Zábeh i20ky

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

Viem, že v manuáli je to určite uvedé ale zaujímalo by ma ako ste zabiehali svoje i20ky. Napr. otáčky pri ktorých treba radiť a podobne.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od koloman.brutus »

tazka otazka,

tu sa budu odpovede znacne lisit.
Ja som postupoval podla pokynov vyrobcu t.j nevytacat prvych 2000km nad 4000ot./min aj ked sem-tam sa tak nestalo. Ini Ti povedia, aby si to vytacal aj za 4000ot./min, ze bude motor zivsi. Subjektivne si nemyslim, ze pri objeme 1.25 nastane nejaky rozdiel po zabehnuti. Na motor vplyva viacero faktorov. Kratke a studene jazdy (do roboty a spat), jazdy po meste (napr. pizza roznaska) alebo dialniciach atd. Po zabehu to parkrat vytocis do cerveneho pola a bude to ok.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od suah »

Prilisne vytacanie motoru v zabehu mi pride podobne ako prilisne vytacanie motoru, kym je studeny. Motor to sice prezije, ale podla mna mu to rozhodne neprospeje.. [-X
To, ze bude motor zivsi, sa da predsa dosiahnut aj neskor. Mal som auto s najazdenymi cca 80k kilometrami, ktore bolo lenive ako vos (pani v dochodkovom veku, ta moc po vykone nesla), a po niekolkych tyzdnoch sviznej jazdy sa citelne zlepsilo. Cize pockat s vytacanim do skoncenia zabehu nebude robit absolutne ziadny problem..
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

Tak myslím, že tých prvých 2000 km bude stačiť ak budem preraďovať pri 3500 ot/min samozrejme len so zohriatym motorom, občas ho vytočiť do 4000 ale nie viac. A zrejme treba často meniť rýchlosť jazdy, len tohto sa obávam, lebo i20ka bude vyslovene len na diaľnici.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

Niekde som sa tu dočítal, že i20ku treba štartovať bez vyšlapnutej spojky. Čo je na tom pravdy, prípadne je to aj v manuáli?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 76
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od adal »

V manuálu nic takového není, startuji zásadně s vyšlápnutou spojkou.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od amaize »

o zajíždění jsme tu psali vloni a taky tam padlo to , že ty motory můžete točit,je to ale na každém,
můj :hyu: i20 jezdil od počátku normálním spůsobem, a to jak bylo třeba tak jsem motor roztočil a jak nebylo třeba tak se jelo "normálně"
no a asi zajíždění stylem kdysi dávno Škoda 100 a výš , to se už dneska nenosí

a o spojce a startování je zde taky pár článků,jo holt se to musí po večerech nebo v práci přečíst celé :-
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
vlady2010
Příspěvky: 6
Registrován: 29 říj 2010, 08:49

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od vlady2010 »

Novou I20 1.2 "zabíhám" řazením podle zobrazovaných rychlostí na displeji (i když třeba 5 požaduje při relativně nízkých otáčkách), na dálnici zatím jen povolených 130 na půl plynu všechno v pohodě .Najeto 850 km.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

Ako vplýva na motor počas zábehu jazdna bez rýchlosti, resp. brzdenie motorom. Zrejme bude pre motor lepšie ak miesto brzdenia motorom radšej vyradím rýchlosť a jemne budem pribrzďovať ako trápiť surový motor. Chcem pre i20ku len to najlepšie. :D

Dnes som začal konečne so zábehom (jazdím tak z 90% len po diaľnici) a striedam rýchlosti, chvíľu 90 potom 110, občas 120. Ak ten palubný počítač ukazuje správne tak som so spotrebou spokojný.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od koloman.brutus »

Rozdiel nie je ziadny, resp. je v spotrebe. Na rychlosti dolu kopcom mas nulovu spotrebu a na neutrali cca 0.5l/hod.
Nic netrapis, ani motor ani prevodovku. Striedaj rychlosti nech nejdes konstatne. Na dialnici budes vyzerat cudne ale to nevadi, tych 2000km rychlo najazdis. Ja uz mam 36 000km a s motorom nie je nic. Dokonca som ho v zabehu raz vytocil na 170km/h - uz som nevydrzal :lol:
Hlavne sa neboj. Potom si budes uzivat kopce ako ja na 3 a v 80-90-100km/h.

A na akej dialnici jazdis? D1 PO-KE?
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

To: koloman.brutus

Jazdím po D1, ale tej západnej BA-TT. Takže max. 110 km/h, viac sa nedá :D.
Tých 2000 km budem mať tak za mesiac, možno skôr. Ale som prekvapený ako motor ochotne akceleruje.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od Amalfi »

Jo zabeh, tak to ja jezdil poctive 2-4 tisice. Nejhorsi je podtaceni motoru pri zabehu a i pozdeji pri pouzivani. Mam najeto 32k a zatim spokojenost. Jinak po zajeti obcas 2-3-4 tesne k omezovaci a preradit. Pak zase v beznych otackach. Jinak rozhodne z kopce je lepsi jezdit se zarazenou rychlosti.
  1. Motor narozdil od neutralu nic nezere.
  2. Motor se chladi, nikoli zahriva (nedochazi ke spalovani)
  3. Diky brzdnemu momentu neni treba pouzivat brzd, ktere se tak neopotrebovavaji.
  4. Brzdam se neustalym zahrivanim nesnizuje ucinnost - pak kdyz je potreba jsou pripraveny ucinne brzdit.
Takze ver tomu ze jizdou z kopce autu vubec neuskodis i kdyz budes mit treba 3500 otacek. A jizda z kopce se zarazenou rychlosti patri k normalnim zasadam usporne jizdy - jak uz bylo receno auto nejezdi jen na palivo, ale jeho provoz vyzaduje i dalsi naklady - brzdy atd.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
koko
**
Příspěvky: 103
Registrován: 08 lis 2010, 09:29

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od koko »

Záběh naší i20 probíhal takto: na 800km nás čekala cesta na Slovensko po D1 a D2, nakonec jsem volil jízdu v levém pruhu (jinak bych si překousl jazyk ) a otáčky 4-4,5tis., rychlost tedy 140-160. Motor pěkně bzučel a určitě mu ta jízda neuškodila.
ix35 1,6 GDI
i20
Lantra
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od caruser »

Tak i20ka má prvých 1500 km za sebou a myslím, že aj zábeh. Zábeh prebiehal z 90 % po diaľnici, zvyšok mesto a mimo mesto. Otáčky sa pohybovali zväčša v pásme 2500 - 3500 ot./min. pod 2000 som nikdy nešiel, snáď len pri brzdení motorom.

To: Amalfi

K obmedzovaču sa mi i20ku veľmi nechce hnať, nebude to priveľká záťaž pre ten motor? Myslím, že aj v manuáli som niekde čítal, že by sa nemal takto vytáčať.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Zábeh i20ky

Příspěvek od koloman.brutus »

Tento motor je vernou kopiou motoru z Hondy Jazz (vrtanie, zdvih, objem na 1ccm presne) a ako vsetky motory od Hondy sa vo vysokych otackach vyzivaju tak je to aj teraz. Proste od 4000ot./min mas k dispozicii plny krutiaci moment az niekde ku 5000-5500ot.min/ potom to uz len huci :lol:

Sem-tam mu treba vytat do cerveneho. Nic mu nebude. Ja jazdim v kopcoch na 3 okolo 100 a parkrat to pustim do 130. Uz mam 38000km na tahometri a zda sa mi, ze motor ide do otacok ochotnejsie ako ked bol novy.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“