Stránka 1 z 2

Matrix a LPG

Napsal: 05 led 2010, 08:45
od michal2828
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, zda někdo z majitelů matrixů nemá zástavbu LPG a případně by poskytl nějaké reference (montážní firma, cena, systém, vlastní zkušenosti s provozem - pozitiva, negativa). Při současné ceně benzínu a předpokládanému vývoji se nabízí úvaha o přestavbě.

Dík

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 led 2010, 07:17
od Laket
Ahoj , mám skúsenosti len z Lagunou na lpg, ale som pevne rozhodnutý , že aj MATRIX bude na plyn , preto som kupoval benzínový motor. Cena je okolo 25000 - 30000Kč. Ja mám vybrané na to 2 firmy. Rozhodnem sa až keď to bude aktuálne. Zatial je auto v záruke , ale asi sa vykašlem na záruku a dám tam lpg. Určite budem informovať.

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 led 2010, 11:01
od rastos
Daj vediet potom firmu a spokojnost, mam tiez vo vyhlade jeden Matrix benzinak a byvam blizko, asi by som tiez nahodil LPG, ak by to slapalo na 100 %

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 led 2010, 13:18
od Laket
OK lenže ja mám auto registrované v ČR, takže to budem robiť tam. To ti asi moc nepomôže.

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 led 2010, 17:06
od ross07
Taky jsem trochu o tom uvažoval, ale nemám s tím vůbec žádnou skušenost. Spíše obavy. Našel jsem na http://www.autolpg.cz/ pár informací o co jde a kolik by to tak stálo, různé systémy atd. Třeba to někomu pomůže. Pro našeho Matrixe je to přestavba za 30tis. Spíš mě ale zatím vadí co s rezervou, když tam bude nádrž na LPG. Jestli se spolehnou na lepení. Našel jsem v techničáku, že bych mohl mít snad i dojezdovku o šíři 115 (místo mé 195/55 R15) tuším že taky R15, to by přeci jen zabralo míň místa v kufru. Taky mi jde o to, kdo s tím má nějakou zkušenost, jak je to s přepnutím Benzin/Plyn. Na benzín se startuje asi vždy. Kdy se může přepnout na plyn. Děje se to automaticky či můžu ručně. Chtěl bych, aby mi LPG pomohlo hlavně ve městě na kratší trasy. Díky za každé info :D/ :hyu:

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 led 2010, 18:02
od ivos
Startuje se na plyn a po přidání plynu se automaticky přepne na plyn , je to podosažení, tuším asi 3000ot/min, aspon tak jsem to měl kdysi ve Felicii. Jenom bude problem s rezervou. I když se použije toroidní nádrž , tj misto rezervy, nelze oficialně jezdit bez rezervy. Hyundai to nemá schváleno ani pro nová auta (nemá typovou zkoušku), tak, že když tam bude jenom lepicí sada , může policie dát pokutu za to , že není povinná výbava. Jen tak mezi řečí, dojezdová rezerva už tam je. Jinak je plyn docela dobrý , jezdí se za pusu. Jenom se musí počítat s každoroční revizí cca 300-500 Kč , a emisní kontrola se dělá jak pro plyn tak pro benzín , tj. dvojtá cena. Membrána v reduktoru vydrží tak 40-50000km pak ztvrdne a musí se vyměnit. Cena 2-4tisíce i s montáží, záleží na servisu.
Tady jsem našel fotky z montáže lpg do několika modelů hyundai včetně matrixu http://www.lpg-obchod.cz/fotogalerie-montazi/hyundai/

Re: Matrix a LPG

Napsal: 15 led 2010, 20:33
od kabin
a co plyn do dislu? taky se dává? :-k

Re: Matrix a LPG

Napsal: 09 úno 2010, 16:46
od Laket
plyn do dieselu sa zatial nedáva , ale na stránkach www.autolpg.cz som sa dočítal , že už aj na tom pracujú a časom (o 2 roky) to bude možné. Už som pevne rozhodnutý že nebudem čakať na koniec záruky a do plynu idem čím skor. Dám si to urobiť v Brne a podla najnovších info nestratím záruku na motor. viď www.autolpg.cz (Odkládáte instalaci LPG nebo CNG pohonu do vašeho nového automobilu, abyste nepřišli o záruku poskytovanou výrobcem?
Váš problém jsme vyřešili! Pro další informace nás navštivte na jedné z našich provozoven.)
Včera som sa dočítal, že majú zmluvu s nejakou poisťovňou, ktorá sa zaručí....

