vzdusna. Klima s automatickou kontrolou cistoty ovzdusi, a dvouzonovou regulaci - lepsi ovladani a vyssi konfort nez u BMW nebo u Volva. Palubni pristroje hodne podobny velkym americkym offroadum - podsviceni modre je prijemne, regulace samozrejma, Jedine co bych ji snad vycetl je tvrdy plast. Dreveny dekor z plastu sice osobne nemusim, ale ze stejneho materialu je i v mnohem dražším Mercedesu, Volvu, BMW, Audi a dokonce v Jaguaru. Pravy dreveny dekor je v Bentleyi, RR, Phateonu a kupodivu ve vlajove lodi Renaultu - VS, ale to jsou auta uplne mimo diskuzi. Pokud bych si mohl vybrat, tak bych ho do SF nedaval, ale kdyz uz tam je, tak patri spis k tem povedenejsim ( narozdil od drevenych dekoru z plastu jinych znacek, se neleskne jako psi kou*e.)
Svetla jsou vytecna, skoda ze nejde doobjednat xenony. Trochu vadi absence zelene kontrolky potk.svet. na pristojove desce, stejne jako chybejici kontrolky mlhovek a zadnich mlhovek na pal.desce. Kontrolky jsou jen na spinacich vlevo pod volantem, a to je naprosto mimo zorne pole ridice. Drobnou vyhradu bych mel k ovladani a informacim z pal.pocitace. Chybi mi druhy TRIP, okamzita spotreba, rychlost prumerna, a utopene ovladani na spatne pristupnem miste za volantem na palubni desce. Ale to jsou detaily na jinak velmi povedenem aute.
Na diskuznich forech jsem casto cetl vyhrady k designu a prirovnavani k Touaregu, Infinity, a ja nevim k cemu jeste, ale to je otazka osobniho vkusu, a to si musi kazdy zhodnotit sam. Muj vkus me poradil ze to je hezke moderni auto a abych ustrenych 500 - 700.000,-Kc utratil efektivneji nez do pocitu vlastnit LidovyVuz Touareg, vyrabeny na Slovensku. Nic proti Touaregu nemam, to podotykam. Kdyby stal stejne jak SF, tak bych sel mozna do T, ale pred tim bych si na diskuznich forech overil jak jsou s nim majitele spokojeni, a co je stoji provoz a pripadny neprovoz. SF minule generace se v USA umistovala pravidelne na prvnich trech mistech spolehlivosti a spokojenosti majitelu s autem.

Ale to jsem odbocil, omlouvam se.

Veci ktere se me jeste na SF libi: Klimatizovana loketni operka na napoje, dvoje drzaky na slunecni bryle ve strope, lyziny a pricniky s nosnosti 100kg v zakladni vybave, mlhovky pr. i zad. v zakladni vybave. 3 zasuvky na 12V, z toho dve u ridice, jednoduche nastaveni bederni operky, nastaveni ve Volvu - proces na nekolik vterin, lehce tonovana bocni okna, velke zpetne zrcatka, a moznost doobjednani konverzacniho vnitrniho zrcatka, velky uhel otevreni zadnich dveri, a lacine havarijni pojisteni oproti BMW nebo Volvu.18 palcova kola, moznost man.prirazeni 4X4 na pomalou jizdu na spatnem povrchu. Velky prostor na zadnich sedadlech, chytre vymyslena operka rukou s integrovanym drzakem napoju,ASC

Veci ktere bych asi zmenil: antena ve skle zadniho okna, ne na strese (pred kazdou myckou se musi sundavat ), palubni pocitac a ovladani radia na volantu, nebo na samostatne pacce (jako u novych Renaultu),moznost doobjednani xenonu, moznost doobjednani couvaci kamery a displeje s navigaci na palubni desce.

