KMITÁNÍ VOLANTU PŘI BRZDĚNÍ

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

lades
Příspěvky: 1
Registrován: 08 dub 2006, 17:34

KMITÁNÍ VOLANTU PŘI BRZDĚNÍ

Příspěvek od lades »

Mám Lantru r.v.1995 1,6 a před časem se mi při brzdění začal klepat volant a je to stále horší a dělá to i při pomalé jízdě. Už jsem vyměnil na nápravě silenbloky a zdá se, že to již nemá žádnou vůli. Po výměně těchto silenbloků to je ještě horší. Kotouče jsem měnil asi před rokem, ale nebyly to originály. DĚKUJI ZA KAŽDOU RADU
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

Ahoj ..
Podle me by to spravila vymena kotoucu a radeji i brzdovych desticek ..
V pripade ze intenzivne brzdis, tak se vice hreji, opotrebovavaji a deformuji ..
Odtud to bouchani ...
a jestli ti ty kotouce vymenili za repasy (opravene na soustruhu) tzn tensi, tim driv se ti to cele vyhnoji ..
Naposledy upravil(a) Vita dne 08 dub 2006, 18:14, celkem upraveno 1 x.
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
sagvan82
*
Příspěvky: 56
Registrován: 09 říj 2005, 18:33
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sagvan82 »

Řekl bych, že je to jasnej příznak zkroucených brzdových kotoučů....
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 7
Registrován: 12 led 2006, 12:12
Bydliště: Litomyšl

Příspěvek od Max »

Ver mi ,ze nejsi sam.Mam stejnou lantru a delalo mi to taky,nechal jsem to u znamyho v servisu a jelikoz to delalo jen PP kolo,vymenil mi PP brzdovy valecek,ktery byl K.O. a stocil kotouce.Rikal mi,ze ten valecek porad pribrzdoval kolo,proto mi to taky tahlo k jedne strane,na kotouci se udelal napek ktery zpusobil nerovnost a tim i tu blbou vibraci,pri brzdeni a pak pri vetsi rychlosti jako kdyz neni vyvazeny kolo.Tak pokud to mas stejny zkus toto.A hodne zdaru...
Zdeněk LKN
*
Příspěvky: 46
Registrován: 24 bře 2006, 17:51
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

KMITÁNÍ VOLANTU PŘI BRZDĚNÍ

Příspěvek od Zdeněk LKN »

Mám Lantru r.v.1995 1,6 a před časem se mi při brzdění začal klepat volant a je to stále horší a dělá to i při pomalé jízdě. Už jsem vyměnil na nápravě silenbloky a zdá se, že to již nemá žádnou vůli. Po výměně těchto silenbloků to je ještě horší. Kotouče jsem měnil asi před rokem, ale nebyly to originály. DĚKUJI ZA KAŽDOU RADU
Přeji pěkný den, měl jsem ten samí problém. Za nějakou dobu se mi tato závada projevovala i při jízdě za určité rychlosti. Hodně lidí špekulovalo a prohlíželo vozidlo, až jsem narazil na člověka, který měl toto již za sebou a ten mi poradil, abych si nechal převážit kola.
Následnně jsem si vzpomněl, že při jedné snaze o vyhýbání, jsem si štrechnul o obrubník a ejhle o no to bylo ono.
Někdy je to jednoduché, ale jde jen o to si vzpomenout, že chyba je ve vlastní řadě :oops:
Třeba to bude ono. :?:
Zdeněk
LANTRA 1.8/G4GM GLS; ročník 1997
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Pro Zdenka

Příspěvek od rade622 »

Pokud to dělá při brzdění asi to nebude vyvážení kola. A pokud je kotouč zvlněný, při nízkých otáčkách můžeš pociťovat jako vibraci, když se destičky dotknou kotouče, při vysokých to nevnímáš.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
zaludnikrs
**
Příspěvky: 371
Registrován: 15 říj 2005, 13:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zaludnikrs »

jo no ja bych mrknul na vsechno na vyvazeni kola taky ;) a jen sem chtel podotknout aby ste si jako nemyslely ze je kotouc jako zvlnenej to zelezo to se nikdy stat nemoze to se jenom tak rika vznika to tim ze vlastne material z brzd.d. se vlastne ke kotouci privari takze to pak vypada jak kdyby byl zvlnenej a taky bych se podival na ten vodici cep ten to muze pribrzdovat,v tom bych hned taky vymenil kapalinu ;) samozdrejme za dot 3 ne kecam DOT 4 ;) v silentblokach nebo ve volantu bych chybu nehledal :D jako ze bych nekupoval novej volant i kdyz nikdy nevis 8-)
Jiřa
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Zvlnění

Příspěvek od rade622 »

