Stránka 1 z 1

Schema ABS

Napsal: 19 pro 2011, 17:50
od mxs
Zdravím, svítí mi kontrolka ABS po výměně zadního ložiska s nábojem.
Nevím jestli není nutné nějak ho inicializovat. Sháním tak schema ABS a případně uvítám radu, kde jsou schovány zásuvky od čidel.

Díky za pomoc

Re: Schema ABS

Napsal: 20 pro 2011, 07:50
od mirpie
taky jsi to mohl napsat někam, kde se probíralo ABS. Pravděpodobně s poškodil čidlo, nebo jeho kabel a nebo si nasadil náboj bez ozubeného kroužku, prodávají se totiž verze bez ABS. Případně omrkni ten kroužek, pokud tam je, zda jsi ho nepoškodil. Jinak všechny kabely od čidel vedou do řídící jednotky ABS, umístěné v pravém (strana spolujezdce) zadním blatníku, přístup z kufru po sundání bočního tapece, ale tam nicmoc nevykoumáš.

Re: Schema ABS

Napsal: 20 pro 2011, 20:27
od mxs
Dík za tip, nejsem automobilovej analfabet, samozřejmě jsem koupil správnej náboj, dokonce origo, byl nejlevnější.
Právě na zásuvce si můžu změřit čidlo, jen jsem nevěděl, kde jsou ty zásuvky, abych zbytečně nerozdělával půl auta.
Každopádně děkuju za radu. Jen mě trochu zaráží, že po každým vypnutí klíčku a opětovným nastartování kontrolka nesvítí a rozsvítí se až po cca 200-300 metrech. Asi si jednotka nepamatuje chybovej kód.
Popřípadě nevíš náhodou, jestli se nenechá chybovej kód nějak vyblikat přes kontrolku?

Re: Schema ABS

Napsal: 20 pro 2011, 21:02
od Karamusa
ta si to pamatuje až moc dobře,jen se ABS aktivuje až po dosažení určité rychlosti(u oktavek to bylo myslím 15km/h) zkontroluj kabeláž u toho kola co jsi dělal to ložisko pokud ok ,odpoj baterku na 30min ,měla by se smazat pamět závad,pokud zhasne tak neřeš

Re: Schema ABS

Napsal: 21 pro 2011, 11:28
od mirpie
test systému a funkčnost systému je něco jiného. Ano , ABS je aktivní cca od rychlosti 10km/h, ale test rozsvícením kontrokly před startem musí proběhnout vždy. Tedy pokud dáš klíček do polohy II a rozsvítí se všechny osazané kontrolky, tak to signalizuje test ABs, airbagů, atd, kdy jejich zhasnutí znamená, že tyto věci pracují správně. Že se něco rozsvítí až pak je znamení, že daný systém již nefunguje, ale před startem byl v pořádku.
Napíšu to samé co předtím - kontrola všech čidel měřákem na konektorech, vizuální kontrola ABS kroužků (nesmí být prasklý, či někde zlomený zub), kontrola napětí akumulátoru (pod 10V myslím ABS nejede).
Nejlepší by byla jasně diagnostika. S vyblíkáním ti k tomu něco řekne blacksheep, tady jsem já mimo.