Stránka 1 z 3

Turbo a vše kolem něj

Napsal: 22 dub 2011, 21:00
od jarous020
Zdravim, potřebuju poradt nebo spíše se zeptat , v kolika tisících začnete cítit že spíná turbo ?? mě to zamáčkne do sedaček až cca při třech tisících, zdá se mi že je to docela pozdě ...neni ?

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 22 dub 2011, 21:35
od Richard555
No moc se s naftou nestýkám, ale všechny auta s naftou, s kterými jsem v poslední době jezdil se probouzely tak v 1800 ot. a v těch cca 3500 ot končily....... tedy max. kroutící moment a i zátah turba je kolem 2k otáček......

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 22 dub 2011, 21:45
od jarous020
nooooo :-k kámoš má mazdu a tam je to znát kolem těch 1500...asi budu muset do servisu aby mi to nějak upravili, teda jestli to jde a nebude to turbo trpět

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 22 dub 2011, 23:12
od ZdeněkSvoboda
U mého accenta cítím zátah tak od 1800 ot.
Od 2000 ot. už tlačí naplno.
Jinak turbo mi tlačí bez úbytku výkonu do cca 4000 (+/-100) ot., pak řadím...nechci víc trápit motor a myslím, že je tam i max. výkon auta. Do těchto otáček se auto podívá, jenom při předjíždění, když se mi nečekaně objeví kolega v autě proti mně. :roll:

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 08:15
od Bolo
Jestli to nebude tím chipem co tam máš. Nebo ti jde turbo do kytek.

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 10:36
od jarous020
ZdeněkSvoboda : to máme podobné s tim předjíždením:) ale když začnu předjíždět, tak to vystřelí jako blesk,vytočim ho,musim zařadit,tak se chvíli nic neděje,dostane se ke třem tisícím a zase mě to nacpe do sedaček....štve mě ta prodleva,tohle dělá od té doby co ho mámé, tak jsem si myslel že je to tak nák normání.


bolo:na ten čip jsem taky myslel, říkali mi že ho poznám ve vekejch otáčkách ,a to je tak nák pravda, ale přece se mi nehrabali v turbu.....jinak s tim turbem jsi mi narval brouka do hlavy.....dofám že s nim nic neni



jinak accentáci slyšíte při jízdě pískat u áci turbo??? mě zaráži že ho neslyším, u kámoše co má tu mazdu , tak mu tam hzeky píská, a mě nic, doufám že s tim turbem nic neni

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 10:56
od DEE
Pískání turba spíš naopak naznačuje, že by si žádalo repasi. To si takhle bude pár tisíc km pískat, až dopíská úplně.

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 11:27
od ZdeněkSvoboda
Ono je pískání a ve stádiu před smrtí houkání :wink:
Mně píská cca od těch 2000 ot. do 2500, pak už ho přeřve motor. :D

Osobně mě ale zaráží ten zátah až od 3000...to už pak moc času (otáček) nemáš v rozsahu. :-k
Co jsem vždycky četl o chipech, tak ty naopak snižovaly otáčky, kdy začíná auto tahat...

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 11:39
od Richard555
turbo by pískat nemělo :!: to že o něm nevíš je pozitivní...... ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit...... je fakt že změna křivky krouťáku může mít vliv na menší spotřebu, protože můžeš déle použít vyšší rychlostní stupeň a tak se může trochu snížit ale jen při jízdě s částečným zatížením motoru. Pokud budeš motor využívat na max. tak bude spotřeba asi vyšší.....

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 11:56
od Vilda
DEE píše:Pískání turba spíš naopak naznačuje, že by si žádalo repasi. To si takhle bude pár tisíc km pískat, až dopíská úplně.
.... u služebních Patrolů pískaly turba od začátku, co jsme je dostali .... a pískaly pořád, i když na tachometrech bylo 250 000 km ..

Spíš bych viděl zádrhel v čipování motoru ... 15 kW navíc, je na 1.5ku dost a turbo se zatěžuje mnohem víc, než bez něj ... není divu, že se mu to nelíbí
Richard555 píše: ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit..
Taky bych to tak viděl ...

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 12:20
od tom
:idea:
Co kdyby bylo už úplně zadřený :?:
To by snad pak nepískalo a tahalo až ve vyšších otáčkách jak atmosféra...

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 13:20
od adam221
Tak to by bol pruser keby bolo zadrete..
Ked das dole vzduchovu hadicu tak vies pozriet ci je turbo zadrete, pripadne ci ma volu, alebo tam nieje moc oleja..
Robotka na par minut..
15032011538.jpg
15032011538.jpg (42.09 KiB) Zobrazeno 4470 x
edit>

Este vyskusaj pozriet hadicku VGT ci nieje nahodou vonku, alebo prasknuta.. To by mohol byt tiez tvoj problem..
vgt_hadicka.JPG
vgt_hadicka.JPG (67.85 KiB) Zobrazeno 4467 x

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 13:28
od jarous020
Richard555 píše:turbo by pískat nemělo :!: to že o něm nevíš je pozitivní...... ale chipem zvýšený výkon funguje tak, že do motoru se natlačí víc vzduchu (tedy vyšší tlak plnění) a tím se do něj může cáknout víc paliva, kecy o snížení spotřeby jsou jen kecy ta energie se musí z něčeho vyrobit...... je fakt že změna křivky krouťáku může mít vliv na menší spotřebu, protože můžeš déle použít vyšší rychlostní stupeň a tak se může trochu snížit ale jen při jízdě s částečným zatížením motoru. Pokud budeš motor využívat na max. tak bude spotřeba asi vyšší.....


stou spotřebou bych to viděl podobně, ale to že šla spotřeba dolu můžu jen potvrdit, nešla hodne ale ten necelej půl litr tam bude...je jasné že když mu šlápnu na krk tak spotřeba vyskočí na úroven ruského tanku..v tom tahu asi bude mít vyší spotřrbu než kdyby to bylo origoš.....

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 13:36
od jarous020
adam221 : děkuji za fotky a hned na to vlítnu a omrknu to....



ale zjistil jsem něco nového,schválně předchvílí jsem to byl projet , a zjistil jsem že od jedničky až do trojky když řadim tak je tam ten tach od těch dvou tisíc....ale jak mile řadím na čtyrku až pětku tak prostě je tam ten tach až od třech tisíc , i když ho vytočim,tak se to nemění, je to na prd při předjíždění
nevím jestli jr to normální u nafty, kdyžtak jsem se ztrapnil no :oops:

Re: Turbo a vše kolem něj

Napsal: 23 dub 2011, 14:48
od Mexican
tu hadicku co ukazoval Adam tiez doporucujem prehliadnut. Mne ju prehryzla kuna, krysa alebo nieco podobne.. a presne cca do 3000 to slo len skutocne letargicky. Tam bol ale citit extremny prepad vykonu. Sranda je ze to do ECU nehadzalo ziadne chyby, objavil som to sam

myslim si ze chip (ak nie je skutocne zmrseny) by turbu tak rychlu smrt nemal dat. Dobre by bolo motor zahriat a na mieste vyskusat trochu "poturovat" motor s otvorenou kapotou