Stránka 1 z 2

Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 29 zář 2011, 22:55
od divous
Zdravím!
Předem se omlouvám za možná hloupý dotaz, ale po procházení fóra jsem jednoznačnou odpověď nenašel...

Tak tedy - Jak správně odvdušnit brzdový systém, konkrétně u Lantry Wagon r.v. 1997(J2) s ABS?

Narazil jsem na několik nepřesností a protichůdností, které bych chtěl upřesnit:

- V jakém pořadí odvzušňovat - Od nejvzdálenějšího kola od brzd.válce? Od nejbližšího? Křížem, dle brz. okruhů?
- Jak jsou rozděleny brzdové okruhy?
- Odvzdušňovat se zapnutým zapalováním(s aktivním ABS)?
- Jak vlastně odvzdušňovat - Našlapat brzdový pedál a povolit odvzduš.šroub NEBO povolit odvzduš.šroub, ponořit hadičku do nádobky s kapalinou a poté šlapat na pedál?

Předem děkuji za vaše podněty a věřím, že pomůžou nejen mě...

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 07:41
od mirpie
odvzdušňovat od nejvzdálenějšího kola od brzdového válce, průběžně dolívat kapalinu a nepumpovat s pedálem, jak se to kdysi dělalo. Tím jen tu kapalinu napěníš. Takže kolega šlápne, ty povolíš odvzdušňovák, necháš vystříkat kapalinu s bublinami vzduchu (třeba do té skleničky s hadičkou a zatáhneš, kolega povolí pedál a zase šlápne, ty povolíš šroubek, dotáhneš, takhe pořád dokola.
Se systémem ABS se nic nemění, žádné zapnuté zapalování atd.
Nejdůležitější spíš u těchto starších aut bude to, zda při prvním povolování neutrhneš ty odvzdušňováky. Pokud na to dlouho nikdo nesehal, doporučuju jemně poťukat a vzít si na to trhák, i když je to cca M5 závit. Pak moc nedotahovat, s citem s malým očkovým klíčem.
Dělení brzdového okruhu nerozhoduje v jakém pořadí odvdušňovat, jinak Lantra má "křížový" brzdový okruh, tedy kolo LP+PZ na jednom okruhu a kolo PP+LZ na druhém.

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 08:14
od divous
Díky za odpověď. Jen mě utvrdila v tom, že jsem to odvzdušňoval dobře.

Nicméně stále nebrzdí zadek (po montáži nových kotoučů, desek, opravné sady a vyčištění pístku a čepů) a navíc je pedál hrozně měkký a zabírá až dole(po opakovaném brzdění se to ale nemění)

Po prudším zabrzdění třeba na štěrku začne vpředu chroupat ABS a já jen cítím, jak se zvedá zadek, který prostě nebrzdí. Ikdyz jsem v rychlosti najel na štěrk jen zadním kolem a zašlápl to, zadní kolo nemělo ani náznak zablokování...

Ručka brzdí relativně dobře.

Kdyby měl někdo nápad, sem s ním...

Díky

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 09:18
od MICHAL77
Nevím zda má lantra vzadu kotouče či bubny? U bubnů by toto dělal nefunkční samostav. U kotoučů bych prošel zátěžový regulátor. Nebo je špatný hlavní válec, ale to by nebrzdil i předek......
Pokud to má vzadu bubny tak to klidně může být zátěžovej regulátor, ale většinou už je přímo v prasátku....

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 09:24
od divous
Má kotouče, zátěžový regulátor mě také napadl(po zkušenostech z jiných aut), ale předpokládám, že Lantra ho nemá, alespoň jsem ho neobjevil...
Kotouče a vše okolo nich je po docela důkladné opravě a proto mě překvapuje, že po výměně a opravě nenastala žádná změna k lepšímu...

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 09:39
od 69pavel
skus to ovzdusnit primo na hlavnim brzd valci,nekdy staci mala bublina vzduchu ktera tam zustane,zvlast tehdy kdyz dojde k uplnemu uniku brzd.kapaliny.
jinak kdyz ovzdusnujes tak je idealni na ovzdusnovak nasadit hadicku a konec hadicky ponorit do nadoby s brzd.kapalinou.
nevim jak to je resene u tveho vozu ale to ze zadek slabe brzdi muze byt zpusobene omezovacim ventilkem na hlavnim valci nebo omezovacem nad zadni napravou( zatuhle,prilepena gumicka,prirezle),zalezi jak to je resene.
taky pri ovzdusneni si pomoz posilovacem(pri nastartovanem motoru,nekdy se stava ze kdyz slapes na pedal tak promacknes jen jeden okruh a ten druhy se posune jen kousek,pritom si myslis ze jsi to proslapl cele ale nestane se tak.
taky muze byt ze v hlavnim valci je okruhu(zadek) praskla pruzina a pak ten okruh nedava potrebne mnozstvi kapaliny pro dany okruh.

