Vzduchový filter origo vs. prime sani

1991 - 1995

Moderátoři: Tringi, Piskotkiller, Moderátoři

Uživatelský avatar
*nicky*
*
Příspěvky: 17
Registrován: 15 dub 2009, 13:06
Bydliště: Hranice na Moravě

Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od *nicky* »

Ahoj všem, zítra konečně vyjede na cesty moje Scoupe a potřebuji poradit u několika věcí.Chystám se měnit vzduchový filtr a nejraději bych nějaké přímé sání.Prosím o radu co je lepší?Jestli obyč origo filtr nebo konusový tvar atd, ??Dále tam chci dát i BOV a i s tímto bych rád potřeboval poradit co je asi tak nejvhodnější.díky za rady :hyu:
*nicky* 1.5 12V/Turbo
Reklama
 

Uživatelský avatar
Piskotkiller
Moderátor
Příspěvky: 679
Registrován: 25 črc 2009, 21:26
Bydliště: Fidži

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od Piskotkiller »

No tak jestli pořádnej filtr,tak žádnej konickej za 250kč a jako že mám tuning jak sviň,to je pouze na ozdobu a na zvuk,ale jinak k hovnu 8) .Na HKS hříbek taky zapomeň,neosvedčil se v testu,to stejný Blitz.Jako nejlepší filtr K&N či Apexi,tady ale mluvím už o kvalitách a ne o žádném zmetku na benzince.Je to každýho volba...... :twisted: :twisted: 8) :-k
A co se týká BOV---> https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... it=blow+of
Hyundai Scoupe GT
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od Yurii »

Co se týká BOV, u Scoupe dobrý hlavně na efekt ale tahle prťavá turbínka ho sama o sobě moc nepotřebuje... pokud chceš zvyšovat výkon tak bych dal intercooler a trochu zvýšil plnící tlak. Pokud chceš mít Showcar aby na něj lidi koukali a sedali si na zadek že to "píská", kup si BOV a budeš šťastnej jak blecha :)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Jak se tu píše Přímé sání pokud má mít smyl musí nasávat přes kvalitní fitr (to že HKS nebyl v tom testu s vysavačem první vůbec neznamená že je špatný je pořád proti většině toho co se dá sehnat tady několikrát lepší) já mám doma APEXI ten vyjde z dovozu okolo dvou tis a tady ještě dráž, ale na rovinu Nissan mi saje přes nějaký uni z polska za 500 a je to funkční dostačující a lítá to s ním jak hovado i T28 na 1,4 baru takže úplně bych neříkal že to jinak než za draho nejde.
K BOVum toho tu bylo hodně napsáno ten odkaz si pročti je tam toho dost jen z toho vytáhnu že u tohodle se už nevyplatí šetřit pokud jen trochu můžeš pořiď pořádný pokud možno membránový ušetříš si spoustu starostí a práce s ním. Ale dával bych to až tam dáš IC protože turbo ten vzduch rozpaluje a to gunové části bovu nemají rády a když už pořídíš pořádný tak ať vydrží. Pak jsou ještě nějaká pravidla o umístění, aby byl co nejideálnější odtok vzduchu a odtlakování sání ale to bych řešil konkrétně až nějak sestavíš sací potrubí určitě se vyhni zvěrstvům jako je toto
SP_A0541.jpg
SP_A0541.jpg (73.63 KiB) Zobrazeno 3823 x
ještě mě napadá přímé sání se řešilo i v sekci coupe a krom konkrétní sady na auto se to dá řešit i samo domo něco jsem k tomu napsal tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 4&start=45
Takže bych si zvážil co od toho chceš a co jsi ochotný do toho dát a jaké máš možnosti
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Peťan
**
Příspěvky: 102
Registrován: 31 pro 2008, 12:50
Bydliště: Široký Důl
Kontaktovat uživatele:

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od Peťan »

přímé sání výborné, mám na s coupe bavlněný K&N a nemužu si ho vynachválit.
palicka007
*
Příspěvky: 95
Registrován: 12 bře 2009, 01:10
Bydliště: Hranice

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od palicka007 »

*nicky* píše:Ahoj všem, zítra konečně vyjede na cesty moje Scoupe a potřebuji poradit u několika věcí.Chystám se měnit vzduchový filtr a nejraději bych nějaké přímé sání.Prosím o radu co je lepší?Jestli obyč origo filtr nebo konusový tvar atd, ??Dále tam chci dát i BOV a i s tímto bych rád potřeboval poradit co je asi tak nejvhodnější.díky za rady :hyu:
ahoj zdenku já jsem myslel že už ani nežiješ a potom viděl jsem že jsi přesedlal :D
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od Hujer »

