Stránka 1 z 1

Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 12 úno 2011, 15:50
od Jirka RCK
Zdravím,
rád bych s vámi prodiskutoval, jaké máte zkusenosti s vlivem klepajících ventilů na spotřebu a výkon motoru. Můj Accent mi docela dost "cvrliká" a jezdí za 13l/100km (a mezi meziměstem a couráním po městě není skoro žádný rozdíl). Lambdu jsem nechal proměřovat na osciloskopu a byla ok. Accent je už docela zrychtovaný a je to moje první auto "na naučení a na studia", takže bych do něj nerad zbytečně investoval. Myslíte si, že by ty vůle na ventilech mohly dělat až takovouhle paseku a výměna zdvihátek by pomohla, a nebo je celý motor zralý na hození do kytek? (Jezdím převážně po městě, olej je třeba dolívat cca jednou za 4 000 km)...

Re: Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 12 úno 2011, 16:50
od black_sheep
taky by mě to zajímalo.. :!:

všici řikají že to řešit nemám, zatím není moc co řešit našetstí, ale počítam že to brzo začne tak ať mám kdyžtak našetřeno :lol:

Re: Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 12 úno 2011, 17:28
od Hardcam
U me to vliv nemelo ani na dynamiku, ani na spotrebu.
Lze to resit kvalitnim olejem, ktery je presne na tyto ucely. Tim nemam na mysli mineral, ale kvalitni polo/plne synteticky olej od Liqui Molly nebo Mobilu. Konkretni nazvy si ted ale nevybavim.

Re: Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 12 úno 2011, 17:47
od Jirka RCK
Já jezdím na 10W40, značku si teď neuvědomuju, ale nebylo to nic speciálního... Myslím, že by mi ale pořádnej olej nepomohl, klepou mi i při zahřátým motoru a to fest... Prase (předchozí majitel) jezdilo s vadným guferem na klice a spotřebu oleje litr na sto řešilo kanistrem 15W40ky od mogulu v kufru (že je zase čas dolít nejspíš znamenala kontrolka mazání)...takže ty ubohý hydroštely dostávaly hodně zabrat, vůbec se nedivím, že jsou v tomhle stavu... Gufero se hned po koupi spravilo, nechal jsem tam dát olej co tam patří, ale štely už to asi odnesly...

...s tou spotřebou sem fakt bezradnej... Benzín nesmrdívá, že by někam tekl a jeden známej servisák mi proměřil všechny možný čidla elektroniky včetně lambdy a ok... STK mi taky prošla v pohodě...nechápu kam se ten benál ztrácí...kdyby nebyla nádrž na zámek, tak podezírám souseda, že chodí odsávat :)

Re: Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 13 úno 2011, 18:32
od Hardcam
Jeste bych zkusil medovinu, prodavam ji a 169Kc, takze to neni moc drahej pokus. Ta pomohla prakticky vzdycky, jen je potreba vzit v potaz, ze pri pristi vymene oleje pravdepodobne ztrati ucinek, pokud je na tom auto az takhle mizerne.

Re: Vliv vadných hydroštelů na jízdní vlastnosti

Napsal: 15 úno 2011, 20:34
od DusMi
nuz, hlavne na tie hydrostavy treba ten olej + filter pravidelne menit, a zdaleka to nemusi byt syntetika,
hlavne aby to malo specifikaciu a vymenny interval predpisany vyrobcom, je to paradne poznat,
ked sa pretiahne vymenny interval ako to zacne byt pocut....