Jizdni vlastnosti detailne hodnotit nemuzu, protoze nemam s cim srovnavat. Mel jsem vzdy sportovni sedany v benzinu, a zadne SUV v dieslu. Ale laicky mam pocit vemi dobry. Na to jak vysoko ma auto teziste, je velmi stabilni, a hlavne neskonale pohodlnejsi nez me drivejsi auta. Brzdy jsou vyborne, a zrychleni dostacujici. Maximalkou jsem jeste zdaleka nejel ( zatim max.140 pri predjizdeni na chvilku ), ale dnes uz mi staci. D

Az budu mit vic zkusenosti, tak se s Vami o ne rad podelim :-)

Gratulace

Napsal: 01 dub 2006, 09:17
od Ozawa
Vítejte do klubu a zároveň přijměte moji "závistnou" gratulaci k tak hezkému vozu. Co se minulé generace, co do kvality a přístupu servisu týče, to Vám asi většina lidiček tady ráda potvrdí. Nový Santa je povedený kousek a Vaše pozorování sedí. Takže hodně spokojených kilometrů a víc sdílených zkušeností přeje Ozawa. :P

Gratulace novému majiteli SANTA FE NEW

Napsal: 01 dub 2006, 10:19
od neon
Rovněž se připojuji ke gratulaci a k přivítání do našeho klubu s tím,že tímto jedním příspěvkem nekončíš ,ale budeš nás pravidelně informovat o kvalitě a spokojenosti nové Santy Fé. Je skutečností jak uvádíš,že dnes nějaké BMW,MB,WW jsou v něčem již horší než Hyundai --hlavně cenově,která již té kvalitě neodpovídá-- jen se tvrdě platí za značku.
Věřím,že NEW Santa FE uspěje na trhu ještě více jak předešlý model, zamotá prodejností uvedeným značkám,aby už konečně jim ten "hřebínek" opadl i když budou tvrdit opak.

Podávej nám průběžně informace o spokojenosti je zde nás více,kteří mají zájem o možnost diskuse a stejně později počítají s koupí NEW Fé. Tak hodně štastných kilometrů bez nehody a hodně spokojenosti.

Re: Gratulace novému majiteli SANTA FE NEW

Napsal: 02 dub 2006, 20:34
od SantaNew
neon píše:Rovněž se připojuji ke gratulaci a k přivítání do našeho klubu s tím,že tímto jedním příspěvkem nekončíš ,ale budeš nás pravidelně informovat o kvalitě a spokojenosti nové Santy Fé. Je skutečností jak uvádíš,že dnes nějaké BMW,MB,WW jsou v něčem již horší než Hyundai --hlavně cenově,která již té kvalitě neodpovídá-- jen se tvrdě platí za značku.
Věřím,že NEW Santa FE uspěje na trhu ještě více jak předešlý model, zamotá prodejností uvedeným značkám,aby už konečně jim ten "hřebínek" opadl i když budou tvrdit opak.

Podávej nám průběžně informace o spokojenosti je zde nás více,kteří mají zájem o možnost diskuse a stejně později počítají s koupí NEW Fé. Tak hodně štastných kilometrů bez nehody a hodně spokojenosti.

to: Ozava a Neon

Diky za privitani v klubu. Mam za sebou prvni vikend se Santou. Najel jsem zatim 500km pri prumerne spotrebe 7,0l. Takze je v nadrzi stale kolem pul nadrze.To je fantasticky vysledek, myslim ze spotreba jeste po zajeti klesne. Co si asi doobjednam je parkovaci asistent. Auto je vazne dlouhe, vysoke, a s mrizi v zavazadelniku je vyhled dozadu dost omezeny.Takze parkovani neni zrovna med. Obzvlast je li za Vami malinke auticko. Jinak auto je bajecne, diesel nema chybu. Na dalnici se zaradi petka, a ta tam zustava po celou dobu. Kufr naprosto bezkonkurencni,mel jsem hodne aut, ale tohle je vazne vyjmecny. V pomeru cena/vykon/design/vybava/spotreba/kufr a doufam ze i spolehlivost je uzasny. Kdyby stalo o sto tisic vic, stejne bych do Santy sel. CRV je mensi,s horsi vybavou, Pathfinder vetsi,ziznivejsi s mensim kufrem a predrazenou vybavou, X-trail zastaraly a s mnohem mensi variabilitou interieru,RAWka je velmi dobra, ale kufr a prostor pro posadku mnohem mensí, Suzuki GV sice v terenu mnohem lepsi, ale kdo bude jezdit s SUVckem v nejakem tezkem terenu, jinak to je trpaslik s palubkou ala Swift, ostatni korejci jsou na tom s cenou a vybavou take dobre, ale design si na rozdil od Hyundaie delaji sami, a je to bohuzel na autech videt. Takze vrele doporucuju.

