Stránka 1 z 1

Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 16 kvě 2011, 09:53
od Dr Meduza
zdravim, chci se zeptat na vas nazor na nasledujici problem:
Sonata 2.0 102kW LPG
na jedny svicce mam natavenou elektrodu
svicky maj modry matice (zatim spis svetle modry)
na izolatoru (na ty venkovni casti, smerem ke kabelu) sou vypaleny takovy hnedy plaminky - mozna je to jenom ocouzeny od oleje(pri dolejvani to vzdycky cely poleju :oops: ), ale nevim, to se mi nezda
pri delsi jizde na vetsi vykon ztraci tah v extremu(delsi kopec s nohou na podlaze) az vystreli do sani - jasnej znak prehrati svicek, natavena elektroda tomu odpovida
svicky BPR6ES-11 (takze ty co tam maj bejt)
ted je otazka jestli kdyz tam dam studenejsi svicky tak si tim pomuzu a nebo je to problem v chlazni motoru a prehrejva se hlava - teplota vody se drzi porad stejne, ale zaneseny to asi bude, chladici kapalina vypada skoro jako puvodni je v ni spousta bordelu a topeni topi poradne taky akorat kdyz se na to trochu slapne

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 18 kvě 2011, 07:39
od mirpie
jestli se ti motor nepřehřívá, pak bych to viděl jen na ty svíčky, taky vyměnit 4 svíčky na moc peněz nepřijde, takže bych je vyměnil, pak by se vidělo.

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 18 kvě 2011, 09:42
od Dr Meduza
no ja se prave divim ty modry barve matic svicek, to by ukazovalo na teploty kolem 260-300*C
premejslel sem o pruplachu chladici soustavy, ale kdyz tam dam neco co rozpusti ty nanosy bordelu, tak je mozny ze zacne tect voda uplne z kazdyho spoje

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 18 kvě 2011, 15:57
od Yurii
Novy svicky vyjdou na ctyri kila... vymen je a zkus co to udela. Pokud Ti nehreje voda, tak si nemyslim ze bys to vyresil pruplachem chladiciho systemu.
Mimochodem nehrabal ses v mapach pro ten plyn nebo nezmrvil nejak zapojeni? Treba ti hori ve valcich plyn s benzinem najednou :)

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 18 kvě 2011, 16:10
od Dr Meduza
no az budu mit naladu tak mozna koupim novy svicky, este teda kouknu jak budou vypadat po delsi jizde na plyn (ted sem na ne koukal jenom po jizde na benzin)
oboje najednou tam rozhodne nejde, to se udusi potom, na bohatost se mozna este nekdy podivam, co to dela pod plnym plynem, ale ted nejak neni nalada a navic se me udelala dira ve vejfuku a podle smradu a ramusu asi nekde hned vepredu #-o

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 19 kvě 2011, 10:40
od Melkor
Máš docela podobnej problém jako já viz: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=25&t=21644. Mě to za studena střílí do sání a svíčka má na sobě nános popela nejsíš od spalování oleje nebo složek LPG. To by zase ukazovalo na nižší teplotu svíčky.
Jakej máš systím LPG? A máš tu sonátu někde v inzerci? Koukám že je na prodej :-)

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 19 kvě 2011, 10:57
od Dr Meduza
mam tam jednobod Tartarini TEC99 (mam ho i v kupecku, je to jednoduchy a spolehlivy a umi to jezdit na plyn uz za studena)
za studena jede, kdyz se jede pomalejs a rychle se prida tak taky, ale kdyz se vali po dalnici tak 150-160 a potrebuju na to do kopce slapnout tak ztrati dech - u ostatnich aut stacilo dat vzdycky studenejsi svicky a bylo to dobry, ale nikdy nebyly cely takhle barevny
jinak jestli chces fotky tak muzu poslat :twisted: potrebuju ji vymenit za neco vetsiho

Re: Prehrivaji se jenom svivcky nebo cely motor?

Napsal: 19 kvě 2011, 16:26
od Melkor
Viděl bych to na tuhle situaci:
Z nějakého důvodu (vadný termostat, vadné nebo slabé čerpadlo čerpadlo, ucpaný okruh topení) nemá auto dostatečně teplý vodní okruh topení nebo se v něm voda neprotáčí dostatečně rychle. Vodní okruh topení mimojiné ohřívá ZPLYNOVAČ LPG.
Při běžné jízdě se zplynovač ještě stíhá ohřívat (Zplynování LPG spotřebovává teplo).
Ale při delší jízdě na plný plyn, tedy i maximálním průtoku LPG zplynovačem po dlouhou dobu se zplynovač nedostatečně ohřívá z okruhu topení a chladne. Tím ztrácí účinost a nezvládá dodávat požadované množství LPG v plynném stavu. Tím dochází tak k ochuzení směsi nedostatkem LPG v plynném stavu. A chudá směs = ztráta výkonu a střílení do sání.