Stránka 1 z 2

V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 24 kvě 2012, 16:12
od sedli
Dnes jsem vezl spolužáka a kritizoval mě za to, že radím moc brzo, že se jedná o vysokootáčkový motor. Chtěl jsem se podívat do návodu k Atosu, ale nemůžu ho najít.
Pohybuju se v rozmezí otáček 2000-3000....např ze 3 na 4 ku řadím jak překročím 50 Km tachometrových a otáčky mám lehce pod 2000ot/min. Při jízdě na 3000ot. a více se mi zdá, že už motor zbytečně řve. Vyšší otáčky se mi zdají jako zbytečný vytáčení motoru když si přede a zabírá od 2tis..nehledě na to si myslím že kdybych řadil kolem 3500ot tak auto bude víc žrát.
Jakej jízdní styl máte vy? Popř názor.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 24 kvě 2012, 22:54
od whoode
jezdíš dobře, já řadím ještě níž :-) a to si myslim že mám delší převody:)

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 24 kvě 2012, 23:07
od Docent
"Asistent řazení" (číslo se šipkou vedle tachometru) mne nabádá k přeřazení na vyšší stupeň od nějakých 1500 otáček...

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 06:47
od enjoy
Vyrid spoluzakovi,ze vi uplny kolovy...

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 14:48
od sedli
Dík za reakce, ale není to u každýho auta/ typu motoru jinak ? ( nemyslím benzín/nafta )...protože Atos má zase obsah jen 1.1 a 46 kW.
Pokud prý řadím moc brzo, podtáčím motor a jde to poznat např. tak, že z výfuku kape nespálený benzín, co je na tom pravdy? Vím že občas vidím vůz před sebou s kapkou benzínu na ústí výfuku, ale u sebe jsem si to ještě neověřil, zda mi taky nekape nespálená směs.

Edit : Ještě mě napadá související otázka, ptal se mě, proč při dobržďování ke křižovatce podřazuju na dvojku a pak až vyřadím. Prý se podřazuje na trojku a pak hodí neutrál. To mi příjde taky jako blbost - šetřím brzdy - brzdím motorem. I když tu dvojku tam občas kopnu stejně jen na pár sec, už jsem na to zvyklej. Na jedničku samozřejmě nepodřazuju.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 14:53
od oltcitak
samozrejme ze je rozdiel medzi dieslom a benzinakom,a este aj podla konstrukcie motora.Najlepsie sa drzat citu a usi.Pocujes ci motor sa trapi,alebo nie a podla toho radit.Vo vseobecnosti cim mensi objem a benzinak detto tym radit pri vyssich otackach.zalezi na prevedeni,ci to ma elektronicky riadene vstrekovanie,ci len klasika karburator(benzin) alebo pri dieseli,ci je mechanicke cerpadlo(vstrekovacie) ci elektronicky riadene. U CRDi napr. v pohode radim do 1800 ot,tak aby pri preradeni na vyssi stupen neklesli otacky pod 1200,ale pri zaradenej 5-tke zrychluje bez problemov od 1000ot/m,zavisi aj od jazdnych podmienok(z kopca,do kopca....) :wink:
a to co vidis kapat z vyfuku,bude skondenzovana voda a nie benzin :lol:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 15:05
od enjoy
Kdyz jsem byl jeste v autoskole,tak me instruktor nutil vyrazovat az po zastaveni na svetlech... Pod pohruzkou fyzickyho nasili:-).
Tvuj kamarad ma koukam zajimavy nazory,budiz to jeho vec.ale byt tebou,tak bych si od nej moc rozumu nebral.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 15:06
od sedli
Tak v archívku Hyundai - http://www.hyundai.cz/data/files/pdf/te ... s-2004.pdf je psáno že motor řadový SOHC s vícebodovým vstřikováním. Podle zdravýho selskýho rozumu je nejklidnější chod kolem těch 2000ot/min.

S tím odkapávajícím benzínem je pravda, že to většinou vidím u nějaké starší felicie, u nových modelů ne, takže to opravdu může být jen vlhkost.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 15:20
od FISHkaa
odkapávající benzín? To je vysrážená voda! To by byly slušné podpaly, kdyby to byl benzín :mrgreen:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 25 kvě 2012, 15:37
od Bolo
Asi si namontuju kýblík na výfuk, abych ten nespálený benzín mohl nalejt zpátky do nádrže :mrgreen:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 27 kvě 2012, 15:34
od sedli
V pohodě, já to beru s úsměvem :-)
Tak sem se aspoň poučil že benzín to není. Dnes jsem jel na Vysočinu - tam a zpět dohromady 200 Km. Při 70 km/h jsem tam už měl hozenou pětku a kolem těch 2 000 ot. si to jelo krásně, jen to občas do stoupání nevyšlo a musel jsem podřadit. Vyjel jsem s plnou nádrží, tak jak bude vyjetá, jsem zvědavej na spotřebu.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 27 kvě 2012, 16:08
od Richi_i30
Spolužák bude trošku vůl, předpokládám, že má brutálně vytuněnýho fríkůl Golfa nebo něco podobnýho a sežral rozum Světa ;)

Osobně točím 2 - 3,5 tis., samozřejmě dle situace někdy trochu méně, někdy klidně kolem 5-ti tis. Při dojíždění taky podřazuju až na 2-ku a pak když už auto skoro stojí, tak neutrál.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 10 čer 2012, 12:37
od sedli
Spolužákovy moudra už si taky neberu k srdci, po tom co jsem zjistil, že od dostal automat, takže ví asi velký kulový a místo otáčkoměru si tam může dát třeba hodiny.
Celá nádrž proježděna z půlky venkovské cesty - auto naložené a z části městské krátké cesty, spotřeba 5.75 L.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 03 zář 2012, 09:53
od sedli
Ještě mě zajímá jedna věc...dva týdny zpět jsem měnil baterii, tak mě napadá, v jakých otáčkách se při zapnutých světelech + rádiu dobíjí dostatečně baterie ? Zda tím, že budu jezdit kolem 2.000 ot/min nebude málo dobíjena baterie ? Díky.

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Napsal: 03 zář 2012, 11:48
od 69pavel
pokud mas v poradku dobijeni tak to funguje jak ma,samozrejme caste starty,kratke trasy,to uplne baterii dobit nestaci i kdyz dnes jsou vykonnejsi altiky nez kdysi,neuskodis kdyz 2x do roka to preventivne napichnes na nabijecku,nejlepe pred zimou a pote na jare,ja treba i nekdy v prubehu zimy to napichnu na nabijecku a dobiji ji do plna,preci jen jezdim kazdy den do prace(svetla,topeni,kratka trasa),zatim me baterka nezklamala ,mam ji ve voze 4 roky a zatim ukazuje 100% zdravi dle meraku, i kdyz neni receno, nekdy prijdes k autu a znicehonic je kaput,i to se stava.