nová santa fé

Napsal: 03 dub 2006, 14:43
od neon
Je to krasavec i ta barva musí být super na takovém autě by měla být vždy tmavší,ale to je podle vkusu a pokud se jedná o sensory,ty rozhodně ano to není vyhozená investice vrátí se v bezpečnosti pro Tebe a pokud si děláš vrásky s tou přepážkou tak ji klidně oddělej já jsem byl na STK a po zaplacení jsem šel za technikem a optal jsem se jej,zda tam musí být , tak mě řekl,že je to nezajímá, je to jen pro účely účetnictví,ale jim to je jedno.Tak to dej pryč a OK. Piš stále co a jak.

Napsal: 03 dub 2006, 18:22
od zdenek76
taky gratulace, docela se těším až nějakýho potkám v provozu na živo, to jsem ani nevěděl, že bude nový model tak rychle k dispozici

Napsal: 03 dub 2006, 21:05
od Pepa
Zdravím všechny .Už asi dva měsíce pravidelně sleduji veškeré příspěvky týkající se Santa Fe. Protože jsem se rozhodl vyměnit svoji Lagunu kombi (Grandtour) z roku 2001, hledal jsem, které auto by ji nahradilo a přidalo něco na víc.
Po podrobných studiích internetových stránek a recenzí jsem vybral několik zajímavých kandidátů: např BMW X5, Volvo XC90, VW Sharan, Renault Espace, Mercedes R, Audi Q7.
Nové Santa Fe jsem do výběru zahrnul více méně náhodou. K mému překvapení ale po pečlivém vzájemném porovnávání nakonec vyhrálo. Už netrpělivě jsem čekal na možnost předváděcí jízdy a byť na letních pneumatikách Santa na čerstvém sněhu nezklamal. Takže jsem se rozhodl a do měsíce snad budu moci popsat první dojmy z šestiválcového motoru pod kapotou tohoto prostorného SUV. Chci vám všem poděkovat za informace, které jste mi vašimi příspěvky poskytli. Až to bude doma ozvu se. :)

konečně začal vítezit rozum

Napsal: 03 dub 2006, 21:30
od neon
Ty doby jsou již pryč,kdy se říkávalo jen BMW jen MB atd..... vše jsem vyzkoušel a zbytečně ztratil Kč, i když jsou značkové nejvíce se na nich ztrácí místo aby držely cenu. Jsem rád,že je již zde více motoristů,kteří uznávají,že zn hyundai je značkou vyrovnávající se ostatním ,že to není žádná korea,ale amerika a kvalita,disain a hlavně cena je někde jinde..Přeji Ti štastnou ruku při koupi nové santy a poděl se s námi o zkušenosti.Tak prozatím čau.

Nový člen

Napsal: 03 dub 2006, 23:08
od tomek
Zdravím všechny členy.Asi měsic sleduji vaše članky a protože jsem jednoho santu po havarce opravoval (2,7i,2003,automat),tak jsem ho pak jel prubnout. Zanechal ve mě dobrý dojem,tak jsem si jednoho nechal dovezt.Momentálně ješte nejezdí,ale brzo bude.Čaute

Re: Nový člen

Napsal: 04 dub 2006, 18:18
od Ozawa
tomek píše:Zdravím všechny členy.Asi měsic sleduji vaše članky a protože jsem jednoho santu po havarce opravoval (2,7i,2003,automat),tak jsem ho pak jel prubnout. Zanechal ve mě dobrý dojem,tak jsem si jednoho nechal dovezt.Momentálně ješte nejezdí,ale brzo bude.Čaute
Hurá - další benzín v klubu :lol: . Nevíte náhodu jak je to u 2,7 s váhou vzduchu a případným vlivem sportovního filtru. Může jí to oddělat?
Dík za případnou odpověď

Napsal: 04 dub 2006, 19:23
od SantaNew
zdenek76 píše:taky gratulace, docela se těším až nějakýho potkám v provozu na živo, to jsem ani nevěděl, že bude nový model tak rychle k dispozici
Oficialně měl být k dispozici až 1.dubna, ale já to nutně potřeboval nacpat do prvního čtvrtletí, nakonec se to povedlo koupit 30.3.2006 díky ochotné slečně z Butovic. Ta barva je úžasná: zatažený den, nebo na umělém osvětlení - černá, slunečný den - tmavě vínová, podvečer za slunce - tmavě fialovovínová.

