Stránka 1 z 5

Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 17:27
od tomki
Tak chalani nalejme si cisteho vina. Myslel som si ze naco kupovat premiove SUV ked za polovicu dostanem takmer to iste, povedal som si ze nove auto aj ked korejec bude urcite lepsie nez nejaka 10 rocna rachotina aj ked premiovka, ale teraz musim priznat ze som sa velmi mylil.
Prave si moj svagor kupil "staru rachotinu" Mercedes ML 270 CDI, rok 2002, nabehanych skutocnych 251 000km. A ja ze sak v pohode sak mu to staci, leniva stara rozhupana rozhegana sunka s polmega kilometrami a ajhla ako som sa mylil!!!!
To ma trochu prebralo zo sna. Ok motoricky iba 163 koni takze oproti mojmu chipnutemu trochu lenoch, ale to je tak jedine plus, mozno este starsi vzhlad auta ale to je vec vkusu.
Ostatne vo vsetkom Santa posobi ako hrackarske auticko.
Medved ani nemukne, nic nevrzga, kupovany v SR takze 250000km na nasich tankodromoch, koza sa nesupe, neopotrebovana, volant nevysuchany, sedacky nevysedene, ziadne stopy opotrebenia, vsetko funkcne nic nepuka ani nebucha.
Podvozok, myslel som si ramova konstrukcia oproti mojej viacprvkovej naprave, ledva sa to udrzi na ceste a pekne s nim vymysickujem, ouha, bez sance, medved drzi omnoho lepsie stopu hoci mam ja 275/45/19 disky. Podvozok vyborny, tuhy bez drncania a otrasov. Santa sa trasie ako osyka a buchoce ako keby malo 500 000km. Celkovo jazdny prejav Medveda daleko vpredu pred Feckom.
Jedine plus pre Fecko je mladistvejsi vzhlad a rocnik vyroby. Tak ci tak posobi konstrukcne velmi slabo oproti Mercedesu.
Cena medveda cca 9500Eur :)
Takze nabuduce budem vediet...

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 17:32
od tomki
a este som zabudol, jedna mila prihoda

taraz som menil platnicky, ked som dvihol lavy predok na hever, nevedel som skoro zavriet lave predne dvere, ohromna tuhost karoserie :mrgreen:

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 17:40
od Hardcam
Porovnavas neporovnatelny...tecka, carka, vykricnik.

Srovnavas dve auta naprosto jine cenove kategorie, jineho ciloveho zamereni.
Takhle muzu srovnavat Fiestu, Corsu a naseho stareho Getze.

Sestra ma Corsu C, posledni model, pred peti dny skoncila zaruka (POZOR - dvouleta zaruka!!!) a uz se to sype. Najeto 18000km, 3 dny po zaruce neuznali zavadnou jednotku airbagu - 8000Kc. Druha zarucni oprava stala 7500Kc a menili jen olej a filtry. 500Kc stalo zjistit zavadu, ktera je davno znama a 200Kc si rekli za to, ze byl spatny kontakt na vnitrnim osvetleni.

Druha sestra ma Fiestu, 2005, najeto 60tkm a vy tydnu byla na servisu za 25000Kc - svickove kabely, svicky, civku, ktera to ani nepotrebovala a spoustu dalsi blbosti. Sviti Check engine, takze je potreba vymenit lambdu a je poskozen katalyzator. To je dalsich 25000Kc.

Treti sestra - moje pritelkyne - ma Getze, 2002, najeto pres 100tkm, najezdi s nim 2x vic km denne po horsich cestach nez ty sestry a servis nebyl potreba vubec zadnej, zadnej!!!! jen rozvody v 90tkm.
A srovnavam, narozdil od Tebe, cenove totozna auta. Ty sis, jak je u Tebe zvykem, zase musel rejpnout do auta za polovicni cenu, kde se jine materialy daji ocekavat. Nezohlednil jsi vubec to, kde dany vozy jezdi a jak se s nim jezdi. Pokud budu furt jak idiot mit radio na plny kecky, bude mi interier vrzat vcemkoliv. Dokazu Ti, ze Mercedes uvedu do stejneho stavu, jako je Tvuj Santa a neda mi to moc prace.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 18:18
od tomki
Hardcam píše:Porovnavas neporovnatelny...tecka, carka, vykricnik.

Srovnavas dve auta naprosto jine cenove kategorie, jineho ciloveho zamereni.
Takhle muzu srovnavat Fiestu, Corsu a naseho stareho Getze.

Sestra ma Corsu C, posledni model, pred peti dny skoncila zaruka (POZOR - dvouleta zaruka!!!) a uz se to sype. Najeto 18000km, 3 dny po zaruce neuznali zavadnou jednotku airbagu - 8000Kc. Druha zarucni oprava stala 7500Kc a menili jen olej a filtry. 500Kc stalo zjistit zavadu, ktera je davno znama a 200Kc si rekli za to, ze byl spatny kontakt na vnitrnim osvetleni.

