i 30 problem s klíčky

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

nkamen
Příspěvky: 4
Registrován: 16 črc 2010, 21:14

i 30 problem s klíčky

Příspěvek od nkamen »

Dobrý den,
nějak to tady teda není moc akutní koukám, ale kam jinam napsat...?
Máme i 30 CW z Nošovic. Problém máme s klíčema ( s dálkovým ovládáním, vyklápěcí). První, který jme používali už prasknul úplně a druhý už má mikrotrhlinku v tělese kloubu v místě kde je zastrčená trubička-čep. Bylo nám řečeno, že jsme lempli, který neuměj zacházet s klíčem...!!! A že jsme s touto závadou jediní na světě. A že to není na reklamaci a tudíž za 3.500,- No tak jsem to slepil Loctitem a zatím to drží, teda ale nepoužíváme ho... to by mě zajímalo, jestli jsme fakt jediní na světě...
Děkuji za případnou reakci.
Laďa Nkamen
Přílohy
praslina, kterou to začíná
praslina, kterou to začíná
klíč od Hyundaje.jpg (162.71 KiB) Zobrazeno 4784 x
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Hardcam »

To si neumim predstavit, co s tim klicem delate. Ja si s klicem jen tak vystreluju skoro kazdej den a nic mu neni. Klice jsou podle me vsechny z jedne serie a podobnou zavadu by mel i nekdo jiny, i u jine znacky. To jste asi vazne prvni... :roll:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
nkamen
Příspěvky: 4
Registrován: 16 črc 2010, 21:14

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od nkamen »

Nějak nevím kdo je mod...
Klíče - že bychom byli až takový prasata...? Je fakt, že jsme zvyklí na mechaniku (u starého Swiště) a tam ty zámky taky dost odchází a tím přestává fungovat i zapalování, seká se to, a klíč už je dost do vrtule. Jsem zvědavej, co budem dělat, až to jednou nepůjde otočit vůbec... No a u toho Hyundaje se mechanicky jen startuje, ale asi občas manželce nejde odemknout volant (což je mimochodem v určitých polohách poměrně náročný, trefit ten správnej okamžik...) a tak s tím trochu víc šmrdlá, nevím... Ale skoro by měla být tak důležitá a relativně namáhaná součástka poněkud více blbuvzdorná nééé..? No nic, až to zase úplně prdne, tak to vsadím do ušlechtilého dřeva, dálkáč na to přivěsím a pak to teprve bude odolný a použitelný... :P
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Hardcam »

To muze byt jedna ze situaci, kdy to praskne, ale i tak je to kumst. Aby volant povolil, je treba lehce tlacit na klicek, aby se posunul do polohy ON a zaroven se snazit rozpohybovat volantem. Pokud zena tlaci hodne na klice, coz je asi nejpravdepodobnejsi varianta, pak znas uz odpoved na otazku.
Bude to odeme uz asi klise, ale za tohle Hyundai skutece nemuze, protoze rozlomit tu masu kovu da opravdu praci.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
nkamen
Příspěvky: 4
Registrován: 16 črc 2010, 21:14

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od nkamen »

Jo, masa... Zaprvé je to nějakej stříkanej hliník, kterej se chová jako litina, tedy je křehkej... Ten lom vypadal fakt jako litina. A za druhý, v inkriminovaném místě není materiálu ani milimetr... Jako vůbec jsem teda nepochopil, proč tu trubičku-čep narvali do toho nejtenčího místa, když to klidně mohli vrazit dolů. A vůbec teda tenhle způsob spojení železné placky s hliníkovým kloubkem je asi dost konstrukčně nepovedenej... Osobně bych to asi vůbec nesklápěl. Tím by se ta tlustá část zmenšila a už by to byl skoro normální klíček jako mechanickej. A on by se taky vešel do kapsy, co si budem povídat. Je to jen zbytečná hračička se zcela fatálním vlivem na funkčnost auta, pokud se podaří ji rozbít. Trochu to připomíná případy, kdy formule 1 nedojede kvůli upadnutí nějakýho víčka za tři kačky...
Jinak jsem chtěl ještě reagovat na smrdutou spojku, která nezačala vonět ani po roce používání, ale už jsem podruhý ten příspěvek nějak nemohl najít. Bylo to asi někde v nějakým celkovým hodnocení auta...
A poměrně dost problémů nám dělá rozjíždění na jedničku, nebo zpátečku. Věčně nám to chcípe, protože dáváme málo otáček, nebo co. Prostě na malý otáčky se to nehne a když zas přišlápnu, tak si připadám jak debil, jak to řve a navíc u toho smrdí ta spojka...
A chtěl bych upozornit na zrádnost automatického rozsvěcování světel. U Swiště máme přídavnej modul a ten sepne až když auto chvíli běží. Tady se světla sepnou hned jak člověk vleze do auta a pak se samozřejmě při startování zas zhasnou. No a když to ještě občas dvakrát - třikrát chcípne, tak světla blikaj jak maják a to jim jaksi nesvědčí...!!! Navíc jsou za tou čočkou nějak špatně chlazený, takže nám po půl roce odešly obě, což znamená jet do servisu a rozebrat půlku auta...!!! Pevně věřím, že se nám to nestane někde v Albánii, to teda fakt nevím, co bych dělal... No a v servisu nám doporučili úžasnou novinku - máme si prej světla vypínat a zapínat ručně, pak prej žárovky vydrží i rok...!!! No to je úžasný..! Zlatá stará Škodivka...
Zdar, Láďa
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Hardcam »

