Stránka 1 z 1

Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 05 pro 2010, 15:35
od Gandalf
Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte, ale nenašel jsem tu nic příbuzného a zvlášť v současných mrazech mě tenhle problém dost rozčiluje.
Ve všech předchozích autech jsem měl zásuvky na palubce (zapalovače, apod) stále aktivní a tak jsem je mohl používat v garáži pro připojení malé udržovací dobíječky. U Accenta jsou zásuvky aktivní až po otočení klíčku, což je pro tuhle věc k ničemu. Tak se chci zeptat jestli nějaký zkušenější elektrokutil neřešil, jak upravit stávající zapojení zásuvky nebo (pokud možno) jednoduše "vyrobit" někde novou, použitelnou pro tento účel, abych v elektroinstalaci nezpůsobil víc škody než užitku.
Díky předem :)

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 05 pro 2010, 16:59
od cert
No, asi bych někam k motoru usochal nějakej držáček a do toho klasickou palubní zásuvku 12V. Tu bych napojil na baterku přes přes extra pojistku napřímo a basta.

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 00:24
od Martun
Gandalf píše:Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte....
Nene [-X Krásně se ti to povedlo umístit! =D> :lol: Kam bys to taky chtěl jinam dát? Do pneumatik? To už bych brblal.. ale takhle máš pochvalu :mrgreen:
Vidíš, já ani nevěděl že po vypnutí klíčku je zásuvka neaktivní... :-k Dávám tam jen navigaci a tu po vytažení klíčku odnáším ssebou...
Asi bych použil návrhu Čerta.. nejjednoduší... a klidně bych ty káble píchnul do origo zásuvky s vloženou pojistkou.. Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace...
Ale pokud bys se stím nechtěl dělat (známe tvé názory na úpravy) :lol: Proč , když už jsi zavřenej v ty garáži, neotevřeš haupnu a nepíchneš to rovnou na kontakty baterky? ... když už tady nemáš ten luxus píchnutí konektoru do autozásuvky...

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 06:42
od Gandalf
Martun: Na té malé dobíječce (používám ji ve větších mrazech spokojeně už celá léta) je konektor do zapalovače, který používám i do dalších aut. Navíc tohle provádím přes víkendy na chalupě a garáž je tam uzavřená jen ze tří stran, ne uzamčený objekt. Jen si neumím představit to Tvoje "Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace..." - co to reprezentuje za úpravy? Říkal jsem si, že k jedné z těch zásuvek bych přivedl kabely třeba od pojistek, taky aby byla stále pod proudem nebo zkrátka nevím, nejsem takový odborník na auto-elektro :) Navíc nevím, jak bych spočítal hodnotu pojistky, kterou bych tam měl vložit. Holt spousty otázek, jejichž odpovědi jen generují další... :)
A když si kabel od téhle mini-nabíječky upravím přímo na kontakty akumulátoru, tak tam takový malý zdroj můžu píchnout, aniž bych odpojoval aku od palubní sítě (nevím, kdy je to při dobíjení nutné a kdy ne)?

Jinak děkuji za pochvalu, ale jinam to fakt dát nešlo :D

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 08:37
od Martun
Když jsi aku dobíjel přes zásuvku, taky jsi nic neodpojoval, tudíž to bude stejnej efekt jako když to dáš natvrdo na baterku. Navíc podle toho co píšeš, se jedná o jakousi "udržovací nabíječku" čili ten nabíjecí proud je asi malý a ne jak z klasické nabíječky...

Jediný co mě napadá, kde je napětí i bez klíčku, to jsou varovný světla... ale to je jen úvaha, nevím ted tady od pc přes jakou to je pojistku a jesli je identická s pojistkou od zásuvky... asi ne, páč u zásuvky se počítá s větším odběrem...

Vyjmout z okruhu jsem myslel tak, že bys na baterku dal do svorek pod matky kable s očky a ty protáhl do kabiny (viz Zdenek Svoboda, ten už protahopval, tak ví kudy) a na dalčí jazíčkový konektory to nasunul na autozásuvku... Tudíš za zásuvkou by sse ti už jen "povaloval" původní konektor jaksi nevyužitý... A pojistku bych tam dal stejnou, jaká je nyní.. to musíš zjistit pohledem na pojistkovou skříňku v autě..

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 08:45
od mechoun
Elegantní je vytáhnout z přívodu k zásuvce fous k baterce přes diodu a pojistku směrem na + baterky. Funkce zásuvky "přes klíček" zůstane zachovaná a přitom přes ní půjde i dobíjet baterka.

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 09:55
od Gandalf
Kabely bych mohl zkusit protáhnout od motoru, ale až po záruce. Nebo pokaždé otvírat motor a mít zásuvku někde přímo u aku, jak navrhoval cert.
Je to fakt šikovná věcička, zvlášť v zimě. Když jsem přijel v pátek na chalupu a do neděle připojil, akumulátor byl celou zimu v pohodě. Kupoval jsem to ještě kdysi za totáče v Mototechně, ale i dnes se obdoba prodává:

http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=4394

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 10:06
od Yurii
Pokud máš auto ještě v záruce, udělal bych to přes krokodýlky přímo na baterku... kabel ze sítě jenom přivřeš pod kapotu a tím se to vyřeší. Taky bych se asi nehrabal v elektrice ještě když to je v záruce... U Scoupe plánuju zásuvky časem přepojit aby fachčily pořád ale řekl bych že u New Accenta to bude o něco větší problém

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 10:56
od Gandalf
Yurii: Asi to bude nejlepší řešení, jen musím vymyslet elegantní vyvedení "kroko" od zapalovačové zástrčky, protože tu používám na další auta, abych u všech nemusel pořád lítat do motoru...

Díky všem za názory a rady :)

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 12:46
od Martun
Udělej si protikus, kup si zásuvku. Od Filsonu je kolem 30kč, nevim přesně. A na druhej konec si pridelej na kabliky svorky a máš po starostech.. :wink:

Re: Stále aktivní 12V zásuvka?

Napsal: 06 pro 2010, 13:08
od Yurii
Přesně tak to mam já pro nabíječku akumulátorů pro svojí RC buggynu :) Krokodýlky s protikusem a pak tam tu nabíječku jenom píchnu :)