Druha sestra ma Fiestu, 2005, najeto 60tkm a vy tydnu byla na servisu za 25000Kc - svickove kabely, svicky, civku, ktera to ani nepotrebovala a spoustu dalsi blbosti. Sviti Check engine, takze je potreba vymenit lambdu a je poskozen katalyzator. To je dalsich 25000Kc.

Treti sestra - moje pritelkyne - ma Getze, 2002, najeto pres 100tkm, najezdi s nim 2x vic km denne po horsich cestach nez ty sestry a servis nebyl potreba vubec zadnej, zadnej!!!! jen rozvody v 90tkm.
A srovnavam, narozdil od Tebe, cenove totozna auta. Ty sis, jak je u Tebe zvykem, zase musel rejpnout do auta za polovicni cenu, kde se jine materialy daji ocekavat. Nezohlednil jsi vubec to, kde dany vozy jezdi a jak se s nim jezdi. Pokud budu furt jak idiot mit radio na plny kecky, bude mi interier vrzat vcemkoliv. Dokazu Ti, ze Mercedes uvedu do stejneho stavu, jako je Tvuj Santa a neda mi to moc prace.
Ale to je uplne jedno..
Nejde vobec o polovicnu cenu ale o to ze si mnohi myslime ze mozno stare 10 rocne premiovky su smejdy a radsej si kupim nove ale nepremiove SUV ako napr Santik. Jasne ze nemozme ocakavat take materialy a podomne ale ja tu hovorim o starom 10 rocnom aute!!!
A s tym stavom na mna nechod!!! Ja jazdim slusne predpisovo väcsinou s dietatom v aute, dodrziavam rychlostne limity, auto setrim, chladim turbo a vyhybam sa kazdej jame pokial sa da takze nejde o stav ide o vydrz a kvalitu auta ktore po 250000km ani nemukne a auto ktore ma ani nie 100 000km rachoce akoby malo minimalne 500 000km. Tod vsetko.
Resume:
Santa fe nove 43 000 Eur
Stary medved 9500Eur - pricom mas lepsie auto aj po tych rokoch...

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 18:23
od Hardcam
O nicem nevypovidajici. Naprosto bezpredmetny. Srovnavas auto, ktery je novy, v zaruce s autem, ktery za chvili ceka vymena vstrikovani a dalsi nakladny servis, neni v zaruce, je stary, se zajmem zlodeju. Navic mi prijde Mercedes mensi, ale to uze byt jen pocit.
Priste muzes treba srovnat novy Shuanghuan s 8 let starou X5...to bude mit opet vypovidajici hodnotu.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 20:48
od zdenek76
já asi chápu, co tomki myslí, mám dejme tomu 700t Kč a stojím před rozhodnutím, jestli koupit nové "nepremiové" auto anebo starší premiové. Přesně takové rozhodování jsme měli, když jsme kupovali nového Santíka a musím říci, že kdyby tehdy ojetá premiovka stála tolik co dnes (rozuměj výrazně méně, jelikož před 4 lety byl jetý ML stále o dost dražší než nové SF), tak dnes v Santíkovi nejezdím. Na druhou stranu jsem si poprvé ověřil výhody nového auta, tj. minimální náklady na servis, nicméně zase astronomický pokles hodnoty vozu.

Takže já kdybych se se 700t Kč rozhodoval dnes, tak si koupím starší ojeté.

Jinak z osobní zkušenosti potvrzuji, že 12 let starý mercedes je na tom z hlediska kvality a zachovalosti výrazně lépe než 5 let starý Hyundai.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 20:49
od Hardcam
Ty mas auto ve spatnym stavu? Resp. za rok budes mit?

