Stránka 1 z 25

LPG

Napsal: 06 črc 2011, 07:50
od airwaves
Základní údaje:

řídící jednotka A.E.B 2001 NC
reduktor Tamsetto AT 09 Alaska 100kW
vstřiky Valtek 34
od 21.12 2011 vstřiky A.E.B. AEBINJ mod. R4S
svíčky originální NGK LZKR6B-10E M12x26,5mm odtrh upraven na 0,75
nádrž toroid místo rezervy 54 litrů 630x220, polmoCon DZT-P1 nad nádrží pod platem v horní poloze je upevněna originál dojezdovka
multiventil Tomasetto AT02 D11-385 220/225 - 30st.
bez přimazávání Flash Lube, s přístřikem benzínu od 3700 ot.min
plnící otvor vlevo vzadu dole, není při běžném pohledu vůbec vidět, hůře se připojuje pistole, je v plastu nárazníku což může v zimě být problém??? plánuji držák vlastní konstrukce ...
ovládací čudlík v poličce hned nad řadící pákou
cena 28,000,-

Vše funguje OK, prozatím orientační spotřeba při běžné jízdě v mezích rychlostních limitů 50-90-130-140 :D cca 8,75.

Re: LPG v ix20

Napsal: 07 črc 2011, 07:17
od koudý
.. taky o tom přemýšlím... po jak dlouhé době se to přepne na LPG? Lze na LPG i nastartovat?

Re: LPG v ix20

Napsal: 07 črc 2011, 09:07
od S0T0
airwaves: kde jsi nechal dělat přestavbu a co na to v :hyu: servise? taky nad tím dost uvažuju... a pro porovnání, jaká byla spotřeba na benál?

Re: LPG v ix20

Napsal: 07 črc 2011, 22:07
od airwaves
Na LPG to teď přepíná velmi brzo protože je teplo. Odhadem max kolem 500m. Na LPG se nastartovat dá ovladač a ŘJ to umí ale ještě jsem to ani nezkoušel. Spotřebu ještě přesně nevím. Na benzín jsme jezdili hodně opatrně taky to bylo uplně nové a spotřebu jsme měli kolem 6 - 7 až 7,3. Teď když je to na plyn a už máme najeto 5500 tak jezdime po D1 130-140 a spotřeba je kolem 9-10 LPG. Otázka je , kolik by to bralo při 130 - 140 na benál. Pokud tak jezdíte kolik Vám to bere? Ono jak se auto předělá na LPG tak se hned víc najezdí a taky se tak nehledí na spotřebu. :D . V servise :hyu: jsem zatím nebyl. Nejraději bych tam ani nejezdil ale kvůli záruce mě žena donutí :D Koupili jsem ho u Háši a Kabát nám slíbil, že s tím na garančkách nebude problém. Tak uvidíme. Přestavbu máme z Brna. Údajně drží i dál záruku na hlavu motoru a jsou pro tyto případy pojištěni...no myslím si o tom své :D .

Re: LPG v ix20

Napsal: 08 črc 2011, 01:53
od Hardcam
S Romanem je jednani spickovy, pokud slibil, ze problem nebude, tak nebude.
Tez jsem mel nejake nadstandardni prosby a bez problemu, napr. uz nemusim na garanckach vyndat xenony, protoze mi byly povoleny :)

Re: LPG v ix20

Napsal: 08 črc 2011, 10:05
od koudý
.. a jak výkonově? je velkej rozdíl mezi benzínem a LPG? kolik najedíš tak na nádrž LPG?

Re: LPG v ix20

Napsal: 08 črc 2011, 16:46
od airwaves
Výkonově to jde poznat nepatrně když se to zvedá z nižších otáček tak kolek 2000 ale to ještě budu řešit doseřízením v dílně LPG. Při vyšších rychlostech není poznat žádnej úbytek. Dokonce bych řekl že jak zapne přistřik benzinu (3700 ot/min - 20% benzinu) tak to jede lépe. Ty otáčky se dají nastavit jak je libo , je to údajně ochrana ventilů. Co se týče dojezdu tak při spotřebě cca 9 a nádrž jsem zatím natankoval nejvíc na 51,5 tak je to cca 550 km???