Vladislav Bureš píše:Jak se tu píše Přímé sání pokud má mít smyl musí nasávat přes kvalitní fitr (to že HKS nebyl v tom testu s vysavačem první vůbec neznamená že je špatný je pořád proti většině toho co se dá sehnat tady několikrát lepší) já mám doma APEXI ten vyjde z dovozu okolo dvou tis a tady ještě dráž, ale na rovinu Nissan mi saje přes nějaký uni z polska za 500 a je to funkční dostačující a lítá to s ním jak hovado i T28 na 1,4 baru takže úplně bych neříkal že to jinak než za draho nejde.
K BOVum toho tu bylo hodně napsáno ten odkaz si pročti je tam toho dost jen z toho vytáhnu že u tohodle se už nevyplatí šetřit pokud jen trochu můžeš pořiď pořádný pokud možno membránový ušetříš si spoustu starostí a práce s ním. Ale dával bych to až tam dáš IC protože turbo ten vzduch rozpaluje a to gunové části bovu nemají rády a když už pořídíš pořádný tak ať vydrží. Pak jsou ještě nějaká pravidla o umístění, aby byl co nejideálnější odtok vzduchu a odtlakování sání ale to bych řešil konkrétně až nějak sestavíš sací potrubí určitě se vyhni zvěrstvům jako je toto
SP_A0541.jpg
ještě mě napadá přímé sání se řešilo i v sekci coupe a krom konkrétní sady na auto se to dá řešit i samo domo něco jsem k tomu napsal tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 4&start=45
Takže bych si zvážil co od toho chceš a co jsi ochotný do toho dát a jaké máš možnosti
Hele to sem nekde uz videl,to je Penerovo ne?
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od black_sheep »

jj to je jeho stroj :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od mirpie »

taky super název vlákna, v sekci S-coupe, kde se ani nečeká problém jiného modelu, s názvem "poradte", kde poradit tu potřebuje každej v každé sekci. Naučte se konečně pojmenovávat problémy konkrétně, at je v tom trošku přehled i při zpětném hledání. Přepište mu to někdo. Navíc otázka přímého sání se tu řešila hodněktrát, co takhle použít tlačítko hledat? :!:
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
*nicky*
*
Příspěvky: 17
Registrován: 15 dub 2009, 13:06
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Scoupé - poraďte

Příspěvek od *nicky* »

palicka007 píše:
*nicky* píše:Ahoj všem, zítra konečně vyjede na cesty moje Scoupe a potřebuji poradit u několika věcí.Chystám se měnit vzduchový filtr a nejraději bych nějaké přímé sání.Prosím o radu co je lepší?Jestli obyč origo filtr nebo konusový tvar atd, ??Dále tam chci dát i BOV a i s tímto bych rád potřeboval poradit co je asi tak nejvhodnější.díky za rady :hyu:
ahoj zdenku já jsem myslel že už ani nežiješ a potom viděl jsem že jsi přesedlal :D

Paldo ...nenene,nepresedlal..jen mam i new Accenta..njn, Hyundai. :P :P :P :P a zijuuuuuuuu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*nicky* 1.5 12V/Turbo
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od mirpie »

už jsem ti to odpověděl do SZ, ale at z toho něco maj i ostatní....

tak k BOV - žádný BOV ti nepřidá výkon, jen urychluje akceleraci z pozice zcela zavřené klapky, je-li BOV dobře nastaven, v opačném případě se dá o výkon přijít, ale nikdy ne získat. Hlavní účel ventilu je odpustit část vzduchu - zmenšit tlak v prostoru mezi klapkou a dmychadlem turba, aby tlak vzuduchu zbytečně nebrzdil kolo turba a tím mu nesnižoval otáčky turba, které by pak chyběly po sešlápnutí plynu na podlahu.
K přímému sání - já těmhle filtrům nikdy nepropad. Teoreticky mohou přidat výkon, mají-li lepší propustnost vzduchu (otázka je, zda i stejně dobře filtrují). Tohle je supr, pokud to nesaje teplej vzduch od motoru, což v případě airboxu nehrozí. Dál musíš někam zapojit čidlo teploty nasávaného vzuduchu (které jsi vytáhl z airboxu), což není obtížné, ale komplikace navíc. Dál výhoda airboxu je i ta, že tlumí hluk. vnitřní stěny maj malá žebra a výdutě,jednak kvůli deformaci při podtlaku a hlavně to dobře tlumí hluk při sání. Pokud ti nevadí věší kravál, ber tuhle větu za bezpředmětnou.
Dál pokud hodně prodloužíš to sání, zhoršuje se výkon při vyšších otáčkách (vzduch jde delší cestou a ztrácí kinetickou energii třením o stěny), výhodu to má s mírně lepším točivým momentem při nízkých a středních otáčkách.
Je to obrovská alchymie, má-li to přinést užitek a i v tom nejlepším případě, kdy nastavíš dobrou délku potrubí, hladké stěny uvnitř trubky, optimální filtr z hlediska propustnosti a kvalitně to odcloníš od teplého vzudchu (teplý vzduch = větší objem kterej zaujme = horší plnicí účinnost motoru) ti to přidá max 10% výkonu a to pokud tohle všechno splníš. V drtivé většině rádoby tunerů jim to s výkonem nehne a pokud, spíš směrem dolů kvůli tomu teplýmu vzduchu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Dufy
**
Příspěvky: 155
Registrován: 16 zář 2009, 18:56
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od Dufy »

