Stránka 1 z 1

Servis svépomocí

Napsal: 17 srp 2011, 16:54
od PROOF
Po předchozích špatných zkušenostech se značkovým servisem jsem se rozhodl provést servisní práce sám. Můžu s klidný svědomím říct že to není žádná věda a průměrně zručný mechanik který má v dílně troch slušné nářadí si s tím poradí. Auto má najeto 83000km a je už po záruce. Dále uvádím ceny jednotlivých dílů :
Brzdové destičky CIFAM : 900,-
Brzdové válečky LPR : 2ks 1296,-
Svíčky NGK : 4ks 460,-
Vzduchový filtr Nipparts : 250,- (pozor některé filtry u AUTO KELLY nesedí např.Filtron)
Rozvodová sada SKF : 2142,-
Olejový filtr Filtron : 158,-
Olej Q8 Oil EXEL 5W40 : 4L 900,-
Palivový filtr Nipparts : 400,-
Brzdová kapalina : 90,-

Jedná se o model Atos Prime 1,1 46kw

Celková cena : 6596,- Což je oproti značkovému servisu úspora cca. 10-15000 korun.

A máte jistotu že jste tomu dal maximum.

Re: Servis svépomocí

Napsal: 18 srp 2011, 09:01
od sedli
Bomba, dík za info, hodí se.
Jak šly ty rozvody? Toho se docela bojím..
A válečky v brzdách byly taky už špatný nebo jsi je měnil preventivně?

Re: Servis svépomocí

Napsal: 18 srp 2011, 12:16
od PROOF
Rozvodová sada šla vyměnit poměrně dobře. Měl jsem strach z povolování řemenice na klikové hřídeli ale šlo to dobře.
S výměnou jsem začal v 17,30 a skončil v 21.00 hod. Jo budeš potřebovat šikovnýho pomocníka. Jinak mrkni se sem je to v podstatě to samý : http://www.youtube.com/watch?v=k9u54Q-TKeA. (má to dva díly)

Válečky jsem měnil proto že když jsem odkryl pryžovou manžetu tak vytekla brzdovka. Jak se ti brzdovka dostane na pakny
tak už je neodmastíš a musíš je vyměnit.

Zkusím ti sem dát nějaký obrázky z manuálu.

Re: Servis svépomocí

Napsal: 18 srp 2011, 13:01
od PROOF
Obrázky

Re: Servis svépomocí

Napsal: 07 čer 2014, 17:41
od Petr0966
Ahoj. No,rozvody na Atosu jsou celkem elementární pokud nenarazíš na stejný problém jako já. Při povolování řemenice zařazená pětka,kolega stojí na brzdě, já na gole trubku 1,2 metru a když zaberu tak místo abych to povolil,tak se to nakonec protočí ve spojce. Ten šroub je prostě stažený větším momentem než je spojka schopna přenést. Máte někdo nějakej nápad,skušenost nebo nějakéj jinej fígl?????????????. Pokud poradíte,budu moc vděčnej. Předem dík.

Re: Servis svépomocí

Napsal: 22 črc 2014, 20:13
od daniel k
Tady je pár fotek, jak jsem dělal rozvody.
Je to fakt jednoduché.
Viděl a dělal jsem to poprvé a sám.
Klidně se ptejte, rád poradím.
P1010381.JPG
P1010381.JPG (49.56 KiB) Zobrazeno 5578 x
P1010382.JPG
P1010382.JPG (41.6 KiB) Zobrazeno 5578 x
P1010383.JPG
P1010383.JPG (40.93 KiB) Zobrazeno 5578 x

Re: Servis svépomocí

Napsal: 22 črc 2014, 20:14
od daniel k
A další 3
P1010384.JPG
P1010384.JPG (40.54 KiB) Zobrazeno 5578 x
P1010385.JPG
P1010385.JPG (45.58 KiB) Zobrazeno 5578 x
P1010387.JPG
P1010387.JPG (41.06 KiB) Zobrazeno 5578 x

Re: Servis svépomocí

Napsal: 22 črc 2014, 20:16
od daniel k
A eště 1
P1010388.JPG
P1010388.JPG (45.17 KiB) Zobrazeno 5578 x
Pa.

