Stránka 1 z 6

Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 17:45
od majkll
Zdravím vás, protože se pomalu blíží termín dodání nové i30 v 1.6 GDI, rád bych se vás zeptal na názor ohledně typu benzínu, který je dobré do auta tankovat (doteď jsem jezdil naftu). Je mi jasné, že každý má svou preferenci, pokud jde o značku - jde mi spíš o to, jestli je rozumné tankovat víceoktanový benzín, jak se tady lidi v diskusi dost baví? Protože podle technických parametrů by ten motor měl být dělaný na NATURAL 95, tj. takové palivo by mělo být naprosto ok bezpečné a taky víceoktanový benzín by k žádnému znatelnému zlepšení ve spotřebě ani výkonu vést neměl, pokud tomu dobře rozumím. Můžete mi poradit, jestli se na to dívám správně? Díky.

PS. Prosím pouze konstruktivně:-) Tj. odpověď typu: "já tankuju Carreru, protože je to stovka a je nejlepší a basta!" moc nepomůžou.

majkll

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 17:56
od caruser
V dobách, keď na trh uvádazal VW nepreplňované priamovstrekové motory FSI bolo podmienkou pre optimálny chod motora a nízku spotrebu tankovať min. oktánové číslo 98. Mohla sa použiť aj 95ka, avšak výrobca deklaroval nižší výkon a vyššiu spotrebu. V súčasnosti to už tak nie, postačí tankovať 95ku. Môj názor je taký, že tankovanie vysokooktánového benzínu do motorov GDI má význam (kultivovanejší chod, nižšia hlučnosť), avšak skôr by som položil otázku: majú tie benzíny naozaj min. tých 98 oktánov pri kvalite aká je na ČS v ČR a SR? V Nemecku verím, že áno, ale v strednej, resp. východnej európe?

Po skúsenostiach so Shell VPower Racing, Slovnaft EVO a OMW Maxmotion môžem povedať, že rozdiel medzi týmito palivami N95 bol max. v cene. Pravdou je však to, že som na tieto palivá jazdil s motormi, ktoré nemali priame vstrekovanie.

A čo presne píše výrobca v návode?

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 18:23
od XMira
majkll: Tím, že se zvýší odolnost benzínu proti detonačnímu hoření, dojde k tomu, že počítač může zkrátit předstih. Benzín se zapálí až těsně před horní úvratí a kratší dobu působí výbuch proti pohybu pístu. Kdybys nalil do auta něco s oktanovým číslem 88, senzor klepání zjistí detonace způsobené stlačováním paliva a posune předstih tak, aby svíčka zapálila směs dřív, než tlak a teplota. Tohle vše funguje v nějakém rozmezí. Takže i když použiješ palivo s oktanovým číslem 107, nemusí být už počítač schopen tak krátký předstih nastavit.
Toliko teorie.
V praxi nečekej brutální nárůst výkonu. Spíš snížení spotřeby v řádech decilitrů a o něco pružnější bude motor. Nebudeš muset tak brzo podřazovat.
Toliko moje zkušenost.
PS: každopádně se vyšším OČ nic nedá zničit. Nejhorší, co se může stát je to, že se nic nestane :wink:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 18:35
od Chasnik
majkll: N95 nic nezkazíš a potom si to musíš otestovat sám, nejlíp, až motor trošku zajedeš. Někteří uživatelé tvrdí, že 98 nic neudělá, někteří hlásí kultivovanější s tišší chod motoru, někdy i lehce sníženou spotřebu.

