Stránka 1 z 2

zapínaní 4H 4 low

Napsal: 12 říj 2009, 19:35
od kulan
Čau chlapáci, jsem na vašem webu nový, mám terracana už 3 roky - 2,9 CRDi. A docela se mi to začína sr.t.Odchází vstřikovače jeden za druhým a nejde zapnout 4H a 4low. po Přečtení vašich diskuzích jsem zkontroloval co šlo... a zjistil jsem že pístek v předním diferencialu mi chodí 1 cm a nevim jestli je to dostačující. Předem díky za radu.

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 12 říj 2009, 21:51
od ivan kuschall
Tak to asi bude málo

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 13 říj 2009, 12:44
od Valent2004
Mal som problém so zapínaním predného náhonu. Je to tu na fore niekde popísané. Mne ale nechodil ten piestik. Mal som deravú membránu ktorá ho priťahuje. Mal som to celé rozobrané. Ten piestik chodí tak oklo 1 cm hore dole. Keď Ti chodí piestik malo by Ti to zopínať. Dvihni predok zapni predný náhon a toč s predným kolesom. Ak sa točí predný kardan tak Ti predný dif zopína. Chyba by mohla byť v rozvodovke. Čau

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 13 říj 2009, 19:19
od kulan
Díky za radu, dnes jsme se v tom 2 hodiny vrtali, membrana je dobra, zkoušel jsem na ni podtlak a drží. Zřejmě to bude elektromagnetická cívka. Zítra to ověřím na diagnostice. Pak dám vědět, zatim dík.

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 30 říj 2009, 16:31
od rasto
kulane cau,cital som ze mas problemy so strekamy riesil si to nejako?daj radu ked mas v tom skusenost,dik rasto

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 30 říj 2009, 19:33
od Valent2004
Rasto si to Ty z Košíc? Toho tyždňa som si bol skontrolovať na diagnostike okrem iného aj tlak paliva v rozvodovej lište a tiež odchýlky min a max tlaku na vstrekoch. Ak máš nejaký problém so vstrekami daj si to najprv skontrolovať na diagnostike. Malo by Ti to tam ukazať presne krorý vstrek ako pracuje.

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 03 lis 2009, 15:53
od Bull
Zdravím máme Terracan 2,9 CRDi, manuální převodovka, r.v. 2003 najeto cca. 150 000 km. A taky máme problém se spínaní 4H a 4LOW. Jeden mechanik my tvrdil, že při přepnutí se musí jet nejdřív pomalu (jenom popuštěním spojky, bez plynu) aby 4X4 seplo a po nějaké chvíli (to nespecifikoval), že se náhon sám zapne a může se přidat plyn a pokračovat spanile v jízdě. V Hyundai my zase řekli, že při přepnutí na 4H nebo 4L je náhon "zapnutý", ale přední kola se připojí až prý začnou prokluzovat zadní a nebudou "stačit". Tak ví někdo co je na tom pravdy nebo jak náhon funguje, protože já sem s toho už mimo. Díky

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 03 lis 2009, 16:34
od MIDAR2007
Čau, Bulle.Podle toho, co tady píšeš, tak s tím asi žádné zkušenosti nemají. Jestliže chceš rychlý náhon 4x4H, můžeš přepnout za jízdy ale ne při vyšší rychlosti, než 80 km/hod. Zapnutí náhonu vůbec nepocítíš ale měl by být funkční téměř ihned. Při jeho vypnutí, rovněž při jízdě nižší než 80 km, se ti vypne až po nějaké chvíli a je to doprovázeno jemným ale slyšitelným škubnutím. Já osobně se snažím tento náhon vypínat až když vím, že auto není nebo nebude v nejbližší chvíli v záběru, abych převody šetřil.
Jestliže chceš 4x4 low-pomalý převod, MUSÍŠ při jeho zařazení stát! Zároveň bys měl promáčknout spojku a přitom přepnout přepínač. Jakmile se ti rozsvítí kontrolka, ihned bys měl mít 4x4 low funkční. Při vyřazení tohoto náhonu musíš opět stát! Stačí?

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 03 lis 2009, 17:49
od Bull
Díky za odpověď, ale měl bych ještě jednu otázku. Řešily jsme s tátou jestli při zapojení 4x4 je přenos výkonu 1:1 na obě nápravy a všechy kola jedou zaráz, nebo jestli si přenost výkonu rozděluje řídící jednotka podle toho na jaké kolo, nápravu je potřeba. Protože se nám stalo, že i při zapojeném náhonu všech kol předek prostě nejel (v lese), zadek byl v koleji z bahnem, ale předek jsme měli na relativně pevném podkladu, ale když to potom táta zkoušel s mechanikem na polu tak jim prý jeli všechny kola.

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 03 lis 2009, 20:36
od MIDAR2007
Tak na to ti neodpovím, až tak to vypozorováno nemám a nemám ani manuál. Na to ti snad odpoví kluci, kteří jezdí hodně v terénu, co Ivane?

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 05 lis 2009, 17:26
od ivan kuschall
Tak já to vydím asi tak, vzhledem tomu že nemáš na autě uzávěrku a vzadu je samosvor to znamená že vzadu nezabíraj obě kola najednou, bere jedno když podklouzne tak zabere druhý
A předek ať dáš redukci či H síla je stejná na redukci jede auto do pomala a zase zabírá jedno kolo, není tam uzávěrka Radim ti to řek dobře má praxi

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 09 lis 2009, 17:59
od rasto
ahoj valent,ano som to ja z kosic ,dik za radu ale zatial ten problem nemam,a na tu diagnostiku by som isiel radsej do presova lebo u nas v ke to su magorove,ale schanam jednu vec,je to vraj elektronicky zapinac pohonu je to v predu na pravej strane bletnika.su to dve kusy krabiciek a su napojene na tom hadicky so vzduchom,keby niekto vedel pomoct nech napise dik a caute :mrgreen:

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 09 lis 2009, 22:02
od Valent2004
Maš pravdu. Sú tam dve krabičky. Jedná ovláda zapínanie predného náhonu - presnejšie priťahuje piestik na prednom diferencialy. Jeden vývod z tej krabičky je zaslepený. Mne cez ten zaslepený vývod salo falošný vzduch a preto mi nepriťahovalo piestik. Keď som ho zaslepil bol podtlak v poriadku. Keď sa dobre pamätám, tak Ty si už menil tú gumenú membránu na prednom diferenciale. Opäť máš s tým problém?

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 10 lis 2009, 10:42
od rasto
valent ahoj,chvala bohu s tim nie ale na tej krabicke je taky stupel na ktorej je ta hadicka,a ten stupel je zlomeny ja som ho zalepil zatial drzi len pre pripad zeby odisiel celkom zhanam nahradny,

Re: zapínaní 4H 4 low

Napsal: 01 pro 2009, 20:34
od Valent2004
Ahoj Rasťo, niečo som pre teba našiel

http://moto.allegro.pl/item837728287_el ... _crdi.html

Neviem či je to ešte potrebuješ.