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 20:54
od Hardcam
Ja se rozhodl pro nova a uz se tak rozhodnu vzdycky, dat jednou za 9 mesicu 5000Kc na garancce mi za to rozhodne stoji, nemluve o tom, jak vyhodny udelali pojisteni auta, dto nedokazal ani profesionalni makler. A rozhodovat se mezi 10 let starou ojetinou a novym vozem mi prijde trochu ulitly. 2-3 lety a novy uz je o necem jinem.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 21:19
od David PLEVA
Já si taky rýpnu. Se známým jsme si pořídili auta přibližně stejně. Já Sonatu NF, on Audi A6. Já ke dni koupě najeto 38 000 km, dnes 60 000km, on ke dni koupě najeto 145 000km, kolik má najeto dnes, nevím. Já jsem za svoje auto dával 300 000, on 480 000 tisíc, oba jsme měli rok výroby 2005. A jediná cesta, ketrou ta jeho Audina zná, je cesta autoservis a zpět. Takže i prémiovky jsou šmejdy a nebude to jenom mizivé procento, jenom oni to ty prémiové automobilky (mimochodem, na prémiové značky se automobilky povýšily samy) nechtějí moc rozkřikovat, protože by potom ta poctivá německá práce všech těch turků a poláků přišla jaksi v niveč. A jestli ti tam něco vrže, tak je to sice špatné, ale to se může stát i daleko lepších značek.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 21:29
od zdenek76
Hardcam píše:Ty mas auto ve spatnym stavu? Resp. za rok budes mit?
to snad ne, ale soused má resp. měl ještě nedávno Hyu, 5 let starý auto najeto 84t km a vrzalo to všude možně, interiér opotřebovanej, měl to samo od novýho. Ale zase beru, že když to stálo tehdy výrazně méně než konkurence, tak někde se ta cena projevit musí a vzhledem ke stejné technice se dá šetřit jedině na materiálu.

Jako kazí se samo i "premiovka" o tom žádná, je to vždy o štěstí, Pavel M je myslím "zářným" příkladem. Jinak u ojetiny samo myslím do těch 3 let stáří resp. do nějakých 60-70t km (takže klidně 5 let starý s prokazatelnými 60t km), starší a více jeté jsou loterie vždy bez ohledu na značku. Samo že bych tady už raději vždy nový auto, ale když mám dejme tomu těch 700 a nový stojí 1,1mio, tak není co řešit. Já resp. my chceme svůj standard (ať už s hlediska bezpečnosti či komfortu), takže případně raději ojetý z vyšší třídy než nový z nižší třídy.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 21:38
od Hardcam
Pavel ma smulu, na kazdem aute jedna vaznejsi zavada. Ale na zaruku, takze to vem cert. Nekdo, myslim lada t5 tu psal, ze se mu na novym Multivanu odlupuje chrom z prednich svetel. To by me osobne stvalo vi nez vrzajici interier, protoze to se da v pohode dohledat, jen servisu se obcas nechce. U auta po zaruce bych klidne rozebral vsechno, jen abych nasel pricinu a odstanil. Ale chrom do svetel si nedodelam, leda nejakym sprejem z drogerie :mrgreen: a Multivan je prosim auto za mega a vic...

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 23:14
od zdenek76
však jo, jeden můj zákazník má novou X5 a taky už byl 3x na demontáži palubky, protože mu tam furt něco vrže. Chce to prostě koupit auto z devadesátých let, kdy byla kvalita top a dělaly se ještě Auta s velkým A, k tomu bandu náhradních dílů a do budoucna má člověk vystaráno :)

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 23:27
od Hardcam
To jo, ukaz mi cloveka, co ma 800tKc na nakup auta a pujde si koupit dejme tomu Vitaru z 97myho :mrgreen: sam bys do toho urcite nesel, i kdyz mas dily za pusu. Kazdy prece chceme jit vzdy aspon o uroven vys.

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 23:31
od Santík
Nevím co všichni máte, hyundai sice není mercedes, ale auta jsou to dobrý. Vyzkoušel jsem už hodně značek, mezi nima i Audi (A6, A4), mercedes C a jiná. Můžu říct že Santa Fe mě nadchlo nejvíc, za dobu co ho mám má najeto 202 000km, závada skoro žádná, spotřeba kolem 6-8litrů, servisní náklady oproti Audi ohodně menší a že sem tam v interiéru něco vrzne, na to si kupte speciální nemastný olej ve spreji, je to přímo na plasty interiéru, stříknete za místo kde to vrže a je pokoj :D . Já jsem maximálně spokojen, výbava a komfort dobrý, auto vypadá reprezentativně a co si budeme všichni nalhávat, oproti prémiovým značkám ta cena :lol: No prostě kupte si takhle vybavený Audi offroad za tyhle prachy. Moje další volba je jasná Santa fe :D :hyu: a pokud už mi dají 5let záruku tak není co řešit :wink:

Re: Santa Fe verzus Premiovky

Napsal: 20 bře 2010, 23:36
od Hardcam
Santik: zavist, kdysi na Mercedesa asi nemeli prachy a jen slintali u vylohy. Proto ten vztek na kazdou zavadu, ktera se namane. Ze jsou i u jinych znacek uz ale neresi, tam je to totiz v poradku, to je totiz znacka a znackovy auto mit zavady muze, i kdyz je nepojizdny, porad je to zavidihodne auto...tez to nemam zapotrebi =D>

Myslim, ze tomki muze sveho Santu bezpecne za 13tisic EUR prodat a jit si koupit svuj vysneny stary Mercedes. Ciny misto internetovych tlachu...a jeste mui zbyde na opravy =D>