Re: Matrix a LPG

Napsal: 12 úno 2010, 15:37
od MIKEs84
Ohledně AutoLPG a pana Čadka se musím taky vyjádřit. S tímto panem a firmou silně nedoporučuji spolupracovat - nechával jsem si u něj přestavovat Felicii na plyn - sekvenční vstřiky - za cca před 3 lety nějakých 30 000 Kč. Domluvili jsme se, že mi tam namontuje (už si nepamatuji přesně značku, takže označím A) zařízení od A, ale k mému "zděšení", tam po 3 dnech najdu zařízení, které se dá pořídit za cca 20 000 Kč namísto dohodnutého za 30 000 Kč, navíc, tak nějak kombinaci více značek. Celý ten systém předělat sám od sebe nechtěl, až po výslovném nátlaku a několikadenním dojížděním na neustálé "lazení". Jakmile mi namontovali slibovaný systém, pro změnu se projevila kvalitní montáž - jezdil jsem za ním prakticky 3 týdny denně něco opravit, co jsem na autě našel. Např. uvolněné hadice od plynu (docela velký problém), natržené vstřiky po montáži, které za pár dnech "otřesy" praskly - složité dohadování se, špatně uchycená řídící jednotka na krátkých hadicích, špatně namontovaný snímač teploty chladící kapaliny a další drobnosti, které si vyprošuji u "kvalitní" montáže, jak mě před nákupem pan Čadek ujišťoval.

Abych zbytečně nehýřil emoce a nezvyšoval si krevní tlak touto velmi nepovedenou etapou mého života - plyn ano (sekvenci - dnes už snad nic jiného dávat nechtějí), u Čadka - nikdy!

Jinak ten systém, který potom šlapal (bohužel se jim úplně ani po 20-té návštěvě nepodařilo na 100% poladit volnoběh při teplém motoru (viz. dříve odešlé a asi ne za nové nahrazené snímání teploty), jsem už veškeré návštěvy vzdal a začal se ohlížet po Matrixovi) byl od ELPIGAZu. Známému jsem před vlastní montáží doporučoval v Brně http://www.agw.cz/ a byl maximálně spokojen - více než 4 roky jezdí snad bez jediné návštěvy servisu (jak říká - nemám na to čas a když to jezdí :D - asi kvůli technické přece jen někdy musel) ;)

Re: Matrix a LPG

Napsal: 29 srp 2010, 12:33
od jan w
ross07 píše:Taky jsem trochu o tom uvažoval, ale nemám s tím vůbec žádnou skušenost. Spíše obavy. Našel jsem na http://www.autolpg.cz/ pár informací o co jde a kolik by to tak stálo, různé systémy atd. Třeba to někomu pomůže. Pro našeho Matrixe je to přestavba za 30tis. Spíš mě ale zatím vadí co s rezervou, když tam bude nádrž na LPG. Jestli se spolehnou na lepení. Našel jsem v techničáku, že bych mohl mít snad i dojezdovku o šíři 115 (místo mé 195/55 R15) tuším že taky R15, to by přeci jen zabralo míň místa v kufru. Taky mi jde o to, kdo s tím má nějakou zkušenost, jak je to s přepnutím Benzin/Plyn. Na benzín se startuje asi vždy. Kdy se může přepnout na plyn. Děje se to automaticky či můžu ručně. Chtěl bych, aby mi LPG pomohlo hlavně ve městě na kratší trasy. Díky za každé info :D/ :hyu:
tak že já mám ve své i30 cw 5 dní vsi prins najeto okolo 300 km půl nádrže lpg vyjeté,spokojenost veliká, cca po 0,5 po nastartování na ben. se samo přepne na lpg a jde samozřejmě manuálně přepnout na benál ale chcípneš to potom a nastartuješ na benál a se to samo už nepřepne na lpg.jinak prins je opravdu asi král mezi lpg ale jinak je to havně o montáži samotné za mě jedině www. greenfuel. cz super člověk - čadkovo forum jsem skoro rok každý den sledoval proto nee jinak greenfuel dělá i brc které je pro mé auto o 2000 kč dražší než u čadka

Re: Matrix a LPG

Napsal: 03 zář 2010, 20:04
od dzigit
michal2828 píše:Ahoj,
chtěl bych se zeptat, zda někdo z majitelů matrixů nemá zástavbu LPG a případně by poskytl nějaké reference (montážní firma, cena, systém, vlastní zkušenosti s provozem - pozitiva, negativa). Při současné ceně benzínu a předpokládanému vývoji se nabízí úvaha o přestavbě.

Dík
ahoj moje skusenosti s LPG do accenta
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=46&t=9694

Re: Matrix a LPG

Napsal: 14 pro 2010, 08:20
od Laket
Napriek tomu , čo tu písal MIKEs84 som sa rozhodol , že si to nechám urobiť u autolpg. Bolo to 8.3.2010. Takže po 9 mesiacoch a 20000 plynokilometroch konštatujem, že to zatial nelutujem. Matrix chodí na LPG bez problémov, minulý týždeň sa drobnosť vyskytla ,nebola to však chyba montáže , ale nekvalitný plyn, preto si treba rozmysleť , kde tankovať. Ja to ešte dodnes presne neviem, doma tankujem Tomegas a ten má dobré referencie u zákazníkov na základe spotreby a výkonu.