ja to mam na lantre (priame sanie), vyhodil som povodny airbox... zatial len provizorne, takze to nemam odizolovane od tepleho vzduchu a aj tak citim ze to auto je ohodne zivsie, aj ked natahuje teply vzduch... percentualne udavat narast bez dyna je hlupost... takze len moj subjektivny ale vyrazny pocit ze motor ide lepsie do otacok. a to o dost... Ak je v Scoupe spravene sanie od vyroby tak ako v Lantre tak udajne nieje bohvieako vyriesene... vraj je celkom fajn (nemam odskusane) vymenit v airboxe povodny papierovy filter za nejaky kvalitny sportovy napr K&N a priviest zo spodu od naraznika vzduch do airboxu namiesto nasavania z pod platnika... niekde o tom pisali ze tych 10% narastu sa tam vraj da ziskat... co je na tom pravdy naozaj neviem... ja mam priame sanie zatial vyriesene uplne na prd a taha to o dost lepsie ako s original airboxom... tot vse ;)
SARAH Hyundai Lantra J1 1.5 SE 63kW r.v.95
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od mirpie »

to je subjektivní pocit, že to tahá lépe. Objektivnější by bylo, kdybys změřil třeba zrychlení 0-100km/h s původním sání a totéž po úpravě. Nemohu si pomoct, třeba to měli ti dotyčný blbě udělaný a taky měli přímé sání a říkali, pojd, to musíš projet, jede to líp a když jsem sed za volant, nepřišlo mi to teda lepší. Jen to dělalo větší kravál při plném otevření klapky a efekt se nějak nedostával. Jerryho (Jerry159 z fora) auto jsem řídil taky, ještě před srazem než zrušil spojku. Manželka jela za mnou s mým autem (origo box a papírová vložka) a do kopce jsem ji s tím neujel, co víc, ještě si stěžovala, že jsem ji možná i trochu brzdil......Ten teplej vzduch dělá hrozně moc a pokud ho nasajete do motoru, lepší propustnost sport filtru tomu nepomůže, ten zajistí jen to, že to ten vzduh lépe natáhne, ale na objemu tomu teplému vzduchu neubere. Motor totiž potřebuje co největší hmotnostní množství vzduchu, nikoli objemové, které se s teplotou hodně mění.
Na srazu na sprintech tehdy jel i Dantasik s Coupe (již to prodal pokud se nepletu), novější ročník typ GK, motor taky 2.0 a myslim že už s přímým sáním a rychlejší nebyl.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Piskotkiller
Moderátor
Příspěvky: 679
Registrován: 25 črc 2009, 21:26
Bydliště: Fidži

Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od Piskotkiller »

Kód: Vybrat vše

Ten teplej vzduch dělá hrozně moc a pokud ho nasajete do motoru, lepší propustnost sport filtru tomu nepomůže, ten zajistí jen to, že to ten vzduh lépe natáhne, ale na objemu tomu teplému vzduchu neubere. Motor totiž potřebuje co největší hmotnostní množství vzduchu, nikoli objemové, které se s teplotou hodně mění.
tak tak :!: :!: 8)
Hyundai Scoupe GT
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani

Příspěvek od Yurii »

u nás = pořádnej důvod pro interkůler :) Chtělo by to budík teploty nasávanýho vzduchu s čidlem těsně za klapkou, zajímalo by mne jakej rozdíl by byl v teplotách nekrytýho konickýho filtru a standardního sání po tom co se to prožene turbínou.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Odpovědět

Zpět na „S-COUPE“