Stránka 1 z 1

Alu kola

Napsal: 02 kvě 2010, 17:33
od jjenik
Ahoj potřebuju poradit, chci si koupit liťáky a nevím, jakou šířku a průměr kola.
Samozřejmě, že vim originál 5,5x14" .líbí se mi 16" ale ??? vejdou se tam a jakou šírku ráfku, aby mělo auto větší stabilitu a na to jakej rozměr pneu aby se zase o moc nezvýšila spotřeba??

odkaz na liťáky je to i s fotkou jak to na autě vypadá, to se mi zdá jako dobrý nápad.
http://www.pneu-central.cz/exec/alucar. ... 0%20x%2015

Nějaké info pro statní
7x16" - ŠÍŘKAxPRŮMĚR ALU KOLA
5x112 - POČETxROZTEČ ŠROUBŮ (uvádí se v mm)
ET40 - ZÁLIS - ROZMĚR MEZI DOSEDACÍ PLOCHOU ALU KOLA A POMYSLNOU ČÁROU PŮLÍCÍ DISK. PLATÍ, ŽE ČÍM VĚTŠÍ JE ET, TÍM VÍCE JE ALU KOLO SCHOVÁNO V PODBĚHU A NAOPAK.

Re: Alu kola

Napsal: 02 kvě 2010, 18:47
od Engineer
Doprčíc, ](*,) Nie som prieborník v českom jazyku ale tie chyby sú nepriehladnutelné.... [-X

Čo sa týka vačších kolies, je tu milión tém kde sa týmto zaoberalo.
Použi tlačidlo "hledat"

Ale v krátkosti: Najskôr si pozri povolené rozmery v TP- odporúčam sa riadiť nimi.
Ak máš poistné podmienky a policajtov na háku daj si tam kolesá aké len chceš:

Dôležité údaje:
Rozteč: 4x113,4 Stredová diera: 61,7mm (väčšia môže byť dorovnáš ju centrovacími krúžkami)
Šírka kolesa nie je smerodajná- ja závislá od ET (vysunutia kolesa) Pri bežných značkách ALU ET= 35- 38mm - kľudne aj 7,0J širku kolesa môžeš zvoliť.
Či bude šúchať o lem blatníka znova závisí aj od výberu vhodného profilu pneu. 16´na MAtrixovi tu myslím že nikto nemá!!!
Najlepšie priamo pri kúpe vyskúšať!
Spotreba sa zdvihne podľa toho aký objem máš, ako jazdíš. ale dovolím si tvrdiť že pri 16´by to bolo 0,3-0,5 litra/100km
Môže byť aj viac alebo menej, ale Matrix je aerodynamická krabica!!!

Re: Alu kola

Napsal: 03 kvě 2010, 09:01
od rastos
Osobne by som tam 16-tky nedaval. Na mojom mam 15-tky a uz tak je auto trochu tvrdsie a ma hlucnejsi podvozok na nerovnostiach, ako rovnaky Matrix, ktory ma moj otec a ma tam 14-tky. To auto je povodne konstruovane na 14-tky a vtedy je najpohodlnejsie.
Chapem, ak je pre niekoho prednejsi dizajn, chce to ale kvalitne cesty.

Re: Alu kola

Napsal: 03 kvě 2010, 18:20
od jjenik
Engineer píše:Doprčíc, ](*,) Nie som prieborník v českom jazyku ale tie chyby sú nepriehladnutelné.... [-X

Čo sa týka vačších kolies, je tu milión tém kde sa týmto zaoberalo.
Použi tlačidlo "hledat"

Ale v krátkosti: Najskôr si pozri povolené rozmery v TP- odporúčam sa riadiť nimi.
Ak máš poistné podmienky a policajtov na háku daj si tam kolesá aké len chceš:

Dôležité údaje:
Rozteč: 4x113,4 Stredová diera: 61,7mm (väčšia môže byť dorovnáš ju centrovacími krúžkami)
Šírka kolesa nie je smerodajná- ja závislá od ET (vysunutia kolesa) Pri bežných značkách ALU ET= 35- 38mm - kľudne aj 7,0J širku kolesa môžeš zvoliť.
Či bude šúchať o lem blatníka znova závisí aj od výberu vhodného profilu pneu. 16´na MAtrixovi tu myslím že nikto nemá!!!
Najlepšie priamo pri kúpe vyskúšať!
Spotreba sa zdvihne podľa toho aký objem máš, ako jazdíš. ale dovolím si tvrdiť že pri 16´by to bolo 0,3-0,5 litra/100km
Môže byť aj viac alebo menej, ale Matrix je aerodynamická krabica!!!
Tak tohle je technický fórum a nečekám, že mi tu bude někdo opravovat chyby a proto píšu sem o autech a né někam do češtinářskýho kroužku.Do vyhledávače sem už zabrousil ale nic sem nenašel.

Nastal další problám šrouby sou moc krátky?? sou tam natvrdo Sice všude píšou že dávaj k liťákům dlouhý šrouby, ale já je tam neůžu dát protože, je tam mám už v bubnech daný

Re: Alu kola

Napsal: 03 kvě 2010, 19:37
od Engineer
Je to technické fórum, ale predpokladá sa ako taká znalosť češtiny, prípadne slovenčiny.
Je to práve vizitka nielen teba ako jednotlivca ale aj celého fóra... :-k
Zvyčajne neopravujem chyby ale to bolo naozaj neprehliadnuteľné!

Neviem ako staré auto máš, neviem koľko ho vlastníš ale Matrix nemá šrouby, má štefty (závity).
kolesá sú prišroubované maticami. Na plecháčoch sú matice s guľovým dosedom. Pri Alu budeš pravdepodobne potrebovať s kužeľovým dosedom. Opäť závisí od konktrétneho typu kolies. Niekto nemusel kupovať nové matky, použil staré z plecháčov!

PS: Inak vitaj na tomto fóre. Z vlastného záujmu odporúčam vyplniť do podpisu aké auto vlastníš rok a objem. O to rýchlejšie budeme reagovať na tvoje dotazy!
Mnoho pekných km bez nehody prajem ;)

Re: Alu kola

Napsal: 04 kvě 2010, 21:37
od jjenik
mám 1,6 76 kw r.v. 2004 a ty šrouby se teda daj vyšroubavat jak ???

Re: Alu kola

Napsal: 04 kvě 2010, 21:43
od Engineer
Nepotrebuješ ich davať preč.. sú zalicované v náboji!!!

Budeš riešiť výmenu max. matíc!

Re: Alu kola

Napsal: 04 kvě 2010, 22:05
od jjenik
dá se s ET udělat pozdeji něco doma např. na soustruhu nebo na fréze ??

Re: Alu kola

Napsal: 04 kvě 2010, 22:56
od Engineer
Reálne nedá! Na čo to potrebujes, preboha? Vieš čo je Et? Teraz momentálne som na mobile tak nepripojim prílohu! Už som dával min na 3 témy vysvetlenie pojmov ohľadom označovania kolies!

Re: Alu kola

Napsal: 05 kvě 2010, 09:06
od jjenik
Vim co je et.čim menši et tím delsi šrouby a kolo je vic venku et se udava v mm a proto se ptam, dosedaci plocha liťáku by se dala sfrézovat aby bylo et vetsi.(Jestli se nepletu:-D) protoze je to snad jen delši jakoby valec

Re: Alu kola

Napsal: 05 kvě 2010, 09:32
od Engineer
To nie je vôbec pravda... [-X

Opat pridavam citaciu pre vysvetlenie pojmov:
základné info o diskoch, napr.: 7J x 16

7 - šírka v palcoch, 1 palec - 2,54 cm
J - typ pätice
16 - priemer ráfiku v palcoch
popis disku

