Stránka 1 z 1
Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 05 pro 2010, 15:35
od Gandalf
Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte, ale nenašel jsem tu nic příbuzného a zvlášť v současných mrazech mě tenhle problém dost rozčiluje.
Ve všech předchozích autech jsem měl zásuvky na palubce (zapalovače, apod) stále aktivní a tak jsem je mohl používat v garáži pro připojení malé udržovací dobíječky. U Accenta jsou zásuvky aktivní až po otočení klíčku, což je pro tuhle věc k ničemu. Tak se chci zeptat jestli nějaký zkušenější elektrokutil neřešil, jak upravit stávající zapojení zásuvky nebo (pokud možno) jednoduše "vyrobit" někde novou, použitelnou pro tento účel, abych v elektroinstalaci nezpůsobil víc škody než užitku.
Díky předem
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 05 pro 2010, 16:59
od cert
No, asi bych někam k motoru usochal nějakej držáček a do toho klasickou palubní zásuvku 12V. Tu bych napojil na baterku přes přes extra pojistku napřímo a basta.
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 00:24
od Martun
Gandalf píše:Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte....
Nene
Krásně se ti to povedlo umístit!
Kam bys to taky chtěl jinam dát? Do pneumatik? To už bych brblal.. ale takhle máš pochvalu
Vidíš, já ani nevěděl že po vypnutí klíčku je zásuvka neaktivní...
Dávám tam jen navigaci a tu po vytažení klíčku odnáším ssebou...
Asi bych použil návrhu Čerta.. nejjednoduší... a klidně bych ty káble píchnul do origo zásuvky s vloženou pojistkou.. Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace...
Ale pokud bys se stím nechtěl dělat (známe tvé názory na úpravy)
Proč , když už jsi zavřenej v ty garáži, neotevřeš haupnu a nepíchneš to rovnou na kontakty baterky? ... když už tady nemáš ten luxus píchnutí konektoru do autozásuvky...
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 06:42
od Gandalf
Martun: Na té malé dobíječce (používám ji ve větších mrazech spokojeně už celá léta) je konektor do zapalovače, který používám i do dalších aut. Navíc tohle provádím přes víkendy na chalupě a garáž je tam uzavřená jen ze tří stran, ne uzamčený objekt. Jen si neumím představit to Tvoje "Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace..." - co to reprezentuje za úpravy? Říkal jsem si, že k jedné z těch zásuvek bych přivedl kabely třeba od pojistek, taky aby byla stále pod proudem nebo zkrátka nevím, nejsem takový odborník na auto-elektro
Navíc nevím, jak bych spočítal hodnotu pojistky, kterou bych tam měl vložit. Holt spousty otázek, jejichž odpovědi jen generují další...
A když si kabel od téhle mini-nabíječky upravím přímo na kontakty akumulátoru, tak tam takový malý zdroj můžu píchnout, aniž bych odpojoval aku od palubní sítě (nevím, kdy je to při dobíjení nutné a kdy ne)?
Jinak děkuji za pochvalu, ale jinam to fakt dát nešlo
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 08:37
od Martun
Když jsi aku dobíjel přes zásuvku, taky jsi nic neodpojoval, tudíž to bude stejnej efekt jako když to dáš natvrdo na baterku. Navíc podle toho co píšeš, se jedná o jakousi "udržovací nabíječku" čili ten nabíjecí proud je asi malý a ne jak z klasické nabíječky...
Jediný co mě napadá, kde je napětí i bez klíčku, to jsou varovný světla... ale to je jen úvaha, nevím ted tady od pc přes jakou to je pojistku a jesli je identická s pojistkou od zásuvky... asi ne, páč u zásuvky se počítá s větším odběrem...
Vyjmout z okruhu jsem myslel tak, že bys na baterku dal do svorek pod matky kable s očky a ty protáhl do kabiny (viz Zdenek Svoboda, ten už protahopval, tak ví kudy) a na dalčí jazíčkový konektory to nasunul na autozásuvku... Tudíš za zásuvkou by sse ti už jen "povaloval" původní konektor jaksi nevyužitý... A pojistku bych tam dal stejnou, jaká je nyní.. to musíš zjistit pohledem na pojistkovou skříňku v autě..
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 08:45
od mechoun
Elegantní je vytáhnout z přívodu k zásuvce fous k baterce přes diodu a pojistku směrem na + baterky. Funkce zásuvky "přes klíček" zůstane zachovaná a přitom přes ní půjde i dobíjet baterka.
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 09:55
od Gandalf
Kabely bych mohl zkusit protáhnout od motoru, ale až po záruce. Nebo pokaždé otvírat motor a mít zásuvku někde přímo u aku, jak navrhoval cert.
Je to fakt šikovná věcička, zvlášť v zimě. Když jsem přijel v pátek na chalupu a do neděle připojil, akumulátor byl celou zimu v pohodě. Kupoval jsem to ještě kdysi za totáče v Mototechně, ale i dnes se obdoba prodává:
http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=4394
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 10:06
od Yurii
Pokud máš auto ještě v záruce, udělal bych to přes krokodýlky přímo na baterku... kabel ze sítě jenom přivřeš pod kapotu a tím se to vyřeší. Taky bych se asi nehrabal v elektrice ještě když to je v záruce... U Scoupe plánuju zásuvky časem přepojit aby fachčily pořád ale řekl bych že u New Accenta to bude o něco větší problém
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 10:56
od Gandalf
Yurii: Asi to bude nejlepší řešení, jen musím vymyslet elegantní vyvedení "kroko" od zapalovačové zástrčky, protože tu používám na další auta, abych u všech nemusel pořád lítat do motoru...
Díky všem za názory a rady
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 12:46
od Martun
Udělej si protikus, kup si zásuvku. Od Filsonu je kolem 30kč, nevim přesně. A na druhej konec si pridelej na kabliky svorky a máš po starostech..
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Napsal: 06 pro 2010, 13:08
od Yurii
Přesně tak to mam já pro nabíječku akumulátorů pro svojí RC buggynu
Krokodýlky s protikusem a pak tam tu nabíječku jenom píchnu