Stránka 1 z 6

Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy

Napsal: 20 čer 2010, 23:45
od oltcitak
Dnes ostalo trochu casu,tak som sa pozrel na predne kolesa,co ma tam uz davnejsie zaujima.A to,ze pri zdvihnutom aute,pri toceni kolies rukou sa mi tocia aj poloosi,co by sa nemali,dokial su funkcne volnobezky.Zaroven som dotiahol predne kuzelikove lozisko v naboji,ktore malo volu a bolo ho pocut.A zistil som,ze ziadne volnobezky tam nemam :?: pogooglil som a nakoniec je vsetko vyjasnene.Modelovy rok od r. 2002 nepouziva uz volnobezky a poloosi su spojene priamo s nabojom.Tym vylucili slabe miesto,ktore malo casto zavady a nahradili ho konstrukcne jednoduchsim a spolahlivejsim riesenim :D/ Teraz to aj trosku vysvetluje tu zvysenu spotrebu.Okamzite objednavam manualne volnobezky,pri presunoch po asfalte sa vyrada poloosi zo zaberu a bude (sa to tocit len na loziskach kolesa,uspora maliva a znizenie opotrebovania poloosi je zrejme).Cez zimu,alebo v zmiesanych rezimoch sa zapnu(treba ich zapnut zvonka) a bude to fungovat ako doteraz.

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 21 čer 2010, 07:58
od pepan
:mrgreen:
jj tenhle typ to má jinak a lépe,ale taky se to sere gdyž tomu dáš naprdel ty ložiska na polovose je strašná pakárna..ale neserou se toliko jako třeba u galopéra..mě už cvakaj jak prase :roll:

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 21 čer 2010, 12:16
od oltcitak
Jaka pakaren? :shock: kuzelikove dotiahnes podla potreby,eventualne vymenis a vnutorne len vymenis.Studujem v tejto dobe servisny manual a som poteseny cim dalej viac,vsetko sa da spravit so zakladnym naradim+par stahovakov na gufera....ako za starych casov(kladivo, hasak, sroubovak..) =D>

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 21 čer 2010, 12:32
od pepan
mluvm o galoperu :wink:

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 22 čer 2010, 14:59
od Karel Švarc
To, že nemáme v kolech volnoběžky už vím, jen mi nepříjde nové řešení spolehlivější a už vůbec ne jednoduší. :| Když vynechali volnoběžky - (točí se nám poloosy) a nechtěli točit s celým diferenciálem a kardanem, rozpůlili pravou poloosu (hned vedle difu) a dali tam disconect (rozpojovač) což je drážkovaný hřídel a drářkovaná trubka posouvaná (řažená) vidličkou jako v převodovce pomocí podtlakového pístu. Podtlak je nespolehlivý a pořád se mi to sere, buď zatvrdlé elektroventily nebo únik hadičkou. :roll: A ten disconect nemá žádný sinchron a ani skosené zuby, je to dost na tvrdo. V okamžiku vyřazení předku a zastavení kardanu a koše difu, točí se v místě rozpojení poloosy protisobě dost rychle. Takže předek řadit jen v přímém směru a souhlasných otáčkách obou předních kol nebo co?
Cose týče vlasnoručních oprav, jak jseš nadšený nad dílenským manualem, já jsem v čím dál větším zděšení. Našel jsem u sebe prasklí silent blok na šavlích co drží celou přední nápravu a schodit jí celou dolů není v mých silách (nemám zdviž a na špalky tak vysoko se bojím) :cry: . Až příjdou díly nusím to dát do offroad cb aby mi to vyměnili a našli podtlak, zase se někam stratil. Píst nemá dost síly aby zařadil.
Jestli se to po opravě zase posere dám tam snad lanko a budu si to řadit sám nebo co? :lol:
Jedinou inteligentní možností je tan dát ručně řazené volnoběžky a diconect zařadit a zablokovat a na to nemám finance. #-o
Ale co? Hlavu vzhůru :D Jen škoda, že nezdílím tvoje nadšení.

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 22 čer 2010, 18:23
od ivan kuschall
Jo to je hundai a to nevíš ještě zpoustu věcí čest práci

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 22 čer 2010, 18:45
od pepan
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 22 čer 2010, 21:42
od zlatak
já mám nejstarší typ starexe - je to nevýhoda ve výhodě...nemám žádnou uzávěrku ani samosvor (omezenou svornost),
ale mám mauální volnoběžky a předek mi připojuje přídavná převodovka - myslím, že to tak má i terracan? co ivane?
akorát se mi furt se..e elektronický přepínání, tak to snad už tendle rok předělám na táhlo...

apropo nemáte někdo navíc matador izzarda 235/75 r 15? bouchnul jsem v lese tak debilně gumu, že už to nejde opravit.
nebo jiný nějaký dvě jetý podobný patnácky za symbolickou cenu nebo odvoz? širší ne užší klidně....

r.