ET - (Einpresstiefe = zális ) - udáva sa v milimetroch, tento údaj je dôležitý pre zastrčenie alebo vysunutie kolesa z blatníkov. Veľký zális koleso zasunie do blatníka, čo môže mať za následok , že bude šúchať o rameno alebo tlmič. Malé ETčko zase koleso vysunie von z blatníkov.
PCD - značka pre priemer, v akom sú navŕtané diery pre upevňujúce šróby a ich počet. napr.4x100, 4x108, 5x100, 5x112 . . .
CB - (CB=center bore) - určuje priemer stredovej diery v mm. Toto číslo musí byť zhodné s priemerom, ktorý je na náboji auta.
Viac na: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 5&start=75

Re: Alu kola

Napsal: 05 kvě 2010, 12:16
od adam221
Pri kupe novych alu diskov dostanes aj automaticky matice s kuzelom.
Ked som kupoval na accenta, tak som nahodil ET38 J6 4x100 14" a stredova diera neviem..
Dostal som k tomu automaticky 16x spravna matica, 4x vystredovaci kruzok..
Ohladom zvysenia ET a hodit disk na frezu, nad tym som rozmyslal uz aj ja, lebo som mal
jedny disky, ktore mi jemne vytracli spod blatnika.. Ked som sa na disk lepsie pozrel,
tak by to bolo realne, ale tym sa zmensi dosadacia plocha disku verzus srob...
Ja by som radcej taketo veci neriesil, uz som videl odtrhnuty stred disku..
Ohladom stiftov, mam ich tiez a su dostatocne dlhe :)

Re: Alu kola

Napsal: 05 kvě 2010, 17:26
od jjenik
Engineer píše:To nie je vôbec pravda... [-X

Opat pridavam citaciu pre vysvetlenie pojmov:
základné info o diskoch, napr.: 7J x 16

7 - šírka v palcoch, 1 palec - 2,54 cm
J - typ pätice
16 - priemer ráfiku v palcoch
popis disku

ET - (Einpresstiefe = zális ) - udáva sa v milimetroch, tento údaj je dôležitý pre zastrčenie alebo vysunutie kolesa z blatníkov. Veľký zális koleso zasunie do blatníka, čo môže mať za následok , že bude šúchať o rameno alebo tlmič. Malé ETčko zase koleso vysunie von z blatníkov.
PCD - značka pre priemer, v akom sú navŕtané diery pre upevňujúce šróby a ich počet. napr.4x100, 4x108, 5x100, 5x112 . . .
CB - (CB=center bore) - určuje priemer stredovej diery v mm. Toto číslo musí byť zhodné s priemerom, ktorý je na náboji auta.
Viac na: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 5&start=75
je to tak jak to říkám, jestliže mám ET46 a na to přesnej šroub a koupím disk s ET 38 tak potrebuju prostě delší šroub.

Re: Alu kola

Napsal: 05 kvě 2010, 19:58
od Engineer
Nečítal si si ten odkaz čo som poslal, však? Vidno, tak ti ten obrázok znova manuálne nahrajem ](*,) ET ti dáva informáciu či máš disk viac vonku alebo zalezie viac dovntútra! Diera ktorou prechádza šteft je vždy rovnaká!!!
https://www.hyundaiclub.net/download/file.php?id=10149

Už chápeš? Nie je to o fréze. Ak to zafrézuješ meníš aj mechanické vlastnosti materiálu a zaroveň meníš aj dovolené prenášané napätia!!! [-X
Nerozmýšľaj o tom!!! ET46 a ET 38, Rozdiel je 8mm...
Nerieš to! Je to ok. Každá značka ktorá vyrába na viacero typov automobilov vyrába s ET 35-38. Iné špeciálne disky (športové majú ET 15-20, nutná úprava blatníkov).
Keď chceš ET46 kúp si originál disky Hyundai!