Odstupňování převodovky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Odstupňování převodovky

Příspěvek od Deegr »

Znova vás žádám o informace. Nenašli jste někdo někde, jak je převodovka odstupňovaná? Někde jsem četl, že motor GDI s manuálem, který mě zajímá, točí na šestku ve 130 km/h 3500ot/min. Tolik točí i moje Stilo na pětku,které prodávám. Pak jsem našel někde informace o automatu, kde na šestku točil motor při 130 km/h podstatně méně. Je tedy automat jinak odstupňovaný? Nenašel jste někdo graf, kde je vidět kolik motor točí při určité rychlosti? Na googlu se mi to nepodařilo vypátrat :oops:
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od Chasnik »

když se tady probíraly starší modely, tak automat měl vždycky delší poslední kvalty (možná všechny, ale do detailu jsem to neřešil).
Já mám předchozí verzi i30 s motorem 1.6 CVVT a při 130 mi to točí taky okolo 3500. Probíralo se to tady několikrát, spousta nových aut má šestku krátkou, aby jim líp vyšel syntetický test spotřeby, při kterém se auto pohybuje nižší rychlostí :(

Takže je docela možné, že ta převodovka včetně stálého převodu je stejná.

A propos, čtrnáctkařům to v pětikvaltu při 130 točí okolo 4200...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od Skyline »

doplnil bych šílených 4200 :?
1,6 GDI mauál točí na 6° při 130 3400 na atmosféru dobré.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od Deegr »

To je škoda,že ta šestka je tak krátká. To i moje Stilo 2.4 točí při 130 km/h na pětku 3500 ot/min. Mohli to odstupňovat krátce, tak jako to mají teď a šestku udělat delší,aby při 130 km/h motor točil třeba jen 3200 ot/min, i když těch 3400 ot/min asi nebude také nic strašného. Na to,že automat má delší kvalty a ještě o tolik vyšší spotřebu,nemluvě o horším zrychlením, tak bych řekl,že ten automat není moc vydařený. Co jsem koukal na peugeot 407 coupe 3.0 V6, tak ten automat má stejnou spotřebu i zrychlení,jako auto s manuálem. Dochází u něj totiž k odpojení hydrodynamického měniče,když není potřeba a nedochází tudiž ke ztrátám na výkonně. Škoda,že Hyundai neudělal něco podobného.

Jinak nenašel jste někdo podobný graf,kde je vidět odstupňovaní převodovky u motoru GDI? I zde je vidět,že i peugeot 407 coupe má delší kvalty s automatem.
Obrázek
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od Chasnik »

Tak takový graf jsem dlouho hledal, ale neúspěšně. Ale jak koukám, tak ten pežoťák je na tom podobně: pětka a šestka nalepený k sobě a při 130 jsou točky taky okolo 3500...

Zapomeň na to, co bylo na Stilu. Dřív se převodovka ladila tak, aby si s motorem sedla. Teď se to dělá tak, aby vyšla dobrá spotřeba. Fakt, že to ve 140 řve a žere, nikoho ve vývoji a výrobě evidentně netankuje :( Anebo ano, ale ve finále přijde rozhodnutí z vyšších míst...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
petrcaslav
*
Příspěvky: 10
Registrován: 11 pro 2014, 19:56

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od petrcaslav »

Tohle je opravdu škoda, hlavně když jsem auto kupoval pro 6ti stupňový manuál. Když jsem měl 850tku Volvo v naftě točilo na 5tku 1000ot při 100km/h, V70 147kW měla při 4000ot při 160km/h, jezdím za rodinou na Moravu dálnice a tam by se ta šestka v nižších otáčkách hodila. Ale je aspoň dobré, že pokud člověk alespoň trochu dodržuje předpisy spotřeba je velice dobrá.
i30 1,6 MPI DOHC CVVT 88 kW 6 st. man. TRIKOLOR/FLEET - aktuálně
Volvo V70 2.4i, Aut, 147kW - prodáno
Volvo 850 2.5 TDI, 103kW - prodáno
Uživatelský avatar
jendafo
**
Příspěvky: 141
Registrován: 15 čer 2014, 21:06
Bydliště: RO

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od jendafo »

petrcaslav píše:Tohle je opravdu škoda, hlavně když jsem auto kupoval pro 6ti stupňový manuál. Když jsem měl 850tku Volvo v naftě točilo na 5tku 1000ot při 100km/h, V70 147kW měla při 4000ot při 160km/h, jezdím za rodinou na Moravu dálnice a tam by se ta šestka v nižších otáčkách hodila. Ale je aspoň dobré, že pokud člověk alespoň trochu dodržuje předpisy spotřeba je velice dobrá.
To bych moc neporovnaval,2,5 naftu a 2,4benzin s 1,6...preci jen kroutak je u gdi asi 165Nm pri 4800ot.
nevim přesně,ani jak je na tom cvvt,myslim,že kdyby tu 6ku natahli,tak uz by to na dalnici nebylo ono,zvlast pri nalozenym aute. V nejakem testu jsem dokonce četl,že gdi je petikvalt s sestkou navic,no ti novinari...
Pred i30 jsem mel Primeru 2.2Di,je to neco jinyho pokud jde o otáčky na dálnici,taky to byl 6ti kvalt,při 130 měla na 6ku cca2300 ot,ale rek bych,ze jde o zvyk.
Ja jsem spokojenej,hlavne co se tyka komfortu a hluku(vlastne ticha) v kabine;-)
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Uživatelský avatar
Pavloun
*
Příspěvky: 57
Registrován: 06 pro 2014, 16:17
Bydliště: Holomóc

Re: Odstupňování převodovky

Příspěvek od Pavloun »

Pilový a trakční diagram pro :hyu: i30 II s motorem 1.6 GDI.
:arrow: Tučné úsečky: závislost otáček motoru (svislá osa vlevo) na rychlosti (vodorovná osa) pro převodové stupně I. - VI.

:arrow: Slabé křivky 0% - 10%: jízdí odpory (svislá osa v pravo) v závislosti na rychlosti pro jízdu po rovině (0%) a do stoupání 2-10% při pohotovostní hmotnosti + řidič resp. při maximální přípustné hmotnosti vozidla.

:arrow: Slabé křivky III. - VI.: maximální tažná síla pohonného ústrojí (svislá osa vpravo) na III. - VI. převodový stupeň.
Přílohy
PD+TD_i30_1_6GDI.PNG
PD+TD_i30_1_6GDI.PNG (70.14 KiB) Zobrazeno 2151 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“