Vibrace auta

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Vibrace auta

Příspěvek od Hanz »

Již jsem psal o svém problému do sekce Getz, téma pneumatiky Kumho:
... udělali jsme si dobře a koupili proti vůli mé drahé polovičky nové alu. No a po přezutí se zvýraznili vibrace a po návštěvě gumoservisu, kde mi zjistili šlendrián nebo spíš "seru na to" z předchozí dílny a dovažovali každé kolo, se problém s vibrací kol pouze snížil a jediné co je výsledkem - házivost pneu. Je zajímavý, že to nebylo tolik patrný při origo obutí na plecháčích!?!?!?...
Protože se situace vyvinula dál, budu pokračovat s popisem - vibrace začínají v rychlosti asi 105km/h a po verdiktu nerovnost obvodu pneumatiky (bylo to vidět na roztočené vyvažovačce) došlo na zakoupení nových gum - a stále vibrujem, celkem třikrát nezávislá kontrola vyvážení kol na rozdílných vyvažovačkách - žádné zlepšení, přezutí na zimní sadu, kde vibrace byly nepatrné a nevěnoval jsem jim pozornost - opět vibrace. V technický sekci https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=1964 je zmínka o vlivu kroužků na výdrž podvozku a jeho poškození, je to možné, že by kroužky byly od výrobce vadné a byly příčinou vibrací? Měl jsem za to, že při dotažení matic se kolo vystředí na kuželové osazení matek?
Protože teď potřebuju autiko každý den, nemůžu ho odložit do servisu a na zavěšení jsem nic nenašel, poraďte, kde by mohl být zakopaný čokl? Nesetkal se už někdo z vás s tímhle problémem???? :? Díky za každou radu...

HELP, Mimoň za rohem a auto máme jak vibrátor :cry:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Reklama
 

vipe

Příspěvek od vipe »

Jen se blbě zeptám identifikoval jsi odkud to jde myslím tím přední náprava nabo zadní. Přenáší se to do volantu? nebo vybruje auto jako takové. Tekon máš nový gumy a stále stejné problémy? V těch gumách to asi nebude chce to vylučovací metodu. Správný tlak v pneu, vystřeďovací kroužky, otestovat zavěšení kol a čepy řízení, ložiska v kolech :( Víc neporadím :wink: ale tohle stejně znáš.
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Fšecko sem pruboval, kolo po kole jsem měnil rezervu a snažil se vyselektovat to vadný kolo i za učasti manika z pneuservisu - nezadařilo se.... Vibrace nejsou ani trvalého rázu, jen mám pocit, že v pravým oblouku (jízda na dálnici) "zmizí" a při jízdě vlevo jsou výraznější. Auto nemá tendeci při puštění volantu se někam stáčet, prostě se to projevuje jen intenzivním chvěním... nevím jak bych to přiblížil. Proto se ptám, zítra zkusím zajet k prodejci kol a vyměnit vymezovací kroužky, ale nevím, jestli to může mít takový vliv... To už se tím zabývají poměrně intenzivně i v tom pneuservisu, protože je zajímá, čím to je. :cry:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Kyrglík
***
Příspěvky: 832
Registrován: 19 led 2006, 20:12
Bydliště: Chotěšov-Plzeňsko

Příspěvek od Kyrglík »

Já se jen zeptám-to chvění ti dělá při jízdě normální nebo brždění???Já když měl sjetý destičky a trošku šlápnul na brzdu,auto se začalo celý chvět...Asi to je blbost,ale stejně jsem to napsal :oops:
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Hanz: A zkousel jsi treba puvodni plechace?
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

za akcelerace i volnobehu i brzdeni? Tak to nejsou gumy. Bud ty lity kola, nebo stabilizator rizeni, v nejhorsim posilovac.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Myslím, že vymezovací kroužky to nebudou. Já už je mám ojebaný jak bejk a vibrace žádný nemám..
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
Uživatelský avatar
Benji
*
Příspěvky: 44
Registrován: 02 srp 2005, 15:29
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Benji »

Pokud jsou gumy 100% vyvážený (tzn. i disk je v pohodě), pak to můžou být:
- středící kroužky (vysoká pravděpodobnost!)
- tlumiče / pružiny
- zvlněné kotouče (efekt hlavně při brzdění!) nebo nějak poškozený kotouč / náboj kola
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Kyrglík
***
Příspěvky: 832
Registrován: 19 led 2006, 20:12
Bydliště: Chotěšov-Plzeňsko

Příspěvek od Kyrglík »

Ale zase Hanz psal že se mu to stalo až když koupil nový kola,u orig. se to neprojevovalo....Fakt si lámu hlavu a nic mi nenapadá...Ještě k tomu když mu nepomohli ani v pneuservisu... :oops:
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Uživatelský avatar
Benji
*
Příspěvky: 44
Registrován: 02 srp 2005, 15:29
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Benji »

