Stránka 1 z 1

vysia predne brzdy

Napsal: 14 črc 2010, 22:54
od -G-E-R-O-J-
Ahojte viem ze stale otravujem.. ale nevie mi niekto poradit co moze sposobyt vysenie predneho oblozenia? mozno aj zadneho to som neskusal.. kolesom ide tocit ale sucha a ide tazsie... obe rovnako P aj L.. :-k

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 12:29
od mario74
Je asi problem s valcekmi, mozno sa zasekavaju. :-k

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 12:52
od Jirka RCK
Dělá mi to to samé, měl jsem to rozdělané a je to určitě válečky. Zkoušel jsem je rozhýbávat a trošku to pomohlo (původně se kolo lidskou silou vůbec nedalo otočit a občas to i smrdělo, teď je to podobné jako u Geroje, když kolo roztočím, tak vidím že se přidírá, ale aspoň jde rukou roztočit a nesmrdí). Spotřeba zas tak hrozná není a dojezd auta po vyřazení rychlosti se mi zdá být celkem normální, tak se na to asi vykašlu a nechám to tak. V auto kelly prodávaj náhradní gumičky pro repasi válečku za 1000kč a nebo celej brzdovej třmen za 5000kč. Náhradním gumičkám nevěřím a 10 000 do toho auta vrážet nebudu... :-) Aspoň se mi v křižovatkách lépe rozjíždí do kopce, nemusím používat ručku :D

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 13:35
od valach
Skus to rozebrat, vyndej desky a ať ti opatrně někdo šlape na brzdu. Vyjede ti váleček, ale dej pozor ať nevyjede celý jinak budeš muset odvzdušňovat všechny kola. Tu ochrannou manžetu opatrně sundáš, nebo nadzvedneš a jemným smirkovým papírem očistíš, umyješ ředidlem nebo technickým benzínem, trochu namažeš vazelínou nebo konzervačním olejem, zatlačíš a funguješ. Pokud tam nemáš velké rýhy a nepropouští ti tak ti to pomůže a jezdíš vesele dál. Vlastní zkušenost, jak na mojich autech tak i od známých. Trocha práce a ušetřené peníze za nové válečky. Pokud jsou na válečkách rýhy tak ti nepomůžou ty gumky, to jsou vyhozené peníze. Musíš to vyměnit celé.

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 13:50
od Jirka RCK
Takže kdyby ten váleček vyjel úplně, tak jde zase složit? Jak moc může vyjet, aby se ještě vrátil zpátky? Původně jsem to chtěl taky udělat takle, ale tata mi do toho kecal, říkal že váleček chodí tam a zpátky jenom 1mm a kdyby se vysunul víc, tak už ho nikdy nedám dohromady tak aby těsnil a můžu ho vyhodit (kdysi se mu to stalo na starým žigulovi)...tak jsem s tím pak rači nic nedělal...

Kdyby šel složit bez nákupu novejch těsnění, tak ho rozdělám schválně a pořádně ho vyčistím. Odvzdušnit brzdy zas tolik práce není 8)

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 14:50
od Scavender
Mě to taky dělalo, tak sem úplně sundal třmen (první zatlač váleček až dolu, vytlačíš brzdovku zpátky abys neměl takovej úbytek a když odšroubuješ tu hadici tak ji nečim ucpi jinak ti vyteče celej okruh), vyndej váleček ze třmenu (pomůže když vemeš dřevěnou tyčku, vrazíš jí do díry kde byla hadice a boucháš kladivem), bacha na manžetu je v drážce at jí neroztrháš.
Až to budeš mít oddělený tak dej váleček do svěráku (tak abys moch dobře na ty lesklý plochy), ustřihni si kus šmirglu (500pak1000) pruh cca na pulku šířky válečku a lešti, až budeš hotovej tak to samy u třmenu (neni tak důležitý) ale bacha na těsnící gumu, tu vyndej, pak vyčisti všecky drážky a sestav třmen pístek zase zasuň až dolů.

Pak akorát ten třmen namontuj a odvzdušni (já nic jináho zavzdušnenýho neměl).

Na co pozor:
Když sundáš třmen tak si zašpuntuj hadici na brzdovku jinak ti vyteče celej okruh
Bacha abys neroztrhal gumy
Bacha abys se ti nikam nedostal písek nebo jinej sajrajt

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 19:35
od valach
Toje taky jedna z možností ale já jsem vytlačil váleček do 3/4 a očistil šmirglem. Manžetu jsem nadzvyhl a očistil pod ní. Váleček nebyl rezavý jen zanesený. Namazal zatlačil a jezdím. Ten váleček má díru, tak se podívej kolik a vytlač ho. A na žiguliku co měl tvůj otec to taky muselo chodit mnohem víc a ne 1 mm. To je blbost. Vysouvá se kolik jsou desky a ty jsou určitě víc. jinak hodně zdaru a dej vědět jak jsi dopad.

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 20:24
od alarm
maximálne vysunutie valčeka je dané výrobcom a je to trochu viac, ako maximálne opotrebované platničky (manual).
Rozobrať a zložiť to ide, ale budeš musieť dať dole celú brzdu (dve skrutky a brzdová hadica)
Keď to robilo mne na tomto Accente, dal som dole platničku a nahradil ju drevom o hrúbke maximálne opotrebovanej platničky. Potom som stupil na brzdu-valček vyšiel von. Potom treba skontrolovať, prípadne odčerpať z nádržky brzdovku odstrániť drevo a pajsrom ju vtlačiť maximálne do vnútra. Pár krát zopakovať, aj s druhou platničkou. Ak tam máš bordel, pomôže to, ale nie na dlho.

Ak odmontuješ tie dve skrutky a brzdovú hadičku, vyčistíš za chvílu.V tých piestikoch sa zhromažďuje všetok bordel s potrubia-usadzuje sa tam, lebo vzhľadom na velký objem valčeka voči potrubiu je tam pomalé prudenie a špina tam "opadne".Ak budeš dávať nové, pri nasadzovaní je nutné pred montážou ich nedávať na sucho, ale potrieť brzdovkou.

Pokiaľ urobíte očistku len z vonka, je to len polovičná robota, obetoval by som dve pixle brzdovky a vyčistil aj zadné.

Najlepšie by ale bolo "pregumičkovať"

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 17 črc 2010, 20:28
od mirpie
dělal jsem to samé co Scavender. Celé rozebrat, vytáhnout pístek, vodící čepy, všechny gumičky v háji, dával jsem nový. Vše očistit, jemně obrousit, namazat, dat nový gumičky, složit, odvzudšnit a zas to brzdí. Takhle jsem dělal obě zadní kotoučové brzdy, s předními jsem nikdy problém neměl.

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 25 říj 2011, 19:15
od whoode
zvládneš to aji sám, kup nový gumičky, nejhorsi je dat prachovku na velkej brzdovej pist, ale nic co by se nedalo zvládnout...

Re: vysia predne brzdy

Napsal: 28 říj 2011, 19:42
od jaroslav5
Najprv by som vyčistil vodítka pre platničky. Tam býva najviac bordelu a to z dôvodu použitia lacnejších platničiek,čiže mäkých.