Podle mně se tady vyrojí spousta odpovědí, ve kterých těžko najdeš objektivní pravdu. Jak jsem říkal výše, nejvíc ti napoví tvoje vlastní zkušenosti z provozu.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 18:53
od mnkk
Presne tak, v najhoršom prípade ťa víde jedna nádrž o 150 Kč viac. :mrgreen: Pokusy urob až po prejdení aspoň 5 000 Km, lepšie až v 10 000 Km. Keď sa zabehne motor. Dovtedy to nebude objektívne.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 18:57
od enjoy
Kdyz vezmu v uvahu,ze slavna Verva 100 ma oktanove cislo 98,tak jak to asi muze vypadat s obycejnou 98:-).
Ja bych vzal v uvahu co udava vyrobce ,jestli 95 nebo 98 a pak bych si s kazdym z techto benzinu odjezdil 3 nadrze.zacal bych tou 98 az pak 95.v opacnem poradi totiz nastupuje placebo efekt:-)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 18:58
od FISHkaa
kupuj N95, ale ne na podezřele levných čerpačkách = nebudeš mít problém 8)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 19:12
od Deegr
Moje zkušenosti hovoří jasně. Když jsem začal tankovat Vervu 100, tak auto mělo lepší zátah z nižších otáček a hlavně šla dolů spotřeba. V ceně na nádrž jsem sice zaplatil více, ale daleké více km jsem ujel na jednu nádrž a po propočítání a porovnání s jízdou na 95 mi vyšlo, že ve skutečnosti jsem na nádrži ušetřil 100-150 Kč! Když to shrnu. Pro tankování Vervy 100 (jedná se dle testů o nejlepší benzín v CZ) je motor pružnější, živější, hlučnost šla dolů i spotřeba a navíc po tom, co jsem přivezl Stilo, tak byly na víku od motoru pro dolévání oleje karbonové usazeniny, které po jízdě na Vervu 100 zmizely.
Vyšší výkon, nižší spotřeba, čistější motor a ve výsledku nižší cenu? Nechápu, proč ještě někdo tankuje 95. Jediné, co pro ní hovoří je větší rozšířenost, ne na každé benzince se dá koupit prémiové palivo a to je dost málo. Jinak už v záběhu s i30 GDI jezdím skoro za deklarovaných 5.7L, jezdím za 5.9L, což proti zde ostatním je jasně nejnižší spotřeba. Že by řidičem, nebo benzínem? Já už více jak tři roky nenatankoval nic jiného, než Veru 100 a MaxMotion 100, z toho Vervu beru v 95% případu. MaxMotion jen když není nikde poblíž Verva. Shell V-power Racing v CZ je kapitola sama pro sebe, ten nebrat!

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 19:21
od caruser
to: Deegr

Tá nižšia spotreba nebude spôsobená hlavne jazdným štýlom? Skúsil si rovnakú trasu rovnakým štýlom jazdy prejsť na N95 a potom s vysokooktánovým benzínom?

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 20:04
od mnkk
Už viac krát som počul, že na kvalitnejší benzín je lepšia spotreba. Dojazd lepší o max 20km (tomu skoro odpovedá 1l na nádrž) Nádrž o 100Kč drahšia a úspora 100Kč oproti N95 sa mi nezda. To by som musel na nádrž vervy prejsť o 90km viac než na N95. Je to možné? S rovnakým štýlom taký rozdiel? :?: :-k

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 20:15
od azibrov
Ja mam na 98 skoro o litr/100 mensi spotrebu oproti 95. Vyplati se tankovat 98. Mam ix35 1.6 GDi

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 20:23
od caruser
Nemám záujem aby sa diskusia zvrtla zlým smerom, ale tvrdenie, že s N98 je nižšia spotreba o 1L je z ríše scifi.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 20:24
od Hardcam
Ja na V-pPower Racing nadavat nemuzu, prave naopak, s nim jsem poznal citelnou zmenu, ale i vitr v penezence. Na 98+ nejezdim vyhradne, ale prevazne, nicmene o zadny uspore mluvit nemuzu, snad o lepsim pocitu a mozna lepsim projevu motoru.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 20:29
od Deegr
Litr na nádrž? Já měl litr na sto km, takže na plnou nádrž jsem při dojezdu 800 km ušetřil 8L. S 95 jsem měl dojezd nějakých 700km. S95 jsem se nikdy nedostal pod 7.5L na sto, jak jsem začal tankovat Vervu, nebyl problém jezdit pod 7L na sto. Rekord jsem měl 5.9L, což na pětiválec o objemu 2446 ccm s udávanou spotřebou 9.8L je dobrý výsledek,ne? Běžný dojezd se posunul na nějakých 750 km, před tím jsem tankoval už při nájezdu 650 km. To vše mám odzkoušené na Stilu, ale u i30 s GDI to asi nebude jiné. Tyhle motory dokážou ten benzín spálit určitě lépe, než ten pětiválec.

Hardcam: Záleží, jak s autem jezdíš. Ta úspora litr na 100km jsem dosáhl při úsporné jízdě, ale je pravda, že i když jsem jezdil normálně, tak spotřebu jsem měl stále pod osmy litry, což s 95 bylo možné jen při úsporné jízdě. Ten Shell V-Power Racing dopadl už několikrát v testech špatně, jednalo se o klasický 95 oktanový benzín. Myslím, že tam našli jen pár přísad navíc, ale jinak to byl jen podvod. Zato Verva dopadla výborně a naměřili ji myslím nějakých 101 oktanů.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 21:48
od azibrov
Tankuji v rakousku N98 a naprosto souhlasim s Deegr. Litr na sto rozdil mam na delsi trase v rychlosti do 100km/h. V mestskem provozu tak o 0,5 litr/100. Stejne mi se to vyplati. Ujedu vic a tankuji kvalitny benzin. Motoru to jen prospiva