Napsal: 04 dub 2006, 19:36
od SantaNew
Pepa píše:Zdravím všechny .Už asi dva měsíce pravidelně sleduji veškeré příspěvky týkající se Santa Fe. Protože jsem se rozhodl vyměnit svoji Lagunu kombi (Grandtour) z roku 2001, hledal jsem, které auto by ji nahradilo a přidalo něco na víc.
Po podrobných studiích internetových stránek a recenzí jsem vybral několik zajímavých kandidátů: např BMW X5, Volvo XC90, VW Sharan, Renault Espace, Mercedes R, Audi Q7.
Nové Santa Fe jsem do výběru zahrnul více méně náhodou. K mému překvapení ale po pečlivém vzájemném porovnávání nakonec vyhrálo. Už netrpělivě jsem čekal na možnost předváděcí jízdy a byť na letních pneumatikách Santa na čerstvém sněhu nezklamal. Takže jsem se rozhodl a do měsíce snad budu moci popsat první dojmy z šestiválcového motoru pod kapotou tohoto prostorného SUV. Chci vám všem poděkovat za informace, které jste mi vašimi příspěvky p oskytli. Až to bude doma ozvu se. :)
Taky jsem mel ve výběru X3-X5 podle vybavy by cena byla zhruba stejná ( základ X5 nebo nadupaná X3 ), Volvo XC90 (v základu), Nissana Pathfindera v lux.verzi, a Sorento ( to by mě ještě peníze zbyly).
Nakonec rozhodlo to, že jsem se v SF dvakrát projel. A zamiloval se. Nejen do motoru, ale i do bezkonkurenčne nejvtšího kufru, a nejhezčího designu a dobré výbavy v ceně. A taky me prekvapila cena SF v Cechách, oproti Nemecku zhruba o stotisíc nizsí. BMW i Pathfinder se dá naopak v Nemecku kopit levněji. A taky hralo svoji roli, ze jsem mel jako treti auto naprosto bezproblemový Hyundai Getz, coz se o BMW a Volvu rozhodně říct nedalo. Zatím ho mám sotva týden, ale jsem z něj pořád nadšený, jen kliky dveří bych asi upgradoval na kovové, pokud by je někdo výráběl, a "dřevený" dekor vyměnil za něco méně výstředního, třeba za černý , nebo šedý plast, nebo cokoli jiného, ale to jsou jen detaily na jinak výtečném autě.

Napsal: 04 dub 2006, 21:37
od Martin2
Když jsme u těch přírůstků do klubu, tak jsem dnes obeslal s poptávkou na jetou Santu všechny prodejce Hyundai a vypadá to že do měsíce by se mohlo něco objevit :D

Re: Nový člen

Napsal: 04 dub 2006, 22:25
od tomek
Ozawa píše:
tomek píše:Zdravím všechny členy.Asi měsic sleduji vaše članky a protože jsem jednoho santu po havarce opravoval (2,7i,2003,automat),tak jsem ho pak jel prubnout. Zanechal ve mě dobrý dojem,tak jsem si jednoho nechal dovezt.Momentálně ješte nejezdí,ale brzo bude.Čaute
Hurá - další benzín v klubu :lol: . Nevíte náhodu jak je to u 2,7 s váhou vzduchu a případným vlivem sportovního filtru. Může jí to oddělat?
Dík za případnou odpověď
Vaha vzduchu je hodne nachylna na setrepnuti (klepnuti).
Pak je otazkou,jestli chces menit cely,nebo jen vlozku.
U vlozky se nic nemeni,ale u celeho zalezi na umisteni (privod vzduchu) a upevneni (vaha vzduchu nesmi kmitat).Jinak si myslim,ze zivotnost je stejna.

to Neon:

Napsal: 05 dub 2006, 17:15
od zdenek76
tak bude časem v Šumperku nový Santa, dneska jsem byl u kámoše a kupuje to jeho otec, 2.2 diesel v plné výbavě, dodací doba 3 měsíce, jinak jsem se ptal a ostřikovače světel, xenony ani ovládání radia na volantu to prý nemá, zřejmě to je výbava jen pro US trh