Re: Matrix a LPG

Napsal: 18 dub 2011, 13:19
od zdenekpodlezl
Ahoj,
mám Matrix 1,6 a lpg jsem nechal montovat v březnu 2011. Zatím maximální spokojenost, cena montáže 24tis. + první natankování. Nádrž mám kulatou, místo rezervy, celkový objem nádrže je 43lt, když jsem ji vyjel do sucha (vždy tam něco zůstane) tak tankuju 37-39tl, záleží na čerpačce, jaký má nastavený vypínací tlak. Spotřeba plynu 7,8-8,2lt/100km, k tomu se ještě musí připočítat nějaký benzín. Motor startuje automaticky vždy na benzín a pokud je teplota motoru vyšší než 30st a otáčky nad 1200ot/min, tak se automaticky přepne na plyn. Na benzín startuju i když je motor teplý, protože je splněna jen jedna podmínka (30st) a teprve když zvýším otáčky tak se přepne na plyn. Palivoměr na plyn mi ukazuje diodami zelenými množství plynu v nádrži, červená dioda znamená ře už jedu na rezervu (začne svítit cca po ujetí 320km na plyn) a s rezervou ujedu cca 100km. Když plyn dojde zazní zvuková signalizace a automaticky se přepne na benzín. Celkové náklady na palivo vyjdou cca na 1,60kč/km.
Ale !!! Slyšel jsem, že třeba u Fordu by se měla vyjet jedna nádrž plynu a jedna nádrž benzínu, aby nedošlo k zadření ventilů. Má s tím někdo nejaké zkušenosti?

Re: Matrix a LPG

Napsal: 01 čer 2011, 06:30
od ross07
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat kde jsi to nechal dělat. Jak dlouho trvala montáž. Spokojenost s montáží (dali jsi s montáží trochu práci ). Nějaké foto z motorového prostoru by nebylo? Co je to za výrobce toho systému vstřikování? Co rezerva, vozí se v kufru?
O tom "zadření" ventilů, jinde píší zase o "zaklepání ventilů" se píše docela hodně, záleží prý na kvalitě ventilů a ventilových sedel, nevím jak je na tom matrix. Třeba ta naše stará poctivá litinovka 1.6 je v pohodě. Doporučují k ochraně ventilů přimazávaní FLASH LUBE http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... oid=789993 , ve SM vyšel článek (asi před měsícem) vše o LPG a tam zase psali o tom tankování benzínu. Teď nevím přesně po kolika nádržích LPG, ale psali tak asi 3x jet potom zase na benzin, jestli tím vykompenzují to mazání ventilů místo FLASH LUBE, je to možné.

Re: Matrix a LPG

Napsal: 02 čer 2011, 18:16
od zdenekpodlezl
ross07 píše:Zdravím,
chtěl jsem se zeptat kde jsi to nechal dělat. Jak dlouho trvala montáž. Spokojenost s montáží (dali jsi s montáží trochu práci ). Nějaké foto z motorového prostoru by nebylo? Co je to za výrobce toho systému vstřikování? Co rezerva, vozí se v kufru?
O tom "zadření" ventilů, jinde píší zase o "zaklepání ventilů" se píše docela hodně, záleží prý na kvalitě ventilů a ventilových sedel, nevím jak je na tom matrix. Třeba ta naše stará poctivá litinovka 1.6 je v pohodě. Doporučují k ochraně ventilů přimazávaní FLASH LUBE http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... oid=789993 , ve SM vyšel článek (asi před měsícem) vše o LPG a tam zase psali o tom tankování benzínu. Teď nevím přesně po kolika nádržích LPG, ale psali tak asi 3x jet potom zase na benzin, jestli tím vykompenzují to mazání ventilů místo FLASH LUBE, je to možné.

Ahoj, tady si můžeš stáhnout nějaké foto http://czshare.com/1780889/IAV_/Matrix___plyn.rar. Jinak nádrž je kulatá 42lt, místo rezervy, je asi o 2cm vyšší a mírně přesahuje přes původní výšku rezervy, ale to srovná podlážka kufru a vejde se vedle ní i hever, což je výhoda. Nevýhodou je vozit rezervu volně v kufru, ale to je nepodstatná daň za levnější provoz. Užitný objem nádrže je cca 37-39lt, záleží na tom jak je nastavený vypínací tlak jednotlivých čerpaček. Montáž trvala 2 dny včetně schválení, já jsem si jen dojek na odbor dopravy a za 50kč nechal zapsat do velkého a malého TP. Montáž je provedena pečlivě, natřeny všechny nově vytvořené otvory v karoserii nejakým černým sajrajtem proti korozi, vstřikovače umístěny profesionálně (já bych s tím takovou trpělivost asi neměl, když jsem viděl do jakého místa s jakým okolním prostorem pro manipulaci při montáži je to umístěno). Označení zařízení v TP je ACGAS STAG a tady je web kde jsem si to nechal montovat www.autonalpg.cz , zatím maximální spokojenost.