Stránka 1 z 1

špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 09 led 2010, 18:51
od Jirka RCK
Zdravím všechny uživatele fóra. Před několika dny jsem se stal majitelem Hyundaie Accent 1,3 (55kw verze). Jedni známí mi ho přenechali za přepis a bursíkovné. Oni sami s ním v poslední době nejezdili, pučovali ho různým kamarádům (a podle toho bohužel vypadá i stav a interiér). Za tři dny, co ho mám, jsem objevil několik závad. Když je motor studený, honí mu elektronika volnoběh na 4OOO otáček. Nevíte prosím někdo, jestli se u něj dá někde seřizovat volnoběh jako u starých aut, nebo je to spíš porucha nějakého čidla? Další problém, co mě trápí ještě daleko víc je tekoucí olej. Divím se, jak jsem vůbec první den dojel od známých domů. Po cestě klesl z maxima na minimum, a do dalšího rána zmizel skoro litr. Nežere ho to, prostě teče ven. Všiml jsem si, že za autem při přeparkování zůstala cestička z kapek. Předchozí majitel vozil v kufru kanistr oleje :-). Teče to někde okolo řemene co žene alternátor. V místech řemene je olejem postříkaná kapota i celý motorový prostor. Je zima, tak jsem to už moc nestudoval, ale mám pocit že ten řemen žene i posilovač, protože mi to hvízdá, když při parkování točím volantem. Nemáte někdo tipa, kudy to může cmrndat a kolik může stát oprava? Byl to asi docela danajskej dar :-(

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 09 led 2010, 20:13
od antek
Nejspíš gufero na klice.

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 09 led 2010, 20:16
od Jirka RCK
Nevíš prosimtě, kolik může stát oprava?

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 09 led 2010, 20:32
od antek
Doopravdy nemám tušení

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 11 led 2010, 13:49
od ryba
neni to tak hrozna prace, da se to, zalezi na technikovi, chce to trochu hnout s motorem aby se k tomu dostal. Kdyz maka, tak dve hodinky prace. Pochopitelne si v servisu nauctujou hrozny veci, chce to nejakyho soukromnika a ujednat realnou cenu...ja nevim, 2-3 litry. A vymen obe gufera, jak na klice tak na vackach. Tuty tecou obe. A mrknete na vanu ci filtr jestli to tam netece. Ten volnobeh chce diagnostiku, vetsina dobrejch mechosu by to zvladla. Sit servisu je tady na foru.

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 11 led 2010, 15:53
od Jirka RCK
Díky všem za reakce. Tak mi doporučili jednoho soukromýho mechanika, co má diagnostiku, je levnej a je i v dnesni době ochotnej bastlit. Zítra to k němu asi hodim, jsem dost zvědavej :-) Ten volnoběh bude docela problém, možná je to lambda (podle toho, co mi říkal původní majitel). Myslíte, že můžu lambdu odpojit (tady na fóru lidi psali, že vyhodili celej katalyzátor, když byl už stejně špatnej... :-D ) a vyřeší se to tím, nebo by to mohlo dělat další problémy (kromě emisí na STK)? ...gufera teda dám vyměnit obě, jak doporučuje ryba :-)

Re: špatný volnoběh se studeným motorem a olejnička

Napsal: 15 led 2010, 21:16
od Jirka RCK
Tak už to mám v cajku. Bylo to gufero na klice + se ještě vyměnily řemeny, protože byly namazané olejem :-) Oprava stála asi tolik, kolik tu někdo tipoval. Kolísající otáčky jsou prý způsovbeny špatným volnoběžným ventilem. Ten jsme zatím neměnili, je drahý a prý může být jenom zkarbonizovaný, tak tomu mám pořádně protáhnout pérka a pak se uvidí. Ještě ho mám v servisu kvůli dalším věcem, ale to už jsou maličkosti, tak do středy ho budu mít ok :D/