1.4CVVT a E85?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

1.4CVVT a E85?

Příspěvek od pilotzz »

Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. :-$ )
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Reklama
 

SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od SKV »

Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od pilotzz »

SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od tatchwud »

pilotzz píše:Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. :-$ )
2 důvody proti:

1. nebudu podporovat "ekoteroristy" s jejich teorií přeměny potravin v paliva
2. docela věřím i tomu,že co se ušetří na ceně paliva,neušetřím na spotřebě a následném servisu.

Nárůst spotřeby paliva při použití paliva E85, který je zapříčiněn nižší výhřevností ethanolu tvořící základ paliva E85. Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Toto jsem si nevymyslel samozřejmě já. Je to v rozboru použití tohoto paliva na stránkách : http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... paliva-e85

další věci ke studiu : http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 102_01.pdf

a nakonec nějaké ty zkušenosti: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html

Takže Bůh suď, jak to vlastně je. Ale klasika je klasika.Za pár let třeba soudruzi z NDR vymyslí jinou hloupost,nebo se vrátí k dřevnímu plynu. :D/
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od SKV »

pilotzz píše:
SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...
Poslední dobou mi PP na N95 ukazuje 6.3 l/100 km, reálka je cca 6.5 l/100 km. Na mix s E85 ukazuje 7.2, pokud by odchylka byla 0.2 l, je to docela významný nárůst.
Jízdní projev se mi jeví zcela standardní bez jakýchkoliv problémů. Při první zkoušce se mi zdálo, že se to líp sbírá z nízkých otáček, ale teď to vypadá na standard.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od mechoun »

Takhle si kurvit motor... Radši se koukněte do techničáku
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od Hardcam »

V technicaku je N95, tak tam dej N95 a nehazarduj. Kdyz uz mas auto za 300tKc, tam Te snad par korun na benzinu nezabije. V zadnou usporu neverim.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od black_sheep »

to je na vyzkouseni tak do lantry :lol: do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od pilotzz »

black_sheep píše:to je na vyzkouseni tak do lantry :lol: do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...
to asi nebude takovej problém...
http://www.etanizer.com/ethanol_kit/Hyundai/i30/1_4
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od SKV »

Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od pilotzz »

SKV píše:Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
A v čem by to ničení auta mělo spočívat? Poškození palivové soustavy? Čeho konkrétně? Komponenty FFV vozidel (např. ford, opel...) jsou ze stejných materiálů (stejné) jako komponenty pro BA95-100. (píšu tedy o "novém" autě - cca 1-3 roky, ne o nějaké 15let staré Lantře koupené v bazaru s nalítanejma 200+tkm od 3. majitele nebo o filcce 50kw z rou 96, kde jsou hadice a komponenty bůhví z čeho..)
Čistota E85 je vyšší než čistota BA95, samozřejmě líh váže vodu a rozpouští staré nánosy CH paliv,takže do starýho auta to nemá smysl dávat a pak se divit co za "bordel to ten E85 vlasně je", přičemž to je akorát výplach těch zbytků echt zaubr bencín :lol:

Spíš mě zajímá ta schopnost "sbírat se z nižších otáček" - díky lepším emisím (E85 je vlastně vnitřní okysličovadlo) které letí na labdasondu a díky kterým ŘJ přidá palivo (ano = zvýší okažitou spotřebu) a motor je tak pružnější oproti směsi pouze BA95-98, kdy ŘJ kvůli emisím prostě palivo nedodá...
Vyšší okamžitá o x% podle stylu jízdy samozřejmě neznená automaticky zvýšení průměrné o těch saých X%....
Píšeš, zpočátu ze zdálo, že "se to líp sbírá..., ale teď už to nepřijde.." - víš jak to je - na lepší si zvykneš hned a pak to nevnímáš.. když jsem měl dýzlovou filcku a služební 2,0D4D s 300Nm, tak toyota byla raketa. teď je místo filcky i30ka a ta toyota nějak nedeje :mrgreen:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
oKo
**
Příspěvky: 400
Registrován: 05 kvě 2009, 18:33
Bydliště: 708 00

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od oKo »

Z pohledu jednoznačného stanoviska Hyundaie k LPG se nemohu nezeptat na to, co říká pan Hyundai etanizéru?
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od SKV »

Ještě jedno info. Otec lije cca 90% E85 do Twinga r.v. 1997, MPI motor 1.2 8V. Při větší zimně a studených startech auto škytá. Po lehkém zahřátí se chová zcela standardně. Je to lesní auto, se kterým se jezdí do lesa na dřevo. Do Toyoty Yarise r.v. 2008 leje půl na půl a zde to běhá bez problémů. Místo 4.7 l/100 N95 to bere cca 5.4 l/100 E85/N95.
Ethanol má ve vazbě víc kyslíku než benzín, proto při větším poměru E85/N95 běžné vstřikování nestačí dodávat dostatek paliva stechiometrický poměr a diagnostika může hlásit chybu. Proto se do základního kytu pro E85 dodává modul, který prodlouží dobu impulsu na vstřicích.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od Hardcam »

SKV: on kvuli 4,7 litru ve meste redi benzin ethanolem? Kolik toho ten clovek za rok najede?
Nad tim ustava rozum stat... :wink:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: 1.4CVVT a E85?

Příspěvek od black_sheep »

cha cha cha ja to snad zacnu lejt do sekacky :roll: :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“