Stránka 1 z 2

Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 17:37
od Jiří
Takže po témeř 6 letech jsem změnil vůz a jejím Elantra 8) Mám ji měsíc,akorát mě na ní zarazilo pár věcí.....

1.Ach ta kontrolka Check Engine začala mi svítit po 2000km.Auto je čerstvě po technické,takže emise jsou dobré,spotřeba 8 litrů,což je taky super.Trošku se mi,ale zdá,že při nastartování a prvotním rozjezdu se špatně rozjíždí(dusí).Jako bych načerpal špatný benzín a nebo je možná palivový filtr špatný.....

2.Když nastartuji a dám větrák na foukání oken automatický se mi zapne klima,má to tak každý......

3.Mám jako jeden z mála raritu a to je motorizace 1.6 66kw :!:

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 17:45
od Rybář
Ahoj, tak blahopřeju a mnoho šťastných kilometrů. Jenom něco k těm bodům:
1) z toho bych teda moc nadšenej nebyl, já mám 6,9l/100km (Lantra, 1,6)
2)Tohle máme u Accenta taky, ale u něj se to dá vypnout, u Elantry jsem se nedočetl, jestli to lze deaktivovat :-k
3)Není v klapce restriktor?

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 18:00
od Jiří
1)No trošku ji víc testuji trošku si musím zvyknout na jiný styl jízdy,protože lantru jsem musel víc vytáčet
2)Vypnout to jde tlačítkem a/c,akorát při každém ofuku oken to musím ručně přepnout,proto i ta vyšší spotřeba.
3)Restriktor nevím o co jde???

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 18:59
od Bolo
To je takový kus v sání u váhy vzduchu, co brání přísunu vzduchu a snižuje výkon

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 19:14
od Jiří
Vlastně i lantry byly 66kw na to bych se mohl podívat....

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 03 lis 2010, 23:12
od Hardcam
Nejezdila predtim v Ceskych Budejovicich?
U tehle verze je trosku orisek shanet brzdy a dalsi drobnosti. Ale gratulace.

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 04 lis 2010, 03:25
od Jiří
No byl jsem pro ní v České Lípě,ale předešlý majitel byl z Budějovic a auto je dotáhlé z Rakouska.

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 04 lis 2010, 10:48
od Hardcam
Tak kontaktuj clena easy (ten je z Budejek), treba se dozvis neco vic. Kdyz odeme kupoval mou Elantru, tak mel jeste tu zelenou 66kW. A tech tu moc jezdit nebude.

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 05 lis 2010, 18:56
od Bofors
klima se automaticky zapne pouze při nastaveném ofuku okna protože se předpokládá že ho chceš odmlžit. dej foukání do interiéru ve výši ramen a klima se zapínat nebude.

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 05 lis 2010, 20:34
od Roadtohill30
Takze, spotreba 8 litrikov je asi normal, ja mam tiez taku spotrebu aj ked teda mam 79kw verziu, kontrolka ček engine sviety kazdemu druhemu, nic nenormalneho...na 90precent ti poviem ze ta chyba je zla ucinnost katalyzatora...riesenie?ja som vytiahol ziarovku z palubky a nesvieti nic :)...a ta klima to robi na kazdej elantre, a tiez ma to vytaca :(

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 05 lis 2010, 21:33
od Jiří
No hlavně problém je v chladnějších měsících,kdy má člověk furt zaplé odmlžování oken a při každém nastartování kontrolovat jestli je zaplá klima je dost otravné....Jedině,co by mohlo pomoct je vymontovat pojistku a na léto ji tam hodit na zpět.No ono spotřeba je u mě vyšší i proto,že díky LPG mám pohotovostní hmotnost o 65kg vyšší,dal jsem si tam totiž 56litrovou nádrž.S tou kontrolkou žárovky CHECK je to skvělé řešení =D>

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 06 lis 2010, 12:26
od easy
Tak abych k tomu taky něco dodal :-)

Restriktor tam není, měl jsem to rozebrané, takže výkon se asi omezuje jinak (řídící jednotka?).

Check Engine! Tak ta mě jednu dobu taky trápila, ale po výměně lambda sondy to bylo v pohodě, ale ty sondy jsou tam dvě, tak bych kouknul na tu druhou (jestli si to dobře pamatuju, tak jsem měnil tu za katem). Každopádně na nic to nemělo vliv, ani na spotřebu ani na jízdu, prostě to jen svítilo.

Spotřeba: Já se dostal nejmíň na 6,3l při jízdě na dlouhou vzdálenost podle předpisů. Jinak kombinovaná byla opravdu někde kolem 8 litrů. Ale já mám asi těžkou nohu i při předpisové jízdě:-D Hard s tou jeho Elou jezdil za 4,4l a já se pod 4,8 nikdy nedostal :-D

Jinak přeju hodně šťastných kilometrů, tahle Ela mi trošku chybí. Kdyby ses jí chtěl někdy náhodou zbavit, tak dej vědět, přítelkyni by se líbila :-)

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 08 lis 2010, 18:16
od Jiří
Tak v první řadě musím ještě poděkovat Hardcam,protože jde vidět,že má o svých ovečkách přehled a našel bývalého člena mojí elantry.No právě,že za chladna se to trochu dusí jak se to zahřeje je to v poho,takže to už vypadá na špatnou lamba sondu,ale to budu řešit až na jaře,bo teď nějak moc peněz není.Na kolik tě ta lamba sonda EASY vyšla pamatuješ si to?Ok při prodeji si první komu budu psát :mrgreen:

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 09 lis 2010, 11:37
od Bofors
za studena se to nedusí ale pokud výrazněji šlápneš na plyn tak ti to elektronika nedovolí abys neničil motor po ohřátí se to odblokuje. když budeš jezdit jak se má tzn. za studena zlehka tak není problém.

Re: Z lantry do Elantry

Napsal: 09 lis 2010, 13:23
od Jiří
[quote="Bofors"]za studena se to nedusí ale pokud výrazněji šlápneš na plyn tak ti to elektronika nedovolí abys neničil motor po ohřátí se to odblokuje. když budeš jezdit jak se má tzn. za studena zlehka tak není problém.

No tak to jsem netušil....Já si říkal,že mi to jen dělá než se přepne LPG,což je při 30 stupňích motoru.