Kyrglik píše:Ale zase Hanz psal že se mu to stalo až když koupil nový kola,u orig. se to neprojevovalo....Fakt si lámu hlavu a nic mi nenapadá...Ještě k tomu když mu nepomohli ani v pneuservisu... :oops:
To je vcelku logické - originál kola (plechy vždy a AL-kola od výrobce často) mají přesnou díru o průměru o 0,1mm větším než náboj (např. Vectra má náboj 65mm, otvor disku je 65,1mm), takže kolo je nasazeno bez vůle a středící kroužky nejsou potřeba.
Jakmile si koupíš jiná kola než originál od výrobce, kroužky jsou nutné!!!
Naposledy upravil(a) Benji dne 30 kvě 2006, 08:38, celkem upraveno 1 x.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Kyrglík
***
Příspěvky: 832
Registrován: 19 led 2006, 20:12
Bydliště: Chotěšov-Plzeňsko

Příspěvek od Kyrglík »

Benji píše:
Kyrglik píše:Ale zase Hanz psal že se mu to stalo až když koupil nový kola,u orig. se to neprojevovalo....Fakt si lámu hlavu a nic mi nenapadá...Ještě k tomu když mu nepomohli ani v pneuservisu... :oops:
To je vcelku logické - originál kola (plechy vždy a AL-kola od výrobce často) mají většinou přesnou díru o průměru o 0,1mm větším než náboj (např. Vectra má náboj 65mm, otvor disku je 65,1mm), takže kolo je nasazeno bez vůle a středící kroužky nejsou potřeba.
Jakmile si koupíš jiná kola než originál od výrobce, kroužky jsou nutné!!!
Aha,takže když neoriginál kola,hned ještě středicí kroužky???Já totiš taky v budoucnu chci nějaká lepší kola :roll:
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Tak pánové a jestli je problém vyřešený, podělím se s Vámi o hříčku osudu nebo života - jak chcete. Frčel Obrázek jsem po práci do gumárny a opět jsme řešili proublem s vibracemaObrázek. Zavolal jsem opakovaně k prodejci liťáků a popsal dalšímu prodavači můj problém včetně zmínky o vystřeďovacích kroužcích (díky Benji), kouknul tam někde do PC a poradil, abych se podíval na vnitřní průměr kroužku, který má být u mého autika 54,1mm. Samo, že nebyl - záměna při prodeji, sjeli jsme k prodejci, vyměnili kroužky, servisák mi ještě upravil Obrázektlak v pneu na 1,9 atm. a celá záležitost se zdá být po ujetí kontrolních 50km vyřešená (zdá být, protože jsem se stal nedůvěřovým a počkám, jak se to bude chovat následujících min. 200km ) Obrázek.
Co se týká té zkoušky přezutí na zimáky, já je nechal před výměnou pro jistotu vyvážit - a oni mi je "rozvážili", tak vibrace šli i z týhle sady...Obrázek Takže se budu snažit věřit, že je vše OK a už vidím budoucnost (jako Mimoň)zase růžově Obrázek
Takže vystřeďovací kroužky jsou nejspíš opravdu důležité pro správný usazení kol a díky vám za radu Obrázek a jako odměnu za snahu poradit vám, pánové, posílám jednu slečinku pro potěchu Obrázek nebo radši ještě tuhle - Obrázek.
A ještě jednou Obrázek
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Benji
*
Příspěvky: 44
Registrován: 02 srp 2005, 15:29
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Benji »

Jsem rád, že to vypadá, že problém je vyřešen.
Nemám ve zvyku radit nesmysly, nýbrž pouze věci, které mám ověřené nebo na základě vlastních zkušeností.
Ještě jednou si dovolím zopakovat, že vibrace nápravy způsobují z 95% nevyvážená nebo nevystředěná (absence středících kroužků) kola.
Pravděpodobnost, že příčina je jinde, je mizivá.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Josef »

Benji píše:...vibrace nápravy způsobují z 95% nevyvážená nebo nevystředěná kola...
Jenom jedna vlastní zkušenost. :roll:
Když jsem měl vykoupanýho plaváčka a vyschnul z nejhoršího. Tak jsem s ním jel do Prahy a při 95 km/hod. začal volant vibrovat jako blázen :shock: Dost jsem se vyděsil, že to vzalo někde v poli nápravu. Sundám tedy kolo a ejhle :shock: Z vnitřní strany ráfku bylo nalepeno asi 5 dkg krásně ztvrdlého jílu :lol: Stačilo pořádně umýt a bylo po vibracích :P :P Taky zkušenost Obrázek
Kyrglík
***
Příspěvky: 832
Registrován: 19 led 2006, 20:12
Bydliště: Chotěšov-Plzeňsko

Příspěvek od Kyrglík »

Taky jednu zkušenost přidám...
Jedu si to po dálnici....a ejhle..Koukám a majáčky za mnou :oops: Zastavím,pozdravím,usměju,zjistím kolik,zamračím se,zaplatím,odjedu a je mi smutno.Peněženka lehčí o 1000kč :cry: Takže....JEZDIT POMALU :wink:
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“