Nezhasnou, pouze se snizi palubni napeti, tedy se trochu utlumi. U prechozi Elantry skutecne zhasinaly, coz xenonum asi vadilo. Na zarovku to nema nijak drasticky vliv, mnohem vic zarovce skodi nerovnosti na silnicich - vlakno se vyklepe a praskne - a nutnost svitit cely den. Ja mam 100% startu za pouziti rozsvicenych svetel. Nicmene ta varianta, kterou zminujes u Suzuki, je urcite lepsi, ale zarovka mi rok nevydrzela nikdy. Ja jsem po koupi menil zarovky za Osram Cool Blue, mame tady rekordmana, co zarovku v i30 vymeni snad za 2 minuty :mrgreen: ja menil obe cca 10 minut, vzdyt na tom proboha nic neni. Jen se musi svetlo povysunout ven, zkus nekdy vymenit zarovku u Espace z roku 2000, ktery ma motorovy prostor velky jak krabici od bot.

Kdyz pouzijes tlacitko Hledat, urcite se dopidis i k tematu o spojce. Hyundai ma i u novych aut spojku zabirajici vysoko, kdo presedlal treba z koncernu, tak si musi zvykat. Mne zase vadi koncernove spojky...:) plynu urcite neni potreba moc, jen musis chvili poustet pedal bez plynu a az pri zaberu pridavat plyn. Bud je neco spatne v Tvym aute nebo je chyba v instruktorovi autoskoly :roll:

Tuhle variantu klicku pouziva spousta vyrobcu, vymenou za jinej neoriginalni vystrelovak by sis asi nepomohl. Spis to zkusit bez nasili.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od SKV »

Mně se na Hnůjdaji sere úplně vše, ale žárovky drží už 17000 km! A teď jsem to zakřikl a zítra budu řešit problém.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
nkamen
Příspěvky: 4
Registrován: 16 črc 2010, 21:14

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od nkamen »

Jó, přesně mi teď říká manželka - jak jede sama, tak se to dá naučit ten okamžíček záběru spojky vychytat. Ovšem. Jakmile jsme tam 4 a plnej kufr a kola na střeše, tak je to místo někde úplně jinde. A pak, s takhle naloženým autem, se rozjet do kopce na křižovatce, nebo nedej bože vjet na silnici někde z pole přes terénní vlnu, to je teda zážitek. Prostě já se snažím jezdit co nejvíc tím starým Swištěm. Za prvé i takhle naloženej, když coural vejfuk po zemi, si nevzal víc jak pět litrů, fakt k většímu apetitu ho prostě nepřinutím... a za druhý, i takhle naloženej skousnul i rozjezd na dvojku a třeba manévrování někde v kempu bylo naprosto pohodový. Ten se rozjede snad i bez plynu.
No nic, jasný že v klubu Hyundajistů nemůžu chválit Suzuki a kritizovat i30 CW... To se nedělá...
Jo a tu teorii o blikání světel nám řekli ve značkovým servisu, to není náš výmysl...
A ještě takovou srandičku. Už jsem s tou třicítkou i dokázal zapadnout při otáčení na lesní cestě. Fakt to byl naprosto primitivní terén, tak jsem tam v pohodě vlítnul a konec. Jedno kolo házelo bláto až na střechu a druhý se nehlo. A byl jsem tam sám. Tak jsem to chtěl, jak jsem byl zvyklej ze Swiště, normálně vytlačit, jenže s tímhle tankem ani nehnu...! Swiště jsem čapnul a v podstatě jsem ho odhodil stranou.
Nebo jsme s tím taky zapadli na sněhu do prudkýho kopce. No to byla tragédie. V plesovejch šatech, byli jsme na to tři... Jako tohle auto rozjet do kopce na ledu... Zas ta spojka. Jak udělat, aby se kola točily pomalu a přitom to nechcíplo a přitom si to zachovalo točivej moment... No smradu bylo... Nakonec to šlo přes spojku na dvojku...
Né, je to dobrý auto, asi ve srovnání s ostatními dnešními auty. Ale občas mi přijde, že ten pokrok je nějak kontraproduktivní...
Jdu spát...
Swišť v plné polní.jpg
Swišť v plné polní.jpg (82.1 KiB) Zobrazeno 4765 x
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Hardcam »