Re: LPG v ix20

Napsal: 08 črc 2011, 18:24
od Nexus
osobně mi přijde zbytečný, že při vyšších otáčkách jde do motoru částečně i benzín. Vím, že některé systémy to dělají, ale účel moc nechápu (vyjma TFSI motorů od koncernu, tam se totiž přehřívají vstřikovače a musí se benzinem chladit, takže s rostoucíma otáčkama roste poměr benzinu v zapálené směsi až nad 90%, pak je určitě velmi podstatné mít auto na plyn, když to cucá tolik benzinu :?: ) podpálení ventilů hrozí při chudé směsi, takže leda jako pojistka, kdyby reduktor nestíhal dodávat dostatek plynu při vyšších otáčkách? Ale já nemám problém dlouhodobě jet při 5500-6000ot aniž by to cucalo benzin.
Jinak startovat na plyn není zrovna nejlepší řešení, protože v nádrži má okolo -70°C a ideální teplota je okolo 70°C na reduktoru, správně se odpařuje a podává nejvyšší výkon. Vždy jedu pár metrů než má voda 30°C a samo to přepne. Když stojí auto na sluníčku, je to otázka pěti vteřin, dnes jsem jel asi 400m :P

co myslíš tím hůře se připojuje pistole? Máš nějakou vadnou koncovku v nárazníku, nebo jsi nepřišel na správný grif nasazení? Je to otázka vteřiny, asi tak jako otevřít pivo :mrgreen: :mrgreen:

Re: LPG v ix20

Napsal: 09 črc 2011, 10:12
od iggyno
stojí to za uvahu...vediet ešte všetky plusy a mínusy...

Re: LPG v ix20

Napsal: 10 črc 2011, 11:36
od airwaves
To je jednoduchý, všechny plusy neexistují. Je jen jeden plus - ty blbý peníze. Všechno ostatní jsou minusy. Otevři Excel udělej si tabulečku napiš tam pár vzorců a počítej a počítej, dělej si varianty a přemýšlej. To nikde nevyčteš na žádným foru to si musíš odpovědět sám. Všechny potřebný data znáš. Cenu benzínu, cenu LPG, cenu přestavby, cenu výfuku, cenu oleje, cenu svíček, cenu emisí, cenu revize, cenu opravy hlavy a ventilů, nájezd km za rok atd....... :D

Re: LPG v ix20

Napsal: 10 črc 2011, 12:34
od Hardcam
Citat me byvale profesorky na fyziku: vzorecky jsou na pleteni!

:)

Re: LPG v ix20

Napsal: 12 črc 2011, 15:11
od S0T0
tak já budu plynovat od 8.8. all BRC tak sem zvědavý.

Re: LPG v ix20

Napsal: 12 črc 2011, 20:57
od airwaves
Paráda, budou další zkušenosti. Ať se vše podaří. Co Flash Lube jak se k tomu montážníci vyjádřili?

Re: LPG v ix20

Napsal: 12 črc 2011, 22:07
od S0T0
takhle, obecně ho doporučil, ikdyž u i30 není vyžadovaný, ale u BRC se to prý nedává...jinak sem se i zeptal proč se to teď dává, když u formana nic takového nebylo...no závěr, že automobilky šetří :(

Re: LPG v ix20

Napsal: 16 srp 2011, 21:43
od airwaves
Pouze aktuální info, cena LPG v Německu je cca 0,749 EUR. Tankování jak kde. Používají tam náš :D Italský systém plnění a i Belgický. Na dálnici u Mnichova byla na stojanu pouze hadice s koncovkou Belgickou. Za kauci 20 EUR, ale ochotně zapůjčí adatér. Na stojanu pumpy Avia v Regensburgu jsou dvě hadice každá s jinou koncovkou takže pohoda. Tankujete si všude sami, stojany jsou vedle benzínu a žádného zákazu vjezdu do podzemních garáží jsem si nevšiml ani pod Arcade. Asi tam nemaj českýho idiota s kulatejma razítkama, kterej to čemu nerozumí zakáže :D . No a německý LPG jede úplně stejně jako český nebo moravský. A dokonce uplně stejně jako super čisté LPG od jednoho komika a kouzelníka z Brna. :D Tak šťastnou cestu .