Stránka 1 z 3

Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 12 srp 2011, 07:29
od bartiik18
Ahoj, chtěl bych se zeptat zda Vám v určitých otáčkách kolem 3000. Jestli Vám vybrije volant a trochu pedály? Dříve jsem to nějak nespozoroval jak jste na tom vy? díky za postřehy... dělá mi to teď chvíli tak se ptám jestli se to nějak usadí nebo jestli to nemá dělat?

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 12 srp 2011, 08:54
od Espero
Tohle jsem zažil kdysi na Wartburgu a když to začalo dělat, tak to byl homokinetický kloub na přední polose (jedno které), případně kříž a unášecí kameny v rozvodovce. V jakých otáčkách to bylo nemám ponětí, nebyl tam otáčkoměr. Jenže nevím jestli se to dá vztáhnout na Hyundaj, tam to bylo konstrukčně dělané nejspíše úplně jinak a také DDR materiál nestál za nic - ty opravy na poloosách jsem tam dělal pravidelně po cca 60 tisících, takže celkem 3x (auto šlo z domu, když mělo cca 230 tis. najeto, takže počtvrté to dělal už někdo jiný).

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 12 srp 2011, 10:35
od Had21
Len aby si to nemal to čo ja! (pozri tému 1.4 CRDi) - ak to robí VŽDY pri rovnakej rýchlosti (nie otáčkach) najčastejšie to bývajú nevyvážené kolesá. Ak to ale raz robí a inokedy nie, tak na to treba dať zvlášť pozor, lebo tých záludností môže byť viac (hyperaktívne brzdy nevynímajúc)....
Ak je auto v poriadku, tak ani pedále, ani volant nemajú čo vibrovať!

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 12 srp 2011, 13:00
od krči
Mám rovnaký názor ako Had21 nevyvážené kolesá, ale i geometriou kolies. Skús najskôr tieto dve veci.

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 13 srp 2011, 11:09
od bartiik18
Díky... mrknu na ty kola a uvidím, teď to zase tak nějak přestalo... jsem jí zkusil párkrát pořádně vytočit motor tak doufám, že to vydrží :-) nebo už mám vidiny :-) jinak děkuju za postřehy ;-)

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 18 srp 2011, 13:54
od Libornet
I já přidám svoje poznatky s vibracemi v pedálech a volantu.

U i20 (najeto 7000km) jsem měl nedávno problémy s vibracemi při brzdění, které se přenášely od přední nápravy do pedálu brzdy, volantu, ale hlavně do celého auta.
(až mi to jednou shodilo navigaci z předního okna :shock: :D ). Vibrace byly někdy větší, někdy menší a někdy nebyly žádné, záviselo to na venkovní teplotě a zahřátí brzd.

Včera jsem s tím byl v servisu :hyu: , kde mi přebrousili (bezplatně) přední kotouče a řekli, že to mám hlídat a kdyby se vibrace opakovaly, že na záruku vymění celé kotouče.
Zřejmě standardní postup , kolegovi z práce to udělali v jiném servisu :hyu: zrovna tak.

Tak zatím je klid, hlídám to.... a kdyby byla změna, pošupajdím zase do servisu. 8)

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 18 srp 2011, 14:21
od Had21
Libornet píše: Vibrace byly někdy větší, někdy menší a někdy nebyly žádné, záviselo to na venkovní teplotě a zahřátí brzd.

... kde mi přebrousili (bezplatně) přední kotouče a řekli, že to mám hlídat a kdyby se vibrace opakovaly, že na záruku vymění celé kotouče.
Mal by som takú otázočku :-k - keď to raz robí a inokedy nie, tak aký zmysel môže mať výmena kotúčov - ja chápem, že brzdy vibrujú pri ZVLNENÝCH KOTÚČOCH - len keď je kotúč zvlnený, tak sa nijako nemôže stať, aby NIEKEDY NEVIBROVAL (pri tej istej rýchlosti) - takže riešenie s brúsením a vymienaním kotúčov mi príde ako acylpirín pri leukémii (máš teplotu, no jasné, dáme liečiky & vibrujú brzdy, no jasné vysústružíme kotúče...)

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 18 srp 2011, 15:02
od Espero
Já myslím, že k té výměně kotoučů brzy dojde. Jenom opravna má stanovené postupy pro omezování záručních nákladů účtovaných dovozci a následně výrobci, takže napřed vyzkouší možnosti "opravy" skoro bez nákladů a teprve když se nepovede, bude následovat výměna.

(Já měl u Dacie svého času záruční závadu, že nešlo polohovat opěradlo u sedadle řidiče. V první fázi postupovali tak, že vyměnili nějaké vymezovací kroužky mezi konstrukcí sedáku a opěradla a promazali to. Oprava nezabrala, tak se v další fázi pokusili vyměnit polohovací mechanismus v konstrukci sedadla. Opět nepomohlo, tak mi nakonec vyměnili celé sedadlo, ale bez čalounění, to svlékli ze starého sedadla a navlékli na to nové. Nové funguje už asi 55 tisíc km bez závady - právě dnes mám na dacii 70 tisíc km najeto).

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 18 srp 2011, 17:38
od Libornet
Had21 píše:
Libornet píše: Vibrace byly někdy větší, někdy menší a někdy nebyly žádné, záviselo to na venkovní teplotě a zahřátí brzd.

... kde mi přebrousili (bezplatně) přední kotouče a řekli, že to mám hlídat a kdyby se vibrace opakovaly, že na záruku vymění celé kotouče.
Mal by som takú otázočku :-k - keď to raz robí a inokedy nie, tak aký zmysel môže mať výmena kotúčov - ja chápem, že brzdy vibrujú pri ZVLNENÝCH KOTÚČOCH - len keď je kotúč zvlnený, tak sa nijako nemôže stať, aby NIEKEDY NEVIBROVAL (pri tej istej rýchlosti) - takže riešenie s brúsením a vymienaním kotúčov mi príde ako acylpirín pri leukémii (máš teplotu, no jasné, dáme liečiky & vibrujú brzdy, no jasné vysústružíme kotúče...)
Brzdový kotouč není homogenní kus železa, při brzdění se velice rychle zahřívá na vysoké teploty, navíc nestejnoměrně, dokážu si představit, že ve výrobě vznikne zcela rovný brzdový kotouč, který se zahřátím při brzdění zkroutí a vyvolá vibrace. Takže se může stát, že nevibruje, když je chladný,nebo jen mírně zahřátý. Nicméně souhlasím s Esperem, že k té výměně nakonec dojde, protože jestli je chyba uvnitř kotouče, tak se to přebroušením nespraví... :?

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 18 srp 2011, 18:09
od bartiik18
No tak Vaše poznatky zní dobře, ale dělá mi to jen při větších otáčkách a přenáší se to spíš do pedálů. Na servis teď nemám čas... ale je to divný pokud mi běží motor na volnoběh tak se mi to trochu přenáší do karoserie. Je to divné zatím mi to moc nevadí :-) ale pokud se to bude zhoršovat tak mě servis nemine... Takže nikomu se ani trochu nepřenáší např. při zrychlení vibrace do pedálů?

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 19 srp 2011, 09:37
od Had21
Bolo by dobré skúsiť vnímať problém z viacerých pohľadov a nezameriavať sa len na jeden, tým nehovorím, že nemôžete mať pravdu. Len možno treba odlíšiť ktorý jav je príčina a ktorý následok. Lebo doteraz dvaja tvrdíte, že zahriate kotúče sú príčina (zvlnenia kotúča) a vibráce sú náseldok, lenže kľudne to môže byť aj celkom ináč. Treba si skúsiť všimnúť viaceré veci, keď tie vibrácie začnú - 1) zvýšila sa okamžitá spotreba? (bez PP to nepôjde), 2) keď sa dá po chvíli zastať a skúsiť jednotlivé kolesá (skôr brzdové kotúče) či sú zahriate a či rovnomerne, každý rovnako - pritom si treba dobre spomenúť, či si brzdil poslednú dobu nejak intenzívne. Lebo pokiaľ nebrzdíš tak sa kotúče prirodzene ochladzujú a po zastavní nie je problém dotknúť sa ich ani po 1-2 hodinách jazdy v kuse - sú chladné. Ak si išiel rovnomerne, prakticky bez brzdenia a kotúče sú horúce až smrdia tak si objavil pravú príčinu vibrácii - auto brzdí samo a to presne mám ja. (prišiel som na to ako sa tomu vyhnúť :D/ ... objavil som fintu a už tu fóre je...)

Nechcem nikoho presviedčať o svojej pravde, robte ako viete, ale tie príznaky čo popisujete mi prídu VEEEEĽMI POVEDOMÉ....

Pre Bartiik18: keď si to všímaš pri vyšších otáčkach tak môžeš skúsiť jednoduchú vec aby si si overil, či to má niečo spoločné s otáčkami, alebo nie: keď to začne vibrovať vyraď rýchlosť - otáčky hneď poklesnú na voľnobeh - takže ak to súvisí s otáčkami musí to hneď prestať - ja si myslím, že neprestane, ale môžem sa mýliť.

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 19 srp 2011, 13:57
od adam221
Zvlneny kotuc bol jeden? Alebo oba? Moze byt aj krivy naboj a ten moze hadzat... To znamena, ze vymenia kotuce a bude to robit zas... V tom pripade vyriesit naboj /lozisko/... Uz som sa s tym stretol na novej Toyote..

EDIT: Ak kotuce stocia priamo na aute, a je chyba napr. v naboji tak triast nezacnu, lebo su stocene podla kriveho naboja..

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 14 zář 2011, 08:22
od bartiik18
Tak jsem tak nějak sledoval co se s tím autem děje a v jakých otáčkách to dělá... vysledoval jsem např. pokud jedu malinko nad 2500 otáček nebo pustím plynový pedál z kopce nebo když někde dojíždím a a otáčky klesají dělá to cca do 2100 otáček. to je zatím můj postřeh ve čtvrtek jsem objednaný na to že to zkouknou a zkusil to a taky mu to bylo divné a ještě horší bylo to, že jejich předváděcí i20tka to dělala taky... :-( pán byl ochotný tak říkal, že pokud chci podívají se na to....Tak uvidím co a jak s tím provedou, ale padla tam slova...asi konstrukční vada, když to dělá i předváděcí vůz... tak sranda. Není to nic co by mě ničilo, ale nechci to tam :-)... Vám se tedy nepřenášejí vibrace do volantu kolem těch 2500 otáček? Stačí lehčeji držet volan vytočit motor nad 2500otáček a potom pustit plyn a to je nejvíc vysledovatelné...Uvidím zítra co a jak snad mi to opraví ;-)

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 14 zář 2011, 08:39
od koloman.brutus
mne sa neprenasaju. Ale ked teplota klesne pod cca 15°C tak mi od tych 2100-2400 ot./min. vibruje cela palubna doska. Uz viackrat som myslel, ze som na zavadu prisiel a odtranil lebo zakazdym to po mojom zasahu prestalo a o nejaky cas sa to vratilo do povodneho stavu resp. zacalo to vibrovat na inom mieste. Do volantu alebo pedalov sa mi to vsak neprenasa

Re: Vibrace v pedálech a volantu

Napsal: 14 zář 2011, 09:18
od bartiik18
No tak to je divné...no snad jen něco utáhnou a bude to dobré. No palubní deska mi naštěstí tohle nedělá zatím musím zaťukat...Nej se projevuje na nerovnostech to je asi jediné...No já budu doufat, že to vyřeší a snad se to nezhorší...

EDIT:
Tak dneska jsem byl u DORDY v České Lípě. vše se zlepšilo... prý mi povolili uložení v silenblokách a od toho je to dobré. Tak uvidím po delší zkoušce zda to pomohlo :-)