A on by tam treba Megane nezapadl, jo? :lol: srovnavat i30 v kombiku s miniaturnim Swistem (soused ma SUbaru Justy, coz je uplne to same, proto si dovolim tento vyraz) asi fakt neni na miste. Pripominas mi pana, co psal, ze HTP Fabie mu jezdila za 6, tak proc mu ted 2x silnejsi a vetsi i30 jezdi za 7.
Lidi, lidi...

Jestli mozna nebylo lepci zvolit treba nejslabsi CRDi. To ma vysoky kroutak uz na neutralu. S temi rozjezdy v plnem obsazeni nejsi sam.
Ja nastesti s nicim podobnym problemy nemam, ale je pravda, ze jsem sel do znamych vod a vedel jsem, co od dvoulitru cekat :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od alarm »

Moja diagnóza:
1)prudká manželka-štartuje uzamknutý volant a láme klúče
2)spojka je síce citlivá, ale dá sa na ňu zvyknúť, prinajhoršom sa dá pohnúť a najsť miesto záberu na dva razy
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od laufas »

nkamen: Vubec nepis zadny negativa. vse bude svedeno na tebe, nekteri jedinci tu absolutne nesnesou kritiku hnujdaje! Sice jim dam, v tvem priapde, za pravdu s tou spojkou a klicem, ale stejne ti radim.. ..je to zbytecne se namahat, tady se chvali :wink:
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od alarm »

Prečo nekritizovať-ale oprávnene-a aj porovnať čo som kúpil ,za aké peniaze a s čím porovnávam
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Radim Brožek »

Pánové, zkuste se na svý klíče podívat lupou z obou stran. Mám 2 klíče, jeden je doma a startoval jsem s ním snad 2x a oba jsou prasklý. A ten, co nepoužívám a je jako rezerva doma má na sobě stopy jakoby od nástroje, kterým do toho otvoru dávali tu trubičku, na konci je dokonce odranej lak z ní. Takže to nebude rukama, určitě ne mýma.

To nkamen: to se Ti pak ulomilo celý?
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Radim Brožek »

Hardcam píše:Ja jsem nazoru, ze vystrelovaci klicek znici jenom strevo. Nekdo to zase svede na material.
Harde, kdybych to neměl na klíčku, kterej je od počátku doma a se kterým se startovalo jen jednou, pro kontrolu, jestli funguje, tak možná.

Podívej se na něj. Mám 2 klíče, u obou to vypadá úplně stejně.
Obrázek

Ta horní rýha je prasklina, tak dolní je evidentní poškození nástrojem, kterej tam rval tu trubičku. Je to hladké, vpravo je ještě otřep, jak to do toho zajelo.

Pro porovnání druhý klíč:
Obrázek

Stejná prasklina, stejná rýcha a dokonce je i na tom kroužku. To už snad nebudeš tvrdit, že to není z výroby. Prasknout to člověk může, ale rýhu i do kroužku neudělá.
Naposledy upravil(a) Radim Brožek dne 17 črc 2010, 17:14, celkem upraveno 1 x.
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i 30 CW, klíčky a zadní tlumiče

Příspěvek od Hardcam »

Z fotek poznam prd. Snad jedina moznost je, ze ve slevarne hliniku byli vsichni v lihu...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 Ostatní“