Stránka 1 z 1

velké zahřívání motoru Lantra 1,8 GT rv.95

Napsal: 15 kvě 2006, 19:13
od bida.ml
Mám problém, že se mě strašně zahřívá motor. Zhruba po 5-ti kilometrové jízdě mě auto smrdí a teplotou v tom jen lupe. (dělá to od začítku co jsem to koupil) Když jsem jel na dovolené autem v dešti ve městě, tak se mě jako jedinýmu kouřilo z kapoty jak se odpařovali kapky. V servise mě řekli, že je to normální, ale mě se nezdá. Brzdy mám v pořádku a termostat si myslím že pracuje dobře (indikátor teploty ukazuje dobrou teplotu, zahřátí na provozní teplotu je cca po dvou až třech kilometrech). Zdá se mě i docela velká spotřeba a to na to moc nešlapu. Na kratší trasy okolo 5-ti km je cca 12 litrů, na delší se motá něco kolem 8-9 litrů. Poradí mě někdo co by s tím mohlo být? Lambda je dobrá (2x diagnostikováno v servise), nedávno jsem měnik krokový motorek.

Napsal: 16 kvě 2006, 07:42
od have
pokud je teplota podle teploměru v pořádku, tak je to asi subjektivní dojem. Zkontroluj jestli Ti zapíná ventilátor před chladičem( musí po velkém zahřátí běžet i když vytáhneš klíček ze zapalování) a průchodnost celého výfukového potrubí.

Napsal: 16 kvě 2006, 08:37
od jelensoft
To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.

Napsal: 16 kvě 2006, 09:42
od ryba
cau, co se tyce toho smradu, zadny zahrivani se nekona, jede to normalne, tak to ma byt. Pravdepodobne ti nekde utika olej (jak to mas se spotrebou oleje?), bud pod vikem ventilu nebo jinym tesnenim a kape na rozpalenej blok motoru, ci na vyfuk. Po zastaveni to cmoudi. Taky to muze zpusobovat unik chl. kapaliny. To mam uz dlouho, ted uz je to lepsi. Pretesnil jsem viko a vicko na dolevani oleje. Vse v technicke sekci, tema smrad v kabine. Pak mozna neco v Lantra/elantra.

Napsal: 16 kvě 2006, 10:02
od ryba
jelen, nesmysl, u moji lantry (93) jede i po vypnuti

Napsal: 16 kvě 2006, 11:52
od bida.ml
ryba píše:jelen, nesmysl, u moji lantry (93) jede i po vypnuti
U mě se zastaví.

Napsal: 16 kvě 2006, 11:55
od bida.ml
ryba píše:cau, co se tyce toho smradu, zadny zahrivani se nekona, jede to normalne, tak to ma byt. Pravdepodobne ti nekde utika olej (jak to mas se spotrebou oleje?), bud pod vikem ventilu nebo jinym tesnenim a kape na rozpalenej blok motoru, ci na vyfuk. Po zastaveni to cmoudi. Taky to muze zpusobovat unik chl. kapaliny. To mam uz dlouho, ted uz je to lepsi. Pretesnil jsem viko a vicko na dolevani oleje. Vse v technicke sekci, tema smrad v kabine. Pak mozna neco v Lantra/elantra.
S olejem nevím, před půl rokem mě měnili těsnění pod víkem motoru, protože mě olej utíkal, ale nezlepšilo se to. Po roce jsem dolejval zhruba půl litru (10W40 Aral). Budu muset projet celej motor a najit eventuelní únik, ale nezdá se mě to.

Napsal: 16 kvě 2006, 14:11
od have
jelensoft píše:To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.
do roku 95 nikoliv :?

Napsal: 16 kvě 2006, 14:30
od ryba
ono je to jednoduchy. Bud teda neco utika a odparuje se a smrdi. Logicky se to muze dit pouze tam, kde je velky teplo. Takze blok motoru a vyfuk.

Nebo jde o unik chl. kapaliny. Nekde prosakuje a cmoudi.

Anebo pri desti se nachytaj kapky do horkyho chladice a pri zastaveni se z neho cudi. To me dela taky. Prvni dve veci se projevi unikem nejakyho media. Tot asi charakteristika...nic vic neporadim

Napsal: 17 kvě 2006, 18:05
od bida.ml
Tak jsem byl na delší trase a fakt se mě zdá že se moje Lantra zahřívá nějak moc nadměrně, po dojetí je slyšet z motorové oblasti vyloženě lupání teplem a smrad není jako by se odpařoval olej a nebo chladící kapalina, ale je to jako by se něco totálně pálilo. Musím kompletně zkontrolovat obsahy všech kapalin a pak dám vědět jestli jsem něco objevil, ale prostě normální mě to nepřipadá. Sice jako předchozí auto jsem měl vůz o třetinovým výkonu a mladšího věku (fabie), ale stejně mě připadá že moc peče.

Napsal: 17 kvě 2006, 18:34
od Felotron
daji se koupit nejaky sracky na procisteni chladiciho systemu... treba ti to nejak pomuze. Nebo zkus digitalnim teplomerem zmerit teplotu chladici kapaliny tam,kde je cidlo, co dava infrmac na budik v palubce (jestli se vyrazne nelisi), pripadne zkus zkontrolovat termostat.

Jo a pojizde muj Accentik taky vesele lupe a krupe...

Napsal: 17 kvě 2006, 20:08
od jelensoft
Ja nevim, co porad resis, po zastaveni motor, kterej je zahratej chladne a proto v nem praska, to delaji i zdi domu v lete, kdyz v noci chladnou a taky ti nespadne na hlavu. Podivej se jestli z toho nekde neco netece a pokud mas nejaky pochybnosti, tak to vraz do servisu, at se mrknou, ale pokud s tim jezdis a nic se nedeje, tak je to asi OK, ne? Pokud by se to prehralo a ty jsi s tim jezdil, tak predpokladam, ze by se ti to kouslo a to bys poznal, to mi ver.

Napsal: 18 kvě 2006, 05:03
od bida.ml
Tak jsem se podíval pořádně na motor zespod a je pěkně zasranej od oleje a tak mám únik kterej smrdí. Nevím ale kde, protože mám měněné těsnění pod víkem motoru a tam to neteče, budu to muset celé očistit od oleje a kontrolovat. Uvidím.

Napsal: 18 kvě 2006, 08:24
od ryba
vetsinou tece na spoji mezi blokem motoru a prevodovky a pod hlavou ventilu. Nicmene bud v klidu u 11 let stary kary je to normal. Co se tyce toho lupani, neni to nic hroznyho, pracujou plechy.

Napsal: 03 čer 2006, 19:11
od vladinko-SK
jelensoft píše:To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.
Blbost, lantra 92 - 95 ide ventilator aj po vytiahnuti kluciku, ale zalezi od teploty.