Nevím, jestli bych s tebou mohl souhlasit. Samo máš pravdu s tím materiálem z destiček na kotouči, skutečně se navaří a může to být jedna z příčin házení, ale i tak malý kotouč jako brzda se pokroutí. Nesmíme uvažovat v cm. ale v desetinách. A i ta desetina stačí k tomu, aby se neznatelným samovolným přibržďováním kotouč kroutil dál.Desky neví jak daleko mají odskočit, aby nechytaly o kotouč. Ale to určitě víš. Jinak pokud jde o kola, mě stačilo projet jámu a házela guma, disk, OK, prý se v pneumatice něco pohlo a porušilo se vyvážení. Šla pryč, opravit se to nedá.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Dastin

Příspěvek od Dastin »

jenom bych podotknul že nové kotouče od náhradního výrobce mohou už házet třeba jednu desetinu, a to potom k tomu všemu stačí a v každém případě se doporučují vyměnit i brzd. d. a jemě tak 250km zajet.Já jsem si nechal kdysi na staré 1993 přesoustružit kotouče a dal jsem nové desky a bylo po problému. Jo a převážit bych to určitě nechal. :D
_______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

Ja bych byl s tim sousruzemim velmi opatrny ...
Pokud ten kotouc opravdu zeslabis (on ani tak neni moc silny, a jeste ma vetraci drazku) tak se ti daleko rychleji rozehreje na deformacni teplotu ... a pak muze byt problem ...
Radeji bych volil cestu misto soustruhu to prebrousit ....
Malo kdo to dela, musi byt pripravek, ale pak je to super a ani se to moc nezeslabi ...
Tot muj nazor..
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
macháček
***
Příspěvky: 632
Registrován: 14 lis 2005, 23:30
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od macháček »

Viděl bych to také na ty kotouče.Samozřejmě se mění komplet i s destičkama. Jinak soustružit jen co se týče průměru (ne zeslabovat). Tam kde se nedotýká destička se časem objeví orezlý okraj, kterej díky soli a vodě pěkně roste a částečně se drolí. Pokřivení se stane jak už bylo psáno a) malé již z výroby b) provozem auta - nestejnoměrné vybrušování při brždění jemný písek nebo kamínek při brždění mezi kotoučem a destičkou a materiál z destiček a teplota na to má také vliv i když již menší.
Dastin

Příspěvek od Dastin »

tím soustružením myslím vzít jen dokud nebude kotouč zcela hladký a většinou to nedělá více jak tři desetinky a minymální hranice tloušťky kotouče(která je povolene) by prý měla být zevnitř kotouče vyražená nebo nějak popsaná. Zítra se o tom sám na vlastní oči přesvědčím na známého lantře kde se budou nechávat přesoustružit. S tím přebroušením je to o hodně složitější a asi o dost dražší, to už se asi spíš vyplatí koupit nové. Za to přesoustružení dám 100kč za kus a dělá to jede pán do různých servisů už několik let a zatím bez reklamací.jinak každý dělá jak uzná za vhodné a aby neohrožil ostatní a sám sebe.Já doufám, že mezi nama nejsou tacoví kteří jdou až do hraničních hodnot,přece jen jde o brzdy. :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Dastin

Příspěvek od Dastin »

tak dnes jsem se přesvědči na vlastní oči že u lanter od roku 1996 nejde sundat kotouč. Jde to jen tak že se musí vylisovat ložiska které se většinou poškodí tak se musí koupit nové nebo zrovna koupit celý náboj a to už je lepší potom asi koupit i nový kotouč. Je to docela složité a do toho jsem se radši nepouštěl.Další varianta je ta že v Hyundai servisu by měli mít minisoustruh který se nasadí přímo na auto místo kola a ten přesoustruží kotouč.Cena by měla být tak kolem 500kč bez DPH ale nevím jestli za oba kotouče.Až to zjistím dám vědět. :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

Zdeněk Dostál píše:tak dnes jsem se přesvědči na vlastní oči že u lanter od roku 1996 nejde sundat kotouč. Jde to jen tak že se musí vylisovat ložiska které se většinou poškodí tak se musí koupit nové nebo zrovna koupit celý náboj a to už je lepší potom asi koupit i nový kotouč. Je to docela složité a do toho jsem se radši nepouštěl.Další varianta je ta že v Hyundai servisu by měli mít minisoustruh který se nasadí přímo na auto místo kola a ten přesoustruží kotouč.Cena by měla být tak kolem 500kč bez DPH ale nevím jestli za oba kotouče.Až to zjistím dám vědět. :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
no s tim ložiskem máš pravdu, ale mě to dělaly a udělaly to tak že sundyli pakny, odpojily čidla abs, schodily to z ramena, odtrhly poloosu a kotouč i s ložiskem nastršily na speciální tyč kterou vsadily do soustruhu. Platil jsem i s prací 1200kč za oba kotouče
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Podvozek a řízení“