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 23 čer 2010, 08:02
od pepan
tyve já mám tY 225tky 75 r 15..a izardy mám 265tky.-.-ale to víš
počkej ty máš manuály?
ty musíš vylízt ven a votočit volnoběšku? :-k

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 23 čer 2010, 08:06
od pepan
:arrow: toyo

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 23 čer 2010, 18:31
od ivan kuschall
Ahoj Zlatáku, terracan to tak nemá a nemá volnoběžky

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 08 črc 2010, 10:19
od oltcitak
Zlataku,ved ty mas elektricky priraditelny predok v redukcke(tak ako my s Karlom) a na nabojoch by si mal mat automatickevolnobezky(to znamena po vyradeni predku,by si mal zacuvat,aby ich korektne vyplo.to je pjekne na prdel :| )
Karle: no hm,co povedat,druhy Nemec Gosta si to spravil na tlakovy vzduch,ale mechanicke riesenie mi prijde jednoduchsie a spolahlivejsie(aj domacky vyrobitelne) Ja zatial(klop,klop) som nemal problem s priradovanim predku,takze neriesim)
PS no a AVM 443HP dosli dnes rano(zasa ma postak zobudil :cry: ) letmy pohlad na ne(no nic moc,ani nenamazane vnutri :roll: ),vari ich cez weekend(ak nejaky bude) nahodim na Rexika. Horsie,ze mi zacala viac sliziet ta prava nohavica a po studiu katalogu,je tam jedna prachovka na vystupe a jeden semering na vystupe z diferaku,cize mam obavy,ze bude musiet ist diferak z vozu von(ale mozno ani nie-riesit budem na SK,tu sa do toho pustat nebudem,som sam na dome,kamos je na sk,nieco sa posere a ostanem na holickach) Montazou volnobeziek vlastne odstranim otacanie sa poloos,cize by to potom tiect uz nemalo tak.Takze nezufajte priatelia v zbrani,mame pekne vozy,nieco im musime obetovat.

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 08 črc 2010, 20:10
od Karel Švarc
Jo jo na to už jsem koukal. :-k Větší píst= větší síla, ale rvát to tam větší sillou mi nepříjde ideální. Navíc to neřeší můj problém se slabým podtlakem. Došly mi ty silentbloky, tak snad příští týden tam už budou. Uděláme vaku-test a hned se uvidí co stím. Koukal jsem, že si udělal celkem pěknej nákup :D Co stály ty kotouče? S příští výměnou destiček budu muset dát i kotouč. #-o

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 08 črc 2010, 22:17
od zlatak
Ahoj,
tak já mám volnoběžky (náboje) mauální, což znamená vylízt z auta, zatočit na obou předních kolech do pozice loock a tradá...
teda předtím bych měl ještě kolíbkovým přepínačem dát tzv. 4x4 (ale teď to mám trochu nefunkční, takže to musím pod
autem udělat mauálně). podtlak tam žádnej nemám - kdybych měl, tak ho dám na uzávěrku diferenciálu -alespoň na zadek, ale to je hudba budoucnosti). prostě můj starej starex to má podobně starej patroj nebo pajero (akorát to místo druhý řadící páky přepínání 4x4 dali korejci do přídavný převodovky na elektromotorek řízený tzv. počítačem...
teracan má asi stejnej systém jako H1 předpokládám...tzn. podtlak připojí přední náboje?nápravu?

Pepí, díky za nabídku bačkůrek, ale nějak jsem se k tobě nedostal, tak jsem nakonec sehnal 4 nějaký gumáky, ale
jsou všechny stejný, za což sem rád....sice jsem za ně dal raketu, ale snad mi vydržej...

Re: Starex 4WD-volnobezky

Napsal: 08 črc 2010, 23:56
od oltcitak
Noo kotuce stali 144 dolacov,chcel som aj platnicky,ale katalogove cislo co som mal,mi v tom shope nezobralo,ale to nevadi,platnicky zozeniem aj tu.Zasa sa mi vyhrazaju robotou aj v sobotu,kurna,zas nebude cas(ale aspon nejake peniaze) chcem kupit vsetko co sa da,co by som mohol potrebovat v blizkej buducnosti,lebo potom to uz bude horsie s financiami. Rozmyslam aj nad ozubenym kolom a hruskou do zadneho diferaku(cca 300$) ma volu a zacina ho uz pocut. Tlmice su uz od minuleho piatku v Trencine,v depe,dva neuspesne pokusy o dorucenie(resp. NEpokusy :twisted: ) tak som tam dnes brnkol,trosku im vycistil zaludok,vari zajtra uz dorazia...ked pridem,tak ich nahodim a zaroven skotrolujem lepsie ten podvozok. Inac lubi sa mi to auticko,vcera v noci,ked som sa vracal z prace cez prazdny Nottingham,len som si tak plaval po prazdnej ceste,gumy drzia jak prilepene,motor taha pekne odspodu,no parada vozba 8) mnamky :D/