Stránka 1 z 1

Náboj předního kola

Napsal: 04 bře 2010, 10:05
od Hrsic
Nazdar, při výměně destiček mi ela sklouzla z heveru... přední kolo v té chvíli bylo jen na dvou povolených šroubech. Následky jsou jeden ulomený šroub a druhý zkřivený s poškozeným závitem ](*,)

Budu muset měnit celý náboj nebo jdou ty šrouby co drží kolo na náboji vyměnit? Popřípadě kolik zubů má náboj na CRDi 2001 abs. Nebo se dávaly stejné náboje jako na benzin?

Re: Náboj předního kola

Napsal: 05 bře 2010, 14:37
od Hrsic
tak jsem na to dneska koukal a půjdou vyměnit jen štefty, ale stejně to znamená vylisovat ložisko z náboje, takže jedině servis... ale aspoň za materiál to nebude tolik jako za celý náboj

Re: Náboj předního kola

Napsal: 15 bře 2010, 16:13
od mirpie
obráceně, náboj vylisuješ z ložiska (to zůstane v těhlici) a to zvládneš doma, ale hrozí poškození ložiska, které možná bude třeba vyměnit - záleží, jak snadno ten náboj pujde ven.

Re: Náboj předního kola

Napsal: 29 bře 2010, 21:39
od gorewiggum
Zdar, mám podobný problém.. ulomený šrób na ľavom prednom kolesi. Nový stojí cca 80kč, ale ako ho vymontovať? je na to nejaký trik?
za rady vopred ďakujem
Martin

Re: Náboj předního kola

Napsal: 30 bře 2010, 13:39
od Roadtohill30
gorewiggum píše:Zdar, mám podobný problém.. ulomený šrób na ľavom prednom kolesi. Nový stojí cca 80kč, ale ako ho vymontovať? je na to nejaký trik?
za rady vopred ďakujem
Martin
skusil by som to asi nasledvovne, skus tam vyvrtat dieru a sprav do nej zavit nasrobuj tam srob do toho zavitu a skus to nejak odtocit, ale to je len dohad, neviem ci to bude fungovat, jedine asi keby to je opacny zavit aby sa odtahovali proti sebe, tak by to potom mozno islo(mozno)

Re: Náboj předního kola

Napsal: 30 bře 2010, 13:59
od mirpie
podle mě bude muset náboj dolů - vylisovat z ložiska

Re: Náboj předního kola

Napsal: 30 bře 2010, 22:23
od Roadtohill30
Dnes som sa nato pytal v obchode takze existuje nato normalny vytahovak ktory sa da bezne kupit, a nieje drahy tak sa nato opytaj v nejakej mototechne, alebo postrehy z inych for:
Existuju aj zavitniky na lavy zavit tym sa da vytiahnut. Spravis diru do srobu a do nej lavy zavit a mas to.
-Anebo zajeď (na třech šroubech) do dílny, tam na to navaří matici a vyšroubují raz-dva.
-Popř pokud mm trčí tak flexou udělat čáru a velkým plochým šroubovákem vytočit. Zbůsobů je víc.
-navarit na zlomeny šrób novú matku, samozrejme poriadne, ziadne grcance, potom tam daj trochu brzdovej kvapaliny a nechaj posobit.....zarucujem ze takto ho pekne odskrutkujes....zarucene, odskusane....
-jsou na to vytahovaky jak piše sana. Do šroubu se navrta dira přiměřene velikosti a do ni se vrazi ten vytahovak. Vypada to trochu jako zavitnik s kuželovym hodně hrubym zavitem točenym doleva. Vezme se za to vratidlem, ono se to zakousne do šroubu a při troše štěsti ho to vytoči.

Re: Náboj předního kola

Napsal: 30 bře 2010, 22:36
od Jam
Možná se mýlím, ale zatím jsem viděl štefty na kola jenom narážecí, tzn že to bylo jako hřebík se závitem, který byl z druhé strany náboje než je kolo do toho náboje zamlácený, takže s ním můžete točit jak chcete, ale stejně ven touhle stranou nepude.

Re: Náboj předního kola

Napsal: 07 dub 2010, 09:58
od gorewiggum
zdar, chlapi tak dik za rady, ale pre istotu som to skusil v servise. Parada, zobrali len 12Eur (Hyundai Zobor, Nitra).. Novu skrutku a matku som kupil v Brne (autostyl) za 70Kc+80Kc.

este jeden postreh. Ja osobne mam Accenta, a vsimol som si ze vsetky tieto sktutky (štefty) mám poctivo naolejované. Všimol som to až teraz keď sa nám na Elantre stal tento problém - tá ich totiž naolejované nemá.

S tými naolejovanými nemám žiadny problém - držia perfektne, a hlavne nehrozí žiadne "zakusnutie"... Čo vy na to? olejuje ešte niekto?

dík
M

Re: Náboj předního kola

Napsal: 08 dub 2010, 08:14
od mirpie
já mažu vazelínou všechny šrouby který kdy vyndám, pak nikdy nemám problém je někdy znovu sundat....

Re: Náboj předního kola

Napsal: 19 říj 2018, 08:47
od karelmrak
Jam píše:Možná se mýlím, ale zatím jsem viděl štefty na kola jenom narážecí, tzn že to bylo jako hřebík se závitem, který byl z druhé strany náboje než je kolo do toho náboje zamlácený, takže s ním můžete točit jak chcete, ale stejně ven touhle stranou nepude.
Samozřejmě jsou lisované!