Stránka 1 z 2

Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 20 pro 2010, 08:38
od sc
Přátelé,

moje baterie Solite z prvovýroby je na konci života a musím jí vyměnit. Nějak se mi ale nedaří najít správnou náhradu. Originál Solite 60 Ah má rozměry (š x v x h) 224 x 200 x 162 mm, což je podle všeho naprostý atyp. Internetové katalogy podle modelu auta buď nenabízejí žádnou možnost (Akuma...), nebo nabídnout typ, který se tam rozhodně nevejde (Varta). Řešil už někdo tenhle problém?

V Butovicích jsem se zatím neptal, to si nechávám až jako poslední možnost.

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 20 pro 2010, 09:09
od Saimon

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 20 pro 2010, 10:56
od sc
Už jsem to zkoušel, ale tenhle vyhledávač dílů (využívají ho i jiné e-shopy) vnucuje pro 1,5 CRDi baterii o 2 cm vyšší, 4 cm delší a 1 cm širší, než jaká se tam vejde :-(.

Spíš mi jde o to, jestli tady někdo nemá praktickou zkušenost, co se do tohohle auta dá nacpat. Protože katalogy jsou na nic.

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 20 pro 2010, 11:05
od adam221
Origo baterka tam sedi na milimetre? Vyskusaj zmerat box na baterku a podla neho potom hladat....

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 21 pro 2010, 11:49
od sc
Nenarodil jsem se včera... knížecí rady typu "změř si držák" a "podívej se na internet" jsou poněkud nanic, protože to bylo samozřejmě to první, co jsem udělal. Také jsem už stihl návštěvu ve dvou servisech, z toho jeden byl autorizovaný Hyundai a druhý bylo obchodní zastoupení Varty, Akumy a Optimy. A nic, všude se jen drbají na hlavě. Do Hyundaie LC 1.5 CRDi patří podle všeho 60 Ah kostka pravá s dolními úchyty, ale pouze z přední a zadní strany (ne bočními). Tento formát evidentně běžně k sehnání není. Pouze Varta dodává správnou velikost baterie co do vnějších rozměrů, ale ta zase nemá spodní úchyty, takže nejde přišroubovat (je určená do aut s horním úchytem). Jediné univerzální řešení je jít s kapacitou dolů, údajně se tam jako náhrada vejde jakákoliv evropská pravá kostka 54 Ah. Což je ale něco za něco. Tolik tedy teorie.

Původní (prakticky myšlená) otázka tedy zůstává - vyřešil někdo problém rovnocenné náhrady původní baterie Solite v tomto autě? Nějak se mi nechce věřit, že bych byl první, kdo po pěti letech vyhazuje baterku.

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 21 pro 2010, 16:26
od Farrael
No jak nad tím tak přemýšlím, tak se mi nechce věřit tomu, že by ji zastoupení Hyundaie tedy dealer, nebyl schopnej objednat i kdyby od Korejců :-)

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 21 pro 2010, 18:06
od Saimon
Tak nezbývá než tam dát o trochu slabší baterii a tím neuškodíš nebo prodat auto :roll: :lol:

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 29 pro 2010, 16:03
od sc
Končím svou anabázi. Zmapoval jsem možnosti a jsou v podstatě tyto:

1) Evropská baterie v běžné prodejní síti, ovšem za cenu ztráty cca 10 % kapacity díky atypické velikosti držáku - cca 1.500 Kč.
2) Originál baterie 60 Ah na objednávku z Butovic - cca 2.600 Kč.

Vzhledem k tomu, že originální baterie ničím zvláštním nevynikala, její podrobnější technickou specifikaci jsem nenašel ani na webu výrobce a ještě je předražená, patrně si koupím spíš některou evropskou (s výběrem konkrétního typu podle startovacího proudu za studena).

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 02 led 2011, 19:17
od nony
Ahoj, mám Accenta CRDI rv.2003. V prosinci 2010 mě baterka "skončila". Sloužila tedy 7 roků - myslím, že tedy byla korejská baterka vynikající. Stejně jako ty jsem hledal lacinější baterii ale narazil jsem na stejný problém - netypický rozměr. Nakonec jsem si koupil v autorizovaném servisu Háša v Bohušovicích opět originální korejskou baterii za 2400 Kč (do auta pasovala přesně) a doufám, že vydrží zase těch 7 roků.

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 03 led 2011, 23:05
od Hujer
sc píše:Končím svou anabázi. Zmapoval jsem možnosti a jsou v podstatě tyto:

1) Evropská baterie v běžné prodejní síti, ovšem za cenu ztráty cca 10 % kapacity díky atypické velikosti držáku - cca 1.500 Kč.
2) Originál baterie 60 Ah na objednávku z Butovic - cca 2.600 Kč.

Vzhledem k tomu, že originální baterie ničím zvláštním nevynikala, její podrobnější technickou specifikaci jsem nenašel ani na webu výrobce a ještě je předražená, patrně si koupím spíš některou evropskou (s výběrem konkrétního typu podle startovacího proudu za studena).
Nebo je jeste jedna moznost a to upravit spodek baterie(odriznout kraje).Pak se tam vejde.De jen o jeden cm.Je sice ryziko ze kdyz odejde tak zaruku asi neuplatnis,ale z praxe vim ze 99,9% baterii urcite vydrzi po dobu zaruky!

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 06 pro 2011, 22:56
od PedroKV
hm, pěkné. Doputoval jsem ke stejnému závěru: buď origo, nebo špekulovat, co tam narvat a jak. Kellyšové a spol píšou Varta 70Ah pravá, pak jsem ještě dogooglil Banner, ale ta má 480A, což je o dost méně než origo. :-(

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 06 pro 2011, 23:22
od enjoy
Podíval bych se po Vartě,ta dělá opravdu hodně variant.otázka je jestli 68Ah vyjde na menší peníze než originál...

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 07 pro 2011, 00:08
od PedroKV
To vyjde-nákupka.cz,tam vychází 70ah o asi 350 levněji. Otázkou tak zůstává,jestli se tam ta 68ah varta vejde.

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 07 pro 2011, 11:39
od PedroKV
Originál baterie ve značkovém servisu 4100 bez daně.....

Re: Náhradní baterie pro CRDi

Napsal: 10 pro 2011, 13:58
od PedroKV
Tak vyřešeno autobaterií Varta Blue Dynamic, kód VT560408BD (pravá). Cena: 2052 s DPH s 5% slevou v Auto Kelly. Varta dělá i jinou 60Ah variantu: jedna nemá patky vůbec, druhá má 4 patky, ale výšku jen 175mm a to je málo, tato má 190mm a i to znamená na konci při montáži maloučko bojovat s kabely (ale dá se).

Postup:

1) Tohle je ta stará atypická mrcha Solite 48-23GL:
01.jpg
01.jpg (88.75 KiB) Zobrazeno 7005 x
2) Má patky jen z přední a zadní strany, z boku ne:
02.jpg
02.jpg (110.02 KiB) Zobrazeno 7005 x
3) Při demontáži staré baterie začneme sundáním prvního dílu sání do motoru, drží jen na dvou šroubek, klíč č.10:
03.jpg
03.jpg (86.46 KiB) Zobrazeno 7005 x