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 09:54
od divous
No, jenže, kdyby byl špatný jeden okruh v hlavním válci, tak by nebrzdilo jedno přední a jedno zadní kolo, je to křížem...

Jesli to má nějaký ten omezovač, ať už na zadku nebo někde jinde, nevím, třeba někdo bude vědět a poradí kde ho hledat....

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 10:07
od 69pavel
jsou omezovaci ventilky bud primo na hlavnim valci nebo potom muzou byt v te kostce ABS nebo pak nad zadni napravou bude kostky z kterych pujdou tahla na karu, v predu mas jake trmeny 2 pistkove nebo 4pistkove?


nevim jak to konkretne tvuj typ vozu , ale vetssinou ted se pouziva bud na hlavnim valci omezovaci ventilky nebo je to pak v te kostce ABS
,ten zpusob nad zadni napravou se uz pouziva malo ,spis to bylo na starych vozech,tam byl problem ze to zarezllo a nefungovalo,jeste pokud mas v zadu bubny tak jak tu bylo zmineno muzou byt spatne samostely

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 10:16
od divous
Je tam jeden pístek.
Nad zadní nápravou nic není, trubičky vedou pod autem az dopředu a v ABS se mi zrovna hrabat nechce, ale ještě to jednou zkouknu a půjdu po trubkách.

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 10:20
od 69pavel
tak to nejspis budes mit na hlavnim valci omezovaci ventilky nebo nekde u valce bude rozvodova kostka odkud pujde rozvod na predek a zadek tak vni,anebo potom vte samotne kostce ABS to bude schovane

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 11:41
od divous
Tak "kostka" - omezovač tam je. Je kousek za ABS, v motorovém prostoru, na vedení k zadním kolům. Ale pochybuji, že to bude zdroj problému. Dozadu jdou vlastně dva okruhy, ke každému kolu jeden, tedy "kostka" je dvojitá, pro každý okruh jedna část(už jenom proto, že každé kolo má svůj okruh ABS musí být rozdělená)... Že by klekla pro oba dva okruhy najednou se mi nezdá...

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 11:47
od 69pavel
pro jistotu bych ale prece jen ten hlavni brzd valec rozebral a zkontroloval zda neni pruzina mezi pistkama praskla.

a jeste jedna vec me napadla ,pokud jsou brzdy zapojene do krize tak postup odvzdusneni je nasledovny 1 zadni prave,2 leve predni,3 leve zadni, 4 prave predni. delal jsi to takhle? nebo jsi prvni ovzdusnil cely zadek a pote predek?

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 11:52
od divous
A to se opet dostavame k memu uvodnimu dotazu: Jak vlastne spravne odvzdusnovat???
Delal jsem to od nejvzdalenejsiho kola k nejblizzsimu, tedy vlastne nejdrive zadek, potom predek, proto jsem se na to ptal, ale kazdy rika neco jineho... :shock:

Kazdopadne zitra si s tim budu hrat, tak vyzkousim oba postupy...

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 12:28
od 69pavel
jinak prostuduj toto http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf-vyber elantra-workshop manual-brakesystem ,je to sice na novejsi verze ale princip brzd je stejny
najdes tam vse i postup ovdusneni, jak to vypada v hlavnim valci atd

EDIT- pokud mas vzadu bubnove brzdy tak skontroluj zda chodi samostely,to ale musi buben dolu jinak se k knim nedostanes

Re: Jak správně odvzdušnit brzdy???

Napsal: 30 zář 2011, 12:37
od Davidos
Dělal jsem brzdy zadní před zimou...komplet,když jsem je neodvzdušnil zadek...u jednoho kola jsem vytáhl hadičku tak to kolo nebrzdilo...po odvzdušnění to bylo OK.. Zkusil bych to jen odvzdušnit...jak psal Pavel 69 "do kříže"...Jestli to bylo nejdřív zadek pak předek...může to být tím....Pokud před výměnou to brzdilo a po výměně ne ..Nezdá se mi ,že by to bylo v tom válci...Názor laika :lol: