Stránka 1 z 2

automatická prevodovka

Napsal: 23 úno 2010, 23:24
od Zuzana1
Ahoj, mala by som jednu otázočku... Bolo by možné prerobiť Hyundai i 20 classic plus 1.2 motor prerobiť na automatickú prevodovku??? Nahovorili ma na manuál, ale ja som typická žena - zmätkár...a s automatom by som sa cítila bezpečnejšie, a aj ostatní vodiči :D
Ďakujem :)

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 11:23
od ičkař
nejsem si teda jistý zda by to bylo vůbec možné a jestli ano tak by to bylo velmi nákladné ... toto se mělo rozhoudnout už při koupi vozu :?

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 11:24
od Hardcam
Mozna teoreticky ano, ale financne velmi narocne, pocitej zhruba s cenou 130 000Kc jen za prevodovku.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 11:36
od Rave
predelat na AT problem neni.Je to jednoduche ale financne by jsi natom vykrvacela.Neznam ceny dilu ale jen predbezne by bylo treba sehnat AT prevodovku,hydromenic,pedaly,vytahnou spojkový váleček,kryt radicky a paku a predelat el. vozu.
Kdyz to vse sectes je vyhodnejsi prodat auto s manualem a koupit s AT.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 11:45
od ičkař
Rave píše:Kdyz to vse sectes je vyhodnejsi prodat auto s manualem a koupit s AT.
no to vypadá jako nejjednodušší řešení a asi nejlevnější ... rozhodně elegantnější než rozkopávat nové auto :wink:

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 12:11
od zdenek76
nereálné, aspoň teď když je to nový model a díly na to budou za raketu. Takže buď prodat a koupit jiný, anebo trénovat a jezdit dále s manuálem.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 24 úno 2010, 16:18
od amaize
jde udělat všechno co nevyroste na stromě, ale záleží co to bude stát,jak tu píšou všichni přede mnou , přikláním se k názoru " prodej-koupě

Re: automatická prevodovka

Napsal: 25 úno 2010, 12:54
od mikeSK
Caute,
ma prosim vas niekto skusenosti s automatickou prevodovkou v i20? Priblizne za ca. 2 - 3 mesiace planujem kupu auta a priatelka ma ukecava na automat. Kedze s automatom nemam takmer ziadne skusenosti a cenovy rozdiel je dost vyrazny, +1000 EUR oproti manualnej prevodovke, tak zvazujem ci do toho ist.
Dakujem za vase postrehy

Re: automatická prevodovka

Napsal: 25 úno 2010, 17:52
od amaize
for mikesk : já zatím neregistruju , že by tu někdo na fóru uvedl že má :hyu: i20 z automatem, pokud se ptáš jen na fóru i20 ,
možná :hyu: i30-cítkáři tam něco budou mít tak mrkni

Re: automatická prevodovka

Napsal: 25 úno 2010, 21:14
od XMira
Mě by nevadil ani cenový rozdíl, ani automat. Třeba takové DSG by se mi moc líbilo. Ale představa čtyřrychlostního automatu s hydrodynamickým měničem by mě děsila. Řešil jsem to i u Getze. Ale nechtělo se mi z poměrně svižného auta udělat žíznivého hlučného lenocha. Spotřeba minimálně o litr nahoru, zrychlení o dvě vteřiny dólu. A kolik by točil na dálnici jsem ani nezjišťoval. Byl bych i ochoten jít do nafty a klasického pětirychostního automatu (což ovšem :hyu: v i20 nedělá), ale to, co nabízejí mi přijde jako moc velký "downgrade".
Ročně najezdím několik tisíc kilometrů s automatem. Jak s klasickým, tak s DSG a opravdu proti tomu nic nemám. V kombinaci s tempomatem je to úžasný pohodlíčko, ale na druhou stranu se občas rád trochu svezu.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 25 úno 2010, 21:20
od Rave
XMira píše:Mě by nevadil ani cenový rozdíl, ani automat. Třeba takové DSG by se mi moc líbilo. Ale představa čtyřrychlostního automatu s hydrodynamickým měničem by mě děsila. Řešil jsem to i u Getze. Ale nechtělo se mi z poměrně svižného auta udělat žíznivého hlučného lenocha. Spotřeba minimálně o litr nahoru, zrychlení o dvě vteřiny dólu. A kolik by točil na dálnici jsem ani nezjišťoval. Byl bych i ochoten jít do nafty a klasického pětirychostního automatu (což ovšem :hyu: v i20 nedělá), ale to, co nabízejí mi přijde jako moc velký "downgrade".
Ročně najezdím několik tisíc kilometrů s automatem. Jak s klasickým, tak s DSG a opravdu proti tomu nic nemám. V kombinaci s tempomatem je to úžasný pohodlíčko, ale na druhou stranu se občas rád trochu svezu.

Tak stodvaca neni zadny delo ani v nejsilnejsi verzi.Je to auto do mesta a tam je automat fajn.
Pokud se chcu povozit tak koupit nakou japonskou sunku k tomu a hotovo.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 25 úno 2010, 21:51
od XMira
Rave píše:Tak stodvaca neni zadny delo ani v nejsilnejsi verzi.Je to auto do mesta a tam je automat fajn.Pokud se chcu povozit tak koupit nakou japonskou sunku k tomu a hotovo.
Stodvaca je i20? Já nevím, školy nemám, ale 1.6 - 126k mi na tak malý vozítko přijde dost. A i tam ztratí na zrychlení z 0 na 100 skoro dvě vteřiny.
Co se toho japonce týče: Zas až tak jsem to nemyslel. Jde mi jen o to, že když někam jedu, tak se mi nechce být brzda v provozu a podtáčení a přetáčení motoru s automatickým čtyřkvaltem asi moc zábavy neslibuje. A to netuším, jak rychle a jak dobře tenhle historický zázrak řadí.
Ale kvůli příjemnýmu svezení odmítám živit starou rachotinu. To zas radši nový auto dědkovských parametrů.

A upřímně: Kolik z nás má Getz/i20 jako auto do města, a kdo ho má jako jediný auto? Nejsme v Německu.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 26 úno 2010, 09:03
od Rave
Nemyslel jsem to nejak spatne.Ono neco jsem uz s AT najezdil a rozhodne to nezavrhuji.Byly to ruzne znacky ale nemuzu rict ze bych byl nekdy brzda provozu.Pokud ma clovek jezdit predpisove tak staci i fabia hpt.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 26 úno 2010, 09:44
od rastos
XMira píše:Ale představa čtyřrychlostního automatu s hydrodynamickým měničem by mě děsila. Řešil jsem to i u Getze. Ale nechtělo se mi z poměrně svižného auta udělat žíznivého hlučného lenocha. Spotřeba minimálně o litr nahoru, zrychlení o dvě vteřiny dólu. A kolik by točil na dálnici jsem ani nezjišťoval.
Mal som kedysi Daewoo Kalos 1.4 16V, 4-rychlostny automat. Napriek vsetkym predpokladom, rozhodne nemozem povedat, ze by to bol lenoch. Ked sa na to dupalo, islo to velmi svizne. Akurat ze pri automate je inac zladeny plyn s prevodovkou, co moze pri slabsom zatlaceni na plyn evokovat lenivost.
Mali sme v praci rovnaky sluzobak, akurat s manualom, takze ich viem velmi dobre porovnat. Otacky na najvyssi stupen mal automat totozne s manualom! Totizto pri stvorrychlostnom automate vodic vnima uzavretie menica na 4-stupni subjektivne ako zaradenie 5. stupna, aj otacky tomu adekvatne klesnu. Takze spotreba a hlucnost na dialnici (na najvyssom stupni) bola rovnaka ako manual.
Jedine ta spotreba, ta je v meste urcite o liter az dva vyssia.

Re: automatická prevodovka

Napsal: 26 úno 2010, 10:53
od XMira
Rave: já jsem psal o konkrétním případu. Tedy o i20 a Getzovi. Jinak je jasný, že automat ve spojení se silným motorem je v poho. Jenom jsem celý můj příspěvek myslel tak, že plno lidí musí hledat i u menšího auta kompromis mezi výkonem na větší dálku a pohodlím ve městě (a taky trochu řešit ekonomickou stránku provozu). Jasný, že mít Getze na nákupy, tak nějakej výkon vůbec neřeším.
Rastos: Dík za praktickou zkušenost. Docela zajímavé, to s těma otáčkama. Asi automat úplně nevyřadím, až budu vybírat novýho Getzánka :D