Re: Servis svépomocí

Napsal: 23 črc 2014, 08:38
od Azor
Když se můžu ptát, tak toho využiju. I když někomu asi budu připadat jako úplný tukan. :) Já se na to chystám na podzim a nepochopil jsem, proč se musí povolovat řemenice na klikovce. Dělal jsem to u jiných aut a tam se povolila, resp. vyndala a vyměnila vždy napínací kladka a na ozubené řemenice se nesahalo (řemenice na vačce a klikovce se naopak pokud možno fixovaly nějakým přípravkem). Možná by to bylo jasnější z toho ofoceného manuálu, ale je to tak bledé, že z toho nic nepoznám. :roll:

Re: Servis svépomocí

Napsal: 23 črc 2014, 21:46
od daniel k
Protože bys jinak nesundal plastový kryt rozvodového řemene. Ze stejného důvodu musíš sundat i řemenici vodní pumpy a šroubek co drží nahoře měrku oleje viz.foto 5.
A k tomu středovému šroubu, co nešel povolit: Skusil bych to povolovat i s klínovým řemenem od alternátoru a vodní pumpy. No a na té řemenici co se potřeba povolit bych umístil nějaký klínek mezi řemen a řemenici, aby bránil v otáčení + ten kámoš s nohou na brzdě by bylo zase o něco víc.ale pořád zabírat s rozumem starého sedláka!!!

Re: Servis svépomocí

Napsal: 24 črc 2014, 18:38
od Azor
Díky za osvětlení, byl bych dost otrávený, kdybych na to přišel až při práci, takhle vím co mě čeká. Já jsem se zatím setkal jen s děleným krytem, kde stačilo shodit klíňák. Tohle je trochu otravnější ale snad se to zvládne. Chtělo by to i na Atose knížku z edice "Jak na to", ale zatím jsem neslyšel že by byla, byť i jen v originále. Bohužel toho využívají kyberškůdci - našel jsem už několik lákavých příruček ke stažení, ale všecko to bylo beznadějně zavirované, takže případné zájemce nabádám k obezřetnosti.

Re: Servis svépomocí

Napsal: 25 črc 2014, 10:23
od daniel k
Mrkni sem. Našel sem to v práci takže sem nic nestahoval. Je to psané na obsah 1,0, já mám 1,1, ale je to to samé a sou tam napsané aspoň ty momenty, jakýma to utahovat. Pro tebe je stejně důležitý jenom ten moment na šponovací kladce těch 22-30 NM. Nic jiné povolovat nebudeš!

http://www.scribd.com/doc/87512845/Manual-Tecnicop

Jestli si na PC zdatný, což já moc ne, tak to zkus stáhnout a dej vědět.
PA

Re: Servis svépomocí

Napsal: 28 črc 2014, 08:52
od Azor
Koukal jsem na to, ale mám pomalé a nestabilní připojení, takže dávat 9$ za nejistý výsledek se mi moc nechce. Je mi jasné, že všechno nemůže být zadarmo, ale už jsem se v podobném případě spálil když mi download spadnul a o prachy jsem přišel. :(

Re: Servis svépomocí

Napsal: 28 črc 2014, 10:20
od Koky5
Ahojte, nie je to síce manuál ako na to, ale aj schémy niekedy postačia: ..../atos-prime/

Re: Servis svépomocí

Napsal: 02 srp 2014, 17:51
od Petr0966
Dobrý den pánové.
Děkuji za rady. Bohužel to musel vyřešit servis,protože na ne ten středový šroub řemenice na klice platil jenom rázový utahovák. Volal jsem kamarádovi který má známého ve značkovém servisu Hyundai a ten říkal že na to platí jenom hrubá síla. Prý už se jim párkrát stalo že se ten šroub při povolování prasknul. To je potom na novou kliku. To už ven nijak nedotaneš. Jinak u nás si za práci řekli 620 kč. To mi za žádný